• Forumda Rüya yorumu YAPILMIYOR! Mesaj göndermeyiniz! Mesajınız silinir!

Rüyada ve istiharede görülenlerle amel edilir mi?

İLiM DiLeNcİsİ

Rüyalar aleminden
Süper Mod
Katılım
10 Haziran 2011
Mesajlar
709
Tepkime puanı
42
istihareyle amel edilirmi, rüyalar ile amel edilir mi, rüyada ve istiharede görülenin gereğini yapmak, rüyaya uymak, istihareye uyulurmu
Rüya ve istiharede görülenin gereğini yapmak mecburi midir?
İnsanlar işleri hakkında bazan şüpheye düşüyor, öyle mi, yoksa böyle mi yapalım, diye tereddütler geçiriyorlar. Bu arada kimileri rüyaya yatıyor, kimileri de istihare yapıyorlar. Gördükleri birtakım işaretlere göre de anlamlar çıkarıp o işi yapıyor, yahutta terkediyorlar. Bu gibi rüya ve istiharenin bağlayıcı tarafı var mıdır? Mutlaka gördükleri işarete uymaya mecburlar mı?

Gerek rüya olsun, gerekse istihare, bağlayıcı ve işaretlerine uymaya mecbur edici dini emirler değildirler. Herşeyden önce akıl, mantık, ilim ne diyorsa ona bakılır, onun gereğine uyulur. İsterse rüya ve istihare zıddını ima ve işaret etmiş olsunlar.

Zaten hayırlı ve doğru olduğu bilinen hususlarda rüya ve istihareye başvurulmaz. Mesela, eline imkan geçen kimse hacca gideyim mi, diye istihare yapmaz. Çünkü kendine hac farz olan kimse gitmeye mecburdur.

İçkiye alışmış insan, bunu terkedeyim mi, etmeyeyim mi diye istihareye başvuramaz. Çünkü içkiyi terketmek, akılla da, mantıkla da, dini emirlerle de mecburidir. Başka işaretler değiştiremez.

Demek ki, rüya ve istihare ancak doğruluğu kesin olarak bilinemediğinden şüpheye düşülen hususlarda yapılabilir. O da bağlayıcı olmaz, yine de değişkenlik arzeder. Çünkü görülen rüya ve istiharenin Rahmani mi, şeytani mi olduğunu kestirmekte güçlük çekeriz. Bize göre Rahmani olan rüya aksi olabilir. Şeytani sanılan da Rahmani olabileceği gibi. Böyle zanna kapılmak pek mümkündür. Çünkü bazı rüyanın dışı çirkin, ama içi güzeldir. Bazısının da dışı güzel, ama içi çirkindir, manası kötüdür. Bu bakımdan rüya ile hüküm vermek bir hayli zordur. Zaten rüya şeri delil de değildir. Edille-i şeriyyeden sayılmadığından işaretlerine uymak da mecburi olmaz, terki halinde bir mesuliyet gelmez.

Alimlerimiz rüyayı üçe ayırırlar:
-Rahmani rüya.
-Şeytani rüya.
-Günlük meşguliyeti gece dimağımıza aksettiren rüya.

Bunlardan birincisi tevil ve tefsire değen rüyadır. Diğer ikisi ise ne tefsir, ne de tevile değmeyen karışık şeylerdir, belki de şeytani aldatmacalardır.
Günlük dünyevi meşguliyetin etkisinden kalbini koruyan maneviyat büyüklerinin gördükleri rüyalar, umumiyetle Rahmani olur. Ayrıca haramdan kaçınmak hususunda titizlik gösterenlerin rüyaları da Rahmani olabilir.

İstihare:
Resûl-i Ekrem Efendimiz kalbini ve gönlünü dünyevi lüzumsuzluklara kapamış olan ashâbına istihareyi tarif buyurmuş, önce iki rekat namaz kılmayı, birinci rekatta Fatiha dan sonra Kafirûn, ikinci rekatta da yine Fatihadan sonra İhlas okumalarını, sonra da istihare duasını yapıp yatmalarını, siyah ve kırmızı görürlerse o işi terketmelerini, beyaz ve yeşil görürlerse yapmalarını tavsiye buyurmuştur.
Bazı alimler, zaman ve zemin müsait olmazsa sadece dua edip yatmayı da istihare usulü olarak görmüşlerdir.

Rüyanın mühim bir işareti gayb aleminedir. Ahiretin varlığına rüya bir delildir. Bir iki dakikalık zaman içinde bazan bir ömre sığacak hAdiseler yaşanır, uzaklara gidilir, acaip şeyler görülür. Bu manzaralar yaşadığımız alemden başka alemlerin varlığına, oraların şartlarının bizim şartlarımızdan farklı olduğuna delil teşkil ederler.

Rüyada kötülüklerden sıkıntı duymak, iyiliklerden de lezzet almak, kabir azabına da işaret sayılır. Ölenler de benzeri şekilde azap görürler. Cesetleri kabirde yatarken ruhları berzah aleminde elem çeker veya lezzet duyarlar.
 
Üst Alt