Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Genel islami paylaşımlar
La İlahe İllallah’ın manası.
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Ekrem" data-source="post: 2237" data-attributes="member: 3"><p>Allah’a (cc) yaklaşmak için ölülere kurban kesen, türbelere yardımda bulunan, kabirlerin etrafını tavaf eden ve adak adayanlar, Allah’ın (cc) yaratıcı ve her şeyin sahibi olduğuna inansalar bile, ilk Arap müşrikleri gibi Allah’a (cc) şirk koşmuş olurlar Mekke müşrikleri, kabirlere ve putlara tapmadıklarını söylüyor fakat uygulamada aksini yapıyorlardı Onlar yaratıcı ve rızık verici olduğuna inanmadıkları halde, sırf kendilerini Allah’a (cc) daha çok yaklaştırsınlar diye salih olduğuna inandıkları bazı kişilere ibadet ediyorlardı.</p><p></p><p>Hakimiyet, “La ilahe illallah”ın gerçek manasının tamamını değil sadece bir cüzünü oluşturur Çünkü ibadette şirk koşan bir kimsenin, şeriatın hükmünü kabul etmesinin bir faydası yoktur Şayet “La ilahe illallah” ın manası onların zannettiği gibi olsaydı, Rasulullah (sav) ile müşrikler arasında herhangi bir mücadele olmaz, onlar da Rasulullah’a (sav) bağlanırlardı Böyle bir durumda, Rasulullah (sav) onlara: “Allah’ın varlığını ve her şeye kadir olduğunu tasdik edin Hukuki meselelerde şeriatın hükmüne tabi olun” der ve onları ibadetlerinde serbest bırakırdı O zaman Allah Rasulü’ne tabi olurlardı Bunlar, Arap lisanının ehli olan bir kavim oldukları için “La ilahe illallah” ın putları tapmayı reddettiğini ve sadece lafzi bir mana taşımadığını anlıyorlardı Bundan dolayıdır ki bu kelimeden nefret ederek uzaklaştılar ve şöyle dediler: “ İlahları tek bir ilah mı kıldı? Şüphesiz bu çok acaip bir şey” (Sa’d: 5)</p><p></p><p>Allah (cc) onları şöyle vasfediyor:</p><p>“Onlara “La ilahe illallah” denildiği zaman kibirlenirlerdi ve “mecnun bir şair için ilahlarımızı mı terk edeceğiz” derlerdi” (Saffat: 35-36)</p><p>Onlar, “La ilahe illallah”ın Allah’ın (cc) dışında ibadet edilen her şeyi reddetmek, ibadette sadece Allah’ı (cc) birleme manasına geldiğini çok iyi biliyorlardı Şayet müşrikler “La ilahe illallah” dedikleri halde putlara ibadet etmeye devam etselerdi, kendi içlerinde çelişkiye düşerek bundan rahatsız olurlardı.</p><p></p><p>Günümüzde kabirlere ibadet edenler, bu şiddetli çelişkiden hiç rahatsız olmuyor, onlar “La ilahe illallah” demelerine rağmen bir çok ibadeti ölülere yapmaya devam ediyorlar Ebu Cehil ve Ebu Leheb, bu kelimenin manasını günümüzde kabirlere ibadet edenlerden çok daha iyi biliyorlardı Onların bile eli kurudu!</p><p></p><p>Sonuç olarak: Kim bu kelimeyi, manasını bilerek söyler, gereğiyle amel edip açık ve gizli şirkten kaçınırsa, ibadeti tam bir itikatla yalnız Allah’a (cc) has kılıp bununla amel ederse, işte o gerçek bir mümindir Kim “La ilahe illallah” deyip inanmadığı halde zahiren amel ederse, o da münafıktır Kim bu kelimeyi diliyle söyler fakat onu bozacak amellerden birini işler ve Allah’a (cc) şirk koşarsa o da müşriktir “La ilahe illallah” kelimesinden kastedilen; manasını bilip bu mananın gerektirdiği şekilde Allah’a (cc) ibadet etmektir</p><p></p><p>İbadet, muamelat ve bütün meselelerde Allah’ın (cc) hükümlerini kabul edip, beşeri kanunları reddetmek, insan ve cin şeytanlarının revaca çıkardığı bütün hurafeleri ve bidatleri ortadan kaldırmak bu kelimenin ameli gereklerindendir</p><p>Allah (cc) şöyle buyuruyor:</p><p>“Yoksa onların dinden Allah’ın izin vermediği bir şeyi kendileri için din gösteren ortakları mı vardır?” (Şura: 21)</p><p>“Eğer siz onlara itaat ederseniz, muhakkak ki müşrikler olursunuz” (En’am: 121)</p><p>“Onlar Allah’ı bırakıp hahamlarını, rahiplerini ve Meryemoğlu Mesih’i Rabler edindiler” (Tevbe: 31)</p><p>Nebi (sav) bu ayeti kerimeyi okudu Bunun üzerine Adiyy b Hatem Rasulullah’a (sav) dedi ki:</p><p></p><p>“Muhakkak onlar, onlara ibadet etmiyorlar ki</p><p>Rasulullah (sav):</p><p></p><p>“Onlar Allah’ın helal kıldığı bir şeyi haram, haram kıldığı bir şeyi helal kıldıkları zaman onlara itaat etmiyorlar mı?” dedi</p><p>Adiyy b Hatim: “Evet,” deyince,</p><p></p><p>Rasulullah (sav):</p><p>“İşte böylece onlara ibadet ediyorlar” buyurdu (Tirmizi, Tefsir: 10; Taberi: 14/210 (61632-61634); Suyuti, Durru’l-Mensur: 3/230; Beyhaki, Sünenü’l-Kübra)</p><p>Şeyh Abdurrahman b Hasan dedi ki:</p><p>“Allah’tan başkalarına itaat etmekle alimlerini rabler edindiler Aynı olaylar bu ümmetin içinde de vuku bulmaktadır Bu ise en büyük şirk olup, “La ilahe illallah” ın manasını ortadan kaldırır” Bu kelimeyi söyleyen bir kimsenin, beşeri kanunlarla muhakeme olmayı da reddetmesi gerekir Çünkü sadece Allah’ın kitabıyla hükmolunmak, onun dışında kalan beşeri sistemleri terketmek vaciptir</p><p>Allah (cc) şöyle buyuruyor:</p><p>“ Eğer bir şeyde ihtilafa düşerseniz onu Allah’a ve Rasulü’ne götürün” (Nisa: 59)</p><p>“Herhangi bir şey hakkında anlaşmazlığa düşerseniz, onun hakkında hüküm vermek hakkı Allah’ındır İşte benim Rabbim olan Allah O’dur” (Şura: 10)</p><p>Allah (cc) kendi indirdiği şeriatle hükmetmeyenler hakkında kafir, fasık, zalim diye hüküm vermiştir Allah’ın (cc) indirdiğinin dışında hüküm veren kişide iman yoktur “La ilahe illallah” müslümanların yaşamlarının her yönüne hakim olması gereken bir hayat nizamıdır Bazılarının zannetikleri gibi, sadece manasını anlamadan gereğiyle amel etmeden, sabah ve akşam virdlerinde bereket için tekrar edilen bir söyleyişten ibaret değildir “La ilahe illallah”ın gereklerine bağlılık, Allahû Teala’nın isim ve sıfatlarına Allah (cc) ve Rasûlünün (sav) bildirdiği şekilde iman etmeyi gerektirir.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ekrem, post: 2237, member: 3"] Allah’a (cc) yaklaşmak için ölülere kurban kesen, türbelere yardımda bulunan, kabirlerin etrafını tavaf eden ve adak adayanlar, Allah’ın (cc) yaratıcı ve her şeyin sahibi olduğuna inansalar bile, ilk Arap müşrikleri gibi Allah’a (cc) şirk koşmuş olurlar Mekke müşrikleri, kabirlere ve putlara tapmadıklarını söylüyor fakat uygulamada aksini yapıyorlardı Onlar yaratıcı ve rızık verici olduğuna inanmadıkları halde, sırf kendilerini Allah’a (cc) daha çok yaklaştırsınlar diye salih olduğuna inandıkları bazı kişilere ibadet ediyorlardı. Hakimiyet, “La ilahe illallah”ın gerçek manasının tamamını değil sadece bir cüzünü oluşturur Çünkü ibadette şirk koşan bir kimsenin, şeriatın hükmünü kabul etmesinin bir faydası yoktur Şayet “La ilahe illallah” ın manası onların zannettiği gibi olsaydı, Rasulullah (sav) ile müşrikler arasında herhangi bir mücadele olmaz, onlar da Rasulullah’a (sav) bağlanırlardı Böyle bir durumda, Rasulullah (sav) onlara: “Allah’ın varlığını ve her şeye kadir olduğunu tasdik edin Hukuki meselelerde şeriatın hükmüne tabi olun” der ve onları ibadetlerinde serbest bırakırdı O zaman Allah Rasulü’ne tabi olurlardı Bunlar, Arap lisanının ehli olan bir kavim oldukları için “La ilahe illallah” ın putları tapmayı reddettiğini ve sadece lafzi bir mana taşımadığını anlıyorlardı Bundan dolayıdır ki bu kelimeden nefret ederek uzaklaştılar ve şöyle dediler: “ İlahları tek bir ilah mı kıldı? Şüphesiz bu çok acaip bir şey” (Sa’d: 5) Allah (cc) onları şöyle vasfediyor: “Onlara “La ilahe illallah” denildiği zaman kibirlenirlerdi ve “mecnun bir şair için ilahlarımızı mı terk edeceğiz” derlerdi” (Saffat: 35-36) Onlar, “La ilahe illallah”ın Allah’ın (cc) dışında ibadet edilen her şeyi reddetmek, ibadette sadece Allah’ı (cc) birleme manasına geldiğini çok iyi biliyorlardı Şayet müşrikler “La ilahe illallah” dedikleri halde putlara ibadet etmeye devam etselerdi, kendi içlerinde çelişkiye düşerek bundan rahatsız olurlardı. Günümüzde kabirlere ibadet edenler, bu şiddetli çelişkiden hiç rahatsız olmuyor, onlar “La ilahe illallah” demelerine rağmen bir çok ibadeti ölülere yapmaya devam ediyorlar Ebu Cehil ve Ebu Leheb, bu kelimenin manasını günümüzde kabirlere ibadet edenlerden çok daha iyi biliyorlardı Onların bile eli kurudu! Sonuç olarak: Kim bu kelimeyi, manasını bilerek söyler, gereğiyle amel edip açık ve gizli şirkten kaçınırsa, ibadeti tam bir itikatla yalnız Allah’a (cc) has kılıp bununla amel ederse, işte o gerçek bir mümindir Kim “La ilahe illallah” deyip inanmadığı halde zahiren amel ederse, o da münafıktır Kim bu kelimeyi diliyle söyler fakat onu bozacak amellerden birini işler ve Allah’a (cc) şirk koşarsa o da müşriktir “La ilahe illallah” kelimesinden kastedilen; manasını bilip bu mananın gerektirdiği şekilde Allah’a (cc) ibadet etmektir İbadet, muamelat ve bütün meselelerde Allah’ın (cc) hükümlerini kabul edip, beşeri kanunları reddetmek, insan ve cin şeytanlarının revaca çıkardığı bütün hurafeleri ve bidatleri ortadan kaldırmak bu kelimenin ameli gereklerindendir Allah (cc) şöyle buyuruyor: “Yoksa onların dinden Allah’ın izin vermediği bir şeyi kendileri için din gösteren ortakları mı vardır?” (Şura: 21) “Eğer siz onlara itaat ederseniz, muhakkak ki müşrikler olursunuz” (En’am: 121) “Onlar Allah’ı bırakıp hahamlarını, rahiplerini ve Meryemoğlu Mesih’i Rabler edindiler” (Tevbe: 31) Nebi (sav) bu ayeti kerimeyi okudu Bunun üzerine Adiyy b Hatem Rasulullah’a (sav) dedi ki: “Muhakkak onlar, onlara ibadet etmiyorlar ki Rasulullah (sav): “Onlar Allah’ın helal kıldığı bir şeyi haram, haram kıldığı bir şeyi helal kıldıkları zaman onlara itaat etmiyorlar mı?” dedi Adiyy b Hatim: “Evet,” deyince, Rasulullah (sav): “İşte böylece onlara ibadet ediyorlar” buyurdu (Tirmizi, Tefsir: 10; Taberi: 14/210 (61632-61634); Suyuti, Durru’l-Mensur: 3/230; Beyhaki, Sünenü’l-Kübra) Şeyh Abdurrahman b Hasan dedi ki: “Allah’tan başkalarına itaat etmekle alimlerini rabler edindiler Aynı olaylar bu ümmetin içinde de vuku bulmaktadır Bu ise en büyük şirk olup, “La ilahe illallah” ın manasını ortadan kaldırır” Bu kelimeyi söyleyen bir kimsenin, beşeri kanunlarla muhakeme olmayı da reddetmesi gerekir Çünkü sadece Allah’ın kitabıyla hükmolunmak, onun dışında kalan beşeri sistemleri terketmek vaciptir Allah (cc) şöyle buyuruyor: “ Eğer bir şeyde ihtilafa düşerseniz onu Allah’a ve Rasulü’ne götürün” (Nisa: 59) “Herhangi bir şey hakkında anlaşmazlığa düşerseniz, onun hakkında hüküm vermek hakkı Allah’ındır İşte benim Rabbim olan Allah O’dur” (Şura: 10) Allah (cc) kendi indirdiği şeriatle hükmetmeyenler hakkında kafir, fasık, zalim diye hüküm vermiştir Allah’ın (cc) indirdiğinin dışında hüküm veren kişide iman yoktur “La ilahe illallah” müslümanların yaşamlarının her yönüne hakim olması gereken bir hayat nizamıdır Bazılarının zannetikleri gibi, sadece manasını anlamadan gereğiyle amel etmeden, sabah ve akşam virdlerinde bereket için tekrar edilen bir söyleyişten ibaret değildir “La ilahe illallah”ın gereklerine bağlılık, Allahû Teala’nın isim ve sıfatlarına Allah (cc) ve Rasûlünün (sav) bildirdiği şekilde iman etmeyi gerektirir. [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Günün ilk namazı hangi namazdır
Cevap yaz
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Genel islami paylaşımlar
La İlahe İllallah’ın manası.
Üst
Alt