- Katılım
- 23 Nisan 2011
- Mesajlar
- 3,344
- Tepkime puanı
- 25
Rüyada esans görmek, maldır. Bazı yorumcular da izzet, şeref ve ululuğa erişmeye yorumlanır, dediler.
Güzel koku süründüğünü gören kimse, iki kişi tarafından övülür. Bazen de bu rüya o kimsenin hac etmesine ve bir erkek çocuğunun olmasına yorumlanır.
Rüyada esans sürdüğünüzü görmek bir arkadaşınızdan veya ev halkından sakladığınız bir sırrınızın meydana çıkacağına; evdeki aile fertlerinden birinin veya eşinizin esans sürdüğünü görmek, ona ait bir sırrı öğreneceğinize;
çarşıdan esans satıp alıp eve getirdiğinizi ve bunu eşinize hediye ettiğinizi görmek, başka birine ait bir sırrı ev halkına söylediğinize; esans şişesini görmek bir takım olaylarla karşılaşacağınıza delalet eder.
***
İslam'a göre rüya üç çeşittir.
1- Salih rüya
2- Şeytani rüya
3- İnsanın içinde yaşadığı olaylardan, etkilenmesi sonucu doğan rüya.
Salih rüya olacak olan şeyleri önceden idrak etmekten ibarettir.
Şeytani rüya, insanı korkutup üzüntüden üzüntüye sevk etmek için uyku halinde, şeytanın insanın kalbine verdiği vesveseden ibarettir. Peygamber (sav) şöyle buyurur: Sizden biriniz sevdiği bir rüya görürse o Allah 'tandır. Bunun için Allah'a hamd edip rüyasını söylesin. Hoşuna gitmediği bir rüya görürse o şeytandandır. Şerrinden Allah'a sığınsın ve onu kimseye de açmasın. Yoksa kendisine zarar verecektir.
İnsanın içinde yaşadığı olaylardan doğan rüya ise, bir şeyle fazla meşgul olma sonucunda etkilenerek gördüğü rüyadır...
Rüyalar bir çeşit ilham sayılır...
Rahman ve Rahim olan Allah vahiy ve ilham ile kullarına hitap edip onları onurlandırdığı ve mesajlarını ilettiği gibi rüya ile de kullarına olan yakınlığını onlarla ilgili rahmet ve inayetini onların kimsesiz olmadıklarını..
Rableri tarafından her zaman gözetilmekte olduğunu göstermesi rahmet ve inayetinin bir gereğidir.
- Rüyalar insanlara manevî alemlere pencereler açan birer realitedir...
Sürekli maddî hayatla meşgul olmaktan yorulan insanlar rüya ile manevî alemlere seyahat etmekle istirahat etmiş olur.
- Hadis-i şerifte -mealen-: “Salih rüya vahyin kırk altı parçasından bir parçadır... (Buharî Tabir 5)
denilmek suretiyle rüyanın Allah ile kulları arasında işleyen bir manevî telefon hattı mahiyetinde olduğunu gösterilmektedir.
- Muhyiddin ibn Arabî alem-i misale çıkmanın ilk basamağı rüyalardan geçer demektedir...
Demek ki doğru rüyalar görecek kadar hayatını istikametle geçirenler rüya yoluyla misal aleminden haber alabilirler. Nitekim buna Peygamber Efendimiz (asv) şöyle işaret buyurmuştur:
“Rüyası en doğru olarak çıkanlarınız en doğru sözlü olanınızdır.” (Müslim Rüya 6)
- Bir hadiste Hz. Peygamber (asv) şöyle buyurdu: “Nübüvetten yalnız müjdeciler kalmıştır.
” Oradakiler “Ya Resulellah! Müjdeciler nelerdir?” diye sorduklarında “Salih rüyalardır.” buyurdu...
(Buhari Tabir 5; Muvatta Rüya 3)
Bu hadis-i şerifler de gösteriyor ki Allah ile kulları arasında iletişimi gerçekleştiren vahiy yolu kapandıktan sonra vahyin kırk altı parçasından bir parçası olan rüyalarla bu iletişim hattı devam edecektir.
- Rüyanın en güzel yönlerinden biri de, geçici de olsa ayrılıkları kaldırıp buluşmaları gerçekleştiren bir misyonunun olmasıdır. Yakın akrabasını yakın dostlarını kaybedenler rüyada onlarla görüşmekle bir mutluluk elde ederler.
Anlatılan bu hususlar rüyanın hikmeti konusunda yalnız bir ufuk açmak için birer misaldir…
'Rüyayla amel edilmez. Rüya ve ilhamla elde edilen bilgiler dinin bir emri gibi kabul edilmemelidir...
Rüyalar ve ilhamlar birer ikazdır irşattır. Bağlayıcı ve zorlayıcı olamaz...
Ayni ruyayi farkli kisiler farkli mekan ve konumlarda gorduklerinde tabirleri de farklidir..
Rüyayı goren kişinin yaşı, medeni hali, cinsiyetti, O An içinde bulundugu ruhsal, maddi ve manevi durumu da göz önüne alınmalıdır.
O yüzden her ruya ayni sekilde tabir edilemez..
Bazen aynı rüyayı değişik insanlar da görebilir ancak her insanın ruhu ve manevi dünya anlayışı, yaşamı farklıdır.
Bundan dolayı da yorumu özünden bir şey kaybetmese bile yorumu ve yansıması farklı olur...
Zaman zaman başkaları ile ilgili rüyalar da görebiliriz; bizi hiç ilgilendirmeyen bir rüya, bir başka yakınımızı ilgilendirebilir.
Rüyaları yorumlarken tarafsız olmak duygulara kapılmamak karamsarlaşmamak gerekir...
Rüyada sadece bir şekil veya olayı değil her şeyi birlikte yorumlamalıdır...
Rüyadaki renkler ortam da büyük önem taşır.
Rüyada görülen bazı insanlar tanıdıksa adlarına da dikkat edilmelidir. Bu adların anlamları da yaklaşan bir durumu haber verebilir.
Güzel koku süründüğünü gören kimse, iki kişi tarafından övülür. Bazen de bu rüya o kimsenin hac etmesine ve bir erkek çocuğunun olmasına yorumlanır.
Rüyada esans sürdüğünüzü görmek bir arkadaşınızdan veya ev halkından sakladığınız bir sırrınızın meydana çıkacağına; evdeki aile fertlerinden birinin veya eşinizin esans sürdüğünü görmek, ona ait bir sırrı öğreneceğinize;
çarşıdan esans satıp alıp eve getirdiğinizi ve bunu eşinize hediye ettiğinizi görmek, başka birine ait bir sırrı ev halkına söylediğinize; esans şişesini görmek bir takım olaylarla karşılaşacağınıza delalet eder.
***
İslam'a göre rüya üç çeşittir.
1- Salih rüya
2- Şeytani rüya
3- İnsanın içinde yaşadığı olaylardan, etkilenmesi sonucu doğan rüya.
Salih rüya olacak olan şeyleri önceden idrak etmekten ibarettir.
Şeytani rüya, insanı korkutup üzüntüden üzüntüye sevk etmek için uyku halinde, şeytanın insanın kalbine verdiği vesveseden ibarettir. Peygamber (sav) şöyle buyurur: Sizden biriniz sevdiği bir rüya görürse o Allah 'tandır. Bunun için Allah'a hamd edip rüyasını söylesin. Hoşuna gitmediği bir rüya görürse o şeytandandır. Şerrinden Allah'a sığınsın ve onu kimseye de açmasın. Yoksa kendisine zarar verecektir.
İnsanın içinde yaşadığı olaylardan doğan rüya ise, bir şeyle fazla meşgul olma sonucunda etkilenerek gördüğü rüyadır...
Rüyalar bir çeşit ilham sayılır...
Rahman ve Rahim olan Allah vahiy ve ilham ile kullarına hitap edip onları onurlandırdığı ve mesajlarını ilettiği gibi rüya ile de kullarına olan yakınlığını onlarla ilgili rahmet ve inayetini onların kimsesiz olmadıklarını..
Rableri tarafından her zaman gözetilmekte olduğunu göstermesi rahmet ve inayetinin bir gereğidir.
- Rüyalar insanlara manevî alemlere pencereler açan birer realitedir...
Sürekli maddî hayatla meşgul olmaktan yorulan insanlar rüya ile manevî alemlere seyahat etmekle istirahat etmiş olur.
- Hadis-i şerifte -mealen-: “Salih rüya vahyin kırk altı parçasından bir parçadır... (Buharî Tabir 5)
denilmek suretiyle rüyanın Allah ile kulları arasında işleyen bir manevî telefon hattı mahiyetinde olduğunu gösterilmektedir.
- Muhyiddin ibn Arabî alem-i misale çıkmanın ilk basamağı rüyalardan geçer demektedir...
Demek ki doğru rüyalar görecek kadar hayatını istikametle geçirenler rüya yoluyla misal aleminden haber alabilirler. Nitekim buna Peygamber Efendimiz (asv) şöyle işaret buyurmuştur:
“Rüyası en doğru olarak çıkanlarınız en doğru sözlü olanınızdır.” (Müslim Rüya 6)
- Bir hadiste Hz. Peygamber (asv) şöyle buyurdu: “Nübüvetten yalnız müjdeciler kalmıştır.
” Oradakiler “Ya Resulellah! Müjdeciler nelerdir?” diye sorduklarında “Salih rüyalardır.” buyurdu...
(Buhari Tabir 5; Muvatta Rüya 3)
Bu hadis-i şerifler de gösteriyor ki Allah ile kulları arasında iletişimi gerçekleştiren vahiy yolu kapandıktan sonra vahyin kırk altı parçasından bir parçası olan rüyalarla bu iletişim hattı devam edecektir.
- Rüyanın en güzel yönlerinden biri de, geçici de olsa ayrılıkları kaldırıp buluşmaları gerçekleştiren bir misyonunun olmasıdır. Yakın akrabasını yakın dostlarını kaybedenler rüyada onlarla görüşmekle bir mutluluk elde ederler.
Anlatılan bu hususlar rüyanın hikmeti konusunda yalnız bir ufuk açmak için birer misaldir…
'Rüyayla amel edilmez. Rüya ve ilhamla elde edilen bilgiler dinin bir emri gibi kabul edilmemelidir...
Rüyalar ve ilhamlar birer ikazdır irşattır. Bağlayıcı ve zorlayıcı olamaz...
Ayni ruyayi farkli kisiler farkli mekan ve konumlarda gorduklerinde tabirleri de farklidir..
Rüyayı goren kişinin yaşı, medeni hali, cinsiyetti, O An içinde bulundugu ruhsal, maddi ve manevi durumu da göz önüne alınmalıdır.
O yüzden her ruya ayni sekilde tabir edilemez..
Bazen aynı rüyayı değişik insanlar da görebilir ancak her insanın ruhu ve manevi dünya anlayışı, yaşamı farklıdır.
Bundan dolayı da yorumu özünden bir şey kaybetmese bile yorumu ve yansıması farklı olur...
Zaman zaman başkaları ile ilgili rüyalar da görebiliriz; bizi hiç ilgilendirmeyen bir rüya, bir başka yakınımızı ilgilendirebilir.
Rüyaları yorumlarken tarafsız olmak duygulara kapılmamak karamsarlaşmamak gerekir...
Rüyada sadece bir şekil veya olayı değil her şeyi birlikte yorumlamalıdır...
Rüyadaki renkler ortam da büyük önem taşır.
Rüyada görülen bazı insanlar tanıdıksa adlarına da dikkat edilmelidir. Bu adların anlamları da yaklaşan bir durumu haber verebilir.