Dikkat alo 182 başlıyor

Ekrem

Yönetici-Admin
Yönetici
Süper Mod
Üyemiz
Katılım
22 Şubat 2011
Mesajlar
9,111
Tepkime puanı
81
%C3%B6zelhastanelre.jpg


DİKKAT ALO 182 BAŞLIYOR

1 Ağustos tarihinden itibaren Merkezi Hastane Randevu Sistemi başlıyor.
Özel hastaneler de dahil ALO 182 ile randevular verilecek

MHRS_LOGO.jpg


E-Randevu Bitiyor 1 Ağustos 2011 tarihinden itibaren Merkezi Hastane Randevu Sistemi başlıyor.
Bu tarihten sonra 182 numaralı telefonu arayan vatandaşlar, TC kimlik numarasını ve muayene olmak istediği hastane ile branşı belirterek, dilediği ilde, dilediği hastanede ve dilediği doktora muayene olabilecek.

1 Ağustos 2011 tarihi itibariyle tüm Türkiye genelinde Merkezi Randevu Sistemi uygulanacak. Zonguldak’ta da hayata geçecek olan uygulama hakkında açıklamada bulunan Sağlık Müdürü Rüstem Albayrak, randevu almayan vatandaşların bile hastane kapılarından geri çevrilmeyeceğini ifade etti.

Zonguldak İl Sağlık Müdürü Uzman Doktor Rüstem Albayrak, Türkiye genelinde 1 Ağustos 2011 itibariyle Merkezi Randevu Sistemi’ne geçileceğini belirtti. Sağlık Bakanlığı’nın başlattığı uygulamanın pilot illerde hayata geçtiğini hatırlatan Albayrak, uygulama hakkında şöyle dedi:

“Merkezi bir sistemden tüm Türkiye’deki hastanelerin randevusuz ayaktan hasta dediğimiz poliklinik hizmetlerinde randevuların sistematik şekilde ayarlanması sistemidir. Bu güne kadar zaten Sağlık Bakanlığımız Türkiye’nin seçilmiş bölgelerinden bazı illerde pilot uygulama yapmıştır. Bunun alt yapısını bu şekilde hazırladı. 1 Ağustos 2011 tarihinden itibaren tüm Türkiye bu hizmete başlayacak. İlimizde doğal olarak bu sisteme geçmiş olacaktır. Her hastane kendi özelinde internet üzerinden veya telefon çağrı sistemi ile birlikte aynı şekilde poliklinik hizmetlerini randevulandırmaktadır. Ama bu her hastane kendi özelinde kendi çalışma sistemi ile bunu yapmaktadır. Bir ağustostan itibaren tek bir çağrı numarası ki bu numara 182’dir. Tuşlandığı zaman Türkiye’de oluşturulmuş olan tek bir merkezden Sağlık Bakanlığı’na bağlı tüm hastanelerin poliklinik hizmetlerinin randevuları alınabilecektir. Bunun şu anda uygulanan sistemden farkı her hastanenin kendi başına ayrı ayrı yapması sisteminden merkezi olarak tek elden bu işi yürütmesi sistemine dayanmasıdır. Vatandaşlarımız 182’yi tuşladığı zaman, hangi tarihte Türkiye’nin neresinde hangi branş ve doktorda bu hizmeti almak istiyorsa talebini iletecek bu talepler kayıt altına alınacaktır.”

Hastanelerin mevcut sistemde kendi randevu sistemini uyguladığını hatırlatan Albayrak, “Şu andaki sistemde zaten Her hastane kendi özelinde randevu sistemini uygulamaktadır. Bu talepler karşılanmaktadır. Ancak bazı vatandaşlarımız bu sistemi randevu alarak değil de direk polikliniğe gelmektedirler. Bunların da istekleri karşılanmakla beraber randevu sistemi de uygulanmaktadır. Burada gelen hiçbir vatandaşın, ‘Randevulu değil’ diye geri çevrilmesi söz konusu olmadığı gibi bu sistemde de zaten olmayacaktır” diye konuştu.

Merkezi randevu sisteminin halka duyurulması için Sağlık Bakanlığı’nın el broşürleri oluşturduğunu hatırlatan Rüstem Albayrak, “Merkezi randevu sistemi halka duyurmamız da bakanlığın oluşturduğu el broşürleri var. Bunlardan uygun görülenleri pankart olarak şehrin önemli noktalarına asacağız. El broşürleri bastırarak halkın yoğun olduğu yerlere dağıtacağız. Halkımıza ulaşmaya çalışacağız. 182 hattı ücretsiz bir hattıdır. Bütün vatandaşlar ücretsiz olarak bu hattan yararlanabilir” şeklinde konuştu.

182 ücretsiz hattından randevu alan vatandaşlara çağrıda bulunan Albayrak, “Vatandaşlarımızdan özellikle şu hususa dikkat etmelerini istiyoruz. Bir vatandaşımız hangi saate randevusunu aldıysa, belki hastanede bir müddet daha gecikebilir. Her hasta kendine özeldi. Bazı hastaların süresi randevu saati içinde bitebilir, bazılarının randevusu ise biraz daha sarkabilir. Vatandaşlarımıza bu konuda anlayışla karşılamalarını istiyoruz” şeklinde açıklamalarını tamamladı.

MHRS NEDİR NASIL ÇALIŞACAK

Merkezi Hastane Randevu Sistemi (MHRS)
Bilindiği üzere, Sağlık Bakanlığı Türkiye’de daha etkin ve verimli bir şekilde sağlık hizmetlerine ulaşılması amacı ile Sağlıkta Dönüşüm Projesi’ni yürürlüğe koymuş ve bu program kapsamındaki çalışmaları büyük ölçüde gerçekleştirmiştir. Bu programın en önemli çalışmalarından biride Merkezi Hastane Randevu Sistemidir (MHRS).
MHRS nedir?
MHRS; vatandaşların Sağlık Bakanlığına bağlı 2 ve 3. basamak Hastaneler ile Ağız ve Diş Sağlığı Merkezleri için 182 MHRS Çağrı Merkezini arayarak canlı operatörlerden kendilerine istedikleri hastane ve hekimden randevu alabilecekleri bir uygulamadır.

Randevu nasıl alınır?

Ev, iş, ankesör ve cep telefonlarından 182 numaralı Sağlık Bakanlığı MHRS Çağrı Merkezi aranır.
182 numaralı telefonu arayan vatandaş tarafından çağrıyı karşılayan asistana (canlı operatör) randevu talebinde bulunulan vatandaşın T.C. Kimlik Numarası verilir. Asistan, vatandaş bilgilerini doğrular.
Vatandaş randevu talebinde bulunduğu hastane, poliklinik ve hekim bilgilerinden en azından hangi polikliniğe gideceğini asistana bildirdikten sonra, asistan uygun tarih ve saat dilimlerini vatandaşa iletir.
Vatandaş seçimini yaparak randevusunu alır.

Randevu nasıl iptal edilir?


Ev, iş, ankesör ve cep telefonlarından 182 numaralı Sağlık Bakanlığı MHRS Çağrı Merkezi aranır. Bu arama randevu zamanından önce yapılmalıdır.
182 numaralı telefonu arayan vatandaş tarafından çağrıyı karşılayan asistana randevu talebinde bulunulan vatandaşın T.C. Kimlik Numarası verilir. Asistan vatandaş bilgilerini doğrular.
Vatandaş iptalini istediği randevusunun, tarih ve zamanını asistana iletir. Asistan tarafından ilgili randevu iptal edilir.

NOT:VATANDAŞ KENDİSİNE VERİLENEN RANDEVU ZAMANINDAN 30 DAKİKA ÖNCE İLGİLİ HASTANENİN MHRS HASTA KABUL BÖLÜMÜNE BAŞVURUR.

tarih.gif
31 Temmuz 2011
kullanici.png
Mustafa KANCA
 
Üst Alt