- Katılım
- 22 Şubat 2011
- Mesajlar
- 9,107
- Tepkime puanı
- 81
TEAYYÜN:
Alış-verişte söz kesilirken tâyin (belli) edilen malın, belli olarak kalması
Teayyün eden malın kendisini vermek lâzımdırBenzerini hattâ daha iyisini alması için müşteri zorlanamaz ( Hamza Efendi)
Teayyün-i Evvel:
İlm-i ilâhîde ilk teayyün, zuhûr, ortaya çıkış
Peygamberlerin ve meleklerin bütün vilâyetleri, teayyün-i evveldedir (Muhammed Bâkî-billah)
Teayyün-i İmkânî:
İnsanın hakîkati olan teayyün-i vücûbîsinin zılli yâni görüntüsü Ehlullah (evliyâ) kendi yaratılışlarına, güçlerine göre tasavvuf mertebelerine kavuşmakta birbirlerinden çok ayrıdırlar Evliyâ arasında Allahü teâlânın ismine kavuşanlar pek azdır Ço ğu bu ismin teayyün-i imkânîsine kavuşmuştur (İmâm-ı Gazâlî)
Teayyün-i Vücûbî:
Bir şeyin, insanın hakîkati
Îsâ aleyhisselâm gökten inerek, âhir zaman Peygamberinin dînine uyunca, onun teayyün-i vücûbisi kendi makâmından yükselerek, ona uyduğu için, hakîkat-i Muhammedî'nin makâmına gelir O'nun dînini kuvvetlendirir (İmâm-ı Gazâlî)
Teayyün-i Vücûdî:
Varlıkta meydana gelme, hâsıl olma
Teayyün-i ilmî, teayyün-i vücûdîden evveldir ve onun husûsiyetlerinden bir husûsiyettir (İmâm-ı Rabbânî)
Alış-verişte söz kesilirken tâyin (belli) edilen malın, belli olarak kalması
Teayyün eden malın kendisini vermek lâzımdırBenzerini hattâ daha iyisini alması için müşteri zorlanamaz ( Hamza Efendi)
Teayyün-i Evvel:
İlm-i ilâhîde ilk teayyün, zuhûr, ortaya çıkış
Peygamberlerin ve meleklerin bütün vilâyetleri, teayyün-i evveldedir (Muhammed Bâkî-billah)
Teayyün-i İmkânî:
İnsanın hakîkati olan teayyün-i vücûbîsinin zılli yâni görüntüsü Ehlullah (evliyâ) kendi yaratılışlarına, güçlerine göre tasavvuf mertebelerine kavuşmakta birbirlerinden çok ayrıdırlar Evliyâ arasında Allahü teâlânın ismine kavuşanlar pek azdır Ço ğu bu ismin teayyün-i imkânîsine kavuşmuştur (İmâm-ı Gazâlî)
Teayyün-i Vücûbî:
Bir şeyin, insanın hakîkati
Îsâ aleyhisselâm gökten inerek, âhir zaman Peygamberinin dînine uyunca, onun teayyün-i vücûbisi kendi makâmından yükselerek, ona uyduğu için, hakîkat-i Muhammedî'nin makâmına gelir O'nun dînini kuvvetlendirir (İmâm-ı Gazâlî)
Teayyün-i Vücûdî:
Varlıkta meydana gelme, hâsıl olma
Teayyün-i ilmî, teayyün-i vücûdîden evveldir ve onun husûsiyetlerinden bir husûsiyettir (İmâm-ı Rabbânî)