- Mesajlar
- 680
Islam alemini regaib kandili mubarek olsun . Hayırlara vesile olur inşallah.ayrıca sitedeki tüm kardeşlerimi selam ve dua ile.
hayir Size kızacak degilim! cunku Sizi Allah icin din kardesim oldugunuz icin Seviyorum.. Seytanin aramiza girmesine izin vermiyecegim..Yine bazılarımız kızacak belki ama bu gecelerin diğer gecelerden farklı olduğuna ve kandil olarak kutlanmasına dair hiç bir sağlam delil yoktur.
Sünnet birilerinin demesiyle değil ancak Peygamberin sözü ve fiili ile sabit olur.
M. Yaşar Kandemir'in şu tespitleri oldukça yerindedir;
“Tergib hadisleri, Müslümanları zannedildiği gibi dünyayı ihmal ederek nafile ibadetle meşgul olmaya her zaman sevk etmemiş, hatta çoğu defa (Hz. Peygamberin neticesinden korktuğu üzere) onların farz ibadetleri dahi ihmal etmelerine yol açmıştır.
Öyle ya "bilmem hangi vakit iki rekat namaz kılmakla bütün günahlar affolununca" , artık günde beş defa namaz kılmaya, senede bir ay oruç tutmaya, hacca gitmeye, zekat vermeye ne lüzum kalır. Madem ki iki rekat namazla bütün günahlar affolunacakmış, niçin insan tatlı tatlı eğlenerek envâı-muharremâtı irtikâb etmesin (her çeşit haramı işlemesin). İki rekat namazla bütün bu habâsetleri (pislikleri) affettirmek her vakit için mümkün değil mi? En âdî kabahetlerden, hatta en şenî (iğrenç) cinayetlerden kurtulmak için iki rekat namaz kâfîdir, demekle esâsât-ı şeriyye ve ahlakiyenin çürük ve esassız olduklarını ilan etmek arasında bir fark görmüyoruz.”
selamun aleykum Müslüman kardeşim bazen anlatırken kaş göz çıkartırız ama yerine koymak aklımıza pek gelmez ...Yine bazılarımız kızacak belki ama bu gecelerin diğer gecelerden farklı olduğuna ve kandil olarak kutlanmasına dair hiç bir sağlam delil yoktur.
Sünnet birilerinin demesiyle değil ancak Peygamberin sözü ve fiili ile sabit olur.
M. Yaşar Kandemir'in şu tespitleri oldukça yerindedir;
“Tergib hadisleri, Müslümanları zannedildiği gibi dünyayı ihmal ederek nafile ibadetle meşgul olmaya her zaman sevk etmemiş, hatta çoğu defa (Hz. Peygamberin neticesinden korktuğu üzere) onların farz ibadetleri dahi ihmal etmelerine yol açmıştır.
Öyle ya "bilmem hangi vakit iki rekat namaz kılmakla bütün günahlar affolununca" , artık günde beş defa namaz kılmaya, senede bir ay oruç tutmaya, hacca gitmeye, zekat vermeye ne lüzum kalır. Madem ki iki rekat namazla bütün günahlar affolunacakmış, niçin insan tatlı tatlı eğlenerek envâı-muharremâtı irtikâb etmesin (her çeşit haramı işlemesin). İki rekat namazla bütün bu habâsetleri (pislikleri) affettirmek her vakit için mümkün değil mi? En âdî kabahetlerden, hatta en şenî (iğrenç) cinayetlerden kurtulmak için iki rekat namaz kâfîdir, demekle esâsât-ı şeriyye ve ahlakiyenin çürük ve esassız olduklarını ilan etmek arasında bir fark görmüyoruz.”