- Katılım
- 22 Şubat 2011
- Mesajlar
- 9,107
- Tepkime puanı
- 81
SÜCÛD:
Secde; namazın içindeki farzlardan biri Namazda alnı ve burnu yere koyma (Bkz Secde)
SÜDÜS:
Altıda bir Ferâiz ilminde yâni İslâm mîras hukûkunda bildirilen altıda bir hisse (pay)
Südüs hisseyi yedi kimse alır Ölenin babası, anası, sahîh dede ve nineler, oğlunun kızları, babadan kız kardeş, anadan kardeş (M Mevkûfâtî)
SÜFTECE:
Tahrîmen mekrûh olan bir havâle şekli Yolcuya borç verip, gittiğin yerde, falancaya ödeyeceksin demek
Süftece yoluyla borc vermek tahrîmen mekrûhtur Çünkü emânet olarak vermeyip süftece yolunu tercih etmenin sebebi, paranın yolda kaybolması, çalınması veya elinden alınması gibi tehlikelere karşı, alanın mes'ûliyetini sağlamak ve parasını emniyete al maktır Çünkü emânet olarak verseydi, onun adına zâyi olacaktı Borç olarak vermesiyle bunu alan nâmına olmasını sağlamış ve böylece verdiği borçtan menfaat te'min etme cihetine gitmiş olmaktadır Bu ise mekrûhtur Ödünç veren mektub yazıp, ödünç verdiği yolcunun gideceği yerdeki arkadaşını o yolcuya havâle etmektedir İşte, ödünç verme esnâsında süftece denilen borç şekli şart koşularak borç verilirse, bu haramdır Şartla alınan borç fâsiddir Süftece şartı taşımadan, yolcuya ödünç vermek câizdir (Mergînânî, İbn-i Âbidîn)
Secde; namazın içindeki farzlardan biri Namazda alnı ve burnu yere koyma (Bkz Secde)
SÜDÜS:
Altıda bir Ferâiz ilminde yâni İslâm mîras hukûkunda bildirilen altıda bir hisse (pay)
Südüs hisseyi yedi kimse alır Ölenin babası, anası, sahîh dede ve nineler, oğlunun kızları, babadan kız kardeş, anadan kardeş (M Mevkûfâtî)
SÜFTECE:
Tahrîmen mekrûh olan bir havâle şekli Yolcuya borç verip, gittiğin yerde, falancaya ödeyeceksin demek
Süftece yoluyla borc vermek tahrîmen mekrûhtur Çünkü emânet olarak vermeyip süftece yolunu tercih etmenin sebebi, paranın yolda kaybolması, çalınması veya elinden alınması gibi tehlikelere karşı, alanın mes'ûliyetini sağlamak ve parasını emniyete al maktır Çünkü emânet olarak verseydi, onun adına zâyi olacaktı Borç olarak vermesiyle bunu alan nâmına olmasını sağlamış ve böylece verdiği borçtan menfaat te'min etme cihetine gitmiş olmaktadır Bu ise mekrûhtur Ödünç veren mektub yazıp, ödünç verdiği yolcunun gideceği yerdeki arkadaşını o yolcuya havâle etmektedir İşte, ödünç verme esnâsında süftece denilen borç şekli şart koşularak borç verilirse, bu haramdır Şartla alınan borç fâsiddir Süftece şartı taşımadan, yolcuya ödünç vermek câizdir (Mergînânî, İbn-i Âbidîn)