- Katılım
- 17 Şubat 2012
- Mesajlar
- 102
- Tepkime puanı
- 0
İnsan'da ,onun varlığını oluşturan Mutlak Varlık Allâh'ı müşahede edememenin sonucu,İblis gibi lânet'lenerek tard edilmektir..
Kim'ki insana, baktığı zaman onu Allâh.cc'tan ayrı bir varlık olarak görür; onda İlâhi Esmâ'nın zuhurunu müşahede edemezse ; ondaki varlığın,HAKK'ın varlığı olduğunu anlayıp değerlendiremezse ;bu yanlış değerlendirmesi yüzünden İblis, yani şeytan hükmüyle yaşamını sürdürür.
İnsan'ın insana bedenen secde etmesi ,kesinlikle caiz değildir.Hz.Rasûlullâh insanların,kendisi gelirken bile ayağa kalkmalarına müsaade etmemiş, bunu yasaklamıştır..Kendisi için, başkalarının ayağa kalkmasına, hele secde etmesine müsaade edenler, Rasûlullâhaleyhisselâm'ın yolundan sapan kişilerdir..
Ancak...
Bâtın'da insan'a secde etmeyen de Allâh.cc'ı inkar ederek,gerceği örtenlerden olur.
Çün bildin mü'minin kâlbinde Beytullâh var,
Niçin izzet etmedin ki ol evde Allâh.cc var ?
Her ne var Âdemde var; Âdem'den iste HAKK'ı sen..
Olma İblis-î şakî ,Âdemde Sırrûllâh var.!.
Öte yanda Zahirde insana secde eden ise gene Allâh'ı inkâr ederek gerçeği örtenlerden olur.Tenzih'in hakkını geri bırakmış olur.
Halifetullâh olarak yaratılmışken,kendi varlığında ki bu yüce nimetten gaflete düşerek ;yalnızca karşındakini görüp, kendindekinden perdelenmek suretyle ,Hıritiyanların Hz.İsa'ya karşı olan durumuna düşer; ve neticede Halifetullâhlık kemâlâtından mahrum kalır..
Eğer dahada gaflet ederse karşısındaki insanda , O'nun varlığını göremezse, bu defa da CİN seviyesine düşer, şeytan seviyesine düşer ve böylece tamamen bedene dönük değerlendirmeler içinde ,yiyip, içip, zevkedip,
''Belkide onlar hayvanlardan da daha aşağıdırlar..''(7-179) şeklinde hüküm yer..
Kim'ki insana, baktığı zaman onu Allâh.cc'tan ayrı bir varlık olarak görür; onda İlâhi Esmâ'nın zuhurunu müşahede edemezse ; ondaki varlığın,HAKK'ın varlığı olduğunu anlayıp değerlendiremezse ;bu yanlış değerlendirmesi yüzünden İblis, yani şeytan hükmüyle yaşamını sürdürür.
İnsan'ın insana bedenen secde etmesi ,kesinlikle caiz değildir.Hz.Rasûlullâh insanların,kendisi gelirken bile ayağa kalkmalarına müsaade etmemiş, bunu yasaklamıştır..Kendisi için, başkalarının ayağa kalkmasına, hele secde etmesine müsaade edenler, Rasûlullâhaleyhisselâm'ın yolundan sapan kişilerdir..
Ancak...
Bâtın'da insan'a secde etmeyen de Allâh.cc'ı inkar ederek,gerceği örtenlerden olur.
Çün bildin mü'minin kâlbinde Beytullâh var,
Niçin izzet etmedin ki ol evde Allâh.cc var ?
Her ne var Âdemde var; Âdem'den iste HAKK'ı sen..
Olma İblis-î şakî ,Âdemde Sırrûllâh var.!.
Öte yanda Zahirde insana secde eden ise gene Allâh'ı inkâr ederek gerçeği örtenlerden olur.Tenzih'in hakkını geri bırakmış olur.
Halifetullâh olarak yaratılmışken,kendi varlığında ki bu yüce nimetten gaflete düşerek ;yalnızca karşındakini görüp, kendindekinden perdelenmek suretyle ,Hıritiyanların Hz.İsa'ya karşı olan durumuna düşer; ve neticede Halifetullâhlık kemâlâtından mahrum kalır..
Eğer dahada gaflet ederse karşısındaki insanda , O'nun varlığını göremezse, bu defa da CİN seviyesine düşer, şeytan seviyesine düşer ve böylece tamamen bedene dönük değerlendirmeler içinde ,yiyip, içip, zevkedip,
''Belkide onlar hayvanlardan da daha aşağıdırlar..''(7-179) şeklinde hüküm yer..