Takva için oruç

elifgibi

Uzman Kardeşimiz
Üyemiz
Mesajlar
2,183
TAKVA İÇİN ORUÇ

Cenabı Hakk Azze ve Celle ayeti kerimede: "Orucun farzıyyeti sizin ittikanız için" buyurmuştur Çünkü oruç insanın kuvvei şehvaniyyesini kırdığı gibi nefsin heva ve hevesini kırarak bütün azalan günahdan, isyandan ictinab ile zühd ü takvaya sebeb olacağı beyan buyurulmuştur Çünkü insanların dünyevî mesaisi iki şeye münhasırdır: Biri tatlı tatlı yiyip içmek arzusudur Diğeri de kuvve-i şehvaniyyedir Bu iki arzu da ancak oruç ile men'edilmiş olduğu gibi tasfiye-i cesed ve bazı emraz-ı kalbiyyenin tathirine de oruç vesile olur Ve tıbben de midenin tashîhine vesile olduğu malum, bir hakikattir

Muhammed bin el-Haris -radıyALLAHu ahn- der ki: Beş zümreye beş şeyi sordum, hepsi de aynı cevabı verdiler:

1 Tabiblere devaların en şifalısını sual ettim: "Açlıktır ve az yemekdir," dediler
2 Hikmet ehillerine: "ALLAH'a ibadete en fazla yardımcı olan nedir?" diye sual ettim "Açlıktır ve az yemektir" dediler
3 Zahidlere, "Zühde en fazla kuvvet kazandıran nedir?" diye sual ettim "Açlıktır ve az yemektir" dediler
4 Alimlere, "İlim hıfzında en fazla yardımcı şey nedir?" diye sual ettim, "Açlıktır ve az yemektir" dediler
5 Sultanlara, "Her vakit dikkatli bulunmanın çaresi ve en güzel, en lezzetli taam nedir?" diye sual ettim, "Açlıktır ve az yemektir" dediler


Mahmud Sami Ramazanoğlu
Altınoluk
 

Turab

Teknik Ekip
Yönetici
Admin
Mesajlar
6,609
Takva, hayatı Allah için yaşamak, hayatı Allah için değerlendirmek, hayatı tümüyle Allah'a verebilmenin, tüm hayatta Allah'ın koruması altına girip onunla yol bulabilmenin adıdır. Bakıyoruz âyetlerde, şu işi yaparsanız takva sahibi olursunuz, bu işi yapmazsanız takva sahibi olursunuz, savaşı şöyle yaparsanız , muttaki olursunuz, fâizden şöylece kaçınırsanız muttaki olursunuz, orucu tutarsanız,muttaki olursunuz, haccı, Arafat'ı, Müzdelife'yi şöylece değerlendirirseniz muttaki olursunuz gibi emirler bizim için aynı zamanda şöyle bir sistem ve ibadet anlayışı oluşturmaktadır. Bu din sadece birtakım kuru emirler, bir kısım ölü kaideler ve şekli kurallar dini değildir.Bu din tahrif olmuş Yahudilikdeki gibi sadece bir takım argümanlara, bir takım şekli kaidelere hapsedilip ruhu çıkarılmış bir din değildir. Bu din vicdana, imana ve dolayısıyla ahiret imanına, Allah'a bağlılık imanına bağlı olan ve hayatı yalnızca Allah için yaşamanın imanını gerektiren bir özelliğe sahiptir.
 
Üst Alt