Sınırsız hamd, sayısız sükür, ebedi, sena tek ve benzersiz olan Allâh'a olsun

elifgibi

Uzman Kardeşimiz
Üyemiz
Mesajlar
2,130
BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM
Sınırsız hamd, sayısız sükür, ebedi, sena tek ve benzersiz olan Allâh'a olsun. O, alemlerin her isini, ezeli ilmiyle takdir edip, belirlemistir. Cihanın görüntülerini, bitmez feyziyle tertip edip, tespit eylemistir. Cihanın gül bahcesini, insan gülünün kokusuyla süslemistir. Bütün cihanı insan icin, insanı da kendisinin bilinmesi icin var edip; esyanın hakikatiyle manaların inceliklerini hep insanda toplayıp, ortaya cıkarmıstır. İnsan ruhunu, "Cami" ismine süret yapmıs, onu emanetlerin yüklenicisi ve sırların mahalli kılmıstır. Alemin bütününde olan nice bin hikmetine, alimleri väkıf eylemistir. Cihan kitabının her bir harfinden, marifetinin belirtilerini mütalaa edenleri arif eyleyip, gönül älemine dalan kullarını, kendi huzurundaki Kabe'de ibadet edici eylemistir. Salavatların en faziletlisi, tahiyyatların en mükemmeli, teslimatların en güzeli, kainatın efendisi, yaratıkların en sereflisi, varlıkların hülasası Peygamberimiz aleyhissalatüvesselam hazretlerinin en büyük ismine ve akl-i evvel olan en mükemmel ruhuna olsun ki; O, "Sen olmasaydın, sen olmasaydın Felekleri yaratmazdım," hitabıyle yüceltilmistir. O, halkı cehalet karanlıklarından, hidayet nurlarına cıkarmıstır. Kendi nefsini bilen ümmeti, Hak bilgisini bulmustur. Selam ve hürmet onun ashabına olsu ki, onlar, sözlerinde, islerinde, imanlarında ve ahlakın her hususunda ona uyup, iman nuru ve irfan huzuruyla gönülleri dolmustur. Allâh'ın rızası, hepsinin üzerine olsun.
 

Ashab

Başarılı Kardeşimiz
Üyemiz
Mesajlar
71
BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM
Sınırsız hamd, sayısız sükür, ebedi, sena tek ve benzersiz olan Allâh'a olsun. O, alemlerin her isini, ezeli ilmiyle takdir edip, belirlemistir. Cihanın görüntülerini, bitmez feyziyle tertip edip, tespit eylemistir. Cihanın gül bahcesini, insan gülünün kokusuyla süslemistir. Bütün cihanı insan icin, insanı da kendisinin bilinmesi icin var edip; esyanın hakikatiyle manaların inceliklerini hep insanda toplayıp, ortaya cıkarmıstır. İnsan ruhunu, "Cami" ismine süret yapmıs, onu emanetlerin yüklenicisi ve sırların mahalli kılmıstır. Alemin bütününde olan nice bin hikmetine, alimleri väkıf eylemistir. Cihan kitabının her bir harfinden, marifetinin belirtilerini mütalaa edenleri arif eyleyip, gönül älemine dalan kullarını, kendi huzurundaki Kabe'de ibadet edici eylemistir. Salavatların en faziletlisi, tahiyyatların en mükemmeli, teslimatların en güzeli, kainatın efendisi, yaratıkların en sereflisi, varlıkların hülasası Peygamberimiz aleyhissalatüvesselam hazretlerinin en büyük ismine ve akl-i evvel olan en mükemmel ruhuna olsun ki; O, "Sen olmasaydın, sen olmasaydın melekleri yaratmazdım," hitabıyle yüceltilmistir. O, halkı cehalet karanlıklarından, hidayet nurlarına cıkarmıstır. Kendi nefsini bilen ümmeti, Hak bilgisini bulmustur. Selam ve hürmet onun ashabına olsu ki, onlar, sözlerinde, islerinde, imanlarında ve ahlakın her hususunda ona uyup, iman nuru ve irfan huzuruyla gönülleri dolmustur. Allâh'ın rızası, hepsinin üzerine olsun.
Sen olmasaydın melekleri yaratmazdım derken biraz açıklık getiririmsiniz ? bu hadis mi
 

Turab

Teknik Ekip
Yönetici
Admin
Mesajlar
6,810
Onu düzeltelim, Melekleri diye yanlış harf hatası herhalde. Felekleri olacak o.
 

Turab

Teknik Ekip
Yönetici
Admin
Mesajlar
6,810
Alemler demek, Sen olmasaydın Alemleri Yaratmazdım. Hadisi şerifi.....
 

Ashab

Başarılı Kardeşimiz
Üyemiz
Mesajlar
71
Bu hadis sahis değil ki abi Bi ayete baktığımız da Allah c.c ben insanları ve cinleri sadece bana ibadet etsinler diye yarattım diyor Bu hadise baktığımız da senetleri zayıf zayıf olan hadislerle amel edilmez nedeni derseniz abi. Ulaşılan halkalar zayıf olunca amel edilmesi de sakıncalıdır Yukarda zariyat süresi 56 ayete Allah c.c insanları ve cinler bana ibadet etsin diye yarattım diyor bunu göndere getirince’ peygamberi yüceltme makamına ulaştırmiyormuyuz bunun yolunu da Resulullah kapatmış yahudiler ve hristiyanlar nasıl peygamberlerini yüceltmeleri gibi beni yuceltmeyin” benim anladığım kadarıyla böyle zayıf hadislerle amel edilmeyip sahih ve sarih olan şeylerle meşgul olmaktır Elbete biz peygamberimiz seveceğiz asla küçük düşürecek’ bir söylem olmayacak ama nakıslık etmiyeceğiz
 

Turab

Teknik Ekip
Yönetici
Admin
Mesajlar
6,810
Bu konuda araştırma yapman lazım. Bu hadis-i kudsî dir. Bu ve benzerleri, birçok muteber kitapta bildirilmektedir:
Âdem aleyhisselam, Arş’ta gördüğü nurun mahiyetini sual etti. Hak teâlâ buyurdu ki:

Mirac’da Allahü teâlâ, Resulullah'a, (Senden başka her şeyi, senin için yarattım) buyurunca, Resulullah da, (Ben de, senden başka her şeyi, senin için terk ettim) diye arz etti. (Mir’at-i kâinat)

(Levlâke levlak lema halaktül eflak = Sen olmasaydın kâinatı yaratmazdım) kudsî hadisi, Marifetname’nin ön sözünde, Yusuf-i Nebhanî hazretlerinin Envar-ı Muhammediyye kitabının 13. sayfasında ve İmam-ı Rabbanî hazretlerinin Mektubat’ının 122. mektubunda vardır. Mektubat’ın Farsça haşiyesinde, bu hadisin Deylemî’nin Firdevs’inde bulunduğu bildirilmektedir. Deylemî de, diğer muhaddisler gibi, meşhur ve muteber bir hadis âlimidir. Alusi bile (Galiyye) kitabında bildiriyor. Mektubat-ı Rabbanî’nin 3. cildinde, (Sen olmasaydın Cenneti yaratmazdım) ve (O olmasaydı kâinatı yaratmaz, rububiyetimi izhar etmezdim) kudsî hadisleri de bildirilmektedir. İkinci binin müceddidi İmam-ı Rabbânî, İmam-ı Taberanî, İmam-ı Hâkim, İmam-ı Deylemî, Marifetname kitabının sahibi İbrahim Hakkı Erzurumî, Mevahib-i ledünniyye sahibi imam-ı Kastalanî, Yusuf-i Nebhânî hazretleri gibi büyük zatların, yalan söyleyebileceklerini veya sahih hadisle uydurma hadisi ayırt edemeyeceklerini zannetmek yanlış olur.

Kaynak olarak burayı inceleyebilirsin
 

Ashab

Başarılı Kardeşimiz
Üyemiz
Mesajlar
71
Bu konuda araştırma yapman lazım. Bu hadis-i kudsî dir. Bu ve benzerleri, birçok muteber kitapta bildirilmektedir:
Âdem aleyhisselam, Arş’ta gördüğü nurun mahiyetini sual etti. Hak teâlâ buyurdu ki:

Mirac’da Allahü teâlâ, Resulullah'a, (Senden başka her şeyi, senin için yarattım) buyurunca, Resulullah da, (Ben de, senden başka her şeyi, senin için terk ettim) diye arz etti. (Mir’at-i kâinat)

(Levlâke levlak lema halaktül eflak = Sen olmasaydın kâinatı yaratmazdım) kudsî hadisi, Marifetname’nin ön sözünde, Yusuf-i Nebhanî hazretlerinin Envar-ı Muhammediyye kitabının 13. sayfasında ve İmam-ı Rabbanî hazretlerinin Mektubat’ının 122. mektubunda vardır. Mektubat’ın Farsça haşiyesinde, bu hadisin Deylemî’nin Firdevs’inde bulunduğu bildirilmektedir. Deylemî de, diğer muhaddisler gibi, meşhur ve muteber bir hadis âlimidir. Alusi bile (Galiyye) kitabında bildiriyor. Mektubat-ı Rabbanî’nin 3. cildinde, (Sen olmasaydın Cenneti yaratmazdım) ve (O olmasaydı kâinatı yaratmaz, rububiyetimi izhar etmezdim) kudsî hadisleri de bildirilmektedir. İkinci binin müceddidi İmam-ı Rabbânî, İmam-ı Taberanî, İmam-ı Hâkim, İmam-ı Deylemî, Marifetname kitabının sahibi İbrahim Hakkı Erzurumî, Mevahib-i ledünniyye sahibi imam-ı Kastalanî, Yusuf-i Nebhânî hazretleri gibi büyük zatların, yalan söyleyebileceklerini veya sahih hadisle uydurma hadisi ayırt edemeyeceklerini zannetmek yanlış olur.

Kaynak olarak burayı inceleyebilirsin
tamam abi bunların senedi hiçbir sahabenin akatardığına dayanmıyor bu hadis hadisi Kutsi değildir bu hadis zayıftır amel edilmez Allah c.c ayete ben insanları ve cinleri sadece bana ibadet etsinler diye yarattım diyor hadisin senedi belli değil tamam alimlerimizin sayalım sevelim ama onların sözleri kurana ve sünnete muhalif ise almayalım nitekim’ bütün selef alimlerimiz hepsi öyle söylüyor imam Ahmet imam malik imam Şafii bizim sözlerimizi alın kurana ve sünnete göre değil ise atın duavarın dibine” böyle hadis senedi zayıf ihtilaflı ve amel edilmez bize bu hadisi aktaran Kişiler senedi kim adalet sıfatı var mı yok mu abi ben bir araştırmacı olarak bu hadis bahçesinden güzel nükteler değerlendirmemiş”

selam ve dua ile
 

Turab

Teknik Ekip
Yönetici
Admin
Mesajlar
6,810
Bu hadiste amel edilecek bir nokta yok ki. Neyle amel edilecek. Bu hadisin bu lafızla sahih kaynağı yok kabul edelim. Fakat lafız farklı olsa da aynı manada kaynaklı hadisler var. Yani bu Peygamberimizi yüceltme manasındaki lafzı sahih olmasa bile kabul etmek insanın itikadına bir zarar vermez ki. Aksine taşıdığı yüce manayı kabul etmemek zarar verir. Ancak Kaldı ki kaynağı zayıf bile olsa amel edilecek bir hadis varsa ve bu Kuran ve Sünnete aykırı değilse amel caizdir. Mühim olan burada taraf belirlemek. Bu hadise karşı çıkanlar mezhepleri inkar edenler ve birtakım ehli sünnete muhalifler ehli sünnetin buna karşı çıktığını görmedim. Zaten hadiste sen olmasaydın ben insanları ve cinleri yaratmazdım demiyor ki ayete muhalif olsun. Hadiste sen olmasaydın alemleri yaratmazdım diyor. Allahu Tealanın Resulullah efendimiz için alemleri yaratması mümkün olmayan birşey mi ki. O c.c alemleri Rasullullah için yaratmış, içindeki insan ve cinleride kendisine ibadet için yaratmış olamaz mı. Hadiste alemleri yaratma sebebini, ayette ise alemlerin içinde yarattığı insan ve cinlerin yaratılış sebebi beyan ediliyor.
 

Turab

Teknik Ekip
Yönetici
Admin
Mesajlar
6,810
Öncelikle belirtelim ki her ne kadar (لولاك لولاك لما خلقت الافلاك) hadis-i kudsîsi, lafzıyla meşhur olmuş fakat bu lafızlarla senedi bulunamamış ve bu yüzden bazı âlimler tarafından mevzu* olmakla itham edilmişse de (1) değişik lafızlarla aynı manaya gelen bazı hadisler rivayet edilmiştir. Hadis âlimleri, bir hadisin manası aynı olmak şartıyla, değişik lafızlarla rivayetini caiz gördükleri için, bu hadise de “Hadis bil-mana” demek yanlış olmaz.

Hadis âlimleri tarafından rivayet edilen hadislere gelince:

Deylemi’nin İbn Abbas’tan naklettiğine göre, Allah (cc) Peygamber’e (asm): "İzzetim ve celalim hakkı için, eğer sen olmasaydın cenneti yaratmazdım, eğer sen olmasaydın dünyayı yaratmazdım.” buyurmuştur. (2)
Yine Deylemi’nin İbn Ömer’den nakline göre Peygamberimiz (asm) şöyle buyurmuştur: “Bana Cibril geldi ve “Ya Muhammed! Sen olmasaydın cennet yaratılmazdı, sen olmasaydın cehennem yaratılmazdı.” dedi." (3)

Taberâni, Hakim, Ebu Nuaym, Beyhaki ve İbn Asâkir’in Hz. Ömer'den (ra) rivayet ettiklerine göre Peygamberimiz (asm) şöyle buyurmuştur:
“Âdem işlediği günahı işlediğinde başını semaya kaldırdı ve “(Allah’ım) Muhammed hakkı için beni bağışlamanı istiyorum.” dedi. Allah (cc) ona “Muhammed kimdir?” diye vahiyle sordu. Âdem “Beni yarattığın zaman başımı arşına kaldırdığımda orada “Allah’dan başka ilâh yoktur, Muhammed onun resulüdür.” "لا إله إلا الله محمد رسول الله" yazılı olduğunu gördüm. Bundan bildim ki, senin katında ismini ismin ile beraber yazdığın bu zattan şerefi daha yüce olan kimse yoktur.” dedi. Allah ona “Ey Âdem! O senin zürriyetinden gelecek peygamberlerin sonuncusudur. Eğer o olmasaydı seni yaratmazdım (ولولا هو ما خلقتك)” buyurdu.” (4)

Yine benzer bir rivayeti Hakim, Müstedrek’inde “isnadı sahihdir” kaydıyla İbn Abbas’tan (ra) rivayet etmiştir. (5)
(1) Bkz: Keşfül Hafa: c.2.s.164. hadis no.2123
(2) Müsnedi Firdevs. C.5.s.227.hn. 8031
(3) Keşfül hafa.c.1.s.45.hn.91
(4) Ed-Dürrül Mensur.c.1.s.142
(5) Müstedrek. C.2.s.671
 

Turab

Teknik Ekip
Yönetici
Admin
Mesajlar
6,810
Yani velhasıl kelam, konu olan lafzı hadis olarak kabul etmezsen dinden çıkmazsın, tabi manayı kabul etmek şartıyla. kabul edersen de dinden çıkmazsın. Çünkü aynı manada başka hadisler var. Mananın büyüklüğünü kabul edersek gerisi boş laftır zaten. Burada amel edilecek bir fiil de olmadığına göre itikadı sağlam tutmak gerekir.
 
Üst Alt