Kansızlığa İyi Gelen Besinler

ömr-ü diyar

Uzman Kardeşimiz
Üyemiz
Mesajlar
3,351
Vücutta kan yapımı azalmasının en fazla görülen sebepleri demir, B12 vitamini eksikliği, folik asit yetersizliğidir. Demir, B12 vitamini ve folik asit eksikliğinden olan kaynaklanan kansızlık tedavi edilmediği zaman önemli proplemlere yol açar.

Kansızlık proplemi olanlarda yorgunluk, halsizlik, hemen yorulma, çarpıntı, nefes darlığı, üşüme, iştahsızlık, konsantrasyon bozukluğu, saçların dökülmesi gibi belirtiler görülür.

Kırmızı et, kuru üzüm, pekmez, yeşil yapraklı sebzeler ve kuru yemişler, pekmez, yulaf, soya sütü kansızlığa iyi gelen yiyecekler arasındadır.

Saf polen, kansızlık çekenler için doğal bir destekdir. Kansızlık sorunu olan çocuklarda polen kullanılabilir. Polenin hemoglobini %15 alyuvar sayısını %25 oranında artırdığı belirtiliyor.

Kırmızı kan hücrelerinde bulunan ve oksijen taşımakla görevli hemoglobin molekülünün azalması kansızlık sebebidir. Bu moleküllerin çoğalması için demire mineraline gereksinim vardır.

Demir mineralinin besinlerle yetersiz alınması, bağırsaklardan emilimin az olması ve adet kanamaları, sindirim sistemi ülser ve kanser kanamaları gibi kronik kanamalar demir eksikliğine sebebiyet verir.

Yiyeceklerle alınan demirin emilim oranını yükzeltmek için C vitaminine de ihtiyaç vardır.

Alyuvarların üretimi için folik asit gereklidir. Folik asit yeterli değilse kan hücresi üretimi azalır ve kansızlık oluşur.

B12 Vitamini alyuvarların kemik iliğinden üretilmesi için gerekli bir vitamindir. B12 vitamini yeterli oranda alınmazsa anemi meydana gelir.

Kansızlığa karşı korunmak için demir, folik asit ve B12 vitamin bakımından zengin olan besinlerle beslenmeye önem verilmesi gerekir.

B12 içeren besinler :Karaciğer, sığır eti, süt, yumurta, peynir balık.

Folik Asit içeren besinler: Koyu yeşil yapraklı sebzeler, tüm tahıllar ve kuru baklagiller, yumurta sarısı.

Demir içeren besinler: Kırmızı et, balık, yeşil yapraklı sebzeler, baklagiller, üzüm pekmezi kuru meyveler, kuruyemişler.

Ispanaktaki demir oxal asitine bağlı olduğu için çok düşük bir oranda emilebilmektedir.

Bitkisel kökenli demirin, içeriği azdır ve kana daha az geçer. Et yüksek oranda demir içerir. Diyetteki demirin kaynağını daha kolay emilen hayvansal kökenli demir oluşturur.

Bitkilerde bulunan demir çok zayıf bir biçimde emilir. Örneğin maruldaki demirin yüzde 4 ü, soya fasulyesindeki demirin yüzde 7 si vücut tarafından emilirken kırmızı etteki demirin yüzde 20 si vücut tarafından kullanılır.

Centiyana, ısırganotu ve civanperçemi kansızlığa iyi gelen bitkiler arasındadır.
 
Üst Alt