Abdest, günahlara keffarettır.

Elifgül

Uzman Kardeşimiz
Üyemiz
Katılım
25 Temmuz 2011
Mesajlar
7,320
Tepkime puanı
117
Abdest, günahlara keffarettır

*Abdest, bilindigi üzere müstakil bir ibadet olmayıp, belli ibadetleri yapmaya imkan veren, onlara anahtar teskil eden bir vasıtadır. Bir baska ifadeyle abdest; kulun, Rabbine ibadet icin ruhen ve bedenen hazırlanmasını temin eden bir vesiledir. Bununla beraber Allah Tealanın diger emir ve nehiylerinde oldugu gibi, abdestin de bircok fayda ve hikmetleri vardır. Esasen manevi temizlik ve hazırlık mahiyetinde olan abdest, aynı zamanda maddi bir temizlenme vasıtasıdır. Temizlik imandan oldugu gibi, abdest de imandandır.

*Resulüllah (s.a.v.) Efendimiz bir hadis-i seriflerinde, Müslümanın namaz icin aldıgı abdestin günahlarına keffaret olacagını belirtmis; bir baska hadiste de kulun, abdest alırken elinden-yüzünden kirin-pasın döküldügü gibi, hata ve günahlarının da döküldügünü ifade etmisler... Keza, kıyamet gününde Müslümanların abdest sebebiyle el, yüz ve ayaklarının parlayacagını bildirmislerdir. (Fıkhüs-Sünne, 1/41-42)

*O bakımdan dini ıstılahta abdestin manevi temizlenme ve arınma yönü daha büyük agırlık tasımaktadır. Bununla birlikte kirli-paslı bir cevrede, toz-toprak icerisinde yasayan insanlar icin, günde bes defa alacagı abdestin maddi temizlik acısından da ne gibi faydalar saglayacagı acıktır. Evinin icinde dahi ayakkabı ile dolasan, ayakkabısını ve corabını ancak yatacagı zaman cıkaran Batı modeli biri ile, abdest alarak günde birkac kez elini-yüzünü, agzını-burnunu, ayagını yıkayan, yatmadan önce ve kalktıktan sonra agzını ve dislerini temizleyen kimsenin, bırakınız diger yönleri, maddi temizlik acısından bile mukayasesi yapılamaz. Zaten Müslüman; dıs görünüsü, giyinisi, hal ve tavırları ile tertemiz olan, kimseyi rahatsız etmeyen insan degil midir?

*Günümüzde Dogulu-Batılı bircok *bilim* adamı, abdesti ve namazı beden saglıgı acısından son derece dikkat cekici bulmakta, incelemeye almakta ve bu hususta farklı-farklı fayda ve hikmetlerden söz etmektedirler. Ancak bütün bu dünyevi ve maddi faydalar, Müslümanın Allahın emrine imtisal etmesinin asli sebebi degil, sadece feri neticeleri, ilave mükafatıdır; esas karsılıgı ise uhrevidir.

Alıntı.
 
Üst Alt