Kurban ve kurban bayramı hakkında hangisi doğru?

suskun

Başarılı Kardeşimiz
Üyemiz
Mesajlar
203
S.A ben internetten kurban ve kurban bayramı hakkında iki çelişkili bilgi buldum. Aslında birçok çelişkili bilgi var ancak aşağıdaki bilgilerden hangisi doğrudur. Bilen varsa açıklarsa iyi olur diye düşünüyorum.

1.
Kurban kesmek hicretin ikinci yılında vacib kılınmıştır. Senede iki bayramın oluşu, zekat ve fitre de bu yılda farz kılınmıştır.

Kurban, kitap, sünnet, icmaa ile sabittir.

Allah Kur’an’da: “Rabbin için namaz kıl, kurban kes” buyurmuştur.

Peygamberimiz: “Hali vakti yerinde olup da kurban kesmeyen bizim camilerimize gelmesin” buyurmuştur.

Dinimizde kurbanın manası: Allah’a yakınlık için ibadet niyetiyle kesilen mübarek hayvanın ismidir.

Kurbanın özel bir vakti vardır, bu kurban bayramının birinci günü bayram namazından sonra başlar, üçüncü günü ikindiye kadar kurban kesilir. Bundan sonra kesilmez.


2.
Kuran`da kurban kesmek sadece hac ibadeti yerine getirildiği sırada farz kılınmıştır. Yani kurban hacca giden hacılar tarafından kesilir. Kurban kesmeyi Allah`a olan teslimiyetin ve saygının bir sembolü olarak anlamak ve Allah`a yaklaşmaya bir vesile görmek gerekir. Yoksa ayetinde ifadesiyle kesilen hayvanların ne etleri ne de kanları Allah`a ulaşmaz Allah`a ulaşacak olan sadece kulların takvalarıdır.

Hac suresi ayet 37: Onların etleri de kanları da Allah`a asla ulaşmaz; fakat sizin takvanız o`na ulaşır. Onları size bu şekilde boyun eğdirdir ki, sizi hidayete erdirdiği için allah`ı yücelterek anasınız. Güzel düşünüp güzel davrananlara müjde ver.

Daha sonraları bu uygulama hacca gidemeyen kişiler tarafından da bulundukları yerlerde yerine getirilmeye başlanmış ve ardından kurban bayramı uygulaması oluşmuştur. Kurban bayramının hacıların hacda kurban kesmeleri ile aynı döneme gelmesinin nedeni budur. Kuran`ın hiç bir ayetinde bayram uygulaması yeralmaz. Yani bayram yada bayram namazı tamamen geleneksel kabullere dayanan uygulamalardır. Ancak burada belirtilmesi gerekli olan bir husus vardır o da bu şekilde bir uygulamanın yapılmasının Kuran`a aykırı olmadığıdır. Yani müslümanların kendi aralarında geliştirip gelenekselleştirdikleri bu gibi uygulamaların özellikle insanların kanyaşmaları ve yakınlaşmalarına vesile olması ve dini bir takım duyguların canlanması açısından oldukça etkili ve güzeldir. Ancak bu sosyolojik bir hadisedir, müslümanların genelini bağlayıcı bir farz değildir.
 

imat

Başarılı Kardeşimiz
Üyemiz
Mesajlar
156
İlginç doğrusu her iki görüşte mantıklı gibi!
 

Muvatta

Çalışkan Kardeşimiz
Üyemiz
Mesajlar
324
Kurban, kitap, sünnet, icmaa ile sabittir. Bunun ötesi yoktur. Diğer görüştekiler sünneti inkar edip kafadan sallayanların uydurmasıdır.
 
Üst Alt