Dua ve sureleri sayıya bağlama

vaveyla

Çalışkan Kardeşimiz
Üyemiz
Mesajlar
508
Salat-ı Tefriciye

Selamünaleyküm, arkadaşlar bugün forumda birtakım duaların veya surelerin sayıya bağlanarak yani (4444 tefriciye,üç ihlas-11Fatiha vs gibi) okunması konusunda bir paylaşım gördüm. Böyle birşeyin Dinimizde ve kitabımızda ve sünettlerde mevcut olmadığını yorum olarak yazdım. Yorumum üzerine Yöneticimizden konunun kaldırıldığını, büyük ihtimalle yorumun doğru olduğunu, biraz daha araştırarak cevabı foruma yazmamı isteyen bir mesaj aldım. İnanın bu gösterilen ilgi alaka ve dikkate çok mutlu oldum ve burada paylaşmak istedim. Adı geçen konuyu aşağıdaki yazı özetlemektedir. FORUMUMUZUN YÖNETİCELERİNE TEŞEKKÜR EDERİM


Kırk bir Yasin-i Şerif okumak konusunda da âlimler “birçok hayırlı kapının açılması için bir tılsımdır” demişlerdir.

Bediüzzaman Said Nursi Hazretleri’nin başından geçen şu kerametvari hadise kırk bir yasinin ne kadar büyük bir tılsım olduğunu anlatmaktadır:

MUHACİR HAFIZ AHMED (RH) SÜLEYMAN MUSTAFA ÇAVUŞ (RH) VE BEKİR BEY VE ŞEM'İ'NİN BİR FIKRASIDIR

(Isparta'daki kardeşlerinin fıkrasındaki davayı ispat eden kuvvetli iki delili gösteriyor.)

Refet Bey ve Hüsrev gibi kardeşlerimizin harika bir surette yağan yağmur içinde, Risale-i Nur bereketine hususi baktığına kanaatimiz geliyor. Çünkü, gözümüzle yağmur hadisesinin hususi bir şekilde hizmet-i Kur'an ve Risale-i Nur'a baktığını iki suretle gördük:

Birinci Suret: Risale-i Nur'un vasıta-i neşri olan Üstadımızın camii seddedildi. Risale-i Nur'u yazacak hariçteki talebelerinin yanına gelmeleri menedildiği hengamda kuraklık başladı. Yağmura ihtiyac-ı şedid oldu. Sonra yağmur başladı, her tarafta yağdı, yalnız Karaca Ahmet Sultan'dan itibaren bir daire içinde kalan Barla mıntıkasına yağmur gelmedi. Üstadımız bundan pek müteessir olarak dua ediyordu.

Sonra dedi ki:

"Kur'an'ın hizmetine sed çekildi, bu köydeki mescidimiz kapandı; bunda bir eser-i itab var ki, yağmur gelmiyor. Öyle ise, madem Kur'an'ın itabı var; Yasin Suresini şefaatçi yapıp Kur'an'ın feyzini ve bereketini isteyeceğiz."

Üstadımız Muhacir Hafız Ahmed Efendiye dedi ki:

"Sen kırk bir Yasin-i Şerif oku."

Muhacir Hafız Ahmed Efendi (rh) bir kamışa okudu. O kamışı suya koydular. Daha yağmur alameti görünmezken, ikindi namazı vaktinde, Üstadımız daima itimad ettiği bir hatırasına binaen, Muhacir Hafız Ahmed Efendiye (rh) söyledi ki:

"Yasinler tılsımı açtı, yağmur gelecek."

Aynı gecede evvelce yağmadığı Barla dairesi içinde öyle yağdı ki, Üstadımız odasının altındaki Çoban Ahmed'in bahçesindeki duvar yağmurdan yıkıldı. Halbuki Karaca Ahmed Sultan'ın arkasında ve deniz kenarında balık avlamakla meşgul olan Şem'i ile arkadaşları bir damla yağmur görmediler.

İşte bu hadise katiyyen delalet ediyor ki, o yağmur hizmet-i Kur'an ile münasebettardır. O rahmet-i amme içinde bir hususiyet var. Sure-i Yasin, anahtar ve şefaatçi oldu ve yağmur kafi miktarda yağdı. (Sikke-i Tasdik-i Gaybi)

Sonuç: 4444 salat-ı Tefriciye

4444 tefriciye, 70 bin tüncina hatmi gibi hatimler ne farz ne vacip ne de sünnet değildir. Çünkü bu gibi hatimlerin hiç birine bir hadis kaynağında rastlanmamaktadır. Fakat bu tarz ibadetler müceddid, müçtehid ya da ehl-i keşf alimleri tarafından tavsiye edilmiş ibadetlerdir..

Bid’a olduğu kabul edilse dahi, bid’a-yı hasene hükmünde ibadetlerdir. İnsanları daha çok Kur’an okumaya, duaya, zikre vesile eder..Fakat yapılması hususnda herhengi bir şart yoktur.
 

Bende

Katılımcı Kardeşimiz
Üyemiz
Mesajlar
31
Dua ve surelerin sayılarının kuran ve sünnette olmadığını düşünmüyorum. Efendimizn (S.A.V) sahih olan rivayetlerde her gün bir rivayette 70 defa diğer bir rivatte ise 100 defa istiğfar ettiği bilinmektedir. Yine her namazdan sonra sayı ile çekilen tesbihin efendimizin sünneti olduğunu unutmamak gerekir. Sonra tavafın sayı ile yapılması, say'in sayı ile olması bunlar da var.
 

vaveyla

Çalışkan Kardeşimiz
Üyemiz
Mesajlar
508
Dua ve surelerin sayılarının kuran ve sünnette olmadığını düşünmüyorum. Efendimizn (S.A.V) sahih olan rivayetlerde her gün bir rivayette 70 defa diğer bir rivatte ise 100 defa istiğfar ettiği bilinmektedir. Yine her namazdan sonra sayı ile çekilen tesbihin efendimizin sünneti olduğunu unutmamak gerekir. Sonra tavafın sayı ile yapılması, say2in sayı ile olması bunlar da var.
mailime konuyla ilgili yorum geldiği bilgisi gelince bende hemen cevap yazmak istedim. Öncelikle namaz tesbihat zaten sünnet olarak bilinir. Ona inanıyor ve uyguluyoruz zaten onu ayrıca belirtmemişiz doğrudur. Fakat bahsettiğniz istiğfarlarda Rivayet derecesinde sanırım. Tabi görüşler farklı olabilir. Ben yinede sayıya bağlamanın İslam kültüründen geldiğini düşünüyorum. Ayrıca bahsedilen istiğfarları kabul etsek bile bu Efendimiz s.a.v in mesela 4444 tefriciye okumaya izin verdiği manasını taşır mı düşünmek gerek.
 

Turab

Teknik Ekip
Yönetici
Admin
Mesajlar
6,570
Duaları veya zikirleri bazı sayılar adedince okumak evliyaullah, alimler, ilim sahipleri tarafından tevsiye olarak günümüze kadar aktarılmıştır. İsteyen amel eder, isteyen etmez. Sonuçta okunanlar zikir veya duadır....
 
Üst Alt