- Katılım
- 22 Şubat 2011
- Mesajlar
- 7,021
- Tepkime puanı
- 425
KURAN'A ABDESTSİZ DOKUNULMAZ AYET VE HADİSTEN DELİLLERİMİZ
Abdest ayetinde "Kuran'a dokunulmaz ifadesi geçmiyor diye Kuran'da yok diyenler bu konuda delil olan şu ayetleri de çarpıtma peşine düşmüşlerdir.
Vakıa suresi
77. O, elbette değerli bir Kur'an'dır.
78. Korunmuş bir kitaptadır.
79. Ona, ancak tertemiz olanlar dokunabilir.
80. Âlemlerin Rabb'inden indirilmedir.
"Ona ancak tertemiz olanlar dokunabilir"
Burada iki görüş var.
1- "ona" ifadesinin bir önceki ayette belirtilen "levhi mahfuza" işaret ettiği
2- "ona" ifadesinin "Kur'an-ı Kerime" işaret ettiği
1. manaya göre Kur'an korunmuş bir kitaptadır ve ona temiz olmayanlardan yani meleklerden başkası yani şeytanlar dokunamaz.
2. manaya göre ise Kur'an-ı Kerime gusül ve abdesti olmayanlar dokunamazlar.
Değerli kardeşlerimiz birinci manayı verenler olmuş ise de ikinci mana çok daha kuvvetlidir ve Müfessirlerin çoğu bu ayetin "Kuran'a abdestsiz dokunulmayacağına delil" olduğunu kabul etmişlerdir.
Çünkü Kur'an-ı Kerim bir bütündür ve bütün olarak ele alındığı takdirde hükümleri anlaşılmaktadır. Bakınız abdest ve teyemmümü emreden ayet-i kerime de nasıl bir ifade geçiyor:
"Ey iman edenler! Namaza kalkacağınız zaman yüzlerinizi, dirseklere kadar ellerinizi ve -başlarınıza mesh edip- her iki topuğa kadar da ayaklarınızı yıkayın. Eğer cünüp iseniz iyice yıkanarak temizlenin. Hasta olursanız veya seferde bulunursanız veya biriniz abdest bozmaktan (def-i hacetten) gelir veya kadınlara dokunur (cinsel ilişkide bulunur) da su bulamazsanız, o zaman temiz bir toprağa yönelin. Onunla yüzlerinizi ve ellerinizi meshedin (Teyemmüm edin). Allah size herhangi bir güçlük çıkarmak istemez. Fakat o sizi tertemiz yapmak ve üzerinizdeki nimetini tamamlamak ister ki şükredesiniz." (Maide 6)
TEMİZLENİN VE TEMİZ OLANLAR DOKUNUR
Allahu Teala bu ayet-i kerimesinde insanlar için "tertemiz" ifadelerini kullanıyor ve abdest ile teyemmüm alınarak "tertemiz" olunmasını emrediyor. Vakıa suresinde de aynı ifade ile "tertemiz olanların" dokunabileceğini buyuruyor.
Sadece bu bütünlükten bile tertemiz olanların abdest alanlar olduğu ve Kur'an-ı Kerime tertemiz olanların el sürebileceği manası anlaşılmaktadır.
Yani formülünü şu şekilde yapalım:
Maide 6: Abdest-teyemmüm alın ve TERTEMİZ olun
Vakıa 79: O'na ancak TERTEMİZ olanlar dokunabilir.
Evet bu çok önemli ayrıntıya ileride yine dikkat çekeceğiz ama bizim Kur'an-ı Kerimi şerh eden, Şeriatın açıklayıcısı ve yaşantısıyla öğreticisi bir Peygamberimiz var.
Dinin nasıl yaşandığını canlı olarak gösteren peygamber Efendimizin de bu ayet-i kerimeyi destekleyen hadis-i şerifleri mevcuttur. Bu sebeple ayet daha kuvvetli bir delil olmaktadır.
İbn Ömer, "Kur'ân'a, sadece temiz olduğun zaman dokun" demiştir. Bir de, Rasulullah (Sallallahu aleyhi v sellem) Amr b. Hazm'a yazdığı mektupta şöyle buyurmuştur "Kur'ân'a temiz olandan başkası dokunmasın" yazmıştır.Kurtubî, 17/225; Mâlik b. Enes, Muvatta, K. el-Kur'ân 15/1; Darimi, Talak: 3; Taberani, El-Mecmuu'l-Kebir, Beyhaki, es-Sünenü'l-Kübra, Darekutni, Sünen, Hakim el-Müstedrek)
Ne Peygamberimizden, ne sahabeden ve de ashabından bunun hilafında bir beyanat yoktur.
KURAN-I KERİMDE TEMİZ OLANLAR KİMLER?
Kuran-ı Kerimin diğer hiçbir yerinde meleklerden tertemiz gibi ifadeler ile BAHSEDİLMEZ. Tam aksine Kuran-ı Kerimin bir çok yerinde insanların tertemiz olmasından bahsedilmiştir.
Ahzab 33. Evlerinizde oturun. Önceki cahiliye dönemi kadınlarının açılıp saçıldığı gibi siz de açılıp saçılmayın. Namazı kılın, zekâtı verin. Allaha ve Resülüne itaat edin. Ey Peygamberin ev halkı! Allah sizden ancak günah kirini gidermek ve sizi tertemiz yapmak istiyor
Zümer 73. Rablerine karşı gelmekten sakınanlar da grup grup cennete sevk edilirler. Cennete vardıklarında oranın kapıları açılır ve cennet bekçileri onlara şöyle der: Size selam olsun! Tertemiz oldunuz. Haydi, ebedi kalmak üzere buraya girin.
Ali İmran 164. Andolsun, Allah, müminlere kendi içlerinden; onlara âyetlerini okuyan, onları arıtıp tertemiz yapan, onlara kitab ve hikmeti öğreten bir peygamber göndermekle büyük bir lütufta bulunmuştur. Oysa onlar, daha önce apaçık bir sapıklık içinde idiler.
Tevbe 108. Onun içinde asla namaz kılma. İlk günden temeli takva (Allaha karşı gelmekten sakınmak) üzerine kurulan mescit (Kuba mescidi), içinde namaz kılmana elbette daha layıktır. Orada temizlenmeyi seven adamlar vardır. Allah da tertemiz onları sever
KURAN-I KERİM DE TERTEMİZDİR
Beyyine
2. Bu delil, tertemiz sahifeleri okuyan, Allah tarafından gönderilen bir peygamberdir.
3. O sahifelerde dosdoğru hükümler vardır.
abese
11- (Habîbim!) Hayır! (Bir daha böyle bir şey yapma)! Şüphesiz ki o (Kuran ayetleri, kendisiyle amel edilmesi gereken) büyük bir öğüttür!
12- Artık dileyen onu düşünüp öğütlenir (veya onu ezberler)!
13- (O Kurân, Allah tarafından) değerli kılınmış (Levh-i Mahfûzdaki) pek kıymetli birtakım sahifelerdedir.
14- (O sayfalar ki; yedinci kat semada) yükseltilmiş ve (şeytanların ulaşmasından ve Allah kelâmı dışındaki her şeyden) tertemiz kılınmış
İNKARCILAR KÖŞEYE SIKIŞIYOR
Bakınız Vakıa 80. ayette: Âlemlerin Rabbinden indirilmedir. Buyruluyor
Abese 13-14. ayette: tertemiz ve çok değerli sahifelerdedir buyruluyor
Maide 6. ayette Gusül ve abdest alanların tertemiz olduğunu buyuruyor
Vakıa 79. ayette de Ona ancak tertemiz olanlar dokunabilir buyuruyor.
Peygamber Efendimiz de: Kurâna temiz olandan başkası dokunmasın buyuruyor
Bütün bunlardan Rabbimizin katından indirdiği ve tertemiz olduğu beyan edilen bir Kitaba, tertemiz olan insanların dokunabileceği açıkça anlaşılıyor
Eğer inkarcıların iddia ettiği gibi kutsal olan sadece ayetlerin maneviyatları olsaydı Peygamber Efendimiz de böyle buyurmazdı. Demek ki önemli olan şey, Mushaf-ı şerife abdestsiz bir şekilde dokunulamamasıdır. İçerisinde Rabbimizin kelamının yazılı olması başlı başına bir sebeptir
Peki, bu inkârcı sapıklar, tertemiz olan ve Rabbimizin katından indirilen ayetlerin içinde bulunduğu bir kitaba nasıl olur da cünüp ve abdestsiz olan bir insanın dokunmasına fetva veriyorlar ve hatta oku sevap alırsın diyerek insanları kendi bataklıklarına çekebiliyorlar?
Kimisi de eline aldığı usb bellekle işte bunda da Kuran yüklü, buna da mı abdestsiz dokunmayacağız diyerek alay etmekte Bunlar mürekkeb ile yazılmış olanı, sanal olandan ayırt edemeyecek kadar da mı ahmak ve cahil?
Rabbimiz şerlerinden Ümmet-i Muhammedi muhafaza eylesin Amin..
Abdest ayetinde "Kuran'a dokunulmaz ifadesi geçmiyor diye Kuran'da yok diyenler bu konuda delil olan şu ayetleri de çarpıtma peşine düşmüşlerdir.
Vakıa suresi
77. O, elbette değerli bir Kur'an'dır.
78. Korunmuş bir kitaptadır.
79. Ona, ancak tertemiz olanlar dokunabilir.
80. Âlemlerin Rabb'inden indirilmedir.
"Ona ancak tertemiz olanlar dokunabilir"
Burada iki görüş var.
1- "ona" ifadesinin bir önceki ayette belirtilen "levhi mahfuza" işaret ettiği
2- "ona" ifadesinin "Kur'an-ı Kerime" işaret ettiği
1. manaya göre Kur'an korunmuş bir kitaptadır ve ona temiz olmayanlardan yani meleklerden başkası yani şeytanlar dokunamaz.
2. manaya göre ise Kur'an-ı Kerime gusül ve abdesti olmayanlar dokunamazlar.
Değerli kardeşlerimiz birinci manayı verenler olmuş ise de ikinci mana çok daha kuvvetlidir ve Müfessirlerin çoğu bu ayetin "Kuran'a abdestsiz dokunulmayacağına delil" olduğunu kabul etmişlerdir.
Çünkü Kur'an-ı Kerim bir bütündür ve bütün olarak ele alındığı takdirde hükümleri anlaşılmaktadır. Bakınız abdest ve teyemmümü emreden ayet-i kerime de nasıl bir ifade geçiyor:
"Ey iman edenler! Namaza kalkacağınız zaman yüzlerinizi, dirseklere kadar ellerinizi ve -başlarınıza mesh edip- her iki topuğa kadar da ayaklarınızı yıkayın. Eğer cünüp iseniz iyice yıkanarak temizlenin. Hasta olursanız veya seferde bulunursanız veya biriniz abdest bozmaktan (def-i hacetten) gelir veya kadınlara dokunur (cinsel ilişkide bulunur) da su bulamazsanız, o zaman temiz bir toprağa yönelin. Onunla yüzlerinizi ve ellerinizi meshedin (Teyemmüm edin). Allah size herhangi bir güçlük çıkarmak istemez. Fakat o sizi tertemiz yapmak ve üzerinizdeki nimetini tamamlamak ister ki şükredesiniz." (Maide 6)
TEMİZLENİN VE TEMİZ OLANLAR DOKUNUR
Allahu Teala bu ayet-i kerimesinde insanlar için "tertemiz" ifadelerini kullanıyor ve abdest ile teyemmüm alınarak "tertemiz" olunmasını emrediyor. Vakıa suresinde de aynı ifade ile "tertemiz olanların" dokunabileceğini buyuruyor.
Sadece bu bütünlükten bile tertemiz olanların abdest alanlar olduğu ve Kur'an-ı Kerime tertemiz olanların el sürebileceği manası anlaşılmaktadır.
Yani formülünü şu şekilde yapalım:
Maide 6: Abdest-teyemmüm alın ve TERTEMİZ olun
Vakıa 79: O'na ancak TERTEMİZ olanlar dokunabilir.
Evet bu çok önemli ayrıntıya ileride yine dikkat çekeceğiz ama bizim Kur'an-ı Kerimi şerh eden, Şeriatın açıklayıcısı ve yaşantısıyla öğreticisi bir Peygamberimiz var.
Dinin nasıl yaşandığını canlı olarak gösteren peygamber Efendimizin de bu ayet-i kerimeyi destekleyen hadis-i şerifleri mevcuttur. Bu sebeple ayet daha kuvvetli bir delil olmaktadır.
İbn Ömer, "Kur'ân'a, sadece temiz olduğun zaman dokun" demiştir. Bir de, Rasulullah (Sallallahu aleyhi v sellem) Amr b. Hazm'a yazdığı mektupta şöyle buyurmuştur "Kur'ân'a temiz olandan başkası dokunmasın" yazmıştır.Kurtubî, 17/225; Mâlik b. Enes, Muvatta, K. el-Kur'ân 15/1; Darimi, Talak: 3; Taberani, El-Mecmuu'l-Kebir, Beyhaki, es-Sünenü'l-Kübra, Darekutni, Sünen, Hakim el-Müstedrek)
Ne Peygamberimizden, ne sahabeden ve de ashabından bunun hilafında bir beyanat yoktur.
KURAN-I KERİMDE TEMİZ OLANLAR KİMLER?
Kuran-ı Kerimin diğer hiçbir yerinde meleklerden tertemiz gibi ifadeler ile BAHSEDİLMEZ. Tam aksine Kuran-ı Kerimin bir çok yerinde insanların tertemiz olmasından bahsedilmiştir.
Ahzab 33. Evlerinizde oturun. Önceki cahiliye dönemi kadınlarının açılıp saçıldığı gibi siz de açılıp saçılmayın. Namazı kılın, zekâtı verin. Allaha ve Resülüne itaat edin. Ey Peygamberin ev halkı! Allah sizden ancak günah kirini gidermek ve sizi tertemiz yapmak istiyor
Zümer 73. Rablerine karşı gelmekten sakınanlar da grup grup cennete sevk edilirler. Cennete vardıklarında oranın kapıları açılır ve cennet bekçileri onlara şöyle der: Size selam olsun! Tertemiz oldunuz. Haydi, ebedi kalmak üzere buraya girin.
Ali İmran 164. Andolsun, Allah, müminlere kendi içlerinden; onlara âyetlerini okuyan, onları arıtıp tertemiz yapan, onlara kitab ve hikmeti öğreten bir peygamber göndermekle büyük bir lütufta bulunmuştur. Oysa onlar, daha önce apaçık bir sapıklık içinde idiler.
Tevbe 108. Onun içinde asla namaz kılma. İlk günden temeli takva (Allaha karşı gelmekten sakınmak) üzerine kurulan mescit (Kuba mescidi), içinde namaz kılmana elbette daha layıktır. Orada temizlenmeyi seven adamlar vardır. Allah da tertemiz onları sever
KURAN-I KERİM DE TERTEMİZDİR
Beyyine
2. Bu delil, tertemiz sahifeleri okuyan, Allah tarafından gönderilen bir peygamberdir.
3. O sahifelerde dosdoğru hükümler vardır.
abese
11- (Habîbim!) Hayır! (Bir daha böyle bir şey yapma)! Şüphesiz ki o (Kuran ayetleri, kendisiyle amel edilmesi gereken) büyük bir öğüttür!
12- Artık dileyen onu düşünüp öğütlenir (veya onu ezberler)!
13- (O Kurân, Allah tarafından) değerli kılınmış (Levh-i Mahfûzdaki) pek kıymetli birtakım sahifelerdedir.
14- (O sayfalar ki; yedinci kat semada) yükseltilmiş ve (şeytanların ulaşmasından ve Allah kelâmı dışındaki her şeyden) tertemiz kılınmış
İNKARCILAR KÖŞEYE SIKIŞIYOR
Bakınız Vakıa 80. ayette: Âlemlerin Rabbinden indirilmedir. Buyruluyor
Abese 13-14. ayette: tertemiz ve çok değerli sahifelerdedir buyruluyor
Maide 6. ayette Gusül ve abdest alanların tertemiz olduğunu buyuruyor
Vakıa 79. ayette de Ona ancak tertemiz olanlar dokunabilir buyuruyor.
Peygamber Efendimiz de: Kurâna temiz olandan başkası dokunmasın buyuruyor
Bütün bunlardan Rabbimizin katından indirdiği ve tertemiz olduğu beyan edilen bir Kitaba, tertemiz olan insanların dokunabileceği açıkça anlaşılıyor
Eğer inkarcıların iddia ettiği gibi kutsal olan sadece ayetlerin maneviyatları olsaydı Peygamber Efendimiz de böyle buyurmazdı. Demek ki önemli olan şey, Mushaf-ı şerife abdestsiz bir şekilde dokunulamamasıdır. İçerisinde Rabbimizin kelamının yazılı olması başlı başına bir sebeptir
Peki, bu inkârcı sapıklar, tertemiz olan ve Rabbimizin katından indirilen ayetlerin içinde bulunduğu bir kitaba nasıl olur da cünüp ve abdestsiz olan bir insanın dokunmasına fetva veriyorlar ve hatta oku sevap alırsın diyerek insanları kendi bataklıklarına çekebiliyorlar?
Kimisi de eline aldığı usb bellekle işte bunda da Kuran yüklü, buna da mı abdestsiz dokunmayacağız diyerek alay etmekte Bunlar mürekkeb ile yazılmış olanı, sanal olandan ayırt edemeyecek kadar da mı ahmak ve cahil?
Rabbimiz şerlerinden Ümmet-i Muhammedi muhafaza eylesin Amin..