bursa escort bursa escort beylikdüzü escort bursa escort escort bayan istanbul escort mersin escort bayan escort kayseri bursa escort bayan escort kayseri bursa escort Ayetel Krsi manas, meali, aklamas - islamiforumlar.net - islami forum






Burada her ey "NET"
islamiforumlar.net



Go Back   islamiforumlar.net - islami forum > SLAM PAYLAIMLAR > Kuran- Kerim
www.islamiforumlar.net
Kayt ol Yardm Ajanda Arama Son Mesajlar Forumlar Okundu Kabul Et
Anasayfa Soru cevap Dua kesi slami rya tabirleri Resimli Cuma Mesajlar Dk iini rahatla letiim

Ayetel Krsi manas, meali, aklamas

Kuran- Kerim


Yeni Konu a CEVAPLA

 

Seenekler Deerlendirme: Konunun ortalama Deerlendirmesi 5,00/5,00 puandr.
Alt   #1 (permalink)
vaveyla
alkan Kardeimiz

Ayetel Krsi manas, meali, aklamas



Ayetel Krsi meali, ayetel kursi anlam, ayetelkrsi ve aklamas, ayetel krsi okunuu, ayetel krsi meal
Bismillahi'r-rahmani'r-rahim.
Allah l ilhe ill hvel hayyl kayym. L te’huzh sinetn ve l nevm. Leh m fis-semvti vem fil erd. Menzellez yefeu indeh ill biiznihi. ya’lem m beyne eydhim vem halfehm vel yhtne biey’in min ilmih ill bim e vesia krsiyyhssemvti vel erd. Vel yedh hfzuhum ve hvel aliyyl azm.

Diyanet Meali:
Bismillahi'r-rahmani'r-rahim.
Allah, kendisinden baka hibir ilh olmayandr. Diridir, kayyumdur. O’nu ne bir uyuklama tutabilir, ne de bir uyku. Gklerdeki her ey, yerdeki her ey O’nundur. zni olmakszn O’nun katnda efaatte bulunacak kimdir? O, kullarn nlerindekileri ve arkalarndakileri (yaptklarn ve yapacaklarn) bilir. Onlar O’nun ilminden, kendisinin diledii kadarndan baka bir ey kavrayamazlar. O’nun krss, btn gkleri ve yeri kaplayp kuatmtr. (O, gklere, yere, btn evrene hkmetmektedir.) Gkleri ve yeri koruyup gzetmek O’na g gelmez. O, ycedir, byktr.

Yaar Nuri ZTRK Meali:
Bismillahi'r-rahmani'r-rahim.
Allah'tan baka ilah yok. Hayy'dr O, srekli diridir; Kayym'dur O, kudretin kaynadr. Ne gaflet yaklar O'na ne kendinden geme ne de uyku. Gklerde ne var, yerde ne varsa yalnz O'nundur. O'nun huzurunda, bizzat O'nun izni olmadka, kim efaat edebilir! O, insanlarn nden gnderdiklerini de bilir, arkada braktklarn da!... nsanlar O'nun bilgisinden, bizzat kendisinin diledii dnda, hibir eyi kavrayp kuatamazlar. O'nun krss, gkleri ve yeri epeevre kuatmtr. Gklerin ve yerin korunmas O'na hi de zor gelmez. Aliyy'dir O, ycelii snrszdr; Azim'dir O, bykl snrszdr.


E. Hamdi YAZIR Meali:
Bismillahi'r-rahmani'r-rahim.
Allah'dan baka hi bir tanr yoktur. O, daima yaayan, daima duran, btn varlklar ayakta tutandr. O'nu ne gaflet basar, ne de uyur. Gklerdeki ve yerdeki herey O'nundur. O'nun izni olmadan huzurunda efaat etmek kimin haddine! Onlarn nlerinde ve arkalarnda ne varsa hepsini bilir. Onlar ise, O'nun diledii kadarndan baka ilminden hibir ey kavrayamazlar. O'nun hkmdarl, btn gkleri ve yeri kucaklamtr. Her ikisini grp gzetmek, ona bir arlk da vermez. O, ok ulu ve ok byktr.

https://www.islamiforumlar.net/kuran...-fazileti.html



PAYLA
Facebook Twitter Google



vaveyla isimli ye imdilik offline konumundadr  
Alnt ile Cevapla
Alt   #2 (permalink)
Romantikssv
Kurallara Uymad
Yasakl

Ayetel Krsi Meali



Ayetel Krsi Meali

Yoktur Cihanda Hakiki Mabut Yalnz
O Vardr (Vcibl Vcud) o Her An
Yaar, Zatyla Durur Ne Gaflet Basar
Ne Uyku Uyur.

Gglerde Ve Yerde Ne Varsa Onun
(Hepsi Tanrnn Btn unun) efeat
Etmek Kimin Ne Haddine zinsiz Onun
(Ebedi) Ehl-i urn Pi- Pesini Bilir.

Ne Varsa o Hepsini nsanlar lminden
Zerre Kavryamaz Meer Bildirmek
Dileye (Biraz) Krssi Kucaklar Ggleri
Ve Yeri Vermez Ona Sklet Eseri Bunlarn
Havz (nki) o Btn Eyadan Byk Her
eyden stn.

buhari kitabndan Alntdr




Romantikssv isimli ye imdilik offline konumundadr  
Alnt ile Cevapla
Alt   #3 (permalink)
Gnl szm
zel Kardeimiz




Bakara Suresi’nin 225. ayeti olan Ayet-el Krsi aslnda Ayet-l Krsi olarak adlandrlr.
Krsi Arapada iki anlama gelmektedir:

1. zerine oturulacak eya, taht, koltuk.
2. G, ilim, egemenlik ve sultan.

Allahu Tel tarafndan bize gnderilen bu ayetlerde Kur’an- Kerim’in krsisi grevindedir.
Yani dier ayetlerin zerine oturtulduu ve bu ayetler ile gklerde ve yerde olan her eyin kuatld anlam karlabilir. Ayrca Fahreddin Razi, Hasan el-Basri gibi limler ise krsi hakknda lemi kuatan ar ve ar da kaplayan bir yap eklinde yorumlamlardr.
Allah’n kudreti, Allah’n ilmi ve Allah’n ycelii gibi yorumlarda yaplmtr.

Hadislerde Ayet-l-Krsi
Mslim, Ebu Davud ve bn Hanbel’de geen bir rivayete gre:
’Hz. Peygambere adamn biri gelerek Kur’an’n en faziletli ayeti hangisidir? diye sordu. Resulullah (s.a.v.) ise yle buyurdu:

-Allahu la ilahe illa huve’l Hayyul Kayyum.’’

Buradaki ayetin bahsi geen ayetlerin banda yer almas dikkat ekicidir. Ayrca Tirmizi’den yaplan bir rivayete gre: ‘’Kur’an’n en faziletli ayetinin Bakara Suresi’nde geen Ayet-l Krsi olduu ve bu ayetin okunduu yerden eytann uzaklat’’ bildirilmitir.
Yine Tirmizi’den bir rivayete gre Peygamberimiz ‘’Ayet-l Krsi Kur’an ayetlerinin ahdr.’’ eklinde buyurmutur.

Ayet-el Krsi’nin Sebebi Nzul (ndirili Sebebi)
Medine’de inen Bakara Suresi’nin bir blm olan Ayet-el Krsi ile ilgili kaynaklarda herhangi bir indirili sebebi yoktur. Ancak Bakara Suresi ile anlatlan Tevhid akidesini en gl ekilde ortaya koymasndan dolay olduka byk nemi vardr.

Ayet-el Krsi’nin verdii anlam asndan Allahu Tel hakknda bilgiler verdii gibi Allah’a ait isimlerin bulunmasndan dolay da limler tarafndan gl bir dua olarak grlmtr.
Namazlarn sonunda ve gn ierisinde srekli olarak okunan Ayet-el Krsi okuyanlar iin olduka fazla faziletinin bulunmasndan dolay Mslmanlarn inanlar arasnda nemli bir yer edinmitir.
Tevhid ilmiyle alakal en byk Ayet-i Kerimedir.

Geceleyin inmi olan bu Ayet-i Kerimeyi, Efendimiz (SAV), Zeyd’i (RA) ararak yazdrmtr.

Ayet-el Krsi indiinde, dnyadaki btn putlar ve krallar yere dm ve balarndaki talar yuvarlanmtr.

eytanlar birbirleriyle arparak kap, iblis’in yanna toplanmlar ve ona bu karkl haber... vermilerdir.

Peygamber Efendimiz’in(SAV) Ayet-el Krsi’de bulunan “Y Hayyu - Y Kayyumu”, “Hayy ve Kayyum olan ALLAH’m Senin Rahmetinle yardm istiyorum” buyurarak (znt ve keder annda) ettii duadr. sm-i Azm olduu da rivayet edilmekle beraber, Ariflerin Sultan Beyazd- Bistami (RA) “Bu ismin belli bir tarifi yoktur, lkin sen kalbini hereyden boaltp, onu ALLAH’n C.C. Vahdaniyyetine teslim ederek istediin simle zikret” buyurmaktadr.

Ayet-el Krsi’de bulunan Esma-i lahiye hibir Ayet-i Kerimede yoktur. nk bu Ayet-i Kerime’de, bazs ak, bazs gizli olmak zere onyedi yerde ALLAH’u Tel’nn smi gemektedir.

Yatmadan okuyana ALLAH’u Tel tarafndan bir koruma verilir, sabaha kadar hibir eytan yaklaamaz.

Y RasulULLAH (SAV) Kur’n- Kerimin hangi Sresi(derece bakmndan) daha byktr? Diye soran Sahabe’ye(RA), “hls Sresi” buyurdu. O Sahabe(RA) “Kur’n- Kerimde hangi Ayet(Fazilet bakmndan) daha stndr.” diye sorunca, Peygamber Efendimiz(SAV) “Ayet-el Krsi’dir” buyurdu. (Darimi)

Ayet-el Krsi’yi okuyan kimse yedi kalenin iine girmi gibi muhafaza edilir. Ayet-el Krsi, Kur’n- Kerimin drtte biridir.

Efendimiz(SAV) buyurdu ki; “Her kim farz namazn arkasnda Ayet-el Krsi’yi okursa, dier namaza kadar ALLAH’n C.C. zimmetinde olur.” (Heysemi)

Efendimiz(SAV) buyurdu ki; “Her kim Ayet-el Krsi’yi ve Bakara Sresinin sonunu skntl(kederli) annda okursa ALLAH C.C. ona yardm eder” (Suyuti, Drrl Mensr)

(eytan, cinler v.s. erli yaratklarn errinden ve anne yada ocuuna zarar vermelerinden yada ldrmelerinden korunmalar iin) Doum yapacak kadnn, Ayet-el Krsi, A’raf 54. Ayeti sonuna kadar, Felk ve Ns Srelerini okuyarak ALLAH’u Tel’ya sndrlmas gerekir(Hadis-i erifle bildirilmitir).

Efendimiz(SAV) buyurdu ki; “Sen Ayet-el Krsi’den neredesin? O herhangi bir yemek veya katk zerine okunursa mutlaka ALLAH C.C. o yemek ve katn bereketini oaltr.” (Suyuti)

Efendimiz(SAV) Sre-i Bakarann sonunu(Amener Rasl) ve Ayet-el Krsi’yi okuduu zaman glerdi ve “Onlar Ar’n altndaki, Rahman’n (Tel) hazinesindendir.” buyururdu. (Suyuti)

Ayet-el Krsi, cinlere kar kendisinden yardm alnacak dualarn en bydr. Ayet-el Krsi’nin insandan eytanlar kovmakta ok tesirli olduunu sylemiler, ayrca saral kiiye, eytann kendisine yardm ettii sahir(byc), khin, falc, nefis ve ehvet ehli, zulm ve gazab erbab zerine sadakatle okunulduunda onlarn eytanlarn etkisiz hale getirmekte de byk gc olduunu denemilerdir. Ancak sadakatle okunmas art koulmutur.




Gnl szm isimli ye imdilik offline konumundadr  
Alnt ile Cevapla
Alt   #4 (permalink)
Gnl szm
zel Kardeimiz




Allah’n krss zikredildii iin “yet’l-krs” adyla anlan bu yet hem muhtevas hem de stn nitelikleri nedeni ile dikkat ekmi, hakknda hadisler varit olmu, ok fazla okunmu, ifa ve korunmaya vesile klnmtr.

Keli-me- ehdet ve hls sreleri nasl slm inancnn zn ihtiva ediyor ve insanlara Allah Tel’y tantyorsa yet’l-krs de onlardan daha geni ve detayl ekilde bu nitelii tamaktadr.

nsan imana gtren deliller, aktm kullanarak stnde dnecei “kendisinde ve yakndan uzaa evresinde (enfs ve fk)”, peygamberleri desteklemek zere Allah’n onlara ltfettii mucizelerde ve vahiy yoluyla yaplan “salam delillere dayal szl aklamalarda grlr.

Bu yet gerek mabudu arayanlar iin esiz ve baka hibir kaynaktan elde edilemez bir aklamadr, delildir.

evkn’nin Buhr, Mslim, Nes, Ahmed b. Hanbel, benzeri sahih kaynaklardan derledii hadislerden birka dahi bu yetin nemi konusunda bir dnce edinmeye yetecektir:

Hz. Peygamber, bey b. K’b’a “Allah’n kitabndan hangi yet en bydr” diye sorup “yet’l-krs‘dir” cevabn alnca onu kutlamtr.

Allah varl ezel, ebed, zaruri ve kendinden olan, her eyi yaratan, her eyin mliki ve mukadderatnn hkimi, her eyi bilen ve her eye kadir olan… yce mevlnn z ismidir.
Bu z isim zikredildikten sonra hem O’nun vahdaniyeti (birlii, teklii) hem de slm’n getirdii imann tevhid (Allah’ birleme, bir bilme) nitelii aklanmak zere “O’ndan baka tanr yoktur” buyurulmutur.

Mrikler elleriyle yaptklar putlara tapyorlard. Bunlar cansz eyadan yaplmaktadr. Can dahi olmayan varln ilh olamayacan ifade etmek zere hemen arkasndan “O diridir” buyurulmutur.

Evet Allah diridir, O’nun hayat sfat vardr ve tpk dier isimleri ve sfatlan gibi bunun da mahiyetini ancak kendisi bilmektedir.

Gerek Araplar’daki gerekse teki kavimlerdeki mriklerin ou byk bir Allah’a inanmakla birlikte bunun beraberinde -her birine bir ilev tandklar- szde tanrlara inanmlardr. Bu inan tevhide aykrdr. Tevhidi aklayarak balayan yet, Allah Tel’mn “kayym” sfatn zikrederek “kk, arac, zel grevli… tanrtar”a gerek bulunmadn ifade etmektedir. nk kayym, “btn varlklar grp gzeten, yneten, bir an bile onlar bilgi ve ilgisi dnda tutmayan” anlamna gelir.

“Onu ne uyku basar ne uyur” cmlesi, hay ve kayym sfatlarn pekitirmekte ve biraz daha anlalmasn salyor. Uyku basan yada fiilen uyuyan birinin gzetim, idare, koruma gibi ileri yerine getirmesi mmkn deildir. Allah Tel’mn kayymluu kmil ve kesintisiz olduuna, daha dorusu kayym sfat bunu ifade ettiine gre O’nu ne uyku basar ne de uyur.

Yerde ve gkte ne varsa -baka hibir kimseye deil- O’na aittir; yaratan da gerek sahibi de O’dur.
yetin bu mnay ifade eden paras “Yalnz O’na aittir” ksmyla tevhidi retirken “bakasna deil” manasyla de irkin eitlerini reddetmektedir.
Nedeni ise mrik toplumlar varlklar yaratl, aidiyet ve yetki bakmlarndan trl tanrlar arasnda paylatrmlar; mesel yldz, gk, yer… tanrlarndan sz etmilerdir. “Yerde ve gkte” tabiri Arapa’da “tm varlklar” mnasnda kullanlmakta, adna yer ve gk denilmeyen yada madd mnada yere ve ge dahil bulunmayan meknlar ve buradaki varlklar da bu ifadenin iine girmektedir.

Allah’a ortak koan kfirlerin bir blm, bu ortaklarn O’na denk olduklarna deil, O’nun nezdinde reddedilemez efaat, geri evrilemez araclk hakkna sahip bulunduklarna inanmakta ve putlara bu anlay iinde tapnmaktadrlar, “Allah katnda, O izin vermedike hi bir kimse efaat edemez” mnasndaki cmle bu inancn aslszln ortaya koymakta; efaatin de izne bal bulunduunu, O izin vermedike ve dilemedike kimsenin byle bir yetki ve imkna sahip olamayacan zl ve etkili bir ekilde zihinlere yerletirmektedir. Allah katnda kendisine efaat izni verilenlerin durumu ve yetkileri, dl trenlerinde dlleri vermek zere krsye arlan eref konuklarnkne benzemektedir.

dln kime verileceini bilen ve belirleyen onlar deildir. Fakat bu merasimi tertipleyenlere gre onlar, erefli, saygya lyk, byk kimseler olduklarndan kendilerine byle bir imtiyaz verilmitir. Allah katnda efaatlerine zin verilecek olanlar da Allah’a yakn ve sevgili kutlar olacaktr.

Allah’tan baka tm uur ve bilgi sahiplerinin bilgileri snrldr, doru da yanl da olmaya aktr. Bu genel gerek efaat meselesine uygulandnda kimin efaate lyk olduunun da fakat Allah tarafndan bilinecei anlalr. Nedeni ise d grn (m beyne eydhim) itibariyle efaate lyk grlenlerin, kullar tarafndan grlemeyen ve bilinemeyen i yzleri (m halfehm) itibariyle byle olma tnalar mmkndr.

Allah birdir ve yalnzca O badete lyktr; nk O’ndan baka olmuu, olaca, gizliyi, a, gemii, gelecei, grleni, gayb bilen bulunmamaktadr.

Krs (krs), “koltuk, iskemle, taht” anlamlarna gelir. Mecaz ekilde saltanat, hkmranlk, mlk mnalarnda da kullanlmaktadr.
Allah Tel’nn zerine oturulan madd alet mnasnda krss olamayacandan -nk bu O’nun bizzat aklad yce sfatlarna aykr dtnden- burada krsden bir baka mnann kastedilmi olmas gerekir.
Esasen Kur’an’da Allah’a nispet edilen, “Allah’n…” denilen her eyi, O’nun varlna dahil veya kulland bir ey olarak anlamak da doru deildir. Mesel “Allah’n evi, Allah’n ruhu, Allah’n emri, Allah’n klesi” tamlamalarnda Allah’a ait olan eyler byledir.
Bunlar ne O’nun varlnn bir parasdr ne de kulland aralardr; nem ve ereflerinden dolay O’nun” diye tanmlanmlardr, tbn Abbas’a gre krsden maksat ilimdir. O’nun lmi her eyi kaplar. yetin bu ksmn, “krsden maksat O’nun hkmranldr ve buna snr yoktur, hibir ey onun dnda kalamaz” yada “Allah semavat, arz, ar Kur’an’da zikretmi, fakat bunlardan maksadn ne olduunu aklamamtr.
Krss de byle bir varlktr, yerleri ve gkleri ine alacak kadar genitir. Ne ve nasl olduunu ise ancak kendisi bilmektedir” eklinde anlamak mmkndr.

Yce, kmil, esiz sfatlarnn bir blm yette zikredilen yce Allah’a, kullarn ebedi gibi grdkleri kinat korumak, gzetmek ve ynetmek elbette g gelmeyecek, O’nu yormayacak, megul dahi etmeyecektir. nk O ycelerden ycedir, kimse bilmez nicedir.




Gnl szm isimli ye imdilik offline konumundadr  
Alnt ile Cevapla
Alt   #5 (permalink)
Turab
Teknik Ekip




Ayetel Krsi Tefsiri:

O Allah ki O'ndan baka ilah yoktur;

Burada tevhid inancnn temeli gsterilmektedir. Allah'tan baka ilah aranmamas, aransa da bulunamayaca, bundan dolay da Allah'a e veya ortak koulmamas gerektii beyan edilmektedir. Zaten insan kainata bakt zaman bu hakikati hem akl hem de gz ile grmesi mmkndr. kilik olan her ite kaos olmas bunun ispatdr. in tek de birlemesi daha kolaydr. Allah u Teala'da bizleri bu tevhid inancna davet etmekte ve bunu kabul ve ikrar edenin mutlaka kazanacan vaad etmektedir. Efendimiz sav'de bunun ispat iin mcadele vermitir. Bu tevhid inanc kabullenildii taktirde unlar olur;
-nsanlar hayatlarn O bir olan Allah'a gre ekillendirirler.
-O'ndan bakasndan korkmayacaklar iin hayatlarn O'na gre ekillendirirler.
-O'ndan bakasnn dertlerine derman olamayacan bilecekleri iin baka kaplarda avare ve bou bouna dolamazlar.
O'nun idaresine raz olduu iin O'nun rzasn kazanma adna en nemli avantaj elde ederler.

O Hayy'dr;

Hayat ezeli ve ebedi olandr. Canl olandr. Canllara hayat verendir. Bizlere bu zelliini reterek, her trl deiimin ancak O'nun elinden ve O'nun msaadesi ls ierisinde olacan beyan etmektedir. Diledikten sonra lleri bile diriltme gcne sahip olduunu, mutlak hayat sahibinin ancak Kendisi olduunu, bundan dolay da kim ne yaparsa yapsn O'na zarar veremeyecei, dilediini diriltip dilediini ldrme g ve hakkna sahip olduunu bize beyan etmektedir.

Bizler kendimizde deitirmek istediimiz her konu ile alakal Hayy ismine tevecch ederek yardm dilenmeliyiz. nk her eyde olduu gibi dumura uram duygularmza hayat verip olmas gereken kvama getirecek olan da yine Hayy olan Allah'tr.



Kayyum'dur;

her eyi ayakta tutan, her eyin devamiyeti Kendisine bal olandr. Bu ismi ile Allah u teala sanki unlar bize hatrlatmaktadr; Ey kullarmn! Sizlere hayat verip yaatan benim. Dilerse dilediim anda hayatnz elinizden alabilirim. Bunun iin bana kar saygszlk yapmayn. Yapacanz ileri benim emrime ve rzama gre yapn. Yoksa sizi perian etmek ve varlnz bitirmek benim iin ok kolaydr. Sakn ha bana isyan etmeyin.

O'nu ne bir uyuklama, ne de bir uyku tutar;

Yani O'nun iin anlk bir gaflet bile (haa) sz konusu deildir. O her an her eye nazr ve kontrol edici ve idare edici durumdadr. Bundan dolay O'ndan izinsiz ve habersiz her hangi bir eyin olma ihtimali yoktur. Zaten (haa) byle bir ey olma ihtimali olsa idi; kainatta kaos yaanrd. nk her hangi bir eydeki milimlik sapma bu kaosun yaanmas iin yeterlidir. Ayn zamanda ou insann zannettii gibi Allah c sadece gndzleri rgen (haa) geceleri yaptklarmz bilmeyen deildir. Her ne zaman ne yapyorsak (gizli-ak) hepsini bilendir.

Gklerde ne var, yerde ne varsa O'nundur. zni olmadan O'nun huzurunda u efaat edecek olan kimdir?

Kainatta var olan (zerreden yldzlara varncaya kadar, bildiimiz-bilemediimiz) her ey onundur. O'nun msaadesi olmadan ne bir yaprak yere der, ne bir insan baka birine yardm edebilir ne de zarar verebilir. yleyse insan ilk nce O'na dayanmal, O'na gvenmeli ve O'ndan istemelidir. Bu ayet tevekkl inancmz pekitirmesi gereken bir ayettir.

Onlarn nlerindekini ve arkalarndakini (gemi ve geleceklerini) bilir. Halbuki onlar ise O'nun ilminden, diledii kadarndan baka bir ey kavrayamazlar;

Allah u Teala insann kalbinden/zihninden geirdii eyleri de en ince teferruatna kadar bilendir. Bunun iin kandran sadece kendini kandrmtr. Allah u Teala vakti saati gelince her kesin foyasn meydana karacak olandr. Bundan dolay kii kalbinden geirdii eylere dahi dikkat etmeli, bozuk dncelerin kalbinde yer etmesine msaade etmemelidir. Riya ve gsteri hislerini iyi kontrol etmeli ve ibadetlerinin boa gitmesine msaade etmemelidir.

Bu ayette ayn zamanda kendi bilgilerine gvenen insanlara da bir ihtar vardr. Kiinin sahip olduunu zannettii ilimde Allah'n ona msaade ettii ilimdir. Ve o ilmin sahibi de Allah'tr. Bunun iin kii Allah'a ait olan bu ilimle Allah'a kafa tutmamal ve edebini kaybetmemelidir. nk O'nun msaade ettii kadar insan bir eyleri kavrayabilir. Murad ettii zamanda elinden alverir.

Krsi'si (Allah'n ilmi, mlk veya kudreti), gkleri ve yeri kaplamtr; her ikisinin muhafazas O'na ar gelmez. Kainat yaratmak ve idare etmek nasl ki Allah'a zor deildir (Kn feyekn srr);

ayn ekilde onu muhafaza etmek de O'na zor deildir. Allah u Teala'nn baz insanlara belli bir zamana kadar msaade etmesinin sebebi onlar imtihan etmek iindir. Elindeki gc kendinden bilmeyip Rabbinden bilen ve bu gc Allah adna kullanan kazanacaktr. Ancak gc kendinden bilip kainatn sahibi kendini zannedenler zaman gelince helak olup gideceklerdir. Tarih bu sahnelerin rnekleriyle doludur. (Firavun, Nemrud)

Ve O, Aliyy (pek yce olan)'dr, Azim (pek byk olan)'dr.

Burada da Allah cc bizlere; bu kadar gce sahip olan Kendisi'nin en yce en byk olduunu beyan buyurmakta ve ayamz Kendisine gre denk almamz iaret etmektedir. nk insan patronuna gre ekil alr. Tabiri caizse bu kainatn, elbette ki bizim de patronumuz Allah'tr cc. Bizlerde hayatmz O'na ve O'nun emirlerine gre ekillendirmeliyiz.

Ayetel Krsi'nin fazileti




Turab isimli ye imdilik offline konumundadr  
Alnt ile Cevapla
Yeni Konu a CEVAPLA

Bookmarks

Seenekler
Konuyu deerlendir
Konuyu deerlendir:



Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
| islamiforumlar.net | Sitemap | Gizlilik Politikas | Kullanm artlar

Tm Haklar Sakldr.
Bu websitesinde Bulunan Yazlar
AKTF KAYNAK LNK belirtilmeden kullanlamaz.