Abdest 2

makes

Başarılı Kardeşimiz
Üyemiz
Mesajlar
111
Abdestte yüzün ve iki elin yıkanmasının, başı ve ayakları mesh etmenin ilahi sırları bulunaktadır.
Yüzün yıkanmasındaki sır, Ey İlahi! Yüzümle işlediğim bütün günahlardan tertemiz olmak için yüzümü yıkıyorum. Ta ki sana tertemiz bir yüz ile ibadet edeyim. Toprağa tertemiz bir alınla secde edeyim. Ellerin yıkanmasındaki sır, Ey İlahi! Ellerimle işlediğim bütün günahlardan temizlenmek için ellerimi yıkıyorum. Başın mesh edilmesindeki sır, Ey İlahi! Başımdaki bütün günahlardan, tehlikelerden ve deliliklerden temizlenmek ve halas bulmak için başımı mesh ediyorum. Ayakları mesh etmedeki sır, Ey İlahi! Ayaklarımla yürüdüğüm her günahı temizlemek için mesh ediyorum.
Allah’ı diliyle zikretmek isteyen kimsenin ağzını temizlemesi gerekmektedir. Tahir/temiz olmayan bir ağızla Allah’ın ismi şerifini dile almak yaraşır bir durum değildir.
Bundan dolayı zikr etmeden önce mazmaza/ağza su vermek ile ağzı temizlemek gerekmektedir.
Bu abdestin sırlar yönüdür. Bunları öğrenmeyi dilediğimizde niçin ibadetlerden hazz almayalım. Namazdan lezzet ve hazz alamamamızın sebepleri de bu ibadetlerdeki sırları bilmeyişimiz değil midir? İbadetlerin sırlarından pay sahibi olan kimse, ibadetleri hangi şey olursa olsun hiçbir şeyle değiştirmez.

İbn Babeveyh merhum, İmam Rıza (as)’dan şöyle rivayet eder:
‘İmam, Öğrencilerinden birisine –Muhammed İbn Sinan’a- şu içerikte bir mektup yazdı: ellerin ve yüzlerin yıkanması, başın ve ayakların mesh edilmesinden oluşan abdestin illeti; Allah’ın huzuruna kıyamı, zahir organlarla sadece O’na yönelmesi ve abdestle Kiramü’l-Katibin melekleriyle karşılaşmasıdır. Yüzünü secde ve boyun eğiş için yıkar. İki elini kalbini hayr üzere çevirmek, onlarla rağbet etmek, sakındırmak ve kalbini büsbütün dünyadan alıkoymak için yıkar. Başını ve iki ayağını açık ve ortada olmalarından dolayı mesheder. Çünkü bunlarla her halle karşılaşır. Yüz ve kollarda olan huzu ve tebettül bunlarda bulunmamaktadır.’İmam şöyle buyurmaktadır: ‘Abdestteki yıkamanın ve meshin sırrı, insanın Rabbine Tahir/temiz organlarla ve uzuvlarla yönelmesidir.

Abdestte yüzü sabunla yıkamanın faydası bulunmamaktadır. Gerekli olan ve değer kazandıran niyetle birlikte yüzün yıkanmasıdır. İlahi emri yerine getirmek için yüzünü yıkayan kimse taharet için yıkamaktadır. Taki bu kanalla huzur-u İlahide Tahir ve temiz olarak durmayı murad eder. Böyle düşünen ve bu bilinçte hareket eden zat, ibadetlerin sırlarına ve likaü’l-melaikeye ulaşır. O, ellerini dua ve tevessül için yıkar. Ayaklarını, başından ta ayağına kadar Tahir bir şekilde huzur-u İlahide durmak için mesh eder. İşte lezzet ve ziyafet içindeki pay budur.
Abdest 3
 
Üst Alt