Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Hz. Muhammed (s.a.v)
Hadis-i Şerifler
Tesettürle ilgili Hadisler
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="hüzün" data-source="post: 573" data-attributes="member: 15"><p>İbn-i Abbas (r.anhuma)’dan dediki: “Resulüllah (s.a.v) kadınlardan erkeklere benzeyenlere erkeklerden de kadınlara benzeyenlere lanet etti.” (Buhari 5751; Ebu Davut 4098; Ahmet b.Hambel 3149; Nesei 9161)</p><p></p><p><span style="color: red">“Ümmetimin son dönemlerinde bir takım adamlar olacaktır. Erkekler gibi eğerlerin (bineklerin) üzerine binip cami kapılarına ineceklerdir. Hanımları ise giyinik uryandır (giyinik çıplaktır) başları üzerinde arık deve hörgücü gibisi vardır. Onalara lanet edin. Zira onlar lanet olunmuşlardır”.</span> (Ahmet b.Hambel - Müsned6786 İbn-i Hibban Sahih 5655-7347)</p><p></p><p>Hz. Âişe'den rivâyete göre bir gün Hz. Ebû Bekir'in kızı Esmâ ince bir elbise ile Allah Resulunun huzuruna girmişti. Resulullah (s.a.s) ondan yüz çevirdi ve şöyle buyurdu: "Ey Esma! Şüphesiz kadın erginlik çagına ulaşınca onun şu ve şu yerlerinden başkasının görünmesi uygun değildir." Hz. Peygamber bunu söylerken yüzüne ve avuçlarına işaret etmişti" (Ebu Davûd Libâs31).</p><p></p><p>"Allah Teâlâ ergin kadının namazını başörtüsüz kabul etmez" (İbn Mâce Tahâre132; Tirmizî Salât 160; Ahmed b. Hanbel IV 151 218 259).</p><p></p><p>Sahih-i Müslim'de Ebû Hüreyre (r.a.} tarafından bir rivayette Peygamberimiz giyindiği halde açık olan yani ince ve şeffaf elbise ile dolaşan kadınların Cehennemlik olduklarını Cennetin kokusunu bile alamayacaklarını bildirirler. (Müslim Libas.-125.)</p><p></p><p>Harbın oğlu Züheyr bana anlattı:bize Cerir Sehl’den o da babasından o da ebu Hureyre (r.a)’den nakletti. Ebu Hureyre (r.a) dediki:Resulüllah (s.a.v) şöyle buyurdu:</p><p>Ateşlik iki sınıf insan ki ben onları henüz görmedim. Yanlarında sığır kuyruğu gibi kamcılar olup insanları onlarla döven topluluk ve biride<span style="color: red"> bir takım kadınlar topluluğudur ki bunlar giyinik çıplaktırlar. Görenleri yoldan saptıran ve kendileri de haktan sapanlardır. Başları bir tarafa sarkan deve hörgücü gibi olacaktır. Bunlar cennete giremiyecekler kokusu şu kadar! Şu kadar! Yürüme mesafesinden alındığı halde bunlar cennetin kokusunu da bulup alamıyacaklardır.</span> (Müslim - sahih bab: libas ve’l- zineh hadis no: 3971)</p><p></p><p>Bir kısmı: Kadın kadınlık yönünü ortaya koymak dikkatleri çekmek için vücudunun bir kısmını örttüğü halde diğer bir kısmını açar diye yorumlamıştır.</p><p></p><p>Bir kısmı da bedenini gösteren şeffaf elbiseler giyenler kastedilmiş demiştir.</p><p>Bu açıklamaların hepsi doğrudur. İslamî tesettüre aykırı olan bütün giyimler bu hadiste ifade edilmiş durumdadır. İslamî tesettür sadece "giyinmek" aramaz giyinmenin tarzını da ister.</p><p>Belirlenen hududu örtecek büyüklükte olmalıdır; el ayak ve yüz hariç bütün beden örtülmelidir.</p><p><span style="color: red">Vücud hatlarını gösterecek darlıkta olmamalıdır.</span> Çok dar giyinen "giyinmiş çıplak" hükmündedir. Batı menşeli modaları takip edenler bu hallere düşmektedirler.</p><p><span style="color: red">Elbise bedeni göstermemelidir.</span> Çok ince naylon ve şeffaf elbise giyenler de giyinmiş çıplak durumundadır.</p><p></p><p>Hadislerde yasaklanan bir başka kıyafet şöhret elbisesidir. Yani <span style="color: red">dikkatleri üzerine çekmek gayesini güden kıyafetler.</span> İslam elbiseyi örtünmek için emrettiği halde günümüzde birçok çevreler elbiseyi örtünmeden çok dikkatleri üzerine çekme vasıtası olarak kullanıyorlar. Şu halde bu nev'e giren giyimler de giyinmiş çıplak manasına dahildir.</p><p></p><p>Mâilat: Lügat olarak eğilen meyleden kadın demektir. Alimler umumiyetle Allah'ın gösterdiği istikametten ayrılan yanlış istikametlere meyleden diye anlamışlardır. Bazı alimler de bu tabirle sağını solunu oynatarak kırıtarak yürüyenlerin kastedildiğini söylemiştir. Mümilat da başkasını baştan çıkaran başkasına salınarak yürümeyi öğreten kadın manasına gelir.</p><p></p><p>Başlarını deve hörgücü gibi yapacak kadınlar tabiri bilhassa günümüzün kadınlarını tasvir ediyor gibidir. Kadınlar değişik saç modaları uygulayarak saçlarını muhtelif şekillerde bağlayarak tepelerinde hotos denen çıkıntılar teşkil etmektedirler. Mü'min kadınlar gerek giyecekte ve gerekse baş tuvaletinde bu hadislerin tehdidini dikkatle gözönüne alıp cennetin kokusundan bile mahrum kalmaktan korkmalıdırlar. (Kütüb-i Sitte Şerh-i İ. Canan)</p><p></p><p><span style="color: red">"Kadın örtülmesi gereken avrettir. Dışarı çıktığı zaman şeytan ona gözünü diker"</span> (Tirmizî Radâ18).</p><p></p><p><span style="color: darkgreen">ALLAH cc cümlemizi emr olunduğu gibi yaşayanlardan eylesin inşaallah...</span>Amiinn-</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="hüzün, post: 573, member: 15"] İbn-i Abbas (r.anhuma)’dan dediki: “Resulüllah (s.a.v) kadınlardan erkeklere benzeyenlere erkeklerden de kadınlara benzeyenlere lanet etti.” (Buhari 5751; Ebu Davut 4098; Ahmet b.Hambel 3149; Nesei 9161) [COLOR=red]“Ümmetimin son dönemlerinde bir takım adamlar olacaktır. Erkekler gibi eğerlerin (bineklerin) üzerine binip cami kapılarına ineceklerdir. Hanımları ise giyinik uryandır (giyinik çıplaktır) başları üzerinde arık deve hörgücü gibisi vardır. Onalara lanet edin. Zira onlar lanet olunmuşlardır”.[/COLOR] (Ahmet b.Hambel - Müsned6786 İbn-i Hibban Sahih 5655-7347) Hz. Âişe'den rivâyete göre bir gün Hz. Ebû Bekir'in kızı Esmâ ince bir elbise ile Allah Resulunun huzuruna girmişti. Resulullah (s.a.s) ondan yüz çevirdi ve şöyle buyurdu: "Ey Esma! Şüphesiz kadın erginlik çagına ulaşınca onun şu ve şu yerlerinden başkasının görünmesi uygun değildir." Hz. Peygamber bunu söylerken yüzüne ve avuçlarına işaret etmişti" (Ebu Davûd Libâs31). "Allah Teâlâ ergin kadının namazını başörtüsüz kabul etmez" (İbn Mâce Tahâre132; Tirmizî Salât 160; Ahmed b. Hanbel IV 151 218 259). Sahih-i Müslim'de Ebû Hüreyre (r.a.} tarafından bir rivayette Peygamberimiz giyindiği halde açık olan yani ince ve şeffaf elbise ile dolaşan kadınların Cehennemlik olduklarını Cennetin kokusunu bile alamayacaklarını bildirirler. (Müslim Libas.-125.) Harbın oğlu Züheyr bana anlattı:bize Cerir Sehl’den o da babasından o da ebu Hureyre (r.a)’den nakletti. Ebu Hureyre (r.a) dediki:Resulüllah (s.a.v) şöyle buyurdu: Ateşlik iki sınıf insan ki ben onları henüz görmedim. Yanlarında sığır kuyruğu gibi kamcılar olup insanları onlarla döven topluluk ve biride[COLOR=red] bir takım kadınlar topluluğudur ki bunlar giyinik çıplaktırlar. Görenleri yoldan saptıran ve kendileri de haktan sapanlardır. Başları bir tarafa sarkan deve hörgücü gibi olacaktır. Bunlar cennete giremiyecekler kokusu şu kadar! Şu kadar! Yürüme mesafesinden alındığı halde bunlar cennetin kokusunu da bulup alamıyacaklardır.[/COLOR] (Müslim - sahih bab: libas ve’l- zineh hadis no: 3971) Bir kısmı: Kadın kadınlık yönünü ortaya koymak dikkatleri çekmek için vücudunun bir kısmını örttüğü halde diğer bir kısmını açar diye yorumlamıştır. Bir kısmı da bedenini gösteren şeffaf elbiseler giyenler kastedilmiş demiştir. Bu açıklamaların hepsi doğrudur. İslamî tesettüre aykırı olan bütün giyimler bu hadiste ifade edilmiş durumdadır. İslamî tesettür sadece "giyinmek" aramaz giyinmenin tarzını da ister. Belirlenen hududu örtecek büyüklükte olmalıdır; el ayak ve yüz hariç bütün beden örtülmelidir. [COLOR=red]Vücud hatlarını gösterecek darlıkta olmamalıdır.[/COLOR] Çok dar giyinen "giyinmiş çıplak" hükmündedir. Batı menşeli modaları takip edenler bu hallere düşmektedirler. [COLOR=red]Elbise bedeni göstermemelidir.[/COLOR] Çok ince naylon ve şeffaf elbise giyenler de giyinmiş çıplak durumundadır. Hadislerde yasaklanan bir başka kıyafet şöhret elbisesidir. Yani [COLOR=red]dikkatleri üzerine çekmek gayesini güden kıyafetler.[/COLOR] İslam elbiseyi örtünmek için emrettiği halde günümüzde birçok çevreler elbiseyi örtünmeden çok dikkatleri üzerine çekme vasıtası olarak kullanıyorlar. Şu halde bu nev'e giren giyimler de giyinmiş çıplak manasına dahildir. Mâilat: Lügat olarak eğilen meyleden kadın demektir. Alimler umumiyetle Allah'ın gösterdiği istikametten ayrılan yanlış istikametlere meyleden diye anlamışlardır. Bazı alimler de bu tabirle sağını solunu oynatarak kırıtarak yürüyenlerin kastedildiğini söylemiştir. Mümilat da başkasını baştan çıkaran başkasına salınarak yürümeyi öğreten kadın manasına gelir. Başlarını deve hörgücü gibi yapacak kadınlar tabiri bilhassa günümüzün kadınlarını tasvir ediyor gibidir. Kadınlar değişik saç modaları uygulayarak saçlarını muhtelif şekillerde bağlayarak tepelerinde hotos denen çıkıntılar teşkil etmektedirler. Mü'min kadınlar gerek giyecekte ve gerekse baş tuvaletinde bu hadislerin tehdidini dikkatle gözönüne alıp cennetin kokusundan bile mahrum kalmaktan korkmalıdırlar. (Kütüb-i Sitte Şerh-i İ. Canan) [COLOR=red]"Kadın örtülmesi gereken avrettir. Dışarı çıktığı zaman şeytan ona gözünü diker"[/COLOR] (Tirmizî Radâ18). [COLOR=darkgreen]ALLAH cc cümlemizi emr olunduğu gibi yaşayanlardan eylesin inşaallah...[/COLOR]Amiinn- [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Günün ilk namazı hangi namazdır
Cevap yaz
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Hz. Muhammed (s.a.v)
Hadis-i Şerifler
Tesettürle ilgili Hadisler
Üst
Alt