Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Kuran-ı Kerim
Kuran-ı Kerim'e Abdestsiz dokunulabilir mi?
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Turab" data-source="post: 104948" data-attributes="member: 2"><p><strong>Abdestsiz Kur'an okumanın ve Mushaf'a dokunmanın hükmü nedir?</strong></p><p></p><p><strong>Abdestsiz Kur'an okumanın ve Mushaf'a dokunmanın hükmü nedir?</strong></p><p></p><p>Şüphesiz,</p><p></p><p> Ona/Kurana ancak temizler dokunabilir." (Vakıa, 56/79)</p><p></p><p>mealindeki âyetin ilk ve en açık manası Allahtan Cebrail vasıtasıyla Hz. Muhammed (asm)e inen Kuran vahyinin arılığını, duruluğunu bozan şeytan, cin gibi hiçbir müfsit yaratığın eli dokunmamış, fikri karışmamış, kuruntuları bulaşmamıştır... şeklindedir.</p><p></p><p>Âyette, Kurana ancak temizler dokunabilir ifadesinin tercih edilmesi, manevî kirlilik sayılan abdestsizlik, cünüp ve hayız türü şeylere de işaret etmek için olduğunu söyleyen âlimlerin bu görüşünün yanlış olduğu anlamına gelmez. Kuranın açık hükmü yanında başka şeylere de delalet etmesi, sonsuz ilahî ilmin bir gereğidir.</p><p></p><p>Bu âyeti farklı yorumlayanlar var ise de İslam âlimlerinin ortak görüşü, Kur'ana abdestsiz dokunmanın doğru olmadığıdır. Ancak abdesti olmayan birinin el dokundurmadan karşısında bulunan Kur'andan okuması veya ezberinden bildiği âyet ve sûreleri okuması caizdir.</p><p></p><p>Cünüp olan bir kimse ise Kur'ana el süremediği gibi onu okuyamaz da. Ayetü'l-Kürsi, Fatiha ve İhlas gibi âyet ve sureleri okumak isteyen kimse, bunları dua niyetiyle okursa bir sakıncası olmaz. (bk. Hamdi Yazır, Tefsir, Vakıa 79. âyetin izahı; Celal Yıldırım, İslam Fıkhı, IV/157)</p><p></p><p>- Âlimler âyette geçen la yemessuhu (Kurana dokunamazlar) ifadesini, görünürde ihbar cümlesi olmakla beraber, gerçekte bir inşa cümlesi olup bir nehiy/yasaklama ifadesi olduğunu düşünüyorlar. (bk. V. Zuhaylî, el-Fıkhul-İslamî, 1/295)</p><p></p><p>- İmam Nevevî de abdestsiz Kurana dokunmanın haram olduğunu belirtmiş, delil olarak da ilgili âyeti ve şu hadisi vermiştir: Rivayete göre, Peygamber Efendimiz (asm), Hakîm b. Hizama hitaben: Kurana dokunurken mutlaka abdestli olmalısın. (Nevevî, el-Mecmu; II/65)</p><p></p><p>- Keza şafii alimleri Vakıa sûresinin ilgili âyetinde yer alan Tenzil kavramının kesinlikle Mushafa işaret ettiği görüşündeler. Çünkü, bu kavram, Levh-i Mahafuza değil, Hz. Peygambere (asm) indirilen Kurana bakar. (bk. Nevevî, a.g.e, II/72)</p><p></p><p>- İmam Nevevînin belirttiğine göre, abdestsiz Kurana dokunmanın haram olduğunda alimlerin ittifakı, icmaı vardır. İmam-ı azam, İmam-ı Malik, İmam-ı şafii, İmam-ı Ahmed b. Hanbel de aynı görüştedir. (bk. Nevevî, a.g.e, II/72)</p><p></p><p>- Kuran, indiği andan itibaren bir mushaf manasına da gelmiştir. Mekki sûrelerde de Kuranın kitap olarak da anılması bunun göstergesidir. Çünkü, inen ilk âyetlerden itibaren Kuran belli malzemelerin sayfalarına yazılmıştır. Mushaf kavramını sadece Medinede inen âyetlere hasretmek açık bir yanlıştır. Çünkü, Medinede inmiş sûrelerin toplamı sadece yirmi sekizdir. Onun için Vakıa sûresindeki âyetin delaletini Mekki olmasından dolayı kaldırmaya çalışmak isabetli değildir.</p><p></p><p><a href="https://sorularlaislamiyet.com/abdestsiz-kuran-okumanin-ve-mushafa-dokunmanin-hukmu-nedir" target="_blank">KAYNAK</a></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Turab, post: 104948, member: 2"] [b]Abdestsiz Kur'an okumanın ve Mushaf'a dokunmanın hükmü nedir?[/b] [B]Abdestsiz Kur'an okumanın ve Mushaf'a dokunmanın hükmü nedir?[/B] Şüphesiz, Ona/Kurana ancak temizler dokunabilir." (Vakıa, 56/79) mealindeki âyetin ilk ve en açık manası Allahtan Cebrail vasıtasıyla Hz. Muhammed (asm)e inen Kuran vahyinin arılığını, duruluğunu bozan şeytan, cin gibi hiçbir müfsit yaratığın eli dokunmamış, fikri karışmamış, kuruntuları bulaşmamıştır... şeklindedir. Âyette, Kurana ancak temizler dokunabilir ifadesinin tercih edilmesi, manevî kirlilik sayılan abdestsizlik, cünüp ve hayız türü şeylere de işaret etmek için olduğunu söyleyen âlimlerin bu görüşünün yanlış olduğu anlamına gelmez. Kuranın açık hükmü yanında başka şeylere de delalet etmesi, sonsuz ilahî ilmin bir gereğidir. Bu âyeti farklı yorumlayanlar var ise de İslam âlimlerinin ortak görüşü, Kur'ana abdestsiz dokunmanın doğru olmadığıdır. Ancak abdesti olmayan birinin el dokundurmadan karşısında bulunan Kur'andan okuması veya ezberinden bildiği âyet ve sûreleri okuması caizdir. Cünüp olan bir kimse ise Kur'ana el süremediği gibi onu okuyamaz da. Ayetü'l-Kürsi, Fatiha ve İhlas gibi âyet ve sureleri okumak isteyen kimse, bunları dua niyetiyle okursa bir sakıncası olmaz. (bk. Hamdi Yazır, Tefsir, Vakıa 79. âyetin izahı; Celal Yıldırım, İslam Fıkhı, IV/157) - Âlimler âyette geçen la yemessuhu (Kurana dokunamazlar) ifadesini, görünürde ihbar cümlesi olmakla beraber, gerçekte bir inşa cümlesi olup bir nehiy/yasaklama ifadesi olduğunu düşünüyorlar. (bk. V. Zuhaylî, el-Fıkhul-İslamî, 1/295) - İmam Nevevî de abdestsiz Kurana dokunmanın haram olduğunu belirtmiş, delil olarak da ilgili âyeti ve şu hadisi vermiştir: Rivayete göre, Peygamber Efendimiz (asm), Hakîm b. Hizama hitaben: Kurana dokunurken mutlaka abdestli olmalısın. (Nevevî, el-Mecmu; II/65) - Keza şafii alimleri Vakıa sûresinin ilgili âyetinde yer alan Tenzil kavramının kesinlikle Mushafa işaret ettiği görüşündeler. Çünkü, bu kavram, Levh-i Mahafuza değil, Hz. Peygambere (asm) indirilen Kurana bakar. (bk. Nevevî, a.g.e, II/72) - İmam Nevevînin belirttiğine göre, abdestsiz Kurana dokunmanın haram olduğunda alimlerin ittifakı, icmaı vardır. İmam-ı azam, İmam-ı Malik, İmam-ı şafii, İmam-ı Ahmed b. Hanbel de aynı görüştedir. (bk. Nevevî, a.g.e, II/72) - Kuran, indiği andan itibaren bir mushaf manasına da gelmiştir. Mekki sûrelerde de Kuranın kitap olarak da anılması bunun göstergesidir. Çünkü, inen ilk âyetlerden itibaren Kuran belli malzemelerin sayfalarına yazılmıştır. Mushaf kavramını sadece Medinede inen âyetlere hasretmek açık bir yanlıştır. Çünkü, Medinede inmiş sûrelerin toplamı sadece yirmi sekizdir. Onun için Vakıa sûresindeki âyetin delaletini Mekki olmasından dolayı kaldırmaya çalışmak isabetli değildir. [URL="https://sorularlaislamiyet.com/abdestsiz-kuran-okumanin-ve-mushafa-dokunmanin-hukmu-nedir"]KAYNAK[/URL] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Günün ilk namazı hangi namazdır
Cevap yaz
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Kuran-ı Kerim
Kuran-ı Kerim'e Abdestsiz dokunulabilir mi?
Üst
Alt