Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Genel islami paylaşımlar
Rahman'ın Merhametten Mahrum Kulları
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="eMeKLi uYuSS" data-source="post: 14499" data-attributes="member: 883"><p><strong><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff1493">Allah'ın Kahhâr ismi de vardır, Cebbâr ismi de O her durumda iradesini yürütür, kahredilmeyi hak edeni cezalandırmada üstüne yoktur Fakat -tabir caizse- kartvizitinin başına Kahhar ve Cebbar yazmamıştır Ya ne yazmıştır? Rahmân ve Rahîm</span></span></strong></p><p> </p><p><strong><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff1493">Rahmân “safat-ı müşebbehe”dir Rahmeti Allah'ın zatına nisbet eder Sadece özneye işaret eder O öznenin nesnesine ilişkin hiçbir şey söylemez Öznenin merhametle dolup taştığını söyler Öznedeki bu merhametin asli ve zati olduğunu söyler Özneden sadır olan her bir işin özünde bu vasfın bulunduğunu söyler Yani O'nun bizzat merhametli olduğunu ifade eder Zati sıfatlar, öznenin zatından nesnenin cevherine tecelli eder Bu tecelli “ontolojik” bir hakikat olur; tıpkı “kadın rahmi” gibi İşbu yüzden Allah Rasulü “İnne'r-Rahme şecnetun mine'r-Rahman: Anne rahmi Rahman'dan bir daldır” buyurmuştur</span></span></strong></p><p> </p><p><strong><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff1493">Rahîm mübalağa ile ism-i faildir Özneye bir eylem fiil formuyla nisbet edilirse, onun o fiili bazen yapıp bazen yapmadığına, bazen terk edip bazen terk etmediğine delalet eder Fakat bir özneye fiil ism-i fail formuyla nisbet edilirse, o öznenin o fiili sürekli yaptığına, hatta “meslek” edindiğine delalet eder Rahîm ismi, “merhamet Allah'ın mesleğidir” vurgusunu içerir Kufe dil okulu “İsm-i fail süren fiildir” der Doğrudur Allah'ın Rahîm olması, rahmetinin sürekli, bitimsiz, kesintisiz olduğunu gösterir Rahîm sırf bir ism-i fail değil, bir mübalağa veznidir Bu durumda Rahman Rahîm ile birlikte şu manaya gelir: O zatında merhametle dolup taşan, işinde merhametle dolup taşan Özünde merhametin sonsuz kaynağı, işinde merhametin sonsuz faili…</span></span></strong></p><p> </p><p><strong><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff1493">“Ahlak” kelimesi lafzi manasıyla Allah için kullanılamaz Çünkü ahlak yaratılmış olmakla alakalı bir şeydir Ahlak, yaratılış amacına (mâ hulika leh) uygun davranmaktır Ahlak yaratılışla (hilkat) ilgilidir Dolayısıyla yaratılmışlar için kullanılır “Allah'ın ahlakıyla ahlaklanın” türünden sözler Allah için hakiki manada kullanılamazlar Olsa olsa mecazi manada kullanılabilirler Tıpkı “göz”, “el”, “taht” gibi Gazzali Allah'ın güzel isimlerine ilişkin yazdığı el-Maksadu'l-Esma'sında bu sözü hadis diye nakletse de hadis değildir Fakat derin hikmetlerle doludur</span></span></strong></p><p> </p><p><strong><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff1493">Allah'ın ahlakıyla ahlaklanmak, o ünlü Buhari hadisinde geçtiği gibi “Allah'ın güzel esmasını ihsa etmek” demektir Yani ilahi esmanın insan üzerindeki yansımalarının görünmesidir Eğer insan Allah'ı tanısa ve anlasaydı, kendi kartvizitinin başına da Rahman ve Rahim olandan yansıyan bir şefkat ve merhamet yansırdı</span></span></strong></p><p> </p><p><strong><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff1493">Eğer bu şefkat ve merhamet yansımamışsa, bu nasıl Müslümanlıktır, bu kime Müslümanlıktır? Müslüman olmak, Allah'a kayıtsız şartsız teslim olmaktır Kayıtsız şartsız teslim olduğunuzu iddia ettiğiniz Allah zatını sonsuz şefkat ve merhametin kaynağı olarak tanıtacak, fakat O'na kayıtsız şartsız teslim olduğunu söyleyen bir Müslüman'a O'nun sonsuz şefkat ve merhametinden bir pay yansımayacak… Şefkat ve merhameti din kardeşlerinden dahi esirgeyecek Bu hastalıklı bir tavırdır Okurum şu satırlarında yerden göğe haklıdır:</span></span></strong></p><p> </p><p><strong><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff1493">“Hocam, çevremde farklı islami hassasiyetleri ön plana çıkaran değişik gruplardan samimi Müslüman kardeşlerim var Ve ben inanıyorum ki, hepsi de oldukça samimi Fakat hiç durmadan birbirlerini dışlayarak, hatta ve hatta ötekileştirerek, aralarını fiziksel olmasa da psikolojik olarak inanılmaz ayrılıklara gebe hale getiriyorlar Bu şu anda benim İslam ümmetinde gördüğüm ve üzülerek izlediğim beni ve benim gibi düşünen pek çok müslümanı oldukça rahatsız ettiğini düşündüğüm bir konu </span></span></strong><strong><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff1493">Sizin bir sohbetinizde bahsettiğiniz, neden şeytanın ötekileştirme için en uygun bir varlık olduğunu ve de eğer böyle yapmaz isek insanların birbirlerini ötekileştireceğini (siz gerçi ehli kitabın müslümanları ötekileştirdiğini söylemiştiniz) belirterek çok müthiş bir tespitte bulunmuştunuz</span></span></strong></p><p> </p><p><strong><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff1493">Neden hocam ihtilaflarımızı bir kenara bırakarak ittifaklarda birleşemiyoruz? Neden sahabenin sahte bir peygambere bile gösterdiği hoşgörüyü müslümanım diyen insanlara gösteremiyoruz? Neden kendi düşünce sınıfımız dışındaki insanları farklı fıkhi kavramlar ile niteliyoruz? Neden… neden…</span></span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff1493">Acaba diyorum onlar mı haklı? Yoksa benim bu ittifaklarda birleşmiş, ihtilaflarını da zaman içinde belirli bir konsensüs içerisinde çözmeye çalışan ve de çözen tek yumruk haline gelmiş islam ümmeti hayalim bir ütopya mıdır?”</span></span></strong></p><p> </p><p><strong><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff1493">Ütopyalar “düş ülke”lerdir sevgili okurum Yani, “yok ülke, olmayan ülke” Oysa İslam ümmetinin tarihi, bu arzunuzun gerçekleştiği yüzyılların tanığıdır Sosyolojik bir kuraldır: bir kez gerçekleşen bir daha gerçekleşir Eğer gerçekleşmiyorsa, bunun müsebbibi bizleriz Kendi adını Müslüman koyan bizler Yani, Allah'a kayıtsız şartsız teslim olduğunu söyleyenler </span></span></strong><strong><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff1493">Allah'ın sonsuz şefkat ve merhamet pınarından bir yudum içmeyip de kendini O'na tam teslim olmuş sayanların yüreklerinde kardeşlerine dahi yer yoksa, Allah size neden yardım etsin?</span></span></strong></p><p> </p><p><strong><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff1493">Son söz: Sizin kendi imanınız için ne dediğinizin hiçbir önemi yok Önemli olan Allah'ın sizin imanınız için ne dediğidir</span></span></strong></p><p> </p><p> </p><p><strong><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff1493">Mustafa İslamoğlu</span></span></strong></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="eMeKLi uYuSS, post: 14499, member: 883"] [B][SIZE=3][COLOR=#ff1493]Allah'ın Kahhâr ismi de vardır, Cebbâr ismi de O her durumda iradesini yürütür, kahredilmeyi hak edeni cezalandırmada üstüne yoktur Fakat -tabir caizse- kartvizitinin başına Kahhar ve Cebbar yazmamıştır Ya ne yazmıştır? Rahmân ve Rahîm[/COLOR][/SIZE][/B] [B][SIZE=3][COLOR=#ff1493]Rahmân “safat-ı müşebbehe”dir Rahmeti Allah'ın zatına nisbet eder Sadece özneye işaret eder O öznenin nesnesine ilişkin hiçbir şey söylemez Öznenin merhametle dolup taştığını söyler Öznedeki bu merhametin asli ve zati olduğunu söyler Özneden sadır olan her bir işin özünde bu vasfın bulunduğunu söyler Yani O'nun bizzat merhametli olduğunu ifade eder Zati sıfatlar, öznenin zatından nesnenin cevherine tecelli eder Bu tecelli “ontolojik” bir hakikat olur; tıpkı “kadın rahmi” gibi İşbu yüzden Allah Rasulü “İnne'r-Rahme şecnetun mine'r-Rahman: Anne rahmi Rahman'dan bir daldır” buyurmuştur[/COLOR][/SIZE][/B] [B][SIZE=3][COLOR=#ff1493]Rahîm mübalağa ile ism-i faildir Özneye bir eylem fiil formuyla nisbet edilirse, onun o fiili bazen yapıp bazen yapmadığına, bazen terk edip bazen terk etmediğine delalet eder Fakat bir özneye fiil ism-i fail formuyla nisbet edilirse, o öznenin o fiili sürekli yaptığına, hatta “meslek” edindiğine delalet eder Rahîm ismi, “merhamet Allah'ın mesleğidir” vurgusunu içerir Kufe dil okulu “İsm-i fail süren fiildir” der Doğrudur Allah'ın Rahîm olması, rahmetinin sürekli, bitimsiz, kesintisiz olduğunu gösterir Rahîm sırf bir ism-i fail değil, bir mübalağa veznidir Bu durumda Rahman Rahîm ile birlikte şu manaya gelir: O zatında merhametle dolup taşan, işinde merhametle dolup taşan Özünde merhametin sonsuz kaynağı, işinde merhametin sonsuz faili…[/COLOR][/SIZE][/B] [B][SIZE=3][COLOR=#ff1493]“Ahlak” kelimesi lafzi manasıyla Allah için kullanılamaz Çünkü ahlak yaratılmış olmakla alakalı bir şeydir Ahlak, yaratılış amacına (mâ hulika leh) uygun davranmaktır Ahlak yaratılışla (hilkat) ilgilidir Dolayısıyla yaratılmışlar için kullanılır “Allah'ın ahlakıyla ahlaklanın” türünden sözler Allah için hakiki manada kullanılamazlar Olsa olsa mecazi manada kullanılabilirler Tıpkı “göz”, “el”, “taht” gibi Gazzali Allah'ın güzel isimlerine ilişkin yazdığı el-Maksadu'l-Esma'sında bu sözü hadis diye nakletse de hadis değildir Fakat derin hikmetlerle doludur[/COLOR][/SIZE][/B] [B][SIZE=3][COLOR=#ff1493]Allah'ın ahlakıyla ahlaklanmak, o ünlü Buhari hadisinde geçtiği gibi “Allah'ın güzel esmasını ihsa etmek” demektir Yani ilahi esmanın insan üzerindeki yansımalarının görünmesidir Eğer insan Allah'ı tanısa ve anlasaydı, kendi kartvizitinin başına da Rahman ve Rahim olandan yansıyan bir şefkat ve merhamet yansırdı[/COLOR][/SIZE][/B] [B][SIZE=3][COLOR=#ff1493]Eğer bu şefkat ve merhamet yansımamışsa, bu nasıl Müslümanlıktır, bu kime Müslümanlıktır? Müslüman olmak, Allah'a kayıtsız şartsız teslim olmaktır Kayıtsız şartsız teslim olduğunuzu iddia ettiğiniz Allah zatını sonsuz şefkat ve merhametin kaynağı olarak tanıtacak, fakat O'na kayıtsız şartsız teslim olduğunu söyleyen bir Müslüman'a O'nun sonsuz şefkat ve merhametinden bir pay yansımayacak… Şefkat ve merhameti din kardeşlerinden dahi esirgeyecek Bu hastalıklı bir tavırdır Okurum şu satırlarında yerden göğe haklıdır:[/COLOR][/SIZE][/B] [B][SIZE=3][COLOR=#ff1493]“Hocam, çevremde farklı islami hassasiyetleri ön plana çıkaran değişik gruplardan samimi Müslüman kardeşlerim var Ve ben inanıyorum ki, hepsi de oldukça samimi Fakat hiç durmadan birbirlerini dışlayarak, hatta ve hatta ötekileştirerek, aralarını fiziksel olmasa da psikolojik olarak inanılmaz ayrılıklara gebe hale getiriyorlar Bu şu anda benim İslam ümmetinde gördüğüm ve üzülerek izlediğim beni ve benim gibi düşünen pek çok müslümanı oldukça rahatsız ettiğini düşündüğüm bir konu [/COLOR][/SIZE][/B][B][SIZE=3][COLOR=#ff1493]Sizin bir sohbetinizde bahsettiğiniz, neden şeytanın ötekileştirme için en uygun bir varlık olduğunu ve de eğer böyle yapmaz isek insanların birbirlerini ötekileştireceğini (siz gerçi ehli kitabın müslümanları ötekileştirdiğini söylemiştiniz) belirterek çok müthiş bir tespitte bulunmuştunuz[/COLOR][/SIZE][/B] [B][SIZE=3][COLOR=#ff1493]Neden hocam ihtilaflarımızı bir kenara bırakarak ittifaklarda birleşemiyoruz? Neden sahabenin sahte bir peygambere bile gösterdiği hoşgörüyü müslümanım diyen insanlara gösteremiyoruz? Neden kendi düşünce sınıfımız dışındaki insanları farklı fıkhi kavramlar ile niteliyoruz? Neden… neden…[/COLOR][/SIZE][/B] [B][SIZE=3][COLOR=#ff1493]Acaba diyorum onlar mı haklı? Yoksa benim bu ittifaklarda birleşmiş, ihtilaflarını da zaman içinde belirli bir konsensüs içerisinde çözmeye çalışan ve de çözen tek yumruk haline gelmiş islam ümmeti hayalim bir ütopya mıdır?”[/COLOR][/SIZE][/B] [B][SIZE=3][COLOR=#ff1493]Ütopyalar “düş ülke”lerdir sevgili okurum Yani, “yok ülke, olmayan ülke” Oysa İslam ümmetinin tarihi, bu arzunuzun gerçekleştiği yüzyılların tanığıdır Sosyolojik bir kuraldır: bir kez gerçekleşen bir daha gerçekleşir Eğer gerçekleşmiyorsa, bunun müsebbibi bizleriz Kendi adını Müslüman koyan bizler Yani, Allah'a kayıtsız şartsız teslim olduğunu söyleyenler [/COLOR][/SIZE][/B][B][SIZE=3][COLOR=#ff1493]Allah'ın sonsuz şefkat ve merhamet pınarından bir yudum içmeyip de kendini O'na tam teslim olmuş sayanların yüreklerinde kardeşlerine dahi yer yoksa, Allah size neden yardım etsin?[/COLOR][/SIZE][/B] [B][SIZE=3][COLOR=#ff1493]Son söz: Sizin kendi imanınız için ne dediğinizin hiçbir önemi yok Önemli olan Allah'ın sizin imanınız için ne dediğidir[/COLOR][/SIZE][/B] [B][SIZE=3][COLOR=#ff1493]Mustafa İslamoğlu[/COLOR][/SIZE][/B] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Günün ilk namazı hangi namazdır
Cevap yaz
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Genel islami paylaşımlar
Rahman'ın Merhametten Mahrum Kulları
Üst
Alt