- Katılım
- 22 Şubat 2011
- Mesajlar
- 9,107
- Tepkime puanı
- 81
Kays İbnu Ebî Hâzım anlatıyor: "Hz. Ebu Bekir (radıyallahu anh) Cenâb-ı Hakk'a hamd ve senadan sonra buyurdu ki:
"Ey insanlar! Sizler şu âyeti okuyor ve fakat yanlış anlıyorsunuz: "Ey iman edenler, siz kendinize bakın. Doğru yolda iseniz sapıtan kimse size zarar veremez"Allah'n, hepsine ulaşacak umumî bir belâ göndermesi yakındır" (Maide: 5/105). Biz Hz.
Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm)'in: "İnsanlar, zâlimi görüp elinden tutmazlarsa, dediğini işittik."
Keza ben, Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm)'ın: "İçlerinde kötülükler işlenen bir cemiyet, bu kötülükleri bertaraf edecek güçte olduğu halde, seyirci kalır, müdâhale etmezse, Allah'ın hepsini saran umumî bir belâ göndermesi yakındır" dediğini işittim."
Bu anlamlı hadisin manasına dikkat etmek gerekir.
Günümüz de çok meşhur olan " dinde zorlama yoktur" ifadesi ile bu hadisin manası sürekli örtülmeye çalışılmıştır.
Oysa ki mana olarak "dinde zorlama yoktur" emrinin izahı, bir gayrimüslimim zorla müslüman edilmeyeceği anlamındadır.
Ancak yukarıda ki hadisin verdiği ders, ister müslim ister gayrimüslim olsun, kim olursa olsun, yaptığı çirkinliklere müslümanın elle, dille veya gönülle muhalefet etmesidi şeklindedir.
"Ey insanlar! Sizler şu âyeti okuyor ve fakat yanlış anlıyorsunuz: "Ey iman edenler, siz kendinize bakın. Doğru yolda iseniz sapıtan kimse size zarar veremez"Allah'n, hepsine ulaşacak umumî bir belâ göndermesi yakındır" (Maide: 5/105). Biz Hz.
Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm)'in: "İnsanlar, zâlimi görüp elinden tutmazlarsa, dediğini işittik."
Keza ben, Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm)'ın: "İçlerinde kötülükler işlenen bir cemiyet, bu kötülükleri bertaraf edecek güçte olduğu halde, seyirci kalır, müdâhale etmezse, Allah'ın hepsini saran umumî bir belâ göndermesi yakındır" dediğini işittim."
Bu anlamlı hadisin manasına dikkat etmek gerekir.
Günümüz de çok meşhur olan " dinde zorlama yoktur" ifadesi ile bu hadisin manası sürekli örtülmeye çalışılmıştır.
Oysa ki mana olarak "dinde zorlama yoktur" emrinin izahı, bir gayrimüslimim zorla müslüman edilmeyeceği anlamındadır.
Ancak yukarıda ki hadisin verdiği ders, ister müslim ister gayrimüslim olsun, kim olursa olsun, yaptığı çirkinliklere müslümanın elle, dille veya gönülle muhalefet etmesidi şeklindedir.