bursa escort bursa escort beylikdüzü escort bursa escort escort bayan istanbul escort mersin escort bayan escort kayseri bursa escort bayan escort kayseri bursa escort Bilinli alveri - salkl yemek piirme - islamiforumlar.net - islami forum






Burada her ey "NET"
islamiforumlar.net



Go Back   islamiforumlar.net - islami forum > KLTR,EDEBYAT MZAH > Trk Mutfa > Pf noktas
www.islamiforumlar.net
Kayt ol Yardm Ajanda Arama Son Mesajlar Forumlar Okundu Kabul Et
Anasayfa Soru cevap Dua kesi slami rya tabirleri Resimli Cuma Mesajlar Dk iini rahatla letiim

Bilinli alveri - salkl yemek piirme

Pf noktas


Yeni Konu a CEVAPLA

 

Seenekler Deerlendirme: Konunun ortalama Deerlendirmesi 5,00/5,00 puandr.
Alt   #1 (permalink)
Turab
Teknik Ekip

Bilinli alveri - salkl yemek piirme



Bilinli Alveri

Bilinli alveri hem daha salkl olmanz hem de para tasarruf etmenizi salar. Gda alveriinizi nerelerden yapacanz, alverite nelere dikkat etmeniz gerektiini, ve nasl daha salkl nler hazrlayabileceinizi burada renin.
  • Haftalk nlerinizi planlayn. Spermarkete gitmeden nce bir liste yapn. ndirimli rnleri kontrol edin.
  • Yemek yedikten sonra alverie gidin. Alverie a gittiinizde, ihtiyacnz olmayan eyleri satn alma olaslnz ykselir.
  • Taze rnler satn aln. Gnlk, taze ve kaliteli sebze ve meyveye ulamann en iyi yolu semt pazarlar ve meyve-sebze halleridir. Oturduunuz semtte bunlar kurulmuyorsa, taze meyve ve sebze ihtiyacnz yaknnzdaki bir manav ya da spermarketten grebilirsiniz. Beslenmenizde konserve gdalar yerine taze rnlere yer verin. Meyve ve sebzeleri tketmeden nce bunlar mutlaka iyi bir ekilde ykayn.
  • Satn almay dndnz gdann hangi rnlerden retildiini ve hangi besin elerini ierdiini renmek iin paket zerindeki yazlar dikkatlice okuyun.
  • Daha az ya ierdiklerinden dolay yasz etleri tercih edin. Dana/sr eti iin zerinde “biftek” veya “bonfile” yazan etleri dikkate aln.
  • Tavuk ve hindi etleri, dana/sr etinden genellikle daha az kalori ve ya ierir.
  • ounu su ve ekerin oluturduu meyveli ieceklerden uzak durmaya aln. Bunlarn yerine taze sklm meyvelerden elde edilen meyve sularn tercih edin.
  • Daha fazla ya ieren ve daha pahal olan tam yal st veya krema almak yerine yasz veya az yal st ya da kremalar aln. Krema yerine ksmen suyu alnm yasz stler kullann.
  • Beyaz ekmek yerine kepekli ekmekleri tercih edin.
  • Hazr ya da konserve gdalardan kann. Bu tr gdalar, salnza zarar dokunabilen tuzlar ve koruyucu maddeler ierir.
Salkl Yemek Hazrlama ve Piirme Yntemleri

Salkl piirme zellikle diyabet, yksek tansiyon ve kronik kalp hastal gibi salk sorunlarna sahip kiiler olmak zere herkes iin nemlidir. Daha fazla sebze ve daha az ya ile daha az tuz ieren yemeklerle beslenmeyi deneyin.
Salkl piirme iin birka ipucu:
  • Daha kk porsiyonlarda servis yapn ve makarna, pilav, fasulye ve sebze yemekleri gibi az et ieren yemekleri tketin.
  • Yiyeceklerinizi tavada veya fritzde kzartmayn. Bunun yerine buulamay, kaynatmay, zgara yapmay, frnda piirmeyi, frnda kavurmay, sotelemeyi, az yada kartrarak derin kapta kzartmay ya da mikrodalga cihaznzda piirmeyi tercih edin.
Yemeinizdeki doymu ya, salkl besinler ile deitirin. Yemek tarifinizde tam yal st diyorsa, yerine yasz veya az yal st kullann. Normal yalar yerine doymam yalar kullann.

Salk Koullarnza Uygun Beslenin

Besin deerleri bakmndan zengin gdalar tketmek, hem daha salkl olmamz hem de baz hastalklardan korunmamz salar. Baz besinler kimi hastalklarn daha da ilerlemesini nler. zellikle kalp hastalklar ya da kanser gibi baz hastalklar, beslenme rejimimize daha da dikkat etmemizi gerektirir. Aadaki balantlara tklayarak, bu hastalklar sz konusu olduunda, hangi tr besinlerle beslenmemiz, hangilerinden kanmanz gerektii ile ilgili bilgi sahibi olun.

PAYLA
Facebook Twitter Google



Turab isimli ye imdilik offline konumundadr  
Alnt ile Cevapla
Yeni Konu a CEVAPLA

Bookmarks

Seenekler
Konuyu deerlendir
Konuyu deerlendir:



Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
| islamiforumlar.net | Sitemap | Gizlilik Politikas | Kullanm artlar

Tm Haklar Sakldr.
Bu websitesinde Bulunan Yazlar
AKTF KAYNAK LNK belirtilmeden kullanlamaz.