Zuhuratı azab

BEDİR MUHAMMED ALİ

Çalışkan Kardeşimiz
Üyemiz
Bismillahirrahmanirrahim

rahmanın kaleminden nuru alakı rahimin levhine yazan allahın adıyla

zuhuratı -azab
1-elif -cebrail -allaha and olsunki bu kitap evvelin, batinin, ahirin, zahirin rabbi olan allahtan, ruhani alemin nuru hz cebrail yani aklın silkelenmesi ile alak adı verilen nutfeden yaratılan dışı ins içi cin olan ruhların sıfatlarına hizmetullahta olan melekütül alemine, hz cebrailin akıl makamından hz ademin zurriyeti olan insanlığa tebliğdir.

Zuhurat-1- hamd alemlerin rabbi olan allaha mahsuzdur.mülk onundur. Ahmet ismi hamd yani gayp alemine . Mustafa ismi musaf yani kurana muhammed
ismi kemalat sıfat alemine el emin ismi insanın yaratılışına mahmut ismi ise besmelede teceli yaşıyan ruhlara allahın şefatına hitap eder.

Zuhurat-2-insanlık kabül etmelidirki besmele kainatın üzerine örtülen bir örtü ve bu örtünün içindeki nur alak bir damla kan pıhtısıdır. Allah bir damla su danesinin içine arşını ve arzını sır ederek hz ademe allahın kalemi hz havvaya allahın levhi olduğunu öğretendir. Insan rahman ve rahim esmalarının tecellilerini besmele kapısında yaşarken bir kalem ve bir defterden ibaretdir. Bu tertemiz el kuddüs
esmasının içinde yaşanan bir özdür.

Zuhurat-3-gök kapıları açıldığında, akıl semasına allahın emir ve buyruklarını bildiren cebraile selam olsun. Ey cebrail senin kıblen insanın kalbi olmasa idi,
insanların ve cinlerin üzerine örtülen geceden asla sabahın nuruna erilemezdi. Apaçık olan allah ile insanın arasındaki miraca, insanları ve cinleri cebrail yani akıl ile kalplerine ve nefislerine vahyedip besmeleye davet eden allahtır.

Zuhurat-4-allaha and olsunki insanlar ve cinler azaptadır. şeytanın zulmünden insanları ve cinleri sabahın nuruna götüren allaha hamd olsun.

Zuhurat -5-elif –be-
allaha and olsunki insan aydınlık sabahın üzerine örtülen besmelenin içinde allaha koşan nur hüzmeleri gibi yükseliştedir. Bu yükselişte ruhları allahın huzuruna götürecek imanlarında peygamberleri ve o peygamberlere inen semavi kitaplar hakikatın aynası olan besmele kapısına kadar cebrail as akıl ile gelip zatın huzuruna ilahi, rahmani vede rabbaini olan bedenlerini idrak etmeden asliyete dönüşlerinde allah hidayet etmedikçe arzın ve arşın kapılarını geçemiyeceklerdir.

Zuhurat 6-elif-rahman-rab -rahim- mülk – insana en yakın ilk sema cebrail as akıldır. Insanın yaradılışında ruh ve beden iki ayrı alemdir. Ruhun asliyetinde külli irade arş, bedenin asliyetinde ise cüzzi irade arz vardır. Bu iki alemin arasındaki perde esmaül hüsnadır. Ruhun evveli allahta külli iradede var oluş, batinda rahmanda cüzzi iradede hz ademde sırda oluş, ahirde er rahim esmasında allahın besmeleye olan tecellisi ile hz havvanın beden arzında insanın suret giydirilişi, zahirde ise el melik esması semayı dünyada ölüm perdesine getirilip bas edilen ruhun el hayy esması ile beden kabrinde kalbinin diriltilip. Cebrail as akıl ile bedenin
kucaklaşıp ilahi azama yükselişidir.

Zuhurat-7-elif –rahman-rab-rahim –işte bu yükleşte.allah ismi zatı ilahiyesine hitab eder. Rahman ismi esmalarına, rab ismi ise besmele kapısında rahman esmasının tecellisini yaşayan insana hizmet eden melekütül alemine yani şahadet ve gayp
alemine hitap eder. Eşrefi mahlûkun en şereflisi olan insan, allahın bu tecellisinden dolayı ilahidir, rahmanidir ve rabbanidir. Insan ilahilik makamında allahın zatına, rahman makamında esmaül hüsnaya, rab makamında ise insana hizmet etmekte olan melekütül aleminin sırrına besmele kapısında şahit olmakla emrolunmuştur . Allah alimdir ya hayy
 
Üst Alt