- Katılım
- 14 Şubat 2015
- Mesajlar
- 1,512
- Tepkime puanı
- 10
Dini öğretilerin dinamik bir yapısı yoktur ki...
İhtisası din olan biri, öğrendiği hükümler üzerinde yorum yapamaz bu sebeple.
Mesela, abdest alırken önce ağza su alınır sonra buruna... Bu sıralamayı değiştiremezsin.
Teoride de uygulamada da yoruma açık bir tarafı yoktur dini bilgilerin...
Bu yüzden ulema iyi bir örnek değil diye düşünüyorum.
Ama ulema yerine mühendis demiş olsaydınız iş değişirdi.
Tabii ki, bir mühendis ile köy işleriyle uğraşan bir Anadolu insanın uğraştıkları işler itibariyle beyinlerini kullanma oranları bir değildir.
Biri bedensel işlerle meşgul, diğeri minimlik hesap kitaplarla...
Neden ki,
Ben abdest alırken önce sol ayağımdan başlayacağım, sonra sağ ayağımı, sonra sol kol ve sonra sağ kolumu yıkayacağım, başıma mest verip en son ağzıma su verip ağzımı yıkayacağım...
Olmaz mı?
Olursa neden olur olmazsa neden olmaz, mekruhsa neden mekruh vs..?
Yani, mühendisle fakihin alanları ayrı olabilir ama fakihin müsbet ameliyesi de, maddi ve manevi ameliyesi de mühendisten ziyadedir.