Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Hz. Muhammed (s.a.v)
Hadis-i Şerifler
Kutub-i Sitte Hadis-i Şerifleri - 001 - 4190
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="ömr-ü diyar" data-source="post: 7085" data-attributes="member: 376"><p><strong><span style="color: RoyalBlue">2821 - Abdullah Ibnu Amr Ibni 'l-As (radiyallahu anhuma) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki:</span></strong></p><p><strong><span style="color: RoyalBlue">"Imam namazi kilip tesehhudu tamamladiktan sonra, selam vermezden once hades vaki olsa (yani abdesti bozulsa), namazi tamamlanmistir, namazini tamamlayan cemaatteki diger kimselerin namazi da tamamlanmistir.''</span></strong></p><p><strong><span style="color: RoyalBlue">Ebu Davud, Salat 74, (617); Tirmizi, Salat 300 (408).</span></strong></p><p> <strong><span style="color: RoyalBlue"></span></strong></p><p><strong><span style="color: RoyalBlue">2822 - Hz. Ebu Hureyre anlatiyor: ''Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki: "(Imamlar) sizin icin kilarlar. Dogru kilarlarsa (sevabi)sizedir. Hatali kilarlarsa (sizin namazinizin sevabi) sizedir, hata onlarin aleyhlerinedir."</span></strong></p><p><strong><span style="color: RoyalBlue">Buhari, Ezan 55.</span></strong></p><p> <strong><span style="color: RoyalBlue"></span></strong></p><p><strong><span style="color: RoyalBlue">CUMA NAMAZININ FAZILETI, VUZUBU, AHKAMI</span></strong></p><p> <strong><span style="color: RoyalBlue"></span></strong></p><p><strong><span style="color: RoyalBlue">2823 - Ebu Hureyre (radiyallahu anh) anlatiyor:"Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki: "Kim cum'a gunu cenabet guslu ile gusul yapar, sonra cum'aya giderse sanki bir deve kurban etmis gibi (sevaba nail) olur. Kim ikinci saatte giderse bir sigir kurban etmis gibi (sevaba nail) olur.Kim ucuncu saat giderse boynuzlu bir davar kurban etmis gibi (sevaba nail) olur. Kim dorduncu saat giderse bir tavuk kurban etmis gibi (sevaba nail) olur. Kim besinci saatte giderse bir yumurta tasadduk etmis gibi (sevaba nail) olur. Imam (hutbeye) cikinca melekler hazir olur, zikri dinlerler."</span></strong></p><p><strong><span style="color: RoyalBlue">(Buhari, Cum'a4,19; Muslim, Cum'a 10, (850); Muvatta, Cum'a 1, (1,101); Ebu Davud, Taharet 129, (351); Tirmizi, Salat 358, (499); Nesai, Cum'a 14, (3, 99); Ibnu Mace, Ikamet 82, (1092).</span></strong></p><p> <strong><span style="color: RoyalBlue"></span></strong></p><p><strong><span style="color: RoyalBlue">2824 - Bir rivayette soyle denmistir: "Cuma gunu olunca, mescidin her bir kapisinda melekler vardir. Ilk gelenleri sirayla yazarlar. Imam (minbere) oturunca defterleri kapatip, zikri dinlemeye giderler."</span></strong></p><p><strong><span style="color: RoyalBlue">Muslim, Cum'a 24, (850).</span></strong></p><p> <strong><span style="color: RoyalBlue"></span></strong></p><p><strong><span style="color: RoyalBlue">2825 - Evs Ibnu Evs es-Sakafi (radiyallahu anh) anlatiyor:"Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdularki: "Kim (cuma gunu) yikar ve yikanirsa, kim erkenden (mescide) gider ve hutbenin basina yetisirse, yurur ve binmezse, imama yakin durur, dinler, malayani soz etmezse ona her bir adim icin bir yillik amelin oruclari ve namazlariyla sevabi yazilir.''</span></strong></p><p><strong><span style="color: RoyalBlue">Ebu Davud, Taharet 129 (345, 346); Tirmizi, Salat 356, (496); Nesai, Cum'a 12, (3, 97); Ibnu Mace, Ikamet 80, (1027); Buhari, Cum'a 6.</span></strong></p><p><strong><span style="color: RoyalBlue">Ebu Davud der ki:"Mekhul'e "gassele" ve "igtesele" den sorulmustu su cevabi verdi:"Bundan maksad basini ve bedenini yikamaktir.'' Sa'id Ibnu Abdilaziz de ayni seyi soyledi. "Hanimiyla cinsi munasebette bulunarak onu da yikanmaya muhtac kildi demektir. Boyle yapmak, namaza cikinca, gozlerin korunmasinda en elverisli vasitadir."</span></strong></p><p><strong><span style="color: RoyalBlue">"Igtisele" ise cimadan sonraki yikanmadir.</span></strong></p><p><strong><span style="color: RoyalBlue">"Bekkere" ilk vaktinde namaza gitmektir.</span></strong></p><p><strong><span style="color: RoyalBlue">"Ibtekere" hutbenin basina yetismektir.</span></strong></p><p> <strong><span style="color: RoyalBlue"></span></strong></p><p><strong><span style="color: RoyalBlue">2826 - Abdullah Ibnu Amr Ibni'l As (radiyallahu anhuma) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki: "Cum'a namazina uc (grup) insan katilir:</span></strong></p><p><strong><span style="color: RoyalBlue">1) Kisi var, namaza katilir, bos konusma yapar. Bunun namazdan hissesi, o konusmasidir.</span></strong></p><p><strong><span style="color: RoyalBlue">2) Kisi var namaza gelir dua eder. Bu kimse Allah'a duada bulunmustur, Allah dilerse onun istedigini hemen verir, dilerse vermez.</span></strong></p><p><strong><span style="color: RoyalBlue">3) Kisi vardir, namaza gelir sadece dinler ve sukut eder, mu'minlerin arasindan yararak gecmez, kimseye eza vermez. Onun bu namazi, daha once gecen cum'a'ya ve fazladan da uc gune kadar (gunahlarina) kefarettir. Bu hal Cenab-i Hakk'in su sozune binaendir: "Kim bir hayir yaparsa bu kendisinden on misliyle kabul edilir" (En'am 160).</span></strong></p><p><strong><span style="color: RoyalBlue">Ebu Davud, Salat 235, (1113).</span></strong></p><p> <strong><span style="color: RoyalBlue"></span></strong></p><p><strong><span style="color: RoyalBlue">2827 - Hz. Ali (radiyallalhu anh) Kufe 'de hutbe verirken minberden soyle seslenmistir: "Cum 'a gunu olunca seytan carsi ve pazara erkenden bayraklariyla gider, insanlara binbir engel cikararak mani olmaya, onlari cuma'dan (hic olmasa) geciktirmeye calisir. Melekler de erkenden gidip mescidin kapilarina dururlar. Gelenleri birinci saatte gelenler, ikinci saatte gelenler diye yazarlar. Bu hal imam (hutbeye) cikincaya kadar devam eder. Kisi mescidde, imami gorup, dinleyebilecegi biryere oturup, can kulagiyla dinledi ve konusmadi mi, kendisine iki kat sevap vardir. Kisi uzakta kalir ve imami dinleyemiyecegi bir yere oturur, sessiz durur ve konusmazsa bir hisse sevap alir. Eger, imami gorup dinleyebilecegi bir yere oturur fakat bos konusma yapar, sessiz kalmazsa, ona iki hisse vebal yazilir. Eger, dinleme ve gorme imkan ni olmayan bir yere oturur ve bos konusur ve sessiz kalmazsa, ona bir hisse vebal vardir. Kim de yanindaki arkadasina cum'a gunu "sus!'' derse "bos konusmus'' olur. Kim de bos konusur ise, o cumadaki sevaptan nasibsiz kalir. ''</span></strong></p><p><strong><span style="color: RoyalBlue">(Hz. Ali) konusmasinin sonunda sunu soyledi:"Ben bunu Resulullah (aleyhissalatu vesselam) 'dan isittim.''</span></strong></p><p><strong><span style="color: RoyalBlue">Ebu Davud, Salat 209, (1051).</span></strong></p><p> <strong><span style="color: RoyalBlue"></span></strong></p><p><strong><span style="color: RoyalBlue">2828 - Tarik Ibnu Sihab (radiyallahu anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdularki: "Cum'a namazi, dort kisi haric geri kalan her musluman uzerine cemaat icinde yapmasi gereken vacib bir hakk'dir. Cumadan istisna edilen bu dort kisi sunlardir: Kole, kadin, cocuk ve hasta."</span></strong></p><p><strong><span style="color: RoyalBlue">Ebu Davud, Salat 215, (1067).</span></strong></p><p> <strong><span style="color: RoyalBlue"></span></strong></p><p><strong><span style="color: RoyalBlue">2829 - Abdullah Ibnu Amr Ibni 'l-As (radiyallahu anhuma) anlatiyor:"Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki : "Ezani her isitene cuma farzdir."</span></strong></p><p><strong><span style="color: RoyalBlue">Ebu Davud, Salat 212, (1056).</span></strong></p><p> <strong><span style="color: RoyalBlue"></span></strong></p><p><strong><span style="color: RoyalBlue">2830 - Hz. Hafsa (radiyallahu anha) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki: "Her ihtilam olan erkege cum ' aya gitmek vacibtir. Cum'aya her gidene de gusul vacibtir."</span></strong></p><p><strong><span style="color: RoyalBlue">Ebu Davud, Taharet 129, (342); Nesai, Cum'a 2, (3, 89)</span></strong></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ömr-ü diyar, post: 7085, member: 376"] [B][COLOR=RoyalBlue]2821 - Abdullah Ibnu Amr Ibni 'l-As (radiyallahu anhuma) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki: "Imam namazi kilip tesehhudu tamamladiktan sonra, selam vermezden once hades vaki olsa (yani abdesti bozulsa), namazi tamamlanmistir, namazini tamamlayan cemaatteki diger kimselerin namazi da tamamlanmistir.'' Ebu Davud, Salat 74, (617); Tirmizi, Salat 300 (408). 2822 - Hz. Ebu Hureyre anlatiyor: ''Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki: "(Imamlar) sizin icin kilarlar. Dogru kilarlarsa (sevabi)sizedir. Hatali kilarlarsa (sizin namazinizin sevabi) sizedir, hata onlarin aleyhlerinedir." Buhari, Ezan 55. CUMA NAMAZININ FAZILETI, VUZUBU, AHKAMI 2823 - Ebu Hureyre (radiyallahu anh) anlatiyor:"Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki: "Kim cum'a gunu cenabet guslu ile gusul yapar, sonra cum'aya giderse sanki bir deve kurban etmis gibi (sevaba nail) olur. Kim ikinci saatte giderse bir sigir kurban etmis gibi (sevaba nail) olur.Kim ucuncu saat giderse boynuzlu bir davar kurban etmis gibi (sevaba nail) olur. Kim dorduncu saat giderse bir tavuk kurban etmis gibi (sevaba nail) olur. Kim besinci saatte giderse bir yumurta tasadduk etmis gibi (sevaba nail) olur. Imam (hutbeye) cikinca melekler hazir olur, zikri dinlerler." (Buhari, Cum'a4,19; Muslim, Cum'a 10, (850); Muvatta, Cum'a 1, (1,101); Ebu Davud, Taharet 129, (351); Tirmizi, Salat 358, (499); Nesai, Cum'a 14, (3, 99); Ibnu Mace, Ikamet 82, (1092). 2824 - Bir rivayette soyle denmistir: "Cuma gunu olunca, mescidin her bir kapisinda melekler vardir. Ilk gelenleri sirayla yazarlar. Imam (minbere) oturunca defterleri kapatip, zikri dinlemeye giderler." Muslim, Cum'a 24, (850). 2825 - Evs Ibnu Evs es-Sakafi (radiyallahu anh) anlatiyor:"Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdularki: "Kim (cuma gunu) yikar ve yikanirsa, kim erkenden (mescide) gider ve hutbenin basina yetisirse, yurur ve binmezse, imama yakin durur, dinler, malayani soz etmezse ona her bir adim icin bir yillik amelin oruclari ve namazlariyla sevabi yazilir.'' Ebu Davud, Taharet 129 (345, 346); Tirmizi, Salat 356, (496); Nesai, Cum'a 12, (3, 97); Ibnu Mace, Ikamet 80, (1027); Buhari, Cum'a 6. Ebu Davud der ki:"Mekhul'e "gassele" ve "igtesele" den sorulmustu su cevabi verdi:"Bundan maksad basini ve bedenini yikamaktir.'' Sa'id Ibnu Abdilaziz de ayni seyi soyledi. "Hanimiyla cinsi munasebette bulunarak onu da yikanmaya muhtac kildi demektir. Boyle yapmak, namaza cikinca, gozlerin korunmasinda en elverisli vasitadir." "Igtisele" ise cimadan sonraki yikanmadir. "Bekkere" ilk vaktinde namaza gitmektir. "Ibtekere" hutbenin basina yetismektir. 2826 - Abdullah Ibnu Amr Ibni'l As (radiyallahu anhuma) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki: "Cum'a namazina uc (grup) insan katilir: 1) Kisi var, namaza katilir, bos konusma yapar. Bunun namazdan hissesi, o konusmasidir. 2) Kisi var namaza gelir dua eder. Bu kimse Allah'a duada bulunmustur, Allah dilerse onun istedigini hemen verir, dilerse vermez. 3) Kisi vardir, namaza gelir sadece dinler ve sukut eder, mu'minlerin arasindan yararak gecmez, kimseye eza vermez. Onun bu namazi, daha once gecen cum'a'ya ve fazladan da uc gune kadar (gunahlarina) kefarettir. Bu hal Cenab-i Hakk'in su sozune binaendir: "Kim bir hayir yaparsa bu kendisinden on misliyle kabul edilir" (En'am 160). Ebu Davud, Salat 235, (1113). 2827 - Hz. Ali (radiyallalhu anh) Kufe 'de hutbe verirken minberden soyle seslenmistir: "Cum 'a gunu olunca seytan carsi ve pazara erkenden bayraklariyla gider, insanlara binbir engel cikararak mani olmaya, onlari cuma'dan (hic olmasa) geciktirmeye calisir. Melekler de erkenden gidip mescidin kapilarina dururlar. Gelenleri birinci saatte gelenler, ikinci saatte gelenler diye yazarlar. Bu hal imam (hutbeye) cikincaya kadar devam eder. Kisi mescidde, imami gorup, dinleyebilecegi biryere oturup, can kulagiyla dinledi ve konusmadi mi, kendisine iki kat sevap vardir. Kisi uzakta kalir ve imami dinleyemiyecegi bir yere oturur, sessiz durur ve konusmazsa bir hisse sevap alir. Eger, imami gorup dinleyebilecegi bir yere oturur fakat bos konusma yapar, sessiz kalmazsa, ona iki hisse vebal yazilir. Eger, dinleme ve gorme imkan ni olmayan bir yere oturur ve bos konusur ve sessiz kalmazsa, ona bir hisse vebal vardir. Kim de yanindaki arkadasina cum'a gunu "sus!'' derse "bos konusmus'' olur. Kim de bos konusur ise, o cumadaki sevaptan nasibsiz kalir. '' (Hz. Ali) konusmasinin sonunda sunu soyledi:"Ben bunu Resulullah (aleyhissalatu vesselam) 'dan isittim.'' Ebu Davud, Salat 209, (1051). 2828 - Tarik Ibnu Sihab (radiyallahu anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdularki: "Cum'a namazi, dort kisi haric geri kalan her musluman uzerine cemaat icinde yapmasi gereken vacib bir hakk'dir. Cumadan istisna edilen bu dort kisi sunlardir: Kole, kadin, cocuk ve hasta." Ebu Davud, Salat 215, (1067). 2829 - Abdullah Ibnu Amr Ibni 'l-As (radiyallahu anhuma) anlatiyor:"Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki : "Ezani her isitene cuma farzdir." Ebu Davud, Salat 212, (1056). 2830 - Hz. Hafsa (radiyallahu anha) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki: "Her ihtilam olan erkege cum ' aya gitmek vacibtir. Cum'aya her gidene de gusul vacibtir." Ebu Davud, Taharet 129, (342); Nesai, Cum'a 2, (3, 89)[/COLOR][/B] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Günün ilk namazı hangi namazdır
Cevap yaz
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Hz. Muhammed (s.a.v)
Hadis-i Şerifler
Kutub-i Sitte Hadis-i Şerifleri - 001 - 4190
Üst
Alt