Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Genel islami paylaşımlar
Tehlikeli üç Yol...
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Ekrem" data-source="post: 2448" data-attributes="member: 3"><p style="margin-left: 20px"><span style="font-family: 'Microsoft Sans Serif'"><span style="font-size: 18px"><span style="color: Red"><strong>Tehlikeli üç Yol...</strong></span></span></span></p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-family: 'Microsoft Sans Serif'"><span style="font-size: 15px"><strong>Söz, Allahın elçisinin olur da insanlığa ufuklar açmaz mı? O sözün kelimesi, nefesi ve manası nice sırlara doludur anlayabilene. Her yeni gün ve her insan kendini bulur ve tanır o sözlerin içinde. Bizim için altın ve mücevherden değerlidir eşsiz nasihatler. Can-ı gönülden iyiliğimizi isteyen ve hepimize rahmet olanın sözleri ab-ı hayattır idrak edebilene.</strong></span></span></p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-family: 'Microsoft Sans Serif'"><span style="font-size: 15px"><strong>Enes bin Malik hazretleri Resulullahın (sallu aleyhi ve sellem) şöyle buyurduğunu rivayet etmektedir: Üç şey vardır insanı helake sürükler; üç şey de vardır ki insan için kurtuluş vesilesidir. İnsanın helakine sebep olan üç şeyden ilki artık karakter haline gelmiş cimrilik, ikincisi hep peşinde koşulan heva ve heves, üçüncüsü de kişinin kendini beğenmesidir.</strong></span></span></p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-family: 'Microsoft Sans Serif'"><span style="font-size: 15px"><strong>Bir kimsenin kurtulmasına vesile olabilecek üç şeyden birincisi gizli-açık her hâlükârda Allah mehâbet ve mehâfeti içinde bulunmak, ikincisi fakirlikte de zenginlikte de ifrat ve tefritlere düşmeyip istikamet içinde olmak, sonuncusu da gazap anında da hoşnutluk anında da adaletten ayrılmamaktır.</strong></span></span></p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-family: 'Microsoft Sans Serif'"><span style="font-size: 15px"><strong>(Mecmaüz-Zevâid, 1/90; Müsnedüş-Şihab,1/214; Feyzül-Kadîr, 3/307)</strong></span></span></p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-family: 'Microsoft Sans Serif'"><span style="font-size: 15px"><strong>Enes b. Malik, Efendimize hizmetiyle tanınan ve en çok hadis rivayet eden sahabilerden biridir. Resulullahın vefatına kadar hizmetinde bulunmuştur. 103 yaşında vefat etmiştir. Hadis rivayetinde titiz davranan ve yazılmasına önem veren Hak âşıklardan biriydi.</strong></span></span></p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-family: 'Microsoft Sans Serif'"><span style="font-size: 15px"><strong>Resul-i Ekrem (sas) bu hadis-i şerifte öncelikli olarak tehlikeli olan üç şeyi haber vermektedir: Eskilerin deyimiyle, Def-i mazarrat celbi menfaatten evladır. İslama giriş cümlesi olan tevhit de Lâ ile başlayarak evvela tehlikeyi haber vermektedir. Kuran okurken ilk söylenen cümle istiaze yani şeytan tehlikesine karşı uyarmaktadır. Bu hadis-i şerif de bizlere öncelikle tehlikeli yolları haber vermektedir.</strong></span></span></p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-family: 'Microsoft Sans Serif'"><span style="font-size: 15px"><strong><em><span style="font-size: 18px"><span style="color: Red">Cimrilik: Servet tutkusu ve bencillik</span></span></em></strong></span></span></p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-family: 'Microsoft Sans Serif'"><span style="font-size: 15px"><strong>Cimrilik; servet edinme tutkusuyla karşılıksız harcama ve hayır yapmaktan kaçınma eğilimidir. Şuhh kelimesi buhl kelimesinden önceki haldir. Yani servet tutkusu ve bencilliktir. Buhl ise iyilikten kaçınmaktır. Kuranın ifadesiyle nefisler cimriliğe eğilimli yaratılmışlardır (Nisa 128). İnsanın imtihanı da nefsini eğitmek değil midir? Gerçek iman cimrilik duygusunu engeller. Cimrilik duygusuyla imanın bir arada bulunmayacağını (Müsned, II, 256, 340, 341; Nesai, cihad,8) Resulullah ifade buyurmuştur. Cimrilik, toplumları birbirinin kanını dökmeye dahi sevk etmektedir. Resulullah (sas); geçmişte bazı kavimlerin cimrilik yüzünden birbirlerinin mallarına saldırmak, kanlarını akıtmak suretiyle helak olduklarını belirtmiştir. (Müslim, Birr, 56)</strong></span></span></p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-family: 'Microsoft Sans Serif'"><span style="font-size: 15px"><strong>İmtihan sırrını anlayamayan insan faniyim derken ebedilik hırsıyla cimriliğe esir olmuştur. Cimrilik öncelikle yüreğin, gönlün esaretidir. En büyük zararı servet kafesine mahkum olmuş insanın kendisinedir. Allaha kulluk için zaman ve imkan ayırmayan insandan daha cimri kim vardır? Cimrilik sadece malda değildir, sevgide, merhamette, ilimde, kısacası ahlâkî değerlerde de kendini hissettirmektedir. Cimrilik virüsünden kendini kurtaramayanın ikinci adımda başarılı olması mümkün değildir.</strong></span></span></p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-family: 'Microsoft Sans Serif'"><span style="font-size: 15px"><strong><span style="font-size: 18px"><span style="color: Red">Heves: Sadece zevk peşinde koşmak</span></span></strong></span></span></p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-family: 'Microsoft Sans Serif'"><span style="font-size: 15px"><strong>Heva, nefsanî arzu ve eğilimleri ifade eden terimdir. Akıl ve din dışı talep ve isteklerdir. Doğru-yanlış, iyi-kötü ayırımı yapmadan haz ve zevk peşinde koşmaktır. Heva sadece şehevî tutkular değildir.</strong></span></span></p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-family: 'Microsoft Sans Serif'"><span style="font-size: 15px"><strong>Kulluk şuuru dışındaki her türlü tutku hevanın eseridir. İster servet, ister şehvet, isterse şöhret ve makam mevki olsun fark etmez, bunlar insanın kendi nefsinde tanrılaştırdığı duygulardır. Kendini putlaştırmasıdır. Kimi zaman şirk olarak karşımıza çıkar, kimi zaman günah, kimi zaman da gaflet olarak kendini gösterir. Nefsin ve duyguların ilahlaşmasının diğer bir adıdır. (Furkan,43; Câsiye 23). Allah (cc) Resulünü tanıtırken O hevâsına göre konuşmaz, Onun konuşması vahiyden ibarettir. (Necm, 3-4) buyurmaktadır. Vahye dayanmayan, destek almayan sözler hevanın eseridir.</strong></span></span></p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-family: 'Microsoft Sans Serif'"><span style="font-size: 15px"><strong><span style="font-size: 18px"><span style="color: Red">Kendini beğenmek: Hevanın esiri olmak</span></span></strong></span></span></p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-family: 'Microsoft Sans Serif'"><span style="font-size: 15px"><strong>Yaratılmışların en değerlisi olan insan bu şerefi taşıyabildiği kadar kıymetlidir. Mükemmellik Allaha mahsustur. İnsan daima muhtaçtır. En güzel amelle sorumlu olan insan, kıyametteki neticeyi görmeden makbuliyetini ifade edemez. Tüm kâinat, yaratılış sırrına göre vazifesini yerine getirmektedir. İnsan ise imtihanıyla farklı noktadadır. Hevanın esiri olmak, beğenmişliği getirir. Kendine kimsenin benzemesine tahammül edemeyen modernizm anlayışı gıpta yerine hasedi tercih etmiştir. Kuranın açık ifadesiyle, Kendinizi temize çıkarmayın. (Necm, 32) ayeti kendini beğeneni Allahın beğenmediğini öğretmektedir. Allah için güzel olmak ayrı, nefis ve heva için güzelleşmek ayrıdır. Kendinle oyalanmak ve bezenmek nefse kulluğun göstergesidir. Beğenilen şey isterse fazilet getiren, ilim, ahlak gibi erdemler de olsa yanlışa bizi sevk etmektedir. <span style="color: Blue"></span></strong></span></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-family: 'Microsoft Sans Serif'"><span style="font-size: 15px"><strong><span style="color: Blue">Tevazu getiren günah, beğenmişlik getiren amelden iyidir. </span></strong></span></span></p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px"></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ekrem, post: 2448, member: 3"] [INDENT][FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=5][COLOR=Red][B]Tehlikeli üç Yol...[/B][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][B]Söz, Allahın elçisinin olur da insanlığa ufuklar açmaz mı? O sözün kelimesi, nefesi ve manası nice sırlara doludur anlayabilene. Her yeni gün ve her insan kendini bulur ve tanır o sözlerin içinde. Bizim için altın ve mücevherden değerlidir eşsiz nasihatler. Can-ı gönülden iyiliğimizi isteyen ve hepimize rahmet olanın sözleri ab-ı hayattır idrak edebilene.[/B][/SIZE][/FONT] [FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][B]Enes bin Malik hazretleri Resulullahın (sallu aleyhi ve sellem) şöyle buyurduğunu rivayet etmektedir: Üç şey vardır insanı helake sürükler; üç şey de vardır ki insan için kurtuluş vesilesidir. İnsanın helakine sebep olan üç şeyden ilki artık karakter haline gelmiş cimrilik, ikincisi hep peşinde koşulan heva ve heves, üçüncüsü de kişinin kendini beğenmesidir.[/B][/SIZE][/FONT] [FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][B]Bir kimsenin kurtulmasına vesile olabilecek üç şeyden birincisi gizli-açık her hâlükârda Allah mehâbet ve mehâfeti içinde bulunmak, ikincisi fakirlikte de zenginlikte de ifrat ve tefritlere düşmeyip istikamet içinde olmak, sonuncusu da gazap anında da hoşnutluk anında da adaletten ayrılmamaktır.[/B][/SIZE][/FONT] [FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][B](Mecmaüz-Zevâid, 1/90; Müsnedüş-Şihab,1/214; Feyzül-Kadîr, 3/307)[/B][/SIZE][/FONT] [FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][B]Enes b. Malik, Efendimize hizmetiyle tanınan ve en çok hadis rivayet eden sahabilerden biridir. Resulullahın vefatına kadar hizmetinde bulunmuştur. 103 yaşında vefat etmiştir. Hadis rivayetinde titiz davranan ve yazılmasına önem veren Hak âşıklardan biriydi.[/B][/SIZE][/FONT] [FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][B]Resul-i Ekrem (sas) bu hadis-i şerifte öncelikli olarak tehlikeli olan üç şeyi haber vermektedir: Eskilerin deyimiyle, Def-i mazarrat celbi menfaatten evladır. İslama giriş cümlesi olan tevhit de Lâ ile başlayarak evvela tehlikeyi haber vermektedir. Kuran okurken ilk söylenen cümle istiaze yani şeytan tehlikesine karşı uyarmaktadır. Bu hadis-i şerif de bizlere öncelikle tehlikeli yolları haber vermektedir.[/B][/SIZE][/FONT] [FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][B][I][SIZE=5][COLOR=Red]Cimrilik: Servet tutkusu ve bencillik[/COLOR][/SIZE][/I][/B][/SIZE][/FONT] [FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][B]Cimrilik; servet edinme tutkusuyla karşılıksız harcama ve hayır yapmaktan kaçınma eğilimidir. Şuhh kelimesi buhl kelimesinden önceki haldir. Yani servet tutkusu ve bencilliktir. Buhl ise iyilikten kaçınmaktır. Kuranın ifadesiyle nefisler cimriliğe eğilimli yaratılmışlardır (Nisa 128). İnsanın imtihanı da nefsini eğitmek değil midir? Gerçek iman cimrilik duygusunu engeller. Cimrilik duygusuyla imanın bir arada bulunmayacağını (Müsned, II, 256, 340, 341; Nesai, cihad,8) Resulullah ifade buyurmuştur. Cimrilik, toplumları birbirinin kanını dökmeye dahi sevk etmektedir. Resulullah (sas); geçmişte bazı kavimlerin cimrilik yüzünden birbirlerinin mallarına saldırmak, kanlarını akıtmak suretiyle helak olduklarını belirtmiştir. (Müslim, Birr, 56)[/B][/SIZE][/FONT] [FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][B]İmtihan sırrını anlayamayan insan faniyim derken ebedilik hırsıyla cimriliğe esir olmuştur. Cimrilik öncelikle yüreğin, gönlün esaretidir. En büyük zararı servet kafesine mahkum olmuş insanın kendisinedir. Allaha kulluk için zaman ve imkan ayırmayan insandan daha cimri kim vardır? Cimrilik sadece malda değildir, sevgide, merhamette, ilimde, kısacası ahlâkî değerlerde de kendini hissettirmektedir. Cimrilik virüsünden kendini kurtaramayanın ikinci adımda başarılı olması mümkün değildir.[/B][/SIZE][/FONT] [FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][B][SIZE=5][COLOR=Red]Heves: Sadece zevk peşinde koşmak[/COLOR][/SIZE][/B][/SIZE][/FONT] [FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][B]Heva, nefsanî arzu ve eğilimleri ifade eden terimdir. Akıl ve din dışı talep ve isteklerdir. Doğru-yanlış, iyi-kötü ayırımı yapmadan haz ve zevk peşinde koşmaktır. Heva sadece şehevî tutkular değildir.[/B][/SIZE][/FONT] [FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][B]Kulluk şuuru dışındaki her türlü tutku hevanın eseridir. İster servet, ister şehvet, isterse şöhret ve makam mevki olsun fark etmez, bunlar insanın kendi nefsinde tanrılaştırdığı duygulardır. Kendini putlaştırmasıdır. Kimi zaman şirk olarak karşımıza çıkar, kimi zaman günah, kimi zaman da gaflet olarak kendini gösterir. Nefsin ve duyguların ilahlaşmasının diğer bir adıdır. (Furkan,43; Câsiye 23). Allah (cc) Resulünü tanıtırken O hevâsına göre konuşmaz, Onun konuşması vahiyden ibarettir. (Necm, 3-4) buyurmaktadır. Vahye dayanmayan, destek almayan sözler hevanın eseridir.[/B][/SIZE][/FONT] [FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][B][SIZE=5][COLOR=Red]Kendini beğenmek: Hevanın esiri olmak[/COLOR][/SIZE][/B][/SIZE][/FONT] [FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][B]Yaratılmışların en değerlisi olan insan bu şerefi taşıyabildiği kadar kıymetlidir. Mükemmellik Allaha mahsustur. İnsan daima muhtaçtır. En güzel amelle sorumlu olan insan, kıyametteki neticeyi görmeden makbuliyetini ifade edemez. Tüm kâinat, yaratılış sırrına göre vazifesini yerine getirmektedir. İnsan ise imtihanıyla farklı noktadadır. Hevanın esiri olmak, beğenmişliği getirir. Kendine kimsenin benzemesine tahammül edemeyen modernizm anlayışı gıpta yerine hasedi tercih etmiştir. Kuranın açık ifadesiyle, Kendinizi temize çıkarmayın. (Necm, 32) ayeti kendini beğeneni Allahın beğenmediğini öğretmektedir. Allah için güzel olmak ayrı, nefis ve heva için güzelleşmek ayrıdır. Kendinle oyalanmak ve bezenmek nefse kulluğun göstergesidir. Beğenilen şey isterse fazilet getiren, ilim, ahlak gibi erdemler de olsa yanlışa bizi sevk etmektedir. [COLOR=Blue] Tevazu getiren günah, beğenmişlik getiren amelden iyidir. [/COLOR][/B][/SIZE][/FONT] [/INDENT] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Günün ilk namazı hangi namazdır
Cevap yaz
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Genel islami paylaşımlar
Tehlikeli üç Yol...
Üst
Alt