ŞEYTAN ve İMAN

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
M

MEHMET1943

Kayıtsız
Misafir
Allah'a(cc) iman ediyorum diyen her insan,gerçekten iman etmiş ve doğru yolda oluyor mu?Şeytan da Allah'ı(cc) inkâr etmiyor ki. Allah'a (cc) 'Beni sen yarattın' diyor.Allah'a inanıyor.İnsanlar da Allah'a inanıyorum diyolar.Farkın farkındamıyız?..Lütfen farkında olanlar,bilenler yazarlarsa sevinirim.Teşekkürler...
 
S

sümer

Kayıtsız
Misafir
iman etmek

selmünaleyküm Bence her inandım ve iman ettim diyen inanmış sayılır.
Yanlız bunu söylemek o kişinin doğru yolda olduğunu göstermez.
inandım diyerek şeytanın yolundan gidenler yok mu?
Böyle müslüman değil diyemeyiz yada inanmıyor diyemeyiz
ancak günahkar müslüman diyebiliriz. inanmak ayrı günah işlemek, doğru yolda olup olmamak ayrıdır.
Her inanan doğru yolda olmayabilir
 
M

MEHMET1943

Kayıtsız
Misafir
Sümer yorumuna cevap.

Allah'a inandım diyerek şeytanın yolundan gidenler yokmu? Evet,var.O zaman şeytanın yolundan gidenler ne oluyor?...Allah'a imanın anlamını nasıl anlamalıyız?...Teşekkürler...
 

Ekrem

Yönetici-Admin
Yönetici
Süper Mod
Üyemiz
Katılım
22 Şubat 2011
Mesajlar
9,111
Tepkime puanı
81
Allah'a(cc) iman ediyorum diyen her insan,gerçekten iman etmiş ve doğru yolda oluyor mu?Şeytan da Allah'ı(cc) inkâr etmiyor ki. Allah'a (cc) 'Beni sen yarattın' diyor.Allah'a inanıyor.İnsanlar da Allah'a inanıyorum diyolar.Farkın farkındamıyız?..Lütfen farkında olanlar,bilenler yazarlarsa sevinirim.Teşekkürler...
Buradan,da detaylı bilgi edinebilirsiniz> https://www.islamiforumlar.net/isla...e-mahiyeti-hakkinda-bilgi-verir-misianiz.html
 

Turab

Teknik Ekip
Yönetici
Admin
Katılım
22 Şubat 2011
Mesajlar
7,015
Tepkime puanı
423
Allah'a inandım diyerek şeytanın yolundan gidenler yokmu? Evet,var.O zaman şeytanın yolundan gidenler ne oluyor?...Allah'a imanın anlamını nasıl anlamalıyız?...Teşekkürler...
inandım deyip de şeytanın yolundan gidenler günahkar olur. İmanı tek bir boyutta değerlendiremeyiz. İmanın birçok mertebesi vardır...aynı çok katlı bir bina gibi...Bismillah deyip başlamak lazım. azda ilerlesek kar kardır. Rabbim iman yolunda çok yol katetmeyi nasip etsin.
 
M

MEHMET1943

Kayıtsız
Misafir
Serdar yönetici

Rabbim iman yolunda çok yol katetmeyi nasip etsin.Amin.. Hoşgörünüze sığınarak Mukallit müslüman olmaktan çıkıp,Muhakkik müslüman olmak istiyorum.'Soru ilmin yarısıdır' anlayışından yola çıkarak,öğrenmek ve bildiklerimi çoğaltmak için,fazla soru soruyorsam anlayışınıza sığınırım.Bu güne kadar internet sitelerinde bukadar kolay ve özgürce düşünce ifadesine ve fisebilillah bilgi paylaşımına rastlamadım.İslamiforumlar.net sitesini çok beğendim.E-Posta zorunlu değil.Monolog değil diyalog anlatım esas alınmış.Avrupalılar gibi.Sitede emeği geçenlere teşekkür ederim.Ellerine sağlık.Bu güzelliklerin devamını dilerim.Allah Muin'iniz olsun....
 

Turab

Teknik Ekip
Yönetici
Admin
Katılım
22 Şubat 2011
Mesajlar
7,015
Tepkime puanı
423
Rabbim iman yolunda çok yol katetmeyi nasip etsin.Amin.. Hoşgörünüze sığınarak Mukallit müslüman olmaktan çıkıp,Muhakkik müslüman olmak istiyorum.'Soru ilmin yarısıdır' anlayışından yola çıkarak,öğrenmek ve bildiklerimi çoğaltmak için,fazla soru soruyorsam anlayışınıza sığınırım.Bu güne kadar internet sitelerinde bukadar kolay ve özgürce düşünce ifadesine ve fisebilillah bilgi paylaşımına rastlamadım.İslamiforumlar.net sitesini çok beğendim.E-Posta zorunlu değil.Monolog değil diyalog anlatım esas alınmış.Avrupalılar gibi.Sitede emeği geçenlere teşekkür ederim.Ellerine sağlık.Bu güzelliklerin devamını dilerim.Allah Muin'iniz olsun....

Allah razı olsun kardeşim, bizler hepimiz kardeşiz, bizler hakkındaki güzel düşünce ve ifadelerin kendi gönlünün güzelliğindendir. Biz soru sormandan hiç sıkılmayız. Hatta daha ötesi bizlerde senin paylaşımlarından istifade etmek, böylece bilmediklerimizi öğrenip, unuttuklarımızı hatırlamak isteriz...

İster böyle misafir olarak, ister üyemiz olarak, hiç farketmez, aramızda olmandan mutluyuz..

Bizimle beraberliğinin daim ve hayırlı olmasını, seçtiğin hedefin hayır, yolunun açık olmasını Temenni ederiz...
 
M

MEHMET1943

Kayıtsız
Misafir
Okuyucu cevapları

Allah'a iman ettim diyen insan, şetanın peşinden giderse şeytaniyet vasfına bürünmüş olur.Şeytaniyet vasfında olan bir insan karşındakini gördüğü ile kayıtlar.Oysa insan HALİFETULLAH vasıfları ile yaratılmıştır.Hilafet ise gördüğünü algıladığı ile kayıtlamamak,gördüğünle sınırlamamak ve sınırsızlıktan nasip almaktır. Bu bilgileri destekleyen ve farklı bakış açılarıyla yorum yapmak isteyenler yzarlarsa sevinirim.Teşekkürler...
 

Ekrem

Yönetici-Admin
Yönetici
Süper Mod
Üyemiz
Katılım
22 Şubat 2011
Mesajlar
9,111
Tepkime puanı
81
Rabbim iman yolunda çok yol katetmeyi nasip etsin.Amin.. Hoşgörünüze sığınarak Mukallit müslüman olmaktan çıkıp,Muhakkik müslüman olmak istiyorum.'Soru ilmin yarısıdır' anlayışından yola çıkarak,öğrenmek ve bildiklerimi çoğaltmak için,fazla soru soruyorsam anlayışınıza sığınırım.Bu güne kadar internet sitelerinde bukadar kolay ve özgürce düşünce ifadesine ve fisebilillah bilgi paylaşımına rastlamadım.İslamiforumlar.net sitesini çok beğendim.E-Posta zorunlu değil.Monolog değil diyalog anlatım esas alınmış.Avrupalılar gibi.Sitede emeği geçenlere teşekkür ederim.Ellerine sağlık.Bu güzelliklerin devamını dilerim.Allah Muin'iniz olsun....
Allah razı olsun kardeşim, bizler hepimiz kardeşiz, bizler hakkındaki güzel düşünce ve ifadelerin kendi gönlünün güzelliğindendir. diyen serdar kardeşime katılıyorumhttps://www.islamiforumlar.net/yonetimden-duyurular/2286-yeni-uyelerimize.html
 

Elifgül

Uzman Kardeşimiz
Üyemiz
Katılım
25 Temmuz 2011
Mesajlar
7,320
Tepkime puanı
117
Cennet'ten Niçin kovuldu?
Yüce Allah, İblis'i isyanından dolayı kovuvermemiş, sorguya çekmiştir. Sorgusunda özür beyan etme yerine kibir ve gururla gösterdiği inat ve küfürden dolayı da bulunduğu makamdan indirmiş, yerinden çıkarmış "in oradan çık, artık alçaksın, küçüksün" diye yerinden atıp düşürerek, aşağılamış ve alçatmış, birinci "çık" emrinin mutlak oluşuna göre o anda bu çıkarmanın henüz ebedî bir kovma olmadığı anlaşılmaktadır.

Eğer İblis uslanıp edebini takınsa, düzelmeye yüz tutsaymış affı muhtemel bulunuyormuş. Nitekim, zaman tanıma ricası bir dereceye kadar yerine getirilmiştir. Fakat bunun üzerine şükür ve düzelme yerine bütün bütün şımarıp hak yola ve iman edenlere ve doğru yolda bulunanlara karşı kötülük etmeye ebediyyen, azmettiğini ortaya koyduğu zamandır ki emriyle tamamen kınanmaya, kovulmaya ve ahirette de kendisine uyanlarla beraber ebedî azaba mahkûm edilmiştir.

İblis'in, yaratıcıyı ve ahireti inkar etmediği halde bu düşme ve bedbahtlığına sebep kibir ve gurur ile hissiyata tabi olması ve bu şekilde arzusuna uygun olmayan hususlarda, ilâhî emre sataşıp saldırma fikrinde bulunması olmuştur. Onda bu hasletin ortaya çıkmasına da, insanın özel bir şeref ile yaratılması ve secde emrini kazanması sebep olmuştur. Buna karşılık İblis'in ecelinin tehir olunmasında da insanın düşmesine yakın sebep, kendi hatalarıdır. Fakat bu hataların karşılıklı olarak birbirleriyle ilgili yönleri vardır.


Allah'a karşı serbest kalmak isteyen İblis insan ile imtihan olmuş bulunduğu gibi, İblis gibi serbest kalmak sevdasına düşecek olan insanlar da İblis ile imtihan kılınmışlardır. Şu halde yaratılışlarıyla İblis'in düşmesine sebep olmuş insanlar, kendi iradeleriyle onun akıbetine düşmemek için yaratılışlarına bahşedilen bu ezelî nimetin şükür hakkını yerine getirmeli ve İblis'in izine gitmekten son derece sakınmalıdır. Ve bilmelidir ki, İblis'in gösterdiği huylardan hangisi bir kimsede varsa, onda şeytandan bir huy var demektir ve onun düzeltilmesine çalışmalıdır.
(Elmalı Tefsiri, Araf Suresi)
 
M

MEHMET1943

Kayıtsız
Misafir
Yönetici admin e cevap

Muhterem kardeşim,Allah sizden de razı olsun.Yorumunuzu paylaştığınız için teşekkürler...
 
M

MEHMET1943

Kayıtsız
Misafir
Elifgül Elmalı tefsiri-Araf suresi

Yazmış olduğunuz doğruyu paylaşmakla okuyanları mutlu ettiniz.Mutlak Doğru Allah.Bu doğruyu farklı anlatımlarla paylaşan bizleriz.Benim de farklı anlatımım olacak,müsadenizle.Okuduklarımı alıntı olarak naklediyorum.Bilindiği gibi,Allah önce Melekleri,sonra Cin leri ve sora insan ı yarattı kendi Esmasından.İnsanın Meleklerden ve Cinlerden üstünlüğünün sırrı,görüntüsünde değil,içeriğindedir.Yani 99 ismin manalarını ortaya çıkarma(Halifetullah) özelliğidir.Cinlerde bu özellik olmadığı için,insanı gördüğü ile değerlendirip,-Ben insana boyun eğmem,ondan üstünüm...diyerek büyüklendi.Yani idrak edemediğini inkar etti.Böylece anlayamadı,idrak edemedi anlamında Allah tan uzaklaştı .Lanetlendi=Uzaklaştırıldı.(İnsan yaratılmadan önce AZAZİL isimli melek,İNSAN yaratıdıktan sonra İnsana secde(Boyun eğme)etmediği için İBLİS adını alıyor.Ve kendisinin bu duruma düşmesinden İnsanı sorumlu tutuyor.Kıyamete kadar da insanla uğraşıyor.Günümüze kadar en büyük başarısı da,Dünyada ki insanların büyük bir kısmını birbirleri ile uğraşır hale getirmiştir...Diye düşünüyorum...Daha farklı yorumlarınızı da paylaşırsanız sevinirim...Teşekkürler...
 

Gönül sızım

Özel Kardeşimiz
Yönetici
Süper Mod
Moderatör
Katılım
26 Temmuz 2011
Mesajlar
19,432
Tepkime puanı
185
بســـم الله الرحمن الرحيم
اَللّٰهُمَّ اِنّ۪ى اَسْئَلُكَ مَا تَسْأَلُ مِنّ۪ى
Allah’ım ne istiyorsan benden onu istiyorum senden
 

Elifgül

Uzman Kardeşimiz
Üyemiz
Katılım
25 Temmuz 2011
Mesajlar
7,320
Tepkime puanı
117
mehmet1943' Alıntı:
Allah'a iman ettim diyen insan, şetanın peşinden giderse şeytaniyet vasfına bürünmüş olur.Şeytaniyet vasfında olan bir insan karşındakini gördüğü ile kayıtlar.Oysa insan HALİFETULLAH vasıfları ile yaratılmıştır.Hilafet ise gördüğünü algıladığı ile kayıtlamamak,gördüğünle sınırlamamak ve sınırsızlıktan nasip almaktır. Bu bilgileri destekleyen ve farklı bakış açılarıyla yorum yapmak isteyenler yzarlarsa sevinirim.Teşekkürler...

Hazret-i Âdem’in Allâh’tan bir rûh taşıması ve halîfetullâh olması gibi üstünlüklerini kavrayamamıştı. Allâh Teâlâ’nın emrinden gâfil kalıp nefsânî bir hesâba dûçar olmuştu. Allâh Teâlâ ondaki bu âcizlik, cehâlet ve gafleti şöyle ifâde buyurur:
مَا أَشْهَدتُّهُمْ خَلْقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَلَا خَلْقَ أَنفُسِهِمْ وَمَا كُنتُ مُتَّخِذَ الْمُضِلِّينَ عَضُدًا
“Ben onları (iblîs ve soyunu) ne göklerin ve yerin yaratılışına ne de bizzat kendilerinin yaratılışına şâhit tuttum. Dalâlete düşenleri kendime yardımcı edinecek değilim.” (el-Kehf, 51)
Diğer bir âyet-i kerîmede Cenâb-ı Hak, kullarını, yaratılış gâyesinden uzaklaşmak sûretiyle şeytan ve avanesini dost edinme gafletinden îkâz ederek şöyle buyurur:
كَانَ مِنَ الْجِنِّ فَفَسَقَ عَنْ أَمْرِ رَبِّهِ أَفَتَتَّخِذُونَهُ وَذُرِّيَّتَهُ أَوْلِيَاء مِن دُونِي وَهُمْ لَكُمْ عَدُوٌّ بِئْسَ لِلظَّالِمِينَ بَدَلًا
“…İblîs cinlerdendi. Rabbinin emrine karşı çıktı. Şimdi siz, Ben’i bırakıp da onu ve soyunu mu dost ediniyorsunuz? Oysa onlar sizin düşmanınızdır. Zâlimler için bu ne fenâ bir karşılıktır!” (el-Kehf, 50)
Allâh Teâlâ’nın meleklere; “Âdem’e secde edin!” buyurması, aslâ “Âdem’e teabbüd yâni kulluk edin” mânâsına değil, Hazret-i Âdem’in sâhip olduğu istîdadları ve kemâl sıfatlarıyla onlardan daha üstün olduğunu bildirmek içindir. Çünkü Cenâb-ı Hak ona kendi rûhundan üflemiş ve onu imtiyaz sâhibi kılmıştır.
Bir diğer sebep de, “Allâh’ın emrini yerine getirin!” mânâsındadır. Zîrâ bu secde, Hazret-i Âdem’e olmakla birlikte, hakîkatte bizzat Allâh’a itaattir, O’na ibâdettir. Gerçekte Hazret-i Âdem, bu secde emrinde, Kâbe gibi kıble durumundadır. Zîrâ Kâbe’ye doğru yönelip secdeye varmak, Kâbe’ye ibâdet etmek değildir. Kâbe, Cenâb-ı Hakk’ın işâret buyurduğu, kullarının ibâdetini disipline eden ve rahmetinin tecellî ettiği bir mekândır.
 
M

MEHMET1943

Kayıtsız
Misafir
Elifgül cevabına katılım.

'Ademe secde edin !' buyurması = 'Ademe boyun eyin' diye anlıyorum.Sizn yazdığınız gibi 'Ademe kulluk edin' manasına değil.Çükü Cenab-ı Hak ona kendi ruhundan üflemiş ve onu imtiyaz sahibi kılmış.='Cenab-ı Hak kendi Esması nın özelliklerini açığa çıkartabilecek fıtrat ta (Halifetullah olarak)yaratmıştır Adem i diye anlıyorum.(Alıntı)İki anlatım da Gerçeği tanımlıyor. Siz arapça orijinalini de yazmışsınız.Ben arapça bilmediğim için okuyup anlıyamıyorum.Sizlerin mealn türkçeye çevirisi sayesinde,bizlerde tefekkür yoluyla yakîn hali elde etmeye çalışıyoruz.Bu güne kadar ne hal üzere yaşadığımı değil,bundan sonra ne hal üzere yaşayıp, ölümü tadacağımı düşünüyorum.Bu anlamda,sizlerin bizleri aydınlatan bilgilerinizi paylaşmaya ihtiyacımız var. Gerçekte Adem bu secde emrinde ,Kâbe gibi kıble durumundadır.Zira Kâbeye doğru yönelip secdeye varmak,Kâbeye ibadet etmek değildir,O zaman temsili olarak Kâbeyi (Mescid-i Haram)yukarı çekelim ortası boş kalır.Daire(çember) olan Mü'minler birbirlerinin Kalplerinde ki Allah'a(c.c) secde etmiş oluyorlar.,Halifetullah özellikleri dolayısı ile...Allah(c.c) Muinimiz olsun.Cumanız,Cumamız mübarek olsun...
 

Turab

Teknik Ekip
Yönetici
Admin
Katılım
22 Şubat 2011
Mesajlar
7,015
Tepkime puanı
423
Konu paylaşımlarını forumda yapalım inşAllah burası misafir bölümü konu kilit...
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Alt