Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Kuran-ı Kerim
Tecvid öğreniyorum
Medd-i asli
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="ceylannur" data-source="post: 23734" data-attributes="member: 1208"><p><strong><span style="color: red">a- MEDD-İ ASLİ</span></strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Buna; "Medd-i tabii" de denir ki, bu daha meşhurdur. Med</strong></p><p><strong>harflerinden ayrılmayan, med harfinin zatı ile kaim olan medlere: "Aslî</strong></p><p><strong>(tabii) med" denir. Tarifi şöyledir:</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong><span style="color: blue">Medd-i Tabii:</span> Bir kelimede harf-i medden biri bulunur, sebeb-i</strong></p><p><strong>medden hiçbiri olmazsa o kelime: "Medd-i Tabiî" olur. ( .(قَاتَلَ) ,(قَالوُا</strong></p><p><strong>سِيرُوا ) ) kelimelerinde olduğu gibi.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>قَالَ) ): Medd-i Tabii olur. Çünkü kafı çeken harf-i medden elif var.</strong></p><p><strong>Sebeb-i medden ise hiçbiri yoktur.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>حَكِيماً) ) ve ( عَلِيمًا ) gibi iki üstünlü kelimeler üzerinde vakıf yapılacak</strong></p><p><strong>olursa, iki üstünden bedel elif üzerine vakıf yapılır ve medd-i tabii olur.</strong></p><p><strong>Fakat durulmayıp geçilirse, medd-i tabii olmaz.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Yukarıdaki misallerde, harf-i medd hem okunuşta hem de yazılışta</strong></p><p><strong>vardır. Bazen okunuşta olur, fakat yazılışta bulunmaz. Bu durum, vav ve</strong></p><p><strong>ye harflerinde olur. İleride zamir bahsinde de beyan edileceği gibi,(bak.</strong></p><p><strong>Sh: 47) kelimenin aslından olmayan ve he ( ه) şeklinde yazılan ve zamir</strong></p><p><strong>olan he ( ه) lerin harekesi ötre olunca, onu çeken gizli bir vav vardır.</strong></p><p><strong>Buna: "Vav-ı mukadder" denir. ( لَهُ ) deki he ( ه) gibi. Hareke esre</strong></p><p><strong>olunca, onu çeken gizli bir ye vardır. Buna da: "Ya-ı mukadder" denir.</strong></p><p><strong>بِهِ ) ) deki he ( ه) gibi. Bu durumda da, bu zamirden sonra sebeb-i</strong></p><p><strong>medden hiçbiri vaki olmazsa, o yerde de medd-i tabii olur. ( لَهُ مَالٌ ) gibi.</strong></p><p><strong></strong><span style="color: blue"></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Hükmü:</strong></span><strong> Medd-i tabii bir elif miktarı çekilir. Farzdır. Bir eliften</strong></p><p><strong>eksik veya fazla çekmek lahn-ı celi (ağır ve açık hata. Bak. Sh: 60) olur.</strong></p><p><strong>Haramdır. Bir elif miktarı, iki hareke miktarına eşittir. Bu harekenin</strong></p><p><strong>birisi med harfinden önceki harfe, diğeri ise med harfine aittir. Bu da bir</strong></p><p><strong>parmak kaldırıp indirecek kadar zaman miktarı olarak kabul edilir. Bu</strong></p><p><strong>izah, sadece teorik bir ifadedir. Bunların tatbikatını fem-i muhsin'den</strong></p><p><strong>öğrenmek gerekir.</strong></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ceylannur, post: 23734, member: 1208"] [B][COLOR=red]a- MEDD-İ ASLİ[/COLOR] Buna; "Medd-i tabii" de denir ki, bu daha meşhurdur. Med harflerinden ayrılmayan, med harfinin zatı ile kaim olan medlere: "Aslî (tabii) med" denir. Tarifi şöyledir: [COLOR=blue]Medd-i Tabii:[/COLOR] Bir kelimede harf-i medden biri bulunur, sebeb-i medden hiçbiri olmazsa o kelime: "Medd-i Tabiî" olur. ( .(قَاتَلَ) ,(قَالوُا سِيرُوا ) ) kelimelerinde olduğu gibi. قَالَ) ): Medd-i Tabii olur. Çünkü kafı çeken harf-i medden elif var. Sebeb-i medden ise hiçbiri yoktur. حَكِيماً) ) ve ( عَلِيمًا ) gibi iki üstünlü kelimeler üzerinde vakıf yapılacak olursa, iki üstünden bedel elif üzerine vakıf yapılır ve medd-i tabii olur. Fakat durulmayıp geçilirse, medd-i tabii olmaz. Yukarıdaki misallerde, harf-i medd hem okunuşta hem de yazılışta vardır. Bazen okunuşta olur, fakat yazılışta bulunmaz. Bu durum, vav ve ye harflerinde olur. İleride zamir bahsinde de beyan edileceği gibi,(bak. Sh: 47) kelimenin aslından olmayan ve he ( ه) şeklinde yazılan ve zamir olan he ( ه) lerin harekesi ötre olunca, onu çeken gizli bir vav vardır. Buna: "Vav-ı mukadder" denir. ( لَهُ ) deki he ( ه) gibi. Hareke esre olunca, onu çeken gizli bir ye vardır. Buna da: "Ya-ı mukadder" denir. بِهِ ) ) deki he ( ه) gibi. Bu durumda da, bu zamirden sonra sebeb-i medden hiçbiri vaki olmazsa, o yerde de medd-i tabii olur. ( لَهُ مَالٌ ) gibi. [/B][COLOR=blue] [B]Hükmü:[/B][/COLOR][B] Medd-i tabii bir elif miktarı çekilir. Farzdır. Bir eliften eksik veya fazla çekmek lahn-ı celi (ağır ve açık hata. Bak. Sh: 60) olur. Haramdır. Bir elif miktarı, iki hareke miktarına eşittir. Bu harekenin birisi med harfinden önceki harfe, diğeri ise med harfine aittir. Bu da bir parmak kaldırıp indirecek kadar zaman miktarı olarak kabul edilir. Bu izah, sadece teorik bir ifadedir. Bunların tatbikatını fem-i muhsin'den öğrenmek gerekir.[/B] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Günün ilk namazı hangi namazdır
Cevap yaz
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Kuran-ı Kerim
Tecvid öğreniyorum
Medd-i asli
Üst
Alt