Arkadaşım.. İnancın görünen (bedensel yapılan) yanı olduğu gibi görünmeyen yanının da (gayb) olduğunu ifade etmek istedim. Maneviyat yönündeki sorulara, madde aleminde yaşanan fizik, kimya, biyoloji ve dahası ile cevap vermeye çalışan arkadaşa, görünürde olmayan, ''gayb'' alemine inancını, ''gayb'' alemini kabulünü anlamak istedim.Mesaj sahibi olan kişi, Allah'ın varlığına maddeci ilmi ile inanıyor denilemez, çünkü ilim ile bir şey sadece bilinir veya bilinebilir. İnanmak bir tercihtir. İlim, inanmak fiili için değil, bilmek fiili için kullanılır. Kişiler neden Allah'ın varlığına inanmayı tercih ediyorlar denilirse, sebebi dolaylı deliller yüzündendir. Mesela, Kur'anı-Kerim kitabının insanlar tarafından yazılmış olamayacağının içindeki edebî üslubun insanlarınkinden tamamen farklı olması ve o güne kadar hiç rastlanmamış olan hürufu mukatta denilen esrarengiz bir edebî özelliğin olması, doğruluğu çok sonradan anlaşılan bazı maddî gerçeklerden o zamanlarda bahsetmesi ki; o devirde bunların bilinmesi imkânsızdı, ve "vahiy" denilen doğaüstü bir iletişim ile Peygamberin ağzından insanlara nakledilmesinin tarihi kayıtlarla sabit olması ve Peygamberin sadece kendine mahsus olan meşakkatli gece ibadetini sürdürmesi sayılabilir. Öte yandan Evrenin büyüklüğü ve ondaki düzenin, basit tesadüflerle açıklanamayacak kadar karmaşık olması da yine dolaylı olarak Allah'ın varlığını işaret etmektedir.
İslam inancının madde ile ilgisi ne kadardır.? İslam 'ı, iman ve ibadetler yönünden, fizik, kimya, biyoloji ve hangi ilim ile olursa olsun açıklar mısınız.? İlim inanmak için değil, bilmek için kullanılır diyorsunuz.! Aksini mi iddia etmişim.?
Evliya kelimesinin karşılığı dost demek değildir. Hz. Allah, ötekileştirmez, ayrıştırmaz.. Dost kelimesinin karşıtı, düşman 'dır. Nasıl olur da Evliya kelimesinin karşılığını dost diye ifade edersiniz.? Bazı kimseler Allah 'ın dostu da, diğerleri düşmanı mı.?"Evliya" kelimesi Arapça olup çoğul bir kelimedir, tekili "Velî" kelimesidir. Türkçe karşılığı ise "Allah dostları" olarak belirtilmektedir. Benzer şekildeki çoğul-tekil olan birkaç Arapça kelime örneği: Ervah-Ruh, Eşya-Şey, Envar-Nur.
Allah dostları terimi ile anlatılan durum, elbette insanların birbirleri ile dost olması durumundaki anlamdan farklı bir durumu ifade ediyor. Bunun açıklaması kısa olmadığı için, ayrı bir konu açılıp orada anlatılabilir.
Her şeyi açıkça bildirmemiştir, itikadî esasları bildirmiş ve amelî esasların bir kısmını bildirmiştir, onun için Peygamber, kendisine iletilen, mesela abdestin ve namazın şartlarını tatbik ederek göstermiştir. Bu gibi ayrıntılar Kurân-ı Kerim'de ele alınmamıştır.
Hz. Allah Kuran 'da ; Peygamber, Resul, Elçi, Uyarıcı, Evliya, Veli, Mürşit, Yol gösterici gibi ifadeler kullanıyor. Sizce bunlardan hangisi dost kelimesini kapsıyor.?
Hz. Allah buyuruyor ki;
''Dikkat et.! Evliyama korku yoktur. Onlar üzülmeyeceklerdir de''.! (Yunus 62)
Onlar iman etmiş, takvaya ermiş olanlardır.! (Yunus 63)
Onlar için dünya hayatında da, ahirette de ''Müjde'' vardır. Allah 'ın buyruğunda asla değişme yoktur. İşte bu, büyük kurtuluşun kendisidir.! (Yunus 64)
Evliya kelimesine dost diye mana verdiğiniz zaman, Hz. Allah 'ın, Ehli Kitap için buyurduğu ayetlerinin bir çoğunun manası 180 derece değişmekte. Hz. Allah Kuran 'da Evliya kelimesini, kendimize seçmemiz gereken, uyarıcılar, yol göstericiler, himaye edenler manasına kullandığı halde, sizler Evliya 'ya dost dediğinizde, ''Yahudi ve Hristiyanları dost edinmeyin'' diye bir ayet karşımıza çıkıyor.
Hz. Allah Kuran 'da dost kelimesini Hz. İbrahim için kullanmıştır. O kelime de dost değil, ''Halil'' dir.
Sözlükte Halil : Arapça kökenli bir isim olup, "arkadaş", "dost", "samimi ve yakın arkadaş" anlamlarına gelir.
Yani sonuç : Evliya = Evliya 'dır..