Uşak Banaz İlçesi Ulaşım

Ekrem

Yönetici-Admin
Yönetici
Süper Mod
Üyemiz
Mesajlar
9,150
Banaz ilçesi Ege bölgesinin İçbatı Anadolu bölümünde yer almaktadır. İdari bakımdan Uşak iline bağlı olan ilçenin il merkezine uzaklığı 30 km.’dir. Afyon il merkezine uzaklığı 80 km’dir. Hocalar ilçesine uzaklığı 40 km.’dir. Banaz. 1 .063 km2 lik yüzölçürnü ile merkez ilçe ve Eşme’den sonra en geniş yüzölçürnüne sahip ilçedir. İlçe. 3 8-48 enlem ve 29-45 boylamları arasındadır. Denizden yüksekliği 914 m. olup, denize uzaklığı ise 262 km.’dir.

Banaz ilçesinin kuzeyinde Gediz ve Altıntaş, doğusunda Sinan Paşa (Sincanlı) güneydoğusunda ve güneyinde Sandıklı, güneybatısında Sivaslı, batısında ise Gediz ve Uşak merkez ilçeleri yer almaktadır.

Kamus-ül Alim adlı eserde Banaz’ın konumu ve yerleşimiyle ilgili şu bilgiler yer almaktadır: Banaz Hüdvendigar Vilyetinde Kütahya Sancağı’nın Uşak kazası ve Uşak’ın 22 km. şarkında nahiye merkezi küçük bir kasaba olup, Büyük Menderese tabi hem namı (kendi adı) olan bir çayın kenarında vakidir. Banaz nahiyesi Uşak kazasının kısmı şarkisinde vaki olup 39 karyeden merkubdur. Müsha-i sathiyesi 1050 merbağ kilometre ve ahalisi 12.000 kişidir. Arazisi münbit ve mahsuldar olup hububatı ve bağ ve bahçeleri çoktur. Ekser tarafları dağlık olup. ormanları çok olduğundan başlıca ihracatı palamut ve keresteden ibarettir. Mahreci merkez nahiyeden 30 saat mesafede vaki Alaşehir mevkiidir. Derun nahiyede 39 cami, 38 mektep, 2 medrese, 17 dükkan Cafer Gazi namıyla bir ziyaretgah ve Hamamboğazı nam mahalde üstü açık kükürtlü bir ılıca vardır.

Banaz ulaşım imkanları bakımından elverişli bir konuma sahiptir. Banaz, Ege Bölgesi ile Iç Anadolu Bölgesi arasında bir geçit oluşturan Iç Batı Anadolu eşiği üzerinde yer almaktadır. Bu nedenle gerek eski dönemlerde gerekse günümüzde ulaşım yollarının geçtiği önemli bir yerdir. Kral yolunun Banaz’dan da geçmesi bu bölgenin çok eski çağlardan beri önemli bir ulaşım merkezi olduğunu göstermektedir. Osmanlı döneminde yapılan demiryollarının bir uzantısı da buradan geçmekteydi. Bugünde demiryoluna paralel olarak Il. Dünya Savaşından sonra Amerika Birleşik Devletleri tarafından Batı Avrupa’ya ve bununla birlikte Türkiye’ye de “Marshal1 Yardımı” bünyesinde yardım yapılmıştır. Bunun sonucunda Türkiye’de 1950 yılından sonra motorlu kara taşıtlarının sayısında ve taşımacılığında büyük bir artış olmuştur. Bu gelişmeler sonucunda Türkiye’de karayolu yapımı hızlanarak devam etmiştir. 1 966 yılında Izmir- Ankara arasında yapılan E-23 karayolunun Banaz’dan da geçmesi bölgede ulaşıma ivme kazandırdığı gibi sanayi ve ticarete de büyük bir katkı sağlamıştır.
 
Üst Alt