Rüyalar nasil Yorumlanip Tabir edilir?

Gönül sızım

Özel Kardeşimiz
Yönetici
Süper Mod
Moderatör
Mesajlar
19,457


Selamun aleykum ben acizane bir konuda fikirlerinizi ogrenmek istiyorum mumkunse?
Ruyalar hakkinda bir cok kitap, yazi okuduktan sonra bunlari yazmaya karar verdim..
Rüyalar, insanlara manevî alemlere pencereler açan birer realitedir...
Sürekli maddî hayatla meşgul olmaktan yorulan insanlar, rüya ile manevî alemlere seyahat etmekle
istirahat etmiş olur.
Peki gordugumuz bu ruyalari nasil yorumliyacagimizi sorsam bu konuda fikri olan var mi acaba?
Benim acizane dusuncem..'
'Rüyayla amel edilmez. Rüya ve ilhamla elde edilen bilgiler dinin bir emri gibi kabul edilmemeli...
Rüyalar ve ilhamlar birer ikazdır, irşattır. Bağlayıcı ve zorlayıcı olamaz...

fakat benim dedigim insan hayatinda hic bir sey tesaduf..sebepsiz ve hikmetsiz degildir..
Gordugumuz ruyalar bile...
Evladligimi bir Ruyadan etkilenerek aldigimi soylesem.. inanirmisiniz..
ve her ruya Sadece kendi Sahibine aitir..
Yani Ayni ruyayi farkli kisiler farkli mekan ve konumlarda gorduklerinde tabirleri de farklidir..
Goren kisinin yasi, medeni hali, cinsiyetti,O An icinde bulundugu ruhsal maddi ve manevi durumu da goz onune alinmali der bu Fakir...
Bu ayni psikolojide insani hipnotizm ederek bilincaltindaki..olayi vicdan aynasinda gormek ve gostermek gibi..
O yuzden her ruya ayni sekilde tabir edilemez..

Bazen aynı rüyayı değişik insanlarda görebilir, ancak her insanın ruhu ve manevi dünyayı anlayışı, yaşamı farklıdır. Bundan dolayı da yorumu özünden bir şey kaybetmese bile yorumu ve yansıması farklı olur...
Zaman zaman başkaları ile ilgili rüyalar da görebiliriz; bizi hiç ilgilendirmeyen bir rüya, bir başka bir başka yakınımızı ilgilendirebilir.
Rüyaları yorumlarken tarafsız olmak, duygulara kapılmamak, karamsarlaşmamak gerekir...
Bu arada rüyada sadece bir şekil veya olayı değil, her şeyi birlikte yorumlamalıdır...
Rüyadaki renkler ,ortam da büyük önem taşır.
Hipnotizm olayinda da boyledir!

Rüyada görülen bazı insanlar tanıdıksa, adlarına da dikkat edilmelidir. Bu adların anlamları da yaklaşan bir durumu haber verebilir.

Deep Not;Ben bu konuyu kendi fikir ve gozlemlerim sonucu yazdim.. eger Foruma uygun degil ise silinebilir.. tsk.
 

Turab

Teknik Ekip
Yönetici
Admin
Mesajlar
6,647
Aslında biz de dahaçok üyelerimizin kendi fikir ve gözlemlerini paylaşdığı bir forum olmayı istiyoruz... Bu manada uygun olmayan bir durum yok. Foruma misafir olarak, üye olmadan girenler, çok sık olmasada bazen gördükleri rüyayı paylaşarak, ne anlama gelebileceğini soruyorlar. Bu manada sizde rastlarsanız. Bunlara yorum getirmenizi, bildiklerinizi paylaşmanızı rica ederiz...
 

Gönül sızım

Özel Kardeşimiz
Yönetici
Süper Mod
Moderatör
Mesajlar
19,457
Hayatımızın yaklaşık üçte birini uykuda geçirmekteyiz...
Bu da 60 senelik bir ömrün 20 senesi demektir. Uyku günlük çalışmalardan yorgun düşen insan bedeninin ,
sinirlerinin dinlenme zamanıdır...
Ünlü ruhbilimci Sigmund Freudun da araştırmalarının büyük bölümünü oluşturan uyku sırasında kişinin bilinç altında düşüncelerinin özlemlerinin ya da isteklerinin bir film şeridi gibi göz önünden geçtigi varsayılır...
İşte bizler bu olguya Rüya adını veriyoruz. Freudˊa göre bilincin gizlediği tamamen sakladığı bu olgular ortaya çikabilmek için yol aramaktadırlar...
Bunlardan bazıları da rüyalar haline girerek kendilerini göstermektedirler...
Freudˊun yolunda ilerleyen bazi hekimler de günümüzde rüyalara büyük deger vermektedirler..
Onlar rüyaları bilimsel sekilde açıklayarak hastalarını tedavi etmektedirler.
ama Biz Muslimaniz elhamdullilah bizim açıklama seklimiz uslubumuz farklidir diye dusunmekteyim..
Selamet ile Hayra kalin...
 

Gönül sızım

Özel Kardeşimiz
Yönetici
Süper Mod
Moderatör
Mesajlar
19,457
Her insan kendi ruyasini en guzel sekilde yorumliyabilir!
fakat gerek kendi gerekse baskasinin ruyasini yorumlar iken bilimsel olarak nelere dikkat edilecegi konusunu aciklamaya calismistim...
ve her ruya Sadece kendi Sahibine aitir..
Yani Ayni ruyayi farkli kisiler farkli mekan ve konumlarda gorduklerinde tabirleri de farklidir..
Goren kisinin yasi, medeni hali, cinsiyetti,O An icinde bulundugu ruhsal maddi ve manevi durumu da goz onune alinmali der bu Fakir...
Bu ayni psikolojide insani hipnotizm ederek bilincaltindaki..olayi vicdan aynasinda gormek ve gostermek gibi..
O yuzden her ruya ayni sekilde tabir edilemez..

Bazen aynı rüyayı değişik insanlarda görebilir, ancak her insanın ruhu ve manevi dünyayı anlayışı, yaşamı farklıdır. Bundan dolayı da yorumu özünden bir şey kaybetmese bile yorumu ve yansıması farklı olur...
Zaman zaman başkaları ile ilgili rüyalar da görebiliriz; bizi hiç ilgilendirmeyen bir rüya, bir başka bir başka yakınımızı ilgilendirebilir.
Rüyaları yorumlarken tarafsız olmak, duygulara kapılmamak, karamsarlaşmamak gerekir...
Bu arada rüyada sadece bir şekil veya olayı değil, her şeyi birlikte yorumlamalıdır...
Rüyadaki renkler ,ortam da büyük önem taşır...
Hayirli Aksamlar...



 

Turab

Teknik Ekip
Yönetici
Admin
Mesajlar
6,647
rüyalar çok karmaşık uyarılardır bence, Bazı insanlar kendi yorumlarını çok güzel yapabiliyor. Mesela annem, aynen görüp yorumladığı rüyasının bazen ertesi gün bazen birkaç gün içinde gerçekleştiğine defalarca şahit oldum. Bazen bende kendi rüyamı yorumluyorum. Fakat ne olursa olsun. Birkaç kelimede olsa insan başkalarından da birşeyler duymak istiyor.

Hem nette hemde bazı kitaplarda birçok yorumlar yeralıyor. Fakat dediğiniz gibi rüya ve görülme şartları çok farklılıklar gösterebiliyor. Bu konularda uzmanlık olurmu bilmem Hz. Yusuf a verilen özellikler başkalarınada verilmiş olabilirmi onu da bilemiyorum. Bence bu işlerde kalbi hisler ön plana çıkıyor.
 

Gönül sızım

Özel Kardeşimiz
Yönetici
Süper Mod
Moderatör
Mesajlar
19,457
rüyalar çok karmaşık uyarılardır bence, Bazı insanlar kendi yorumlarını çok güzel yapabiliyor. Mesela annem, aynen görüp yorumladığı rüyasının bazen ertesi gün bazen birkaç gün içinde gerçekleştiğine defalarca şahit oldum. Bazen bende kendi rüyamı yorumluyorum. Fakat ne olursa olsun. Birkaç kelimede olsa insan başkalarından da birşeyler duymak istiyor.

Hem nette hemde bazı kitaplarda birçok yorumlar yeralıyor. Fakat dediğiniz gibi rüya ve görülme şartları çok farklılıklar gösterebiliyor. Bu konularda uzmanlık olurmu bilmem Hz. Yusuf a verilen özellikler başkalarınada verilmiş olabilirmi onu da bilemiyorum. Bence bu işlerde kalbi hisler ön plana çıkıyor.
Ben de Benim ve bir cok arkadasimin da Ruya tabirlerini yaparim!
Arkadaslarim cok da guzel ve dogru yaptigimi soyler..
Bazen oyle kisiler, sirf ruya tabiri icin ararlar...
belki de bu konuda arastirma yaptigimdan biraz da marifet huner,Allah vergisi mi ne bileyim herseyden biraz var..
Rabbimin Hikmettine Aklim SIR ermez..Allahu alem..Allah kerim...
Ruya tabiri kitaplari olayi tabir etmiyor sadece gorulen nesnelerin Ana ruya tabir dilindeki anlamini veriyor..
rüyalar çok karmaşık puzzle gibi uyarılardır..o puzzilin parcalarini birlestirmek iste huner ve marifet bundadir!
bu işlerde kalb hisler ön plana çıkıyor...sanirim...
Hayirli Geceler..

 

Gönül sızım

Özel Kardeşimiz
Yönetici
Süper Mod
Moderatör
Mesajlar
19,457
Hz. Enes radıyallahu anh anlatıyor: "Resülullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdula r ki:
"Rüyada gördüğünüz şeylerin isimlerin i, o rüyayı yormada esas alın. Keza gördüklerinizin künyelerini veya kinaye mânalarını da dikkate alın...
Rüya, ilk yorumcuya göre (vuküa gelir, öyleyse rastgele kimselere anlatmayın)."

Rüyalar çok kısa sürede görülür...
Uyandığımız zaman 15 - 20 dakika anlattığımız rüya bilimsel olarak ispatlanmıştır ki, bir kaç saniyede görülmüştür...
İç dünyadaki kişiliğimizin madde ötesi olması sebebi ile rüyalarda zaman ötesinde ceyran eder...
Birkaç saniyelik süre rüyanın şuur altına, oradan bilince geçmesi süresidir. Yoksa rüyada zaman sıfırdır.
Rüyalarda bir iç spiker vardır. Gördüğümüz bir rüyayı anlatırken "Bir şehre gitmiştim. Orası filanca şehirmiş. Bir kimse gördüm o filanca imiş." dediğimiz zaman bu bilgiyi bize birinin görünmeden söylediğini fark ederiz...
İşte bu spiker iç dünyamızdaki ben, asıl kişiliğimizdir.
Rüyalar bazen açıkça bazen üstü kapalı olaylara bürünmüş olarak geleceği haber vermektedir...

Bazen aynı rüyayı değişik insanlarda görebilir, ancak her insanın ruhu ve manevi dünyayı anlayışı, yaşamı farklıdır. Bundan dolayı da yorumu özünden bir şey kaybetmese bile yorumu ve yansıması farklı olur...
Zaman zaman başkaları ile ilgili rüyalar da görebiliriz; bizi hiç ilgilendirmeyen bir rüya, bir başka bir başka yakınımızı ilgilendirebilir.


selamun Aleykum ruyalarinin yorumlanmasini isteyen misafir kardeslerimin bu konuyu okumalariini rica ediyorum...
cunku Ruyalarinin tabirini sorar iken lutfen biraz kendilerinden yani bay, bayan, evli bekar,, ogrenci, calisan mi olduklarini yazmalarini rica ediyyorum..
cunku her ruya sadece kendi sahibine aittir..tsk.

Rüya tabirinde iki önemli hususa dikkat edilmelidir. Birincisi, rüya yorumcusu, ikincisi ise, rüya ve rüyayı görendir.

Rüyalar insanin ruh ve duygu hâlve duruma göre değişir..
rüyayı hayra yormalıdır! Rüya iyi ise (hayırdır inşaallah) demeli kötü ise (ü teâlâ bu rüyanın şerrinden seni muhafaza etsin) demelidir! (Bostan)
 

Gönül sızım

Özel Kardeşimiz
Yönetici
Süper Mod
Moderatör
Mesajlar
19,457
RÜYA TABİRİNDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR

Rüya tabirinde iki önemli hususa dikkat edilmelidir. Birincisi, rüya yorumcusu, ikincisi ise, rüya ve rüyayı görendir.

1. Tabircide bulunması gereken özellikler

a. Tabircinin rüyalarda görülen misal alemindeki şekillerin şahâdet alemindeki karşılıklarını bilmesi gerekir.
b. Tabirci, rüyanın doğru olup olmadığına, tabirinin tez çıkmasına, görülen şeyin mahiyetine, görüldüğü zamana, iklime ve mevsime, gören şahsın inanç ve zihniyetine, bilgi ve mevkine, hal ve davranışlarındaki dürüstlük ve sahteliğine dikkat etmelidir.
c. Tabirci, yaptığı yorumun rüyayı gören üzerinde etki yapacağını bilerek kendisinin zeki ve takva sahibi olması, Kur'ân ve Hadise âşinâ olması ve diğer ilimlerden haberdar olması, dinleri mezhepleri, örf ve âdetleri, kültürleri, atasözlerini, şiir vb.. şeyleri bilmelidir.
d. Tabirci, Peygamberin rüya ve yorumları dışındaki rüyaların bağlayıcı olmadığını bilmelidir .
e. Tabirci, bu ilmin Vehbî ve keşfî ilimlerden olduğunu bilmelidir .
f. Rüya ve hulmü birbirinden ayırabilmelidir.
g. Yorumlarını hep hayra yormaya çalışmalıdır .

2. Rüyalarda ve rüya sahibinde olması gereken özellikler

a. Yorumlanacak rüyanın sâdık rüya olması gerekir.
b. Rüyanın şekli, yönü, mahreç ve miktarı bilinmeden rüya tabirinde acele edilmemelidir.
c. Rüya sahibi, kendini kıskanan, iyi niyetli olmayan insanlara rüyasını anlatmamalı ve tabir ettirmeye çalışmamalıdır.
d. Rüya sahibi tam bilmediği, hatırlayamadığı rüyaları tabir ettirmemelidir.
e. Rüya sahibi, hoşlanmadığı rüyaları, başkalarına anlatmamalı; tabir ettirmemelidir .
 

Gönül sızım

Özel Kardeşimiz
Yönetici
Süper Mod
Moderatör
Mesajlar
19,457


Esselamü Aleyküm
Rüya deyip geçmemek lazım,bazen çok önemli olabiliyolar.
En azından bizler biliyoruz ki,bütün rüyalar sadece bilinçaltının su üstüne çıkmış şekli değildir....
Başka sebeplerdende rüya görülebilir.
Peygamber sav. bir hadislerinde buyurduki "Uyku ölümün kardeşidir"..nasılki,ruh bedenden ayrılınca ölüm meydana geliyosa,insan uykuya daldığı zamanda bazen ruh,bedeniyle irtibatını tamamen koparmadan,bedenden ayrılabilir ve kendisine müsade edilen mekanlarda seyr eder...
Bu arada gördüklerinide sembolik olarak canlandırır.
İşte rüya kitapları bu sembollerin ne anlama geldiğini GENEL olarak açıklar ve tamda burda gözden kaçan çok önemli bi nokta atlanır.
Evet,kitaplar sembolleri GENEL olarak açıklar ama..bütün rüyalar kişiye ÖZEL dir...
Yani,rüyalar..o kişinin karakteri,amelleri,niyetleri ,icinde bulunduklar Ruh halli sebebiyle anlam kazanır...
O yüzden kitaplara bakıpta,kendimize yada başkasına ait rüyalar hakkında yorum yapmak pek doğru olmaz.
Çünkü,ya...en azından,rüyayı göreni çok iyi tanımak lazım yada,rüya ,insan ve ruh ilmine sahip olmak lazım...
Yoksa yapılan yorum..belkide istenmeyen şeylere sebebiyet verebilir.
Öyleki..aynı rüyayı iki kişi görse,biri müslüman biri kafir olsa manası farklı olur..
ikiside müslüman olsa..biri namaz kılsa,diğeri kılmayanlardan olsa,manası gene farklı olur..
ikiside namaz kılıyo olsa..biri zikir ehli olsa,diğeri olmasa manası gene farklı olur..
bu farklılık sebeplerini çoğaltabiliriz..halbuki görülen rüya aynıdır.
Aslında ALLAH'u TEALA bizim gibi kulluğunu bile yerine getirmekte zorlanan kimselere ne geçmişe ait..nede geleceğe ait sırları zaten göstermez...
Bizim gibi kimselerin ne kadar güzel yada ne kadar kötü olursa olsun,gördüğü rüyalar hep kendi manevi halini,iç dünyasını .maddi manevi arayisini anlatır...
ALLAH.. rüyayı hakkınızda en hayırlısı hangisi ise o şekilde tecelli ettirsin inş...Allah'a Emanetsiniz.
 

Gönül sızım

Özel Kardeşimiz
Yönetici
Süper Mod
Moderatör
Mesajlar
19,457
“Rüyalar, kendimizi görebileceğimiz aynalar gibidirler...
Saklı benliğimizi yansıtırlar kendi doğamızın gerçek yüzünü açığa vururlar...
rüyalarımız geri dönüp içeri girebileceğimiz bir kapı aralığı, ruh arazisine atılacak bir adım olabilir...
Her maneviyat yolcusu için, kendi yolunu bulması gereken içsel arazi budur...
Manevi rehber; ruhun büyük okyanuslarından, dağlarından ve nehirlerinden aşırarak derinliklerdeki gizli mahzenlerine götürür. Bizler, Batı’da çok uzun zamandır, sadece dış dünyaya baktık; öyle ki, içe giden bu büyük yolculuğunu unuttuk...
Oysa gerçek güzelliğin ve gizemin bulunacağı yer iç dünyamızdır.”

Tabir kitaplarına bakmakla, yani taklit yoluyla rüya tabir edilmez...
Çünkü rüya tabiri, şahıs ve zamanlara göre farklılık gösterir..
rüya tabiri ancak zaman ve şartları kavrama ve “mana”ları anlama yoluyla olur.”
laf aramizda..rüyalar, ruhsal durumumuz hakkında da bize önemli bilgiler verir....
 

Gönül sızım

Özel Kardeşimiz
Yönetici
Süper Mod
Moderatör
Mesajlar
19,457
Rüyalar, insanin ruh, duygu ve icinde bulundugu psikolojik ve maddi, manevi ortam hâl ve duruma göre değişir..

Rüya ;Uyku sırasında aynen uyanıkmış gibi çeşitli olayların bilincalti,yaşanması hafi, düş insanin ic dünyasindaki seyridir!!
Umumiyetle rüya, uyanıklık halinin bir uzantısı; etkisinde kalınan sevindirici veya üzücü olayların uyku halinde yaşanması olayıdır.
Madde ötesi Mana alemidir...O yuzden rüyayi gören göz degil Ruhun algilamasi ile olan bir olaydir!!

İslâm’da rüya hukukî bir kaynak ve delil değildir. Yalnız gören kişi ile alakalıdır. O kişi de bu rüyasını hayra yorar ve bu rüya yalnız kendisini bağlar.
Rüya, “Allah Teâlâ’nın melek vasıtasıyla hakikat veya kinaye olarak kulun şuurunda uyandırdığı enfusî idrakler ve vicdanî duygular veya şeytanî
telkinlerden meydana gelen karışık hayallerden ibarettir” şeklinde de tarif edilebilir...

Rüya uykuda bütün duygu ve bilinç hallerinin tamamen yok olmadığı bir sırada meydana gelir. Nitekim rüyâ, uykunun az olduğu sabaha karşı daha çok görülür.
Rüyada, görülmesi mümkün olan şeyler görülür. Uyanıkken görülmeyecek olan şeyleri rüyada görmek mümkün değildir.

Rüya bir idrak işidir. Zira rüya insanların kalblerinde yaratılan ve oraya yerleşen şeyin hayal etme ve düşünme yoluyla idrak edilmesi demektir.
alimlerin ve imamların görüşüne göre; Allah (c.c) uyanık insanın kalbinde, bir takım itikatlar yarattığı gibi, uyuyan insanın kalbinde de bazı itikatlar yaratır.
uyuyan insanın kalbinde yarattığı itikadları başka zamanlarda yarattığı bir takım şeylerin belirtisi ve aynası haline sokar.
Rüyada görülen durum, bazan aynası olduğu işe aykırı olur. Uyanık kişinin kalbinde yaratılan itikad ve kanaat, bazı olayların aynası görünümünde
olmasına rağmen bunun tersi çıkabilir.

Meselâ bulut yağmurun belirtisidir. Allah (c.c) bulutu yağmurun alameti olarak yaratmıştır.
Ama bazen bulut olmasına rağmen yağmur yağmayabilir. Aynı şekilde, uyku halindeki insanın kalbinde yarattığı itikadı ve inancı, bir hadisenin belirtisi olarak yaratmıştır.
Fakat bazan yağmur yağmadığı gibi o olay da olmayabilir.

Uyku halindeki insanın kalbinde söz konusu itikad bazen meleğin huzurunda oluşur. Bu takdirde sevindirici rüya görülür. Bazen de şeytanın hazır bulunduğu bir zamanda oluşur.
Bu takdirde üzüntülü ve zararlı rüya görülür. Rüyanın mahiyeti hakkında en üstün bilgi Allah katındadır.

şeytan da insana karşı duyduğu kin ve düşmanlıktan dolayı onu uyanık iken rahat bırakmak istemediği gibi, uyku aleminde de rahat bırakmak istemez.
Ona bir takım hile ve tuzaklar kurmaktan geri durmaz.
Şeytan insanın rüyasını bozmak üzere ya onu gördüğü rüya hususunda yanıltmak ister veya rüyasında gafil olmasını sağlamaya çalışır.

Kur’ân-ı Kerim’in birçok yerinde rüyadan söz edilmiştir.
Hz. İbrahim (a.s), oğlu İsmail (a.s)’i rüyada boğazlama emri almış ve bu rüyayı uygulamaya teşebbüs etmiştir (es-Saffat, 37/ 102).

Yusuf (a.s)’da rüyasında on bir yıldızla, ay’ın kendisine secde ettiğini görmüş (Yusuf, 12/40); Mısır hükümdarının ve hapishanedeki iki kişinin gördükleri rüyaları tabir etmiştir
(Yusuf, 12/36, 43).

Kur’ân-ı Kerim’de Hz. Peygamber’in görmüş olduğu rüyalardan söz edilmektedir (el-Fetih, 48/27; es-Saffat, 37/105; el-İsra, 17/60).
Hadis kitaplarının hemen hepsinde Hz. Peygamber’in gördüğü rüyalar ve yaptığı rüya tabirleri hakkında geniş bilgi vardır.

Rüya ile ilgili Rasûlüllah (s.a.s) şöyle buyurmuştur: “Salih kişi tarafından görülen rüya, peygamberliğin kırk altı parçasından bir parçadır. ” Bir başka hadiste de şöyle der: “Müminin rüyası, peygamberliğin kırk altı parçasından bir parçadır; Peygamberlik gitti ve mübeşşirat kaldı”.
Rasûlüllah (s.a.s) bir başka hadislerinde şöyle buyuruyor: “Ey insanlar! Peygamberliğin belirtilerinden yalnız güzeL rüya kaldı.
O rüyayı müslüman kişi görür veya onun için başkası tarafından görülür” (İbn Hacer el-Askalanî, Fethül-Barî Şerhu Sahihil-Buharî Kitabül-Ta’bîr).

rüyanın doğruluk derecesi müslümanın salah ve takvasına göre değişik olur.
 
Üst Alt