Diş dolgusu gusül!

Ekrem

Yönetici-Admin
Yönetici
Süper Mod
Üyemiz
Katılım
22 Şubat 2011
Mesajlar
9,107
Tepkime puanı
81
Soru :
Diş dolgusu konusunda hanefi mezhebine göre guslün sahih olmadığını bunun yerine maliki veya şafii mezhebini taklit edin diyorlar bu doğru mudur?

Cevap : Diş dolgusu gusül abdestine mani birşey değildir. Çünkü gusülde, ağza su verilince dişlerin dış kısmının yıkanması farzdır.
Dişlerin içini yıkamak gerekli olmadığından dolgulu diş ile alınan gusül abdestleri Hanefi mezhebine göre de geçerlidir. Bunun için diğer mezhepleri taklit etmeye gerek yoktur.
 

Intruder

Çalışkan Kardeşimiz
Üyemiz
Katılım
23 Haziran 2023
Mesajlar
120
Tepkime puanı
23
Hanefi mezhebine göre ağzın içi, dış aza olarak kabul edilir. Bunun anlamı şudur.. Dış aza için neler söz konusuysa, ağız için de o şeyler söz konusudur.. Nasıl ki vücudumuzda toplu iğnesi başı kadar bir yeri yıkamazsak güslumuz olmazsa, ağzın içinde de aynı şekilde toplu iğnesi başı kadar kuru yer kalmamalıdır.. Dişin üzerindeki tartar gibi şeyler aynen tırnaklarda oluşan katman hükmündedir.. Bu vücudun kendisinden olduğu için bunda hiç bir sorun yoktur.. Ama kişi dolgu yaptırırsa, bu aynen tırnağın üzerine oje sürme hükmünde olur.. Çünkü bu dişin kendisinden değil sonradan yapılan bir işlemdir.. Dişin içi değil dışı yıkanır.. Zaten dolgu, dişin içine değil dışına uygulanan bir işlemdir.. Alimler, diş teli olan birinin güsul esnasında telin altına su geçmediğinden dolayı diş telinin (hafif bir şekilde) oynatılmasını söylemişlerdir. Bu gösteriyor ki, dişe dıştan eklenen her şeyin altına su geçmek zorundadır..

Başka bir mezhebi taklit eden kimseler hiç bir şey kaybetmiyor.. Çünkü birinde farz olan bir şey, diğer mezhep için sünnet oluyor.. Malikiyi taklit eden biri abdest alırken başın 4/4'ünü mesh etmesi farzdır. Halbuki bu hanefiye göre sünnettir.. Peki ya o kişinin güsul abdesti olmuyorsa, o zaman tüm ibadetleri geçersiz hükmünde olur.. Güslu olmayan bir kimsenin hiç bir ibadeti de olmaz. İş bu kadar vahimken akıllı kimselerin diğer bir mezhebi taklit ederek bu şüpheden kaçınması doğru olmaz mı ?

Peki ya insanlara, dolgu güsle mani değildir diyerek o kimselerin ibadetlerini geçersiz kılan kişiler ? Öbür tarafta belki sizin yazıyı okuyan kişi, ben şundan dinledim diyerek kendisini yırtabilir ama sizin için aynı şeyi diyemem.. Çok büyük bir vebal altına girmiş olursunuz..

Bir kişiyi öldürmek tüm insanları öldürmüş gibi olur ayetinde öldürmek sadece bedensel bir öldürmek değildir.. Bir kişiyi manevi yönden de öldürebilirsiniz.. O zaman bu ayet sizin için de geçerli olur..
 
Üst Alt