- Katılım
- 8 Mayıs 2011
- Mesajlar
- 154
- Tepkime puanı
- 4
İslam dini, belli bir mesafeyi aşan yolculuğa çıkan Müslümanların ibadetlerinde zorluk yaşamamaları için bazı kolaylıklar getirmiştir. Bunlardan biri de “öğle ile ikindi” veya “akşam ile yatsı” namazlarını cem’ etmek (birleştirmek) suretiyle tek vakitte kılabilme kolaylığıdır.
Nitekim Rasulüllah (s.a.s.)’ın da yolculuk esnasında bu namazlarını birleştirerek kıldığı nakledilmektedir (Buhari, “Taksîru's-Salat”, 13). Hz. Peygamber, öğle vakti girmeden sefere çıkacağı zaman öğle namazını ikindi vaktine kadar erteler, sonra her iki namazı beraber kılardı. Öğle vaktinden sonra yola çıktığında ise namazını kıldıktan sonra yola çıkardı (Buhari, “Taksiru’s-Salat”, 15). Benzer uygulamayı akşam ile yatsı arasında da yapardı (Buhari, “Taksiru’s-Salat”, 6). Hz. Peygamber’in bu uygulamasından çıkaracağımız en önemli sonuç şudur: Müslüman, ne günlük yaşantısının akışını bozmalı, ne de ibadetlerini ihmal etmelidir. Özellikle toplu taşıma araçlarıyla uzun yolculuğa çıkanların namazlarını birleştirerek kılmaları, kendileri açısından bir kolaylık olacağı gibi, yolculuğun normal seyrine zarar vermemesi bakımından da önemlidir.
Çünkü kulları için zorluk değil kolaylık dilediğini buyuran (Bakara, 2/185) Yüce Allah, ibadetlerin, hayatı zorlaştıran unsurlar olmasını istemez.
Nitekim Rasulüllah (s.a.s.)’ın da yolculuk esnasında bu namazlarını birleştirerek kıldığı nakledilmektedir (Buhari, “Taksîru's-Salat”, 13). Hz. Peygamber, öğle vakti girmeden sefere çıkacağı zaman öğle namazını ikindi vaktine kadar erteler, sonra her iki namazı beraber kılardı. Öğle vaktinden sonra yola çıktığında ise namazını kıldıktan sonra yola çıkardı (Buhari, “Taksiru’s-Salat”, 15). Benzer uygulamayı akşam ile yatsı arasında da yapardı (Buhari, “Taksiru’s-Salat”, 6). Hz. Peygamber’in bu uygulamasından çıkaracağımız en önemli sonuç şudur: Müslüman, ne günlük yaşantısının akışını bozmalı, ne de ibadetlerini ihmal etmelidir. Özellikle toplu taşıma araçlarıyla uzun yolculuğa çıkanların namazlarını birleştirerek kılmaları, kendileri açısından bir kolaylık olacağı gibi, yolculuğun normal seyrine zarar vermemesi bakımından da önemlidir.
Çünkü kulları için zorluk değil kolaylık dilediğini buyuran (Bakara, 2/185) Yüce Allah, ibadetlerin, hayatı zorlaştıran unsurlar olmasını istemez.