Allahü teâlâ yâr ve yardımcınız olsun.. Emirleri zorluklar olmasına rağmen yerine getirebiliyorsunuz, inşaAllah ecri büyük olacaktır.
desenize bir yanda nefis bir yanda ruh bir yanda iman bir yanda mevki, makam ,tutku ve hırs...bir yanda Allah'ın emri bir yanda patronun emri..
bir yanda Ruhun ızdırabı, bir yanda nefsin bitmek bilmeyen arzuları arasında sıkışıp kalan vicdaninda ,ruhunda huzur bulamiyan SEN...
bu konuda bir bilgim yok!!Amerika'nın bir eyalettinde yaşamaktayız..
kendim child protection services yani çocuk koruma servisinde Psikolojik danışmanlık ve rehberlik ve koruyucu Anne olarak çalışıyorum yani ben de devlet memuruyum,
kızım da Harvard Medical School yani tıp fakültesinde öğrenci ikimizde Hamd olsun tesettürlü bayanlariz..sorun yok her kes kendi inancini yaşamakta...
“İnandığı gibi yaşamayanlar,yaşadıkları gibi inanmaya başlarlar.”
peruk dediniz de aklima geldi kurumumuzun Baş Müdiresi koyu Yahudi ,musevi olan bir bayandir..Musevi kadınları evlendikten sonra saçlarını kimseye göstermezler..
kurumda saçlarını toplar ve Başörtü gibi Şapka takar uluslararasi toplanti yada mahkemelerde peruk takar...
Tam İlmihal de diyor ki:
(Kadının, insan saçını, kendi saçı arasına örerek birleştirmeyip de, kendi saçına iplikle, bez şeritle bağlamasının ve hayvan kılları eklemenin haram olmadığı,
(İbni Âbidin)de, (Hadika)da ve (Fetava-i kübra)da yazılıdır.
İnsan ve hayvan kılından ve naylon gibi ipliklerden yapılmış olan, (Peruk) denilen takma saçları kullanmak caiz olduğu anlaşılıyor ise de, ihtiyaç ile ziyneti birbirine karıştırmamalıdır.
İhtiyaç için caiz olan şeyi, süs, gösteriş için takmak caiz değildir. Erkekler arasında başını açmak zarureti olduğu zaman, kadının başını ve kendi saçlarını peruk takarak
örtmesi caiz ve lazım olur. Zaruret olunca, avret yerlerini mümkün olan her şeyle örtmek gerekir. Günahı yalnız saçını vermiş olana ve bakanadır.
İnsanın saçını ve herhangi bir organını satması haramdır.
Peruk takarak sokağa çıkmak, zaruret olmadan caiz değildir. Çünkü, kadınların yabancılara süslenmeleri haramdır.)..
Her zaman peruk tak denmiyor, zaruret olunca tak deniyor. Örneğin bir bayan öğretmen okula gireceği zaman başörtülü olmamalıdır deniyor.
Kadının işini kaybetmesi durumu söz konusu. Bu durumda peruk takılması caiz olur deniyor.
Başörtüsünü takmasında sakınca olmayan bir yerde peruk takması elbette caiz olmaz.
kapalıların en derin yarası ,bu konu hala çözümsüz..
duaa..