Uykunuz gelmiyorsa zorlamayın

ceylannur

Uzman Kardeşimiz
Üyemiz
Mesajlar
3,873

Uykunuz gelmiyorsa zorlamayın

Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Lut Tamam, yattıktan 20-30 dakika sonra uyku gelmediyse kendini uyumaya zorlamanın, zihni ve bedeni daha fazla uyarmaya ve uykunun iyice kaçmasına neden olacağını belirtti. Düzenli uykunun sağlıklı bir hayat için gerekli olduğuna işaret eden Doç. Dr. Tamam, "Yatağa girmeden hemen önce egzersiz yapmak, rekabete dayanan oyunlar oynamak, tartışmalar yapmak, yatmadan birkaç saat öncesine kadar kafeinli içecekler içmek ya da çok fazla yemek de kişiyi uyararak, uykuyu kaçırabilir." dedi. Tamam, her gün aynı saatte yatıp kalkmanın, düzenli egzersiz yapmanın, ılık bir banyo yapmanın odanın sessiz ve karanlık olmasının uykuya dalmayı kolaylaştıracağını belirtti. Adana, aa

 
Üst Alt