Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Kuran-ı Kerim
Tecvid öğreniyorum
Sekte
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="ceylannur" data-source="post: 23752" data-attributes="member: 1208"><p><strong><span style="color: red">SEKTE</span></strong></p><p><strong></strong></p><p><strong><span style="color: purple">Lügatta:</span> “Susmak, sükût etmek” manasına gelen “Sekte”; tecvid</strong></p><p><strong>ilminde: “Kıraat esnasında sesi, nefes almaksızın kesmek” manasında</strong></p><p><strong>kullanılmaktadır. Sektenin zamanı, vakfın zamanından azdır. Bu da</strong></p><p><strong>okuma hızına göre değişir. Normal olarak bir elif miktarıdır, sekte vasıl</strong></p><p><strong>haline mahsustur.</strong></p><p><strong>Kıraat-ı İmam Asım ve Hafs rivayetine göre, Kur’an-ı Kerim’in -4-</strong></p><p><strong>yerinde sekte yapılmaktadır.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong><span style="color: purple">1-</span> Kehf süresi, 1-2. Ayetindeki ( عِوَجًا قَيِّمًا ) kelimeleri arasında.</strong></p><p><strong>Burada sekte, birinci kelimenin üzerinde, elif üzerine medd-i tabii</strong></p><p><strong>halinde ( عِوَجَا ) durularak, nefes almaksızın sesimizi kısa bir müddet</strong></p><p><strong>kesmek ve ikinci kelimeye geçmekle yapılır. Burada sekte yapılmasının</strong></p><p><strong>sebebi: ( قَيِّمًا ) kelimesinin ( عِوَجًا ) kelimesine sıfat düşmesi ihtimalini</strong></p><p><strong>ortadan kaldırmaktır. Burada vakf evla, sekte caizdir.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong><span style="color: purple">2-</span> Yasin süresi, 52. ayetindeki ( مِنْ مَرْقَدِنَا هَذاَ ) kelimeleri arasında.</strong></p><p><strong>Burada ( مَرْقَدِنَا ) kelimesi üzerinde, nefes almadan kısa bir müddet durulup,</strong></p><p><strong>ikinci kelimeye geçmek suretiyle sekte yapılır. Burada da sekte</strong></p><p><strong>yapılmasının sebebi: ( هَذَا ) kelimesinin ( مَرْقَدِنَا ) kelimesine sıfat düşmesi</strong></p><p><strong>ihtimalini gidermek içindir. Çünkü ayet başından ( مَرْقَدِنَا ) kelimesine</strong></p><p><strong>kadar olan kısım kafirlere ait sözdür. ( هَذَا ) ile başlayan cümle de</strong></p><p><strong>mü’minlerin veya meleklerin sözüdür. Burada da vakf evla, sekte caizdir.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong><span style="color: purple">3-</span> Kıyame süresi, 27. Ayetindeki ( وَقِيلَ مَنْ رَاقٍ ) kelimeleri arasında</strong></p><p><strong>مَنْ) ) kelimesinin nunu üzerinde, nefes almaksızın sesi bir müddet keserek</strong></p><p><strong>رَاقٍ) ) kelimesine devam etmek suretiyle sekte yapılmış olur. Burada sekte</strong></p><p><strong>yapılmasının sebebi: İdgam bila gunneye mani olmaktır. Şayet idgam</strong></p><p><strong>yapılacak olursa, kelime “Merrak” şekline girer ki manası: Çorbacı olur.</strong></p><p><strong>Ayetin manasıyla hiçbir ilgisi yoktur. Çünkü ayetin manası : “Çare bulan</strong></p><p><strong>kimdir?</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong><span style="color: purple">4-</span> Mutaffifin süresi, 14. Ayetindeki ( آَلاَّ بَلْ رَانَ ) kelimeleri arasında</strong></p><p><strong>بَلْ) ) kelimesinin lamı üzerinde nefes almaksızın, sesi kısa bir zaman</strong></p><p><strong>kesmek ve ikinci kelimeye devam etmek suretiyle sekte yapılır. Burada</strong></p><p><strong>da sekte yapılmasının sebebi: İdgam mütekaribeyne mani olmaktır.</strong></p><p><strong>Çünkü idgamın şartları bulunduğundan idgam yapılırsa kelime “Berran”</strong></p><p><strong>olur. Berran “Küpçü” demektir. Ayetin manası ile hiçbir ilgisi yoktur.</strong></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ceylannur, post: 23752, member: 1208"] [B][COLOR=red]SEKTE[/COLOR] [COLOR=purple]Lügatta:[/COLOR] “Susmak, sükût etmek” manasına gelen “Sekte”; tecvid ilminde: “Kıraat esnasında sesi, nefes almaksızın kesmek” manasında kullanılmaktadır. Sektenin zamanı, vakfın zamanından azdır. Bu da okuma hızına göre değişir. Normal olarak bir elif miktarıdır, sekte vasıl haline mahsustur. Kıraat-ı İmam Asım ve Hafs rivayetine göre, Kur’an-ı Kerim’in -4- yerinde sekte yapılmaktadır. [COLOR=purple]1-[/COLOR] Kehf süresi, 1-2. Ayetindeki ( عِوَجًا قَيِّمًا ) kelimeleri arasında. Burada sekte, birinci kelimenin üzerinde, elif üzerine medd-i tabii halinde ( عِوَجَا ) durularak, nefes almaksızın sesimizi kısa bir müddet kesmek ve ikinci kelimeye geçmekle yapılır. Burada sekte yapılmasının sebebi: ( قَيِّمًا ) kelimesinin ( عِوَجًا ) kelimesine sıfat düşmesi ihtimalini ortadan kaldırmaktır. Burada vakf evla, sekte caizdir. [COLOR=purple]2-[/COLOR] Yasin süresi, 52. ayetindeki ( مِنْ مَرْقَدِنَا هَذاَ ) kelimeleri arasında. Burada ( مَرْقَدِنَا ) kelimesi üzerinde, nefes almadan kısa bir müddet durulup, ikinci kelimeye geçmek suretiyle sekte yapılır. Burada da sekte yapılmasının sebebi: ( هَذَا ) kelimesinin ( مَرْقَدِنَا ) kelimesine sıfat düşmesi ihtimalini gidermek içindir. Çünkü ayet başından ( مَرْقَدِنَا ) kelimesine kadar olan kısım kafirlere ait sözdür. ( هَذَا ) ile başlayan cümle de mü’minlerin veya meleklerin sözüdür. Burada da vakf evla, sekte caizdir. [COLOR=purple]3-[/COLOR] Kıyame süresi, 27. Ayetindeki ( وَقِيلَ مَنْ رَاقٍ ) kelimeleri arasında مَنْ) ) kelimesinin nunu üzerinde, nefes almaksızın sesi bir müddet keserek رَاقٍ) ) kelimesine devam etmek suretiyle sekte yapılmış olur. Burada sekte yapılmasının sebebi: İdgam bila gunneye mani olmaktır. Şayet idgam yapılacak olursa, kelime “Merrak” şekline girer ki manası: Çorbacı olur. Ayetin manasıyla hiçbir ilgisi yoktur. Çünkü ayetin manası : “Çare bulan kimdir? [COLOR=purple]4-[/COLOR] Mutaffifin süresi, 14. Ayetindeki ( آَلاَّ بَلْ رَانَ ) kelimeleri arasında بَلْ) ) kelimesinin lamı üzerinde nefes almaksızın, sesi kısa bir zaman kesmek ve ikinci kelimeye devam etmek suretiyle sekte yapılır. Burada da sekte yapılmasının sebebi: İdgam mütekaribeyne mani olmaktır. Çünkü idgamın şartları bulunduğundan idgam yapılırsa kelime “Berran” olur. Berran “Küpçü” demektir. Ayetin manası ile hiçbir ilgisi yoktur.[/B] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Günün ilk namazı hangi namazdır
Cevap yaz
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Kuran-ı Kerim
Tecvid öğreniyorum
Sekte
Üst
Alt