Namaz arası hayat yaşamak!

Yeşil-ELMA

Katılımcı Kardeşimiz
Üyemiz
Namaz arası hayat yaşamak
Bedenin yapısı hareket üzerinedir.

Bedenimizin her ünitesi düzenli ve bilinçli spora muhtaçtır.

Bu sebeple Yüce Yaratıcı (C.C) bedenimizin ihtiyacı olan en mükemmel hareketleri belirlemiş ve o hareketleri 24 saatin muhtelif yerlerine periyodik olarak serpiştirmiş.

Kur'an-ı Kerim'de salat, ancak Farsçadan Türkçemize namaz olarak geçen bu periyodik vakitte yapılan hareketler Allah'ın kullarına bir nimetidir ancak kulların bir çoğu böyle bir nimetten habersizdir.(Bünün bir çok sebebi vardır. Müslüman olduğu halde yapmayanların bir kısmı eğitimsiz bir kısmı yanlış temsil, bir kısmı münafıklık yapan dini kullananların yüzünden uzaklaşma vb.)

Namaz kılmak,

Beyni dinlendirir.

Kalbi rahatlatır.

Eklem ağrılarına iyi gelir.

Hayatımızı namaza göre ayarlamamız zamanımızı bereketlendirir.

Hayatı periyotla planlarsak namaza göre zaman dilimlerini ayarlamak hayatı daha kolay yaşamaya ve İbadeti de bir yaşam tarzı haline getirmemizi kolaylaştıracaktır.

Mesela bir randevumu var namaz öncesi veya namazdan sonra ayarlanabilir. Dışarıda biriyle mi buluşacaksınız en yakın cami ve buluşacağınız saat öğle namazı mı olmuş o halde "öğle namazı falan camideyim gelirseniz namaz sonrası görüşürüz" şeklinde ayarlanabilir.

Hayatı namaza göre düzenlemek hayatımızı anlamlaştıracak ve bereketlendirecektir.

Sabah namazı ile hayat başlar.

Kahvaltı mutlaka yapılmalıdır.

Sonra rutin işe geçilir.

Günün ortasında acıkan mide ve ruhu doyurma başlar.

Öğle yemeği ve öğle namazı.

Peygamber Efendimizin sürekli yaptığı kaylullüle (öğle namazından sonra 20-30 dakika uyuma) yapılır. Vücudun bütün yorgunluğu bu uyku ile atılmış olur.

Sonra yine rutin iş.

Sonra ikindi namazı.

Sonra işi toparlama ve bugün yapılması gereken işleri yapıp yarınki işleri sıraya sokma.

Sonra eve dönüş ve akşam namazı.

Akşam yemeği ailenin bir toplantısı gibi mutlaka birlikte yenmeli.

Akşam yemeği en geç saat 18.30 veya 19.00 da bitmiş olmalı. Saat 19.00 dan sonra yenilen herşey asla sindirimi yapılmadan sabahı bekler. Midede bekleyen yemek ekşimiş ve artık o mide sabahları kazınıyor kahvaltı istemiyor ülsere koşarak gidiyor demektir.

Sonra Akşam namazı.

Sonra biraz yürüyüş.

Sonra yatsı başlar

Yatsı namazı 13 rekat olmasının bir hikmeti ise şu olsa gerek:

İnsan vücüdu gün içinde çok yorulur ve mutlaka akşam spor yapmak gerekir. Dolayısıyla yatsı namazı 13 rekat olup diğer vakitlerden daha uzundur. Böylece daha fazla egzersiz yapmış olunur.

Saat 23.00 ile 03.00 arası bedenin iç organlarının adeta bakımı temizliği yapılır. Ancak o vakitte beden uykuda ise.

Akşam 23.00 da yatan bir insan saat 03.00 gibi uyanır. Bu vakit teheccüt namazına kalkış olur.

Yönetemediğimiz vakit bizim değildir. Her vaktimizi her ânımızı kare kare yönetmek zorundayız. Beynimizi de kendimiz yönetmeliyiz. Kalbimizi de kendimiz yönetmeliyiz.
 
Üst Alt