Peygamber Efendimizin'in S.a.v Hadis Yazımı İle İlgili Yasağı

vertyucek

Başarılı Kardeşimiz
Üyemiz
Katılım
6 Ekim 2012
Mesajlar
138
Tepkime puanı
11
eüzübillahimineşşeytanirracim bismillahirrahmanirrahim

Evet PEYGAMBER EFENDİMİZ'İN S.A.V islam'ın ilk yılları için böyle bir yasağı vardır.ama bu hadislere değildir.PEYGAMBER EFENDİMİZ S.A.V bu yasağı uygularken şunuda söylemiştir "Benden (bir şey) yazmayınız. Kim benden Kur'an'dan başka bir şey yazdı ise onu imha etsin. Benden rivayet ediniz. Bir beis yoktur. Kim benim üzerime yalan söylerse Cehennemdeki yerini hazırlasın" (muslim 4/2298). yasak islamın ilk yılları için geçerlidir.daha sonra hadis yazımına izin vermiştir.
yasak ile ilgili hadisler:

"Sahabe Peygamber 'den sözlerini yazmak için izin istediler. Ancak onlara izin verilmedi." Darimi-Mukaddime/41-43

"Benden Kur'an dışında bir şey yazmayın. Kim, benden Kur'an dışında bir şey yazmışsa, onu imha etsin." Muslim-Zuhd/72(3004) /4137 Ebu Davud-İlm/3(3647) /4136 Musned-c.3/12,21,39 Darimi-Mukaddime/42

PEYGAMBER EFENDİMİZ S.A.V İSLAM'IN geniş coğrafyalara yayılması,müslümanların,KUR'AN'İ ve İSLAM'İ mevzuların fazlalaşması ile Hadis yazımına uyguladığı yasağı kaldırmıştır.
hatta en çok Hadis rivayet eden EBU HUREYRE RADIYALLAHU ANH'IN şöyle bir sözü nakledilmiştir.
"Efendimiz (s.a.v.)'in ashabı içinde, Abdullah ibni Amr (r.a.) müstesna, benden daha çok hadise sahip olan yoktu. Abdullah (r.a.)hadisleri yazardı, ben ise yazmazdım" (Buhari 1/36)

bu hadisleri kullanarak ve PEYGAMBER EFENDİMİZ'İN S.A.V sözlerine ve sünnetine düşman olan bazıları.insanların kafasını karıştırmaya çalışanlar hadisleri reddediyorlar.bunlar içerisinde alim geçinen ve PEYGAMBER EFENDİMİZ'İN S.A.V emirlerini reddenlerde var başörtüsünü,kurbanı ve bir çok İSLAM'İ ibadetleri ya sulandırmaya çalışıyorlar yada yoktur diye inkar ediyorlar PEYGAMBER EFENDİMİZ'İN S.A.V sünnetinde olan bu şeyleri inkar ederek İSLAM'DAN geriye bir şey bırakmamaya adeta yeminliler.ve hatta PEYGAMBER EFENDİMİZ'İN S.A.V sonradan bu yasağı kaldırmış olmasınıda insanlardan saklamaları niyetlerini açıklıyor aslında

Buhari,müslim gibi PEYGAMBER EFENDİMİZ'DEN S.A.V yüzlerce yıl sonra yaşamış hadis katiplerinin aksine ilk devir hadis katiplerindendir HAZRETİ ALİ R.A. onun yanında sahabenin en önde gelen alimlerinden,ABDULLAH BİN ABBAS gibi sahabei kiramdan ilk devir hadis katipleride vardır HAZRETİ ALLAH C.C onlardan razı olsun,HAZRETİ ALLAH'IN CELLE CELALÜH selamı ve rahmeti ve bereketi onların üzerlerine olsun. bu yasağın sonradan kaldırılmış olmasının en büyük delillerindendir bunlar. aynı zamanda ABDULLAH RADIYALLAHU ANH bu konuda şöyle söylemiştir:

"Efendimiz (s.a.v.)'den işittiğim herşeyi yazardım. Gayem bunları ezberlemekti. Ashab beni bu işten menettiler ve sen Rasulullah (s.a.v.)'den her işittiğini yazıyorsun; halbuki o bir beşerdir ve rıza halinde olduğu gibi, gadap halinde iken de konuşa bilir, dediler. Bunun üzerine yazma işini durdurdum. Sonra onların sözünü Efendimiz (s.a.v.)'e naklettim. Bana; yaz, Nefsim yedi kudretinde olan Allah'a yemin ederim ki,benden yalnız hak (doğru) olan sadır olur." (ibni hanbel musned 10/21 ebu davud 2/86)

Semura İbni Cundep de efendimizden izin alıp hadis yazanlardandır. Hakkında geniş bilgi verilmese de, onun bir hadis kitabı olduğunu, Muhammed İbni Sirinin "Semura'nın oğulları için yazdığı risalede pek çok ilim vardı" sözünden anlıyoruz.(ibnul esir,usdul gabe,2/354; ibni hacer,isabe,3/130 tehzip 4/236)
 
Üst Alt