Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Tasavvuf
Tasavvuf Farz Mıdır?
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Intruder" data-source="post: 110928" data-attributes="member: 15174"><p>Tarikat yol anlamına gelir, tasavvuf ise kişinin o yolda kazanım elde ettiği şeylere denir. Yolculuk esnasında giden kimseye <strong>Salik </strong>(süluk eden), yolun sonuna varan kişiye ise <strong>Salih </strong>kimse denilir.</p><p></p><p>Her vakit namazlarımızda Fatiha süresindeki, <strong>Bizi doğru yola ilet</strong> ayetini okuruz. Peki kişi, doğru yol hangisidir diye bir soru soracak olursa, hemen akabindeki ayet bunu açıklar.. <strong>Kendilerine nimet verdiklerinin yoluna..</strong></p><p></p><p>Eğer gidilecek bir yol varsa, o yolda bize rehberlik edecek kişilerin de olması gerekmektedir. Bu fıtratın bir gereğidir.. Bir öğrenci varsa, öğretmenin de olması gerekmektedir..</p><p></p><p>Peygamber Efendimiz s.a.v miraç günü, kendisine su, süt ve şarap ikram edildiğinde sütü tercih etmiş ve Cebrail a.s ise sen fıtratı seçtin demiştir.. Süt burada bir remizdir.. </p><p></p><p>Bir bebek, sütü annesi aracılığı ile alır. Süt, ilmin remzidir.. Su da ilmin remizidir. Fakat ikisi arasında fark vardır.. Su, ilmi ledünni'nin remzi iken, süt ise bir anneden yani bir mürşidi kamilden alınan (manevi) ilimdir.. İşte tarikatların esas amacı, Mürşidi Kamillerin Peygamber Efendimizden s.a.v aldıkları manevi ilimleri müridine aktarmaktır..</p><p></p><p>Vahdeti Vücud inancı, <strong>Panteizm</strong>e değil <strong>Pananteizm</strong>e yakındır.. Bu ikisi arasındaki farkı bilemeyecek kadar bu terimlerden habersiz olmanız, diğer konularda da kendisini açıkça göstermektedir. </p><p></p><p><strong>Pananteizm</strong>, Muhyiddin Arabi Hz.lerinin eserlerinin avrupalılar tarafından okunarak onun bir akıma çevrilmiş halidir.</p><p></p><p><strong>Şüphesiz sana biat edenler, ancak Allah'a biat etmişlerdir. Allah'ın eli, onların ellerinin üzerindedir.</strong> Fetih 10</p><p></p><p>Kuran-ı Kerim tüm zamanlara inmiştir.. Bu yüzden ayetlerde belirtilen her şey, bizler için de geçerlidir.. Peki biz Resulullah'ı görmezken, O'na nasıl biat edeceğiz.. İşte Mürşidi Kamil olan zâtlar, yeryüzünde Peygamber Efendimizin halifesidirler.. </p><p></p><p><strong>"Âlimler, peygamberlerin vârisleridir"</strong> Hadisi Şerif</p><p></p><p>Bu zamanda bir mürşidi kamile biat etmeyen kimse, aynen bir peygamber çıktığında ona biat etmeyen kimse gibidir.</p><p></p><p><strong>"Yaşadığı zamandaki imama biat etmeden ölen kişi, sanki cahiliye ölümüyle ölmüş olur."</strong> Hadisi Şerif</p><p></p><p>Mehdi a.s için söylenen <strong>"Ona uyan bana uymuştur, onu reddeden beni reddetmiştir"</strong> Hadisi özel manada Mehdi için söylense de genel manada tüm Mürşidi Kamiller içindir..</p><p></p><p>İslamda Süperman yoktur demişsiniz.. Bir evliyanın yapabildiklerini bilmiş olsaydınız, Süperman'in esamesini bile okumazdınız.. </p><p></p><p>Eğer bir evliyanın kerametlerini hak saymıyor iseniz, bu inanç sizi 72 fırkaya dahil eder.. Hatta daha da kötüsü, Deccal çıktığında onun yapabildiklerini gördükleriniz de ise, hemen onun önünde secdeye kapılırsınız. </p><p></p><p>Ehli Sünnet ve'l-Cemaat fırkası, Peygamber Efendimizin ve ashabının gittiği yoldan gitmektir.. İşte bu yol, silsile boyunca zamanımıza kadar gelmiştir. Yol varsa, yolda giden yolcu da var demektir.. Yolcu varsa o yolda ona eşlik eden, ona önderlik eden biri de var demektir..</p><p></p><p><strong>Şeyhi olmayan kimsenin şeyhi şeytandır</strong> sözünün manası budur.. Sizi gittiğiniz yoldan döndürecek değilim.. Bu sözlerim, (huzuru ilahide) <strong>kimse beni uyarmadı</strong> dememeniz içindir..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Intruder, post: 110928, member: 15174"] Tarikat yol anlamına gelir, tasavvuf ise kişinin o yolda kazanım elde ettiği şeylere denir. Yolculuk esnasında giden kimseye [B]Salik [/B](süluk eden), yolun sonuna varan kişiye ise [B]Salih [/B]kimse denilir. Her vakit namazlarımızda Fatiha süresindeki, [B]Bizi doğru yola ilet[/B] ayetini okuruz. Peki kişi, doğru yol hangisidir diye bir soru soracak olursa, hemen akabindeki ayet bunu açıklar.. [B]Kendilerine nimet verdiklerinin yoluna..[/B] Eğer gidilecek bir yol varsa, o yolda bize rehberlik edecek kişilerin de olması gerekmektedir. Bu fıtratın bir gereğidir.. Bir öğrenci varsa, öğretmenin de olması gerekmektedir.. Peygamber Efendimiz s.a.v miraç günü, kendisine su, süt ve şarap ikram edildiğinde sütü tercih etmiş ve Cebrail a.s ise sen fıtratı seçtin demiştir.. Süt burada bir remizdir.. Bir bebek, sütü annesi aracılığı ile alır. Süt, ilmin remzidir.. Su da ilmin remizidir. Fakat ikisi arasında fark vardır.. Su, ilmi ledünni'nin remzi iken, süt ise bir anneden yani bir mürşidi kamilden alınan (manevi) ilimdir.. İşte tarikatların esas amacı, Mürşidi Kamillerin Peygamber Efendimizden s.a.v aldıkları manevi ilimleri müridine aktarmaktır.. Vahdeti Vücud inancı, [B]Panteizm[/B]e[B] [/B]değil [B]Pananteizm[/B]e yakındır.. Bu ikisi arasındaki farkı bilemeyecek kadar bu terimlerden habersiz olmanız, diğer konularda da kendisini açıkça göstermektedir. [B]Pananteizm[/B], Muhyiddin Arabi Hz.lerinin eserlerinin avrupalılar tarafından okunarak onun bir akıma çevrilmiş halidir. [B]Şüphesiz sana biat edenler, ancak Allah'a biat etmişlerdir. Allah'ın eli, onların ellerinin üzerindedir.[/B] Fetih 10 Kuran-ı Kerim tüm zamanlara inmiştir.. Bu yüzden ayetlerde belirtilen her şey, bizler için de geçerlidir.. Peki biz Resulullah'ı görmezken, O'na nasıl biat edeceğiz.. İşte Mürşidi Kamil olan zâtlar, yeryüzünde Peygamber Efendimizin halifesidirler.. [B]"Âlimler, peygamberlerin vârisleridir"[/B] Hadisi Şerif Bu zamanda bir mürşidi kamile biat etmeyen kimse, aynen bir peygamber çıktığında ona biat etmeyen kimse gibidir. [B]"Yaşadığı zamandaki imama biat etmeden ölen kişi, sanki cahiliye ölümüyle ölmüş olur."[/B] Hadisi Şerif Mehdi a.s için söylenen [B]"Ona uyan bana uymuştur, onu reddeden beni reddetmiştir"[/B] Hadisi özel manada Mehdi için söylense de genel manada tüm Mürşidi Kamiller içindir.. İslamda Süperman yoktur demişsiniz.. Bir evliyanın yapabildiklerini bilmiş olsaydınız, Süperman'in esamesini bile okumazdınız.. Eğer bir evliyanın kerametlerini hak saymıyor iseniz, bu inanç sizi 72 fırkaya dahil eder.. Hatta daha da kötüsü, Deccal çıktığında onun yapabildiklerini gördükleriniz de ise, hemen onun önünde secdeye kapılırsınız. Ehli Sünnet ve'l-Cemaat fırkası, Peygamber Efendimizin ve ashabının gittiği yoldan gitmektir.. İşte bu yol, silsile boyunca zamanımıza kadar gelmiştir. Yol varsa, yolda giden yolcu da var demektir.. Yolcu varsa o yolda ona eşlik eden, ona önderlik eden biri de var demektir.. [B]Şeyhi olmayan kimsenin şeyhi şeytandır[/B] sözünün manası budur.. Sizi gittiğiniz yoldan döndürecek değilim.. Bu sözlerim, (huzuru ilahide) [B]kimse beni uyarmadı[/B] dememeniz içindir.. [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Günün ilk namazı hangi namazdır
Cevap yaz
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Tasavvuf
Tasavvuf Farz Mıdır?
Üst
Alt