Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Genel islami paylaşımlar
Hac
Medine ve Kabr-i saadeti ziyaret
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="elifgibi" data-source="post: 6298" data-attributes="member: 149"><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"><span style="color: green">Medine ve Kabr-i saadeti ziyaret</span></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"><span style="color: green"></span></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">Medine’ye girerken ihrama girilmez. Mekke’de ihramlı iken olan yasaklar, Medine’de yasak değildir. Medine şehri uzaktan görülünce salât ve selam getirilir. Sonra, (ALLAHümme hâzâ haremü Nebiyyike ve mehbitü vahyike femnin aleyye biddühuli fihi vec’alhü vikâyeten li minennâr ve emânen minel azâb vec’alni minelfâizine bi şefaatil Mustafâ yevmelmeâb) denir.</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">Hacdan sonra, Medine’ye gidip, Resulullah efendimizin mübarek kabrini ziyaret etmek lazımdır. Medine’ye girince, yalnız kabr-i Nebiyi ziyareti niyet etmeli. Mescid-i Nebide bir namaz, başka yerlerdeki bin namazdan daha üstündür. Oruç, sadaka, zikir ve Kur’an-ı kerim okumak gibi ibadetler de böyledir.</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">Şehre veya Mescide girmeden önce gusül abdesti alınır. Güzel koku sürünülür. Yeni, temiz elbise giyinilir. Şehre yürüyerek girmek iyi olur.</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">[Selef-i salihin, Medine-i münevvereye yaklaşınca, inip yaya yürürlerdi. Böyle yapmak edep gereğidir. Allame Ebu Abdullah b. Reşid anlatır:</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">(Hicri, 684'de Medine'ye geldim. Vezir Ebu Abdullah bin Ebil-Kasım benimle idi. Gözleri ağrıyordu. Medine'ye yaklaşınca, bineklerimizden inip yaya yürümeye başladık. Vezir de, Kabr-i şerifin şevkiyle yaya yürüdü. Hemen o saat gözlerine şifa ihsan edildi. Kendi hâlini anlatan çok güzel bir kaside yazdı.)]</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">Eşyalarını bir yere yerleştirdikten sonra, o yerlerin kıymetini ve yüksekliğini düşünerek, boynu bükük, kalbi kırık olarak; (Bismillahi ve alâ Milleti Resulillah) der ve hicret gecesi gelmiş olan (İsrâ) suresinin sekseninci âyetini ve namazda okunan salevat-ı şerifleri okuyarak ve (Vağfir li-zunubi veftah li ebvâbe rahmetike ve fadlike) diyerek mescide gelir.</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">Bab-ı selamdan veya bab-ı Cibril’den mescide girip, minber yanında iki rekat Tahıyyetül mescid namazı kılar. Minberin direği sağ omuzu hizasına gelmelidir. İki rekat da şükür namazı kılar.</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">[Eshab-ı kiramdan Hazret-i Cabir diyor ki:</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">(Seferden gelmiştim. Hemen geldiğim gibi gidip Resulullaha selam verdim. O da mescidin önlerinde duruyordu. (Mescidde namaz kıldın mı?) buyurdu. Ben de, hayır, dedim. (Hemen git, mescide gir, namaz kıl. Ondan sonra gel, bana selam ver) buyurdu. (İbni Hubeyb)]</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">Duadan sonra edeple kalkıp Hucre-i Saadete gelir. Muvâcehe-i Saadet duvarına karşı, arkasını kıbleye dönerek, Resulullah efendimizin mübarek yüzüne karşı, iki metre uzakta, edeple durur. Resulullah efendimizin kabr-i şerifinde diri olduğunu, kendisini gördüğünü, selamını dualarını işittiğini ve cevap verdiğini, âmin dediğini düşünür. (Esselamu aleyke yâ seyyidi, ya ResulALLAH ...) diye başlayan duayı okur. Emanet olan selamları söyler.</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">[Ziyaretçi, huşû ve hudû ile selam vermelidir! Sesini ne çok yüksek, ne de fısıltı derecesinde alçak etmeli, orta derecede çıkarmalı ki, edebe uygun olsun. Hazret-i Ömer, Resulullah efendimizin mescidinde, yüksek sesle konuşan Taifli iki kişiye; “Eğer bu şehir halkından olsaydınız, Resulullahın mescidinde böyle yüksek sesle konuştuğunuz için sizi döverdim” dedi. (Buhari)</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">Fahr-i kâinat efendimizi ziyaret ederken, mübarek yüzüne karşı durup, arkasını kıbleye vermelidir! Halife Mansur, (Ziyarette, kabr-i şerife mi, kıbleye mi döneyim?) diye sorunca, imam-ı Malik hazretleri, (Fahr-i kâinat, sana ve baban Hazret-i Âdem'e kıyamette şefaatçidir. Ona arka dönülmez) buyurdu.</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">Şerefli kabre çok yakına varmamalı, sağlığında, şerefli huzurunda nasıl durulursa, öyle edepli durmalı, önüne bakmalı, etrafa bakmaktan sakınmalıdır!]</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">Sonra yarım metre sağa gelip, (Esselamu aleyke yâ halifeti Resulillah ...) diye başlayan uzun duayı okuyarak Hazret-i Ebu Bekir’e selam verir. Sonra yarım metre sağa gidip, Hazret-i Ömer’e selam verir. Sonra kendine ve ana babasına ve bütün müslümanlara dua eder. Sonra yine Resulullah efendimizin mübarek yüzünün karşısına gelir, dilediği duaları yapar.</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">Sonra Ebu Lübabe hazretlerinin kendini bağlayarak tevbe etmiş olduğu direğe gelir. Burada ve Ravda-i mutahharada nafile, kaza kılar. Tevbe ve dua eder. Dilediği zamanlarda, Mescid-i Kubâ ve Mescid-i Kıbleteyn, Uhud şehidleri ve Baki’deki mezarları ve birçok meşhur mübarek yerleri de ziyaret etmelidir. Mescidde iki rekat namaz kıldıktan sonra, Hücre-i saadete gelip, mübarek yüzüne karşı dönmeli. Diri iken olduğu gibi huzurunda edep ile durup, salât ve selam vermelidir. Hadis-i şerifte buyuruldu ki:</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">(Bana selam verene, ben de selam veririm.) [Beyheki, Ebu Davud]</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">Hacca giden fakir, Mekke’ye gidinceye kadar nafile ibadet yapmakta, nafile sevap almaktadır. Mekke şehrine girince hac etmesi farz olur. Zengin ise, memleketinden hac için çıktığı anda farz sevabı kazanmaktadır. Farzın sevabı, nafilenin sevabından daha çoktur. Fakir, memleketinde ihrama girerek yola çıkarsa, yolda da farz sevabı kazanarak, zenginin sevabına kavuşur. Ana babası kendine muhtaç olmayan bir kimse, onlardan izinsiz farz olan hacca gidebilir, fakat nafile olan hacca gidemez.</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">Sual: Mekke’den sonra Medine’ye gitmek zorunlu mu?</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">CEVAP</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">Zorunlu değilse de gitmeye çalışmalı! Peygamber efendimizin mübarek kabr-i şerifini ziyaret ederek büyük nimetlere kavuşmaya çalışmalı! Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">(Kabrimi ziyaret edene şefaatim vacip oldu.) [Beyheki, Dare Kutni, Taberani]</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">(Kabrimi ziyaret edene şefaatim helal oldu.) [Bezzar]</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">(Sadece beni ziyaret için gelen, kıyamette şefaatimi hak etmiş olur.) [Müslim]</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">(Medine’ye gelip kabrimi ziyaret eden, Kıyamette komşum olur, ona şefaat ederim.) [Şir’a]</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">(Hac edip kabrimi ziyaret eden, beni diri iken ziyaret etmiş gibi olur.) [Taberani, Dare Kutni, İbni Cevzi]</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">(Hac edip de, beni ziyaret etmeyen, beni incitmiş olur.) [Dare Kutni, İ.Malik]</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">(İmkan bulup da mazeretsiz beni ziyaret etmeyen bana cefa etmiş olur.) [İbni Neccar]</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">(Vefatımdan sonra beni ziyaret eden, hayatımda ziyaret etmiş gibidir.) [Beyheki]</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">(Kabrimin yanında, benim için okunan salevatı işitirim. Uzak yerlerde okunanlar bana bildirilir.) [İbni Ebi Şeybe]</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">[Bu müjdelere kavuşabilmek için elbette Ehl-i sünnet itikadında olmak şarttır. Bid’at ehlinin veya gayri müslimlerin yaptığı hiçbir ibadet kabul olmaz.]</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">İmam-ı Kastalani hazretleri, (Mevahib-i ledünniyye) kitabında buyuruyor ki:</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">Resulullah efendimizin kabr-i şerifini ziyaret etmek, taatlerin en büyüklerinden ve ibadetlerin en şereflilerindendir. Bunun aksini iddia eden, ALLAHü teâlâya, Resulüne ve müslümanlara muhalefet etmiş, İslam ipini koparmıştır.</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">Peygamber mi diri, şehid mi?</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">Hacca gidip gelen herkes bilir ki, Vehhabiler, Resulullah efendimizin kabri şerifini ziyaret edip "Şefaat ya ResulALLAH" diyenlere, (Ya hacı, şirk şirk...) diyerek Müslümanlara müşrik diyorlar. Resulullahın ümmetinden olan şehidlere diri dedikleri halde, Resulullah efendimize ölü demeleri âyetlere de, hadis-i şeriflere de aykırıdır.</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">Tibyan’da bildiriliyor ki:</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">Bedir’de falanca filanca öldü gitti denildiği zaman, ALLAHü teâlâ, şehidler için ölü denmesini yasaklayıp buyurdu ki:</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">(ALLAH yolunda öldürülenlere ölü demeyin. Bilakis onlar diridir, ama siz bunun şuurunda değilsiniz.) [Bekara 154]</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">Hadis-i şerifte de buyuruluyor ki:</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">(Uhud’da şehid olan kardeşlerinizin ruhları yeşil kuşlarla Cennete gitmiştir. Onlar Cennetin ırmaklarından su içer, meyvelerinden yiyip Arş’ın gölgesinde asılı altın kandillerle giderler, istirahat ederler. Yiyecek, içeceklerin lezzetini ve orada yaşanan hayatın güzelliklerini tattıkları zaman, “ALLAHü teâlânın bize neler verdiğini kardeşlerimiz bilselerdi de cihattan çekinmeselerdi” dediler. ALLAHü teâlâ da, ben onlara, sizin durumunuzu bildiririm buyurdu.) [Müslim, Tirmizi, İbni Mace]</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">Bu konu ile ilgili âyet-i kerime meali de şöyledir:</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">(ALLAH yolunda öldürülenleri ölü sanmayın, onlar, Rableri indinde diridir ve ALLAH’ın bol nimetinden sevinç içinde rızıklanırlar, arkalarından kendilerine ulaşamayan [henüz şehid olmamış] kimselere, kendilerine korku olmadığını ve kendilerinin üzülmeyeceklerini müjdelemek isterler.) [Al-i İmran 169]</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">Birinci âyette, ALLAH yolunda öldürülenlere ölü demeyin, onlar diridir diye ikaz ediliyor. İkinci âyette de, ALLAH yolunda öldürülmüş olanların diri olduğu ve yiyip içtikleri bildiriliyor.</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">Şimdi vehhabilere soruyoruz: Şehid mi üstün, yoksa Peygamber mi?</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">Şehid sıradan bir Müslümandır. Savaşta ölenin imanı varsa şehid olur. Attan düşüp ölen bile şehiddir. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">(Suda boğulan, yangında ölen, enkaz altında kalarak ölen şehiddir.) [İbni Asakir]</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">(Abdestli yatıp da ölen şehiddir.) [Deylemi]</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">(Mütteki müezzin, şehid gibidir. Ölürse kabrinde kurtlanmaz.) [Taberani]</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">(ALLAHü teâlâdan sıdk ile ihlas ile şehidlik isteyen, yatağında ölse bile, şehid olur.) [Müslim]</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">ALLAH yolunda ölen şehide ölü demek caiz değil iken, bütün ömrünü ALLAH’ın emrine uyarak ALLAH yolunda geçiren Peygamber efendimize ölü demek nasıl caiz olur?</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">(Her Peygamber, kabrinde diri olup namaz kılar.) [Beyheki, Ebu Ya’la]</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">(Peygamberlerin vücudunu toprak çürütmez. Bir mümin salevat okuyunca, bir melek bana haber verir, "Falan oğlu filan, sana selam söyledi" der.) [İbni Mace, Ebu Davud]</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">İki âyet-i kerime meali şöyledir:</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">(Peygamber, müminlere kendi canlarından üstündür.) [Ahzab 6]</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">(Bütün dinlerden üstün kılmak üzere, Resulünü hidayet ve hak din ile gönderen Odur.) [Fetih 28]</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">Bu iki âyetten anlaşıldığı gibi, Peygamberimizin dini diğer dinlerden üstün olduğu gibi, kendi de herkesten üstündür. Bir hadis-i şerif meali şöyledir:</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">(Ben bütün insanların efendisiyim.) [Buhari]</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">Şehidlerin ruhu yaşıyor da, âlemlere rahmet olarak gönderilen Resulullahın ruhu yaşamıyor mu? Ruh ölmez, kâfirlerin ruhu bile ölmez. Peygamberin ALLAH yanında bir şehid kadar da kıymeti yok mu?</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">Şehid diri oluyor da, Peygamber niye diri olmasın? Şehid cennette rızıklandırılıyor da Peygamber niye rızıklandırılmasın? Peygamber hâşâ ALLAH yolunda olmazsa, şehid ALLAH yolunda nasıl olur?</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">Peygamber diri olmazsa şehid nasıl diri olur? Peygamber işitmezse, şehid nasıl işitir? Halbuki şehidin, Müslümanlığı da şehidliği de bu Peygambere iman etmeye bağlıdır.</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">Peki şehidler ALLAH yolunda da, hâşâ Peygamberler, sıddıklar, ulema-i rasihin ve emr-i maruf yapanlar şeytanın yolunda mıdır? Bu ne çirkin suçlamadır öyle? Resulullah şehid değil midir? Resulullah, son hastalığında, (Hayber’de yediğim zehirli etin acısını hâlâ hissediyorum. Zehrin tesirinden aort damarım, bıçak gibi kesiliyor) buyurdu. (Buhari)</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">İbni Mesud hazretleri ve diğer Eshab-ı kiram, (O zehirli etin tesiriyle Resulullah şehid oldu) buyurdu. Peygamberlik şehidlikten üstündür. Fakat şehid olmak da bir nimettir. ALLAHü teâlâ Resulüne bu nimeti de vermek için son hastalığında bu zehrin etkisini göstermiştir. (Mevahib-i ledünniyye)</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">Sual: Selefi bir siteden aldığım aşağıdaki hadislere uydurma deniyor. Uydurma olmayanların karşısına kaynaklarını yazar mısınız?</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">CEVAP</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">İslam âlimlerinin kitaplarındaki bir hadis uydurma olmaz. Çünkü onlar Resulullahın vârisidir. Resulullahın vârisi Resulullaha ihanet eder mi? Sonra onlar uydurma hadisi sahihten ayıramayacak kadar cahil değillerdi. Hadis-i şeriflerin kaynakları karşılarına yazılmıştır:</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">1- (Kabrimi ziyaret edene şefaatim vacip oldu.) [İbni Huzeyme, Bezzar, Dare Kutni, Taberani]</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">2- (Sadece beni ziyaret için gelen, kıyamette şefaatimi hak etmiş olur.) [Müslim, Taberani]</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">3- (Hac edip kabrimi ziyaret eden, beni diri iken ziyaret etmiş gibi olur.) [Taberani, Dare Kutni, Beyheki, İbni Cevzi]</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">4- (Sevap umarak beni ziyaret eden, kıyamette bana komşu olur.) [Mevahib-i Ledünniyye]</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">5- (Hac edip de beni ziyaret etmeyen, bana eza cefa etmiş olur.) [Dare Kutni, İmam-ı Malik, İbni Neccar, Mevahib-i Ledünniyye]</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">Sual: Son hadiste, (Bana eza cefa etmiş olur) deniyor. Resulullaha eza cefa küfürdür. Bu bakımdan da son hadis uydurmadır deniyor. Bunun açıklaması nedir?</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">CEVAP</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">O kimseler mecaz, tevil, kinaye gibi deyimleri bilmedikleri için böyle akıllarına göre konuşuyorlar. Buradaki eza cefa, Resulullaha hakaret etmek değildir. Resulullah efendimiz, o kimse bu sevaptan mahrum kaldı diye üzülür. Bu hadisi bir çok âlim nakletmiş, biz sadece dört tanesini bulduk. Bunların ikisi muhaddis = hadis âlimidir. Birisi imam-ı Malik, hem hadis âlimi hem de Maliki mezhebinin kurucusudur. Bu âlimlere inanılmazsa kime inanılacak ki?</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">Bu konuda başka hadis-i şerifler de vardır. Üçü şöyledir.</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">(Bir Müslümana eziyet veren bana eziyet vermiş demektir, bana eziyet veren de ALLAHü teâlâya eziyet vermiş olur.) [Taberani]</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">Halbuki ALLAH’a ve Resulüne eziyet etmek küfürdür. Ama bir mümine eziyet etmek haram olursa da küfür olmaz. Demek ki bir müminin üzülmesine ALLAH ve Resulü de üzülüyor.</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">(Ameller, pazartesi ve perşembe günleri ALLAHü teâlâya arz olunur. Cuma günleri de enbiyaya, ana-babaya, yakınlarına arz olunur. İyi amelle onlar ferahlanır, kötü amellerinize üzülürler. Öyle ise ALLAH’tan korkun ve günah işlemek suretiyle ölülerinize eziyet etmeyin.) [Hakim]</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">Bizim günahlarımızı gören ölüler, üzülürler, niye bu iyi amel işlemiyor da kötü işler yapıyor derler. Biz günah işlemekle ölülere de günah yazılmaz.</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">(ALLAHü teâlâ buyurdu ki: Abdesti bozulunca abdest almayan bana cefa etmiş olur. Abdest alıp da, iki rekat namaz kılmayan da bana cefa etmiş olur. İki rekat namaz kılıp da benden bir ihtiyacını istemezse yine bana cefa etmiş olur. Abdest alıp, iki rekat namaz kıldıktan sonra dua edenin duasını kabul etmezsem ben de ona cefa etmiş olurum. Halbuki ben cefa etmem.) [Şir’a]</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">Hâşâ biz nâfile namaz kılmazsak ALLAH’a niye cefa etmiş olalım ki? Demek ki buradaki eza, cefa, (Kulum bu nimetlerden faydalanmadı) diye ALLAHü teâlâ üzülüyor.</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">Üç mescitten başkasını ziyaret için, uzak yola çıkmak, ALLAH rızası için olursa caizdir. Başka niyetlerle olursa haramdır. Bu üç mescit: Mescid-i haram ve mescid-i Nebevi ve mescid-i Aksadır.</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">(Yalnız üç mescide ziyaret için gidilir) hadis-i şerifi, Kabr-i saadeti ziyaret için Medine-i münevvereye gitmenin çok sevap olduğunu göstermektedir. Bu ziyareti yapmayanlar, bu çok sevaptan mahrum kalarak Resulullahı da üzmüş olurlar.</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">Medine’nin fazileti</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">Medine-i münevvere şehri çok kıymetlidir. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">(Medine, kötüleri çıkarır, körüğün, demirin pasını çıkarıp attığı gibi.) [Buhari]</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">(Medine’de ölebilen, orada ölsün. Ben, orada ölenlere şefaat ederim.) [Tirmizi]</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">(Haremeynden [Mekke ve Medine'den] birinde ölen, emin olarak dirilir.) [Beyheki]</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">Eminden maksat, kıyamet korkularını çekmeyendir.</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">(Bütün beldeler kılıçla, Medine ise Kur’an-ı kerimle fetholundu.) [İbni Neccar]</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">(Medine’nin açlık ve şiddetine sabreden her mümine, kıyamette şefaat ederim.) [Müslim]</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">(Medine, İslam’ın kubbesi, hicretin toprağı, helal ve haramın meskenidir.) [Taberani]</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">Kısaca o mukaddes durağın taşı, toprağı ve her yeri Fahr-i kâinat efendimizin yakınlığı ile şereflenmiştir. Medine halkı, Resulullah efendimizin uğur ve bereketlerinden feyz almak için kendilerini evlerine davet ederlerdi. Aynı zamanda evlerinde namaz kılmasını murad edinirlerdi.</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">İmam-ı Malik hazretleri, Medine içinde hayvana binmekten kaçınır, (Bir yerde ki, Resulullah yaya gezip mübarek ayağı dokunmuştur, ben orada hayvana binmekten haya ederim) buyururdu.</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">Üç mescidi ziyaret</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">Fahr-i âlem efendimizin ziyaretine gitmeye niyet eden, Onun Mescid-i şerifini ziyarete, orada namaz kılmaya da niyet etmeli! Çünkü Onun mescidi, ziyaret için yolculuk yapılan üç mescidden biridir. Bu üç mescid şunlardır: Mescid-i Haram, Mescid-i Aksa, Mescid-i Nebevi.</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">Farz ve nafile namazları, Resulullah efendimizin mukaddes mescidinde kılmaya çalışmalıdır! Özellikle Ravda-i mutahharada kılmaya gayret etmelidir! Peygamber efendimiz buranın (Cennet bahçesi) olduğunu bildirmiştir. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">(Mescid-i haram hariç, mescidimde kılınan bir namaz, başka mescidde kılınan bin namazdan daha sevaptır.) [Buhari]</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">(Mescidimde, kırk vakit namaz kılan için, Cehennemden kurtuluş beratı yazılır.) [Tirmizi]</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">Kuba mescidi de önemlidir. Ziyaret ederek, orada namaz kılmalıdır! Peygamber efendimiz, her Cumartesi günü Kuba mescidine gider, orada iki rekat namaz kılardı. (Müslim)</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">(Kuba mescidinde namaz kılmak umre yapmak gibidir.) [Tirmizi]</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">(Gusledip, Kuba mescidine giderek, orada namaz kılana umre yapmış gibi sevap verilir.) [İ. Ahmed]</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">Eshab-ı kiramın bulunduğu Baki kabristanını da ziyaret etmeli! İmam-ı Malik hazretleri buyurdu ki: (Medine'de eshab-ı kiramdan onbin kişi vefat etmiştir. Onlar hep Baki'de defnedilmiştir.) Peygamber efendimiz, Baki’ye çıkar (Esselamü aleyküm ey müminler topluluğunun yurdu) diye selam verirdi. (Müslim)</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">Diğer kabirleri de ziyaret etmelidir. Bir hadis-i şerifte buyuruldu ki:</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">(İki kabristan, güneş ve ayın yer halkına ışık vermesi gibi gök halkına ışık verir. Birisi Medine kabristanı, diğeri de Askalân kabristanıdır.) [İbni Neccar]</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">Medine’de kırk vakit namaz</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">Sual: Hac veya Umre yapanın, Medine’de sekiz gün kalıp kırk vakit namaz kılması şart mıdır?</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">CEVAP</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">Hac veya Umre için, Medine-i münevverede sekiz gün kalıp kırk rekat namaz kılmak şart değildir. Yani kırk rekat namaz kılmak, hac ve umrenin şartlarından veya sünnetlerinden değildir.</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">Peygamber efendimiz için de Medine-i münevverede sekiz gün kalmak gerekmez.</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: DimGray"><span style="font-family: 'times new roman'">Kırk rekat namazın fazileti, Resulullahı ziyaret ile değil, Mescid-i nebevinin faziletiyle ilgilidir.</span></span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="elifgibi, post: 6298, member: 149"] [SIZE=4][COLOR=DimGray][FONT=times new roman][COLOR=green]Medine ve Kabr-i saadeti ziyaret [/COLOR] Medine’ye girerken ihrama girilmez. Mekke’de ihramlı iken olan yasaklar, Medine’de yasak değildir. Medine şehri uzaktan görülünce salât ve selam getirilir. Sonra, (ALLAHümme hâzâ haremü Nebiyyike ve mehbitü vahyike femnin aleyye biddühuli fihi vec’alhü vikâyeten li minennâr ve emânen minel azâb vec’alni minelfâizine bi şefaatil Mustafâ yevmelmeâb) denir. Hacdan sonra, Medine’ye gidip, Resulullah efendimizin mübarek kabrini ziyaret etmek lazımdır. Medine’ye girince, yalnız kabr-i Nebiyi ziyareti niyet etmeli. Mescid-i Nebide bir namaz, başka yerlerdeki bin namazdan daha üstündür. Oruç, sadaka, zikir ve Kur’an-ı kerim okumak gibi ibadetler de böyledir. Şehre veya Mescide girmeden önce gusül abdesti alınır. Güzel koku sürünülür. Yeni, temiz elbise giyinilir. Şehre yürüyerek girmek iyi olur. [Selef-i salihin, Medine-i münevvereye yaklaşınca, inip yaya yürürlerdi. Böyle yapmak edep gereğidir. Allame Ebu Abdullah b. Reşid anlatır: (Hicri, 684'de Medine'ye geldim. Vezir Ebu Abdullah bin Ebil-Kasım benimle idi. Gözleri ağrıyordu. Medine'ye yaklaşınca, bineklerimizden inip yaya yürümeye başladık. Vezir de, Kabr-i şerifin şevkiyle yaya yürüdü. Hemen o saat gözlerine şifa ihsan edildi. Kendi hâlini anlatan çok güzel bir kaside yazdı.)] Eşyalarını bir yere yerleştirdikten sonra, o yerlerin kıymetini ve yüksekliğini düşünerek, boynu bükük, kalbi kırık olarak; (Bismillahi ve alâ Milleti Resulillah) der ve hicret gecesi gelmiş olan (İsrâ) suresinin sekseninci âyetini ve namazda okunan salevat-ı şerifleri okuyarak ve (Vağfir li-zunubi veftah li ebvâbe rahmetike ve fadlike) diyerek mescide gelir. Bab-ı selamdan veya bab-ı Cibril’den mescide girip, minber yanında iki rekat Tahıyyetül mescid namazı kılar. Minberin direği sağ omuzu hizasına gelmelidir. İki rekat da şükür namazı kılar. [Eshab-ı kiramdan Hazret-i Cabir diyor ki: (Seferden gelmiştim. Hemen geldiğim gibi gidip Resulullaha selam verdim. O da mescidin önlerinde duruyordu. (Mescidde namaz kıldın mı?) buyurdu. Ben de, hayır, dedim. (Hemen git, mescide gir, namaz kıl. Ondan sonra gel, bana selam ver) buyurdu. (İbni Hubeyb)] Duadan sonra edeple kalkıp Hucre-i Saadete gelir. Muvâcehe-i Saadet duvarına karşı, arkasını kıbleye dönerek, Resulullah efendimizin mübarek yüzüne karşı, iki metre uzakta, edeple durur. Resulullah efendimizin kabr-i şerifinde diri olduğunu, kendisini gördüğünü, selamını dualarını işittiğini ve cevap verdiğini, âmin dediğini düşünür. (Esselamu aleyke yâ seyyidi, ya ResulALLAH ...) diye başlayan duayı okur. Emanet olan selamları söyler. [Ziyaretçi, huşû ve hudû ile selam vermelidir! Sesini ne çok yüksek, ne de fısıltı derecesinde alçak etmeli, orta derecede çıkarmalı ki, edebe uygun olsun. Hazret-i Ömer, Resulullah efendimizin mescidinde, yüksek sesle konuşan Taifli iki kişiye; “Eğer bu şehir halkından olsaydınız, Resulullahın mescidinde böyle yüksek sesle konuştuğunuz için sizi döverdim” dedi. (Buhari) Fahr-i kâinat efendimizi ziyaret ederken, mübarek yüzüne karşı durup, arkasını kıbleye vermelidir! Halife Mansur, (Ziyarette, kabr-i şerife mi, kıbleye mi döneyim?) diye sorunca, imam-ı Malik hazretleri, (Fahr-i kâinat, sana ve baban Hazret-i Âdem'e kıyamette şefaatçidir. Ona arka dönülmez) buyurdu. Şerefli kabre çok yakına varmamalı, sağlığında, şerefli huzurunda nasıl durulursa, öyle edepli durmalı, önüne bakmalı, etrafa bakmaktan sakınmalıdır!] Sonra yarım metre sağa gelip, (Esselamu aleyke yâ halifeti Resulillah ...) diye başlayan uzun duayı okuyarak Hazret-i Ebu Bekir’e selam verir. Sonra yarım metre sağa gidip, Hazret-i Ömer’e selam verir. Sonra kendine ve ana babasına ve bütün müslümanlara dua eder. Sonra yine Resulullah efendimizin mübarek yüzünün karşısına gelir, dilediği duaları yapar. Sonra Ebu Lübabe hazretlerinin kendini bağlayarak tevbe etmiş olduğu direğe gelir. Burada ve Ravda-i mutahharada nafile, kaza kılar. Tevbe ve dua eder. Dilediği zamanlarda, Mescid-i Kubâ ve Mescid-i Kıbleteyn, Uhud şehidleri ve Baki’deki mezarları ve birçok meşhur mübarek yerleri de ziyaret etmelidir. Mescidde iki rekat namaz kıldıktan sonra, Hücre-i saadete gelip, mübarek yüzüne karşı dönmeli. Diri iken olduğu gibi huzurunda edep ile durup, salât ve selam vermelidir. Hadis-i şerifte buyuruldu ki: (Bana selam verene, ben de selam veririm.) [Beyheki, Ebu Davud] Hacca giden fakir, Mekke’ye gidinceye kadar nafile ibadet yapmakta, nafile sevap almaktadır. Mekke şehrine girince hac etmesi farz olur. Zengin ise, memleketinden hac için çıktığı anda farz sevabı kazanmaktadır. Farzın sevabı, nafilenin sevabından daha çoktur. Fakir, memleketinde ihrama girerek yola çıkarsa, yolda da farz sevabı kazanarak, zenginin sevabına kavuşur. Ana babası kendine muhtaç olmayan bir kimse, onlardan izinsiz farz olan hacca gidebilir, fakat nafile olan hacca gidemez. Sual: Mekke’den sonra Medine’ye gitmek zorunlu mu? CEVAP Zorunlu değilse de gitmeye çalışmalı! Peygamber efendimizin mübarek kabr-i şerifini ziyaret ederek büyük nimetlere kavuşmaya çalışmalı! Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki: (Kabrimi ziyaret edene şefaatim vacip oldu.) [Beyheki, Dare Kutni, Taberani] (Kabrimi ziyaret edene şefaatim helal oldu.) [Bezzar] (Sadece beni ziyaret için gelen, kıyamette şefaatimi hak etmiş olur.) [Müslim] (Medine’ye gelip kabrimi ziyaret eden, Kıyamette komşum olur, ona şefaat ederim.) [Şir’a] (Hac edip kabrimi ziyaret eden, beni diri iken ziyaret etmiş gibi olur.) [Taberani, Dare Kutni, İbni Cevzi] (Hac edip de, beni ziyaret etmeyen, beni incitmiş olur.) [Dare Kutni, İ.Malik] (İmkan bulup da mazeretsiz beni ziyaret etmeyen bana cefa etmiş olur.) [İbni Neccar] (Vefatımdan sonra beni ziyaret eden, hayatımda ziyaret etmiş gibidir.) [Beyheki] (Kabrimin yanında, benim için okunan salevatı işitirim. Uzak yerlerde okunanlar bana bildirilir.) [İbni Ebi Şeybe] [Bu müjdelere kavuşabilmek için elbette Ehl-i sünnet itikadında olmak şarttır. Bid’at ehlinin veya gayri müslimlerin yaptığı hiçbir ibadet kabul olmaz.] İmam-ı Kastalani hazretleri, (Mevahib-i ledünniyye) kitabında buyuruyor ki: Resulullah efendimizin kabr-i şerifini ziyaret etmek, taatlerin en büyüklerinden ve ibadetlerin en şereflilerindendir. Bunun aksini iddia eden, ALLAHü teâlâya, Resulüne ve müslümanlara muhalefet etmiş, İslam ipini koparmıştır. Peygamber mi diri, şehid mi? Hacca gidip gelen herkes bilir ki, Vehhabiler, Resulullah efendimizin kabri şerifini ziyaret edip "Şefaat ya ResulALLAH" diyenlere, (Ya hacı, şirk şirk...) diyerek Müslümanlara müşrik diyorlar. Resulullahın ümmetinden olan şehidlere diri dedikleri halde, Resulullah efendimize ölü demeleri âyetlere de, hadis-i şeriflere de aykırıdır. Tibyan’da bildiriliyor ki: Bedir’de falanca filanca öldü gitti denildiği zaman, ALLAHü teâlâ, şehidler için ölü denmesini yasaklayıp buyurdu ki: (ALLAH yolunda öldürülenlere ölü demeyin. Bilakis onlar diridir, ama siz bunun şuurunda değilsiniz.) [Bekara 154] Hadis-i şerifte de buyuruluyor ki: (Uhud’da şehid olan kardeşlerinizin ruhları yeşil kuşlarla Cennete gitmiştir. Onlar Cennetin ırmaklarından su içer, meyvelerinden yiyip Arş’ın gölgesinde asılı altın kandillerle giderler, istirahat ederler. Yiyecek, içeceklerin lezzetini ve orada yaşanan hayatın güzelliklerini tattıkları zaman, “ALLAHü teâlânın bize neler verdiğini kardeşlerimiz bilselerdi de cihattan çekinmeselerdi” dediler. ALLAHü teâlâ da, ben onlara, sizin durumunuzu bildiririm buyurdu.) [Müslim, Tirmizi, İbni Mace] Bu konu ile ilgili âyet-i kerime meali de şöyledir: (ALLAH yolunda öldürülenleri ölü sanmayın, onlar, Rableri indinde diridir ve ALLAH’ın bol nimetinden sevinç içinde rızıklanırlar, arkalarından kendilerine ulaşamayan [henüz şehid olmamış] kimselere, kendilerine korku olmadığını ve kendilerinin üzülmeyeceklerini müjdelemek isterler.) [Al-i İmran 169] Birinci âyette, ALLAH yolunda öldürülenlere ölü demeyin, onlar diridir diye ikaz ediliyor. İkinci âyette de, ALLAH yolunda öldürülmüş olanların diri olduğu ve yiyip içtikleri bildiriliyor. Şimdi vehhabilere soruyoruz: Şehid mi üstün, yoksa Peygamber mi? Şehid sıradan bir Müslümandır. Savaşta ölenin imanı varsa şehid olur. Attan düşüp ölen bile şehiddir. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki: (Suda boğulan, yangında ölen, enkaz altında kalarak ölen şehiddir.) [İbni Asakir] (Abdestli yatıp da ölen şehiddir.) [Deylemi] (Mütteki müezzin, şehid gibidir. Ölürse kabrinde kurtlanmaz.) [Taberani] (ALLAHü teâlâdan sıdk ile ihlas ile şehidlik isteyen, yatağında ölse bile, şehid olur.) [Müslim] ALLAH yolunda ölen şehide ölü demek caiz değil iken, bütün ömrünü ALLAH’ın emrine uyarak ALLAH yolunda geçiren Peygamber efendimize ölü demek nasıl caiz olur? Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki: (Her Peygamber, kabrinde diri olup namaz kılar.) [Beyheki, Ebu Ya’la] (Peygamberlerin vücudunu toprak çürütmez. Bir mümin salevat okuyunca, bir melek bana haber verir, "Falan oğlu filan, sana selam söyledi" der.) [İbni Mace, Ebu Davud] İki âyet-i kerime meali şöyledir: (Peygamber, müminlere kendi canlarından üstündür.) [Ahzab 6] (Bütün dinlerden üstün kılmak üzere, Resulünü hidayet ve hak din ile gönderen Odur.) [Fetih 28] Bu iki âyetten anlaşıldığı gibi, Peygamberimizin dini diğer dinlerden üstün olduğu gibi, kendi de herkesten üstündür. Bir hadis-i şerif meali şöyledir: (Ben bütün insanların efendisiyim.) [Buhari] Şehidlerin ruhu yaşıyor da, âlemlere rahmet olarak gönderilen Resulullahın ruhu yaşamıyor mu? Ruh ölmez, kâfirlerin ruhu bile ölmez. Peygamberin ALLAH yanında bir şehid kadar da kıymeti yok mu? Şehid diri oluyor da, Peygamber niye diri olmasın? Şehid cennette rızıklandırılıyor da Peygamber niye rızıklandırılmasın? Peygamber hâşâ ALLAH yolunda olmazsa, şehid ALLAH yolunda nasıl olur? Peygamber diri olmazsa şehid nasıl diri olur? Peygamber işitmezse, şehid nasıl işitir? Halbuki şehidin, Müslümanlığı da şehidliği de bu Peygambere iman etmeye bağlıdır. Peki şehidler ALLAH yolunda da, hâşâ Peygamberler, sıddıklar, ulema-i rasihin ve emr-i maruf yapanlar şeytanın yolunda mıdır? Bu ne çirkin suçlamadır öyle? Resulullah şehid değil midir? Resulullah, son hastalığında, (Hayber’de yediğim zehirli etin acısını hâlâ hissediyorum. Zehrin tesirinden aort damarım, bıçak gibi kesiliyor) buyurdu. (Buhari) İbni Mesud hazretleri ve diğer Eshab-ı kiram, (O zehirli etin tesiriyle Resulullah şehid oldu) buyurdu. Peygamberlik şehidlikten üstündür. Fakat şehid olmak da bir nimettir. ALLAHü teâlâ Resulüne bu nimeti de vermek için son hastalığında bu zehrin etkisini göstermiştir. (Mevahib-i ledünniyye) Sual: Selefi bir siteden aldığım aşağıdaki hadislere uydurma deniyor. Uydurma olmayanların karşısına kaynaklarını yazar mısınız? CEVAP İslam âlimlerinin kitaplarındaki bir hadis uydurma olmaz. Çünkü onlar Resulullahın vârisidir. Resulullahın vârisi Resulullaha ihanet eder mi? Sonra onlar uydurma hadisi sahihten ayıramayacak kadar cahil değillerdi. Hadis-i şeriflerin kaynakları karşılarına yazılmıştır: 1- (Kabrimi ziyaret edene şefaatim vacip oldu.) [İbni Huzeyme, Bezzar, Dare Kutni, Taberani] 2- (Sadece beni ziyaret için gelen, kıyamette şefaatimi hak etmiş olur.) [Müslim, Taberani] 3- (Hac edip kabrimi ziyaret eden, beni diri iken ziyaret etmiş gibi olur.) [Taberani, Dare Kutni, Beyheki, İbni Cevzi] 4- (Sevap umarak beni ziyaret eden, kıyamette bana komşu olur.) [Mevahib-i Ledünniyye] 5- (Hac edip de beni ziyaret etmeyen, bana eza cefa etmiş olur.) [Dare Kutni, İmam-ı Malik, İbni Neccar, Mevahib-i Ledünniyye] Sual: Son hadiste, (Bana eza cefa etmiş olur) deniyor. Resulullaha eza cefa küfürdür. Bu bakımdan da son hadis uydurmadır deniyor. Bunun açıklaması nedir? CEVAP O kimseler mecaz, tevil, kinaye gibi deyimleri bilmedikleri için böyle akıllarına göre konuşuyorlar. Buradaki eza cefa, Resulullaha hakaret etmek değildir. Resulullah efendimiz, o kimse bu sevaptan mahrum kaldı diye üzülür. Bu hadisi bir çok âlim nakletmiş, biz sadece dört tanesini bulduk. Bunların ikisi muhaddis = hadis âlimidir. Birisi imam-ı Malik, hem hadis âlimi hem de Maliki mezhebinin kurucusudur. Bu âlimlere inanılmazsa kime inanılacak ki? Bu konuda başka hadis-i şerifler de vardır. Üçü şöyledir. (Bir Müslümana eziyet veren bana eziyet vermiş demektir, bana eziyet veren de ALLAHü teâlâya eziyet vermiş olur.) [Taberani] Halbuki ALLAH’a ve Resulüne eziyet etmek küfürdür. Ama bir mümine eziyet etmek haram olursa da küfür olmaz. Demek ki bir müminin üzülmesine ALLAH ve Resulü de üzülüyor. (Ameller, pazartesi ve perşembe günleri ALLAHü teâlâya arz olunur. Cuma günleri de enbiyaya, ana-babaya, yakınlarına arz olunur. İyi amelle onlar ferahlanır, kötü amellerinize üzülürler. Öyle ise ALLAH’tan korkun ve günah işlemek suretiyle ölülerinize eziyet etmeyin.) [Hakim] Bizim günahlarımızı gören ölüler, üzülürler, niye bu iyi amel işlemiyor da kötü işler yapıyor derler. Biz günah işlemekle ölülere de günah yazılmaz. (ALLAHü teâlâ buyurdu ki: Abdesti bozulunca abdest almayan bana cefa etmiş olur. Abdest alıp da, iki rekat namaz kılmayan da bana cefa etmiş olur. İki rekat namaz kılıp da benden bir ihtiyacını istemezse yine bana cefa etmiş olur. Abdest alıp, iki rekat namaz kıldıktan sonra dua edenin duasını kabul etmezsem ben de ona cefa etmiş olurum. Halbuki ben cefa etmem.) [Şir’a] Hâşâ biz nâfile namaz kılmazsak ALLAH’a niye cefa etmiş olalım ki? Demek ki buradaki eza, cefa, (Kulum bu nimetlerden faydalanmadı) diye ALLAHü teâlâ üzülüyor. Üç mescitten başkasını ziyaret için, uzak yola çıkmak, ALLAH rızası için olursa caizdir. Başka niyetlerle olursa haramdır. Bu üç mescit: Mescid-i haram ve mescid-i Nebevi ve mescid-i Aksadır. (Yalnız üç mescide ziyaret için gidilir) hadis-i şerifi, Kabr-i saadeti ziyaret için Medine-i münevvereye gitmenin çok sevap olduğunu göstermektedir. Bu ziyareti yapmayanlar, bu çok sevaptan mahrum kalarak Resulullahı da üzmüş olurlar. Medine’nin fazileti Medine-i münevvere şehri çok kıymetlidir. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki: (Medine, kötüleri çıkarır, körüğün, demirin pasını çıkarıp attığı gibi.) [Buhari] (Medine’de ölebilen, orada ölsün. Ben, orada ölenlere şefaat ederim.) [Tirmizi] (Haremeynden [Mekke ve Medine'den] birinde ölen, emin olarak dirilir.) [Beyheki] Eminden maksat, kıyamet korkularını çekmeyendir. (Bütün beldeler kılıçla, Medine ise Kur’an-ı kerimle fetholundu.) [İbni Neccar] (Medine’nin açlık ve şiddetine sabreden her mümine, kıyamette şefaat ederim.) [Müslim] (Medine, İslam’ın kubbesi, hicretin toprağı, helal ve haramın meskenidir.) [Taberani] Kısaca o mukaddes durağın taşı, toprağı ve her yeri Fahr-i kâinat efendimizin yakınlığı ile şereflenmiştir. Medine halkı, Resulullah efendimizin uğur ve bereketlerinden feyz almak için kendilerini evlerine davet ederlerdi. Aynı zamanda evlerinde namaz kılmasını murad edinirlerdi. İmam-ı Malik hazretleri, Medine içinde hayvana binmekten kaçınır, (Bir yerde ki, Resulullah yaya gezip mübarek ayağı dokunmuştur, ben orada hayvana binmekten haya ederim) buyururdu. Üç mescidi ziyaret Fahr-i âlem efendimizin ziyaretine gitmeye niyet eden, Onun Mescid-i şerifini ziyarete, orada namaz kılmaya da niyet etmeli! Çünkü Onun mescidi, ziyaret için yolculuk yapılan üç mescidden biridir. Bu üç mescid şunlardır: Mescid-i Haram, Mescid-i Aksa, Mescid-i Nebevi. Farz ve nafile namazları, Resulullah efendimizin mukaddes mescidinde kılmaya çalışmalıdır! Özellikle Ravda-i mutahharada kılmaya gayret etmelidir! Peygamber efendimiz buranın (Cennet bahçesi) olduğunu bildirmiştir. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki: (Mescid-i haram hariç, mescidimde kılınan bir namaz, başka mescidde kılınan bin namazdan daha sevaptır.) [Buhari] (Mescidimde, kırk vakit namaz kılan için, Cehennemden kurtuluş beratı yazılır.) [Tirmizi] Kuba mescidi de önemlidir. Ziyaret ederek, orada namaz kılmalıdır! Peygamber efendimiz, her Cumartesi günü Kuba mescidine gider, orada iki rekat namaz kılardı. (Müslim) Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki: (Kuba mescidinde namaz kılmak umre yapmak gibidir.) [Tirmizi] (Gusledip, Kuba mescidine giderek, orada namaz kılana umre yapmış gibi sevap verilir.) [İ. Ahmed] Eshab-ı kiramın bulunduğu Baki kabristanını da ziyaret etmeli! İmam-ı Malik hazretleri buyurdu ki: (Medine'de eshab-ı kiramdan onbin kişi vefat etmiştir. Onlar hep Baki'de defnedilmiştir.) Peygamber efendimiz, Baki’ye çıkar (Esselamü aleyküm ey müminler topluluğunun yurdu) diye selam verirdi. (Müslim) Diğer kabirleri de ziyaret etmelidir. Bir hadis-i şerifte buyuruldu ki: (İki kabristan, güneş ve ayın yer halkına ışık vermesi gibi gök halkına ışık verir. Birisi Medine kabristanı, diğeri de Askalân kabristanıdır.) [İbni Neccar] Medine’de kırk vakit namaz Sual: Hac veya Umre yapanın, Medine’de sekiz gün kalıp kırk vakit namaz kılması şart mıdır? CEVAP Hac veya Umre için, Medine-i münevverede sekiz gün kalıp kırk rekat namaz kılmak şart değildir. Yani kırk rekat namaz kılmak, hac ve umrenin şartlarından veya sünnetlerinden değildir. Peygamber efendimiz için de Medine-i münevverede sekiz gün kalmak gerekmez. Kırk rekat namazın fazileti, Resulullahı ziyaret ile değil, Mescid-i nebevinin faziletiyle ilgilidir.[/FONT][/COLOR][/SIZE] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Günün ilk namazı hangi namazdır
Cevap yaz
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Genel islami paylaşımlar
Hac
Medine ve Kabr-i saadeti ziyaret
Üst
Alt