Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Tasavvuf
Tasavvuf Farz Mıdır?
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="omer_ömer" data-source="post: 110970" data-attributes="member: 15295"><p>Allah 'a inanmak farklıdır, Allah 'ı bilmek farklıdır. İnanmak, sadece Allah 'ın varlığını kabuldür. Bilmek ise, ''<strong>eşhedü enlailahe illallah</strong>'' ın manasını idrak etmektir, yaşamaktır. Bilmek, Allah 'ın varlığının şahidi olmaktır, inanmak değil. </p><p></p><p><strong>-Hayat</strong> (Allah 'ın belirlediği bir ömür)</p><p><strong><span style="color: rgb(184, 49, 47)">-İlim</span></strong> (<strong><span style="color: rgb(44, 130, 201)">Allah 'ın insana bahşettiği ilim</span></strong>) </p><p><strong>-Semi</strong> (Allah 'ın insana bahşettiği işitme)</p><p><strong>-Basar</strong> (Allah 'ın insana bahşettiği görme)</p><p><strong>-Tekvin</strong> (Allah 'ın insana bahşettiği ortaya çıkarma, oluşturma)</p><p><strong>-Kelam</strong> (Allah 'ın insana bahşettiği konuşma)</p><p><strong>-İrade</strong> (Allah 'ın insana bahşettiği dilemek, istemek) yani tercih</p><p><strong>-Kudret</strong> (Allah 'ın insana bahşettiği güç kuvvet)</p><p></p><p>Hz. Allah 'ın subuti sıfatlarının insanlığa verilmiş olması, sizin bilim diye Allah 'ın bahşettiği ilmi yok saymanız muhaldir. Bilim mi öndedir, ilim mi.? Hangisi bir diğerine kapı açar.? Hangisi bir diğerine yol gösterir.? İlim olmadan bilimin olması mümkün müdür.?</p><p></p><p>Tahsil görmemiş bir insanın, doktor, mühendis, alim olması düşünülebilir mi.? İlim bilime kapı açar. </p><p></p><p>Bakmak ile görmek, görmek ile anlamak, anlamak ile idrak etmek farklı şeylerdir. Her bakan görmez, her gören anlamaz, her anlayan idrak edemez. <strong>Isaac Newton</strong> yer çekimini fark ettiği zaman, uzayda yer çekimsiz bir alem olduğunun bilincinde değildi. Yer çekimi kanunu diye adlandırılan bu hadise, Isaac Newton fark etmeden evvel de vardı ve bu Allah 'ın ilmi idi. </p><p></p><p>Bu ilmi yokmuş gibi gösterip, bilim ile her şeyin izah edilebileceği düşüncesi, Hz. Allah 'a noksan sıfat isnat etmek olur. Şayet Allah 'ın yüceliğinin gerçek manada şahidi olsa idiniz, bahşedilen bu sıfatları yokmuş gibi pas geçerek, işi sadece bilime bağlayamazdınız. </p><p></p><p>Gayb 'ın anahtarları, O 'nun yanındadır, onları O 'ndan başkası bilmez. Karada ve denizde olan her şeyi bilir. Düşen bir yaprak, ki mutlaka onu bilir, yerin karanlıkları içinde gömülen dane, yaş ve kuru hiçbir şey yoktur ki, apaçık bir Kitapta olmasın. (<strong>En'am suresi 59</strong>)</p><p></p><p>Gerçekten de düşündürücü.. Onca yazdığınız satırlar içerisinde, ayetlerden <strong>bahsetmiyor</strong> olmanız düşündürücü.!</p><p></p><p>Hz. Allah yoktan var edendir. Tüm alemleri nizam ve intizama sokandır. Tertip, taktir, tanzim O 'nun dur. Her şeyi belirli bir zaman, belirli bir ölçü, belirli bir şekilde yaratan O 'dur. </p><p></p><p>Alemde, görülen, görülmeyen her şeyi yaratan, yaşatan, rızıklandıran, öldüren, tekrar dirilten, O 'dur. Her şey O 'nun fiili sıfatlarının tenezzülen zuhuru olup, izafidir, mecazidir, bi-zatihi değildir. </p><p></p><p>Biri <strong>tatlı </strong>ve susuzluğu giderici, diğeri <strong>tuzlu</strong> ve acı olan iki denizi karışacak şekilde salıveren ve ikisi arasına bir engel, aşılmaz bir perde koyan O’dur. (<strong>Furkân suresi 53</strong>)</p><p></p><p>Hz. Allah Kuran 'da, iki deniz arasına, tatlı ve tuzlu suyu birbirine karıştırmayacak bir perde, aşılmaz bir engel koyduğunu ifade ediyor. Allah 'ın vermiş olduğu bu bilgiyi, Allah 'ın vermiş olduğu ilim olmadan, günümüz bilim ve teknolojisi ile buyurun izah edin. </p><p></p><p>Sizin bilim diye üzerine basa basa bahsettiğiniz bilim, Allah 'ın tüm alemlere indirmiş olduğu kitapları, göndermiş olduğu peygamberleri vasıtası ile, özde bilgisi verilmiş olan ve gerçek ilmi Hz. Allah 'a ait olan hadiselerdir. </p><p></p><p>Yani, elinize önceden doneleri verilmiş. Hz. Allah, Nuh a.s 'a gemi yaptırdığını, bu geminin içerisine her çeşitten hayvan aldırdığını, sular çekildiğinde geminin cûdi dağına oturduğunu malum hadise Kuran 'da bildirilmemiş olsa idi..! Hangi bilim bunu bilebilir, hangi bilim, tavuğun göğüs kafesine bakılarak geminin yapıldığını anlaya bilirdi.? </p><p></p><p>Hangi bilim, yaratılmış olan canlılara bakılarak bir şeylerin ortaya çıkarılabileceği bilincine varabilirdi.? </p><p></p><p>Hz. Allah suyu yaratmış, toprağı yaratmış.. İkisini karıştırıp çamur elde etmeyi ve kerpiç yapmayı kulun iradesine bırakmış. Asl olan bu irade de Hz. Allah 'ın insana bahşetmiş olduğu iradedir, dışında değil. Bu gün icat, teknoloji, astronomi, fizik, kimya, biyoloji, gen bilmem ne.. </p><p></p><p>Her birinin ortaya çıkma sebebi, Hz. Allah 'ın iradesi, dilemesi, lütuf ve ihsanıdır. Kul kendi başına bir şeyi bilme, anlama, idrak etme yetisine sahip değildir. Allah 'ın ilmi faş olacak ve kıyamet beklenecek. Günümüzde bile hala bilinemeyen sebepler, anlaşılamayan durum ve hadiseler zuhur ederken, bilimin tek başına insana ne kadar yeterli olduğu tartışılır.</p><p></p><p>Allah 'ın insana bahşetmiş olduğu sıfatları üzerinde bir az tefekkür edin. Hele ki ''İLİM''..!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="omer_ömer, post: 110970, member: 15295"] Allah 'a inanmak farklıdır, Allah 'ı bilmek farklıdır. İnanmak, sadece Allah 'ın varlığını kabuldür. Bilmek ise, ''[B]eşhedü enlailahe illallah[/B]'' ın manasını idrak etmektir, yaşamaktır. Bilmek, Allah 'ın varlığının şahidi olmaktır, inanmak değil. [B]-Hayat[/B] (Allah 'ın belirlediği bir ömür) [B][COLOR=rgb(184, 49, 47)]-İlim[/COLOR][/B] ([B][COLOR=rgb(44, 130, 201)]Allah 'ın insana bahşettiği ilim[/COLOR][/B]) [B]-Semi[/B] (Allah 'ın insana bahşettiği işitme) [B]-Basar[/B] (Allah 'ın insana bahşettiği görme) [B]-Tekvin[/B] (Allah 'ın insana bahşettiği ortaya çıkarma, oluşturma) [B]-Kelam[/B] (Allah 'ın insana bahşettiği konuşma) [B]-İrade[/B] (Allah 'ın insana bahşettiği dilemek, istemek) yani tercih [B]-Kudret[/B] (Allah 'ın insana bahşettiği güç kuvvet) Hz. Allah 'ın subuti sıfatlarının insanlığa verilmiş olması, sizin bilim diye Allah 'ın bahşettiği ilmi yok saymanız muhaldir. Bilim mi öndedir, ilim mi.? Hangisi bir diğerine kapı açar.? Hangisi bir diğerine yol gösterir.? İlim olmadan bilimin olması mümkün müdür.? Tahsil görmemiş bir insanın, doktor, mühendis, alim olması düşünülebilir mi.? İlim bilime kapı açar. Bakmak ile görmek, görmek ile anlamak, anlamak ile idrak etmek farklı şeylerdir. Her bakan görmez, her gören anlamaz, her anlayan idrak edemez. [B]Isaac Newton[/B] yer çekimini fark ettiği zaman, uzayda yer çekimsiz bir alem olduğunun bilincinde değildi. Yer çekimi kanunu diye adlandırılan bu hadise, Isaac Newton fark etmeden evvel de vardı ve bu Allah 'ın ilmi idi. Bu ilmi yokmuş gibi gösterip, bilim ile her şeyin izah edilebileceği düşüncesi, Hz. Allah 'a noksan sıfat isnat etmek olur. Şayet Allah 'ın yüceliğinin gerçek manada şahidi olsa idiniz, bahşedilen bu sıfatları yokmuş gibi pas geçerek, işi sadece bilime bağlayamazdınız. Gayb 'ın anahtarları, O 'nun yanındadır, onları O 'ndan başkası bilmez. Karada ve denizde olan her şeyi bilir. Düşen bir yaprak, ki mutlaka onu bilir, yerin karanlıkları içinde gömülen dane, yaş ve kuru hiçbir şey yoktur ki, apaçık bir Kitapta olmasın. ([B]En'am suresi 59[/B]) Gerçekten de düşündürücü.. Onca yazdığınız satırlar içerisinde, ayetlerden [B]bahsetmiyor[/B] olmanız düşündürücü.! Hz. Allah yoktan var edendir. Tüm alemleri nizam ve intizama sokandır. Tertip, taktir, tanzim O 'nun dur. Her şeyi belirli bir zaman, belirli bir ölçü, belirli bir şekilde yaratan O 'dur. Alemde, görülen, görülmeyen her şeyi yaratan, yaşatan, rızıklandıran, öldüren, tekrar dirilten, O 'dur. Her şey O 'nun fiili sıfatlarının tenezzülen zuhuru olup, izafidir, mecazidir, bi-zatihi değildir. Biri [B]tatlı [/B]ve susuzluğu giderici, diğeri [B]tuzlu[/B] ve acı olan iki denizi karışacak şekilde salıveren ve ikisi arasına bir engel, aşılmaz bir perde koyan O’dur. ([B]Furkân suresi 53[/B]) Hz. Allah Kuran 'da, iki deniz arasına, tatlı ve tuzlu suyu birbirine karıştırmayacak bir perde, aşılmaz bir engel koyduğunu ifade ediyor. Allah 'ın vermiş olduğu bu bilgiyi, Allah 'ın vermiş olduğu ilim olmadan, günümüz bilim ve teknolojisi ile buyurun izah edin. Sizin bilim diye üzerine basa basa bahsettiğiniz bilim, Allah 'ın tüm alemlere indirmiş olduğu kitapları, göndermiş olduğu peygamberleri vasıtası ile, özde bilgisi verilmiş olan ve gerçek ilmi Hz. Allah 'a ait olan hadiselerdir. Yani, elinize önceden doneleri verilmiş. Hz. Allah, Nuh a.s 'a gemi yaptırdığını, bu geminin içerisine her çeşitten hayvan aldırdığını, sular çekildiğinde geminin cûdi dağına oturduğunu malum hadise Kuran 'da bildirilmemiş olsa idi..! Hangi bilim bunu bilebilir, hangi bilim, tavuğun göğüs kafesine bakılarak geminin yapıldığını anlaya bilirdi.? Hangi bilim, yaratılmış olan canlılara bakılarak bir şeylerin ortaya çıkarılabileceği bilincine varabilirdi.? Hz. Allah suyu yaratmış, toprağı yaratmış.. İkisini karıştırıp çamur elde etmeyi ve kerpiç yapmayı kulun iradesine bırakmış. Asl olan bu irade de Hz. Allah 'ın insana bahşetmiş olduğu iradedir, dışında değil. Bu gün icat, teknoloji, astronomi, fizik, kimya, biyoloji, gen bilmem ne.. Her birinin ortaya çıkma sebebi, Hz. Allah 'ın iradesi, dilemesi, lütuf ve ihsanıdır. Kul kendi başına bir şeyi bilme, anlama, idrak etme yetisine sahip değildir. Allah 'ın ilmi faş olacak ve kıyamet beklenecek. Günümüzde bile hala bilinemeyen sebepler, anlaşılamayan durum ve hadiseler zuhur ederken, bilimin tek başına insana ne kadar yeterli olduğu tartışılır. Allah 'ın insana bahşetmiş olduğu sıfatları üzerinde bir az tefekkür edin. Hele ki ''İLİM''..! [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Günün ilk namazı hangi namazdır
Cevap yaz
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Tasavvuf
Tasavvuf Farz Mıdır?
Üst
Alt