Kızgınken yapılan Talaktan nasıl dönülür?

Hümeyra

Süper Kardeşimiz
Üyemiz
Katılım
9 Mayıs 2014
Mesajlar
1,176
Tepkime puanı
4
Selamün aleyküm forum ailem;Yengelerimizden biri telefonda ''abin beni dayılarımın yanında bana kızdığı için 3 talak ile boşadı şimdide sen beni kızdırdın ondan oldu diye geri dönmek istiyor ''diyor.Bunu yapan abimiz din ilmi almış bunun şakasının olmayacağını kızgınlık anında buna başka çareler olduğunu (orayı terke etmek gibi)kızgınlıkla talak yapmaması gerektiğini gayet iyi biliyor.Nikah bittimi bitti.Hanım başka birisi ile evlenmeden bu beyle evlenebiliyor mu ?Araştırdığım kadarı ile evlenemiyor fakat ayet mi hadis mi hatırlayamadığım ama aklımda kalan geri dönmek isterse ençok kocasının hakkıdır diye bir hükümde hatırlıyorum bilenlerden yardımcı olmasını rica etsem bu yenge ile abi yeniden nasıl evlenebilir?
 

ihvan

Uzman Kardeşimiz
Üyemiz
Katılım
14 Şubat 2015
Mesajlar
1,512
Tepkime puanı
10
Yeni yeni yapılan yorumlarda şu da zikrediliyor, kişinin o sözleri kadınını boşamak için söylemesi gerekmektedir. Eğer koca "boşadım" sözüyle cidden hanımını boşamayı kastetmişse, elbet bu geçerlidir. Dolayısıyla, üç talak vaki olmuştur, artık kadın da erkek de geriye dönemezler, ayrılırlar, kadın 3 kur (temizlik) bekler, evlenemez bu dönem içerisinde, erkek ise hemen evlenebilir...
Lakin, Şafii üleması ve Hanbeli'lerden bir rivayete göre, talak ayrı ayrı meclislerde olursa ancak üç talak geçerli olur şeklindedir. Aynı mecliste koca hanımını 1000 kezde boşasa bu bir talak olur. Meclis dağılacak başka bir meclis oluşacak boşama tekrar gerçekleşecek. Sonra yeniden tekrar bir meclis ve yeniden boşama gerçekleştirilecektir.
Abi ve yengeniz, ilçe müftüsünün yanına gidip durumu müftüye anlatacak ve aynen dediğimizi müftüye de söyleyecekler, zaten müftü de bu durumu biliyordur, eminim müftü bey onlara bir kapı aralayacaktır tekraren kendilerine dönme adına...
İmam İbn Teymiye'nin fetvası da bu vechiledir...
Yazarak olmaz, onlar müftüye çıkmak durumundadırlar... Hangi il ya da ilçede iseler bulundukları yerdeki müftüye müracaat etsinler...
Selamlar...
 

Hümeyra

Süper Kardeşimiz
Üyemiz
Katılım
9 Mayıs 2014
Mesajlar
1,176
Tepkime puanı
4
Öncelikle teşekkür ederim İhvan bey kayıtsız kalmayıp cevaplayacağınızı ümit ediyordum Allah razı olsun cevap vermişsiniz.Birincisi bizim abi zaten diyanet dairesinde bu işleri gayet iyi biliyor da yengenin kalbi mutmain değil ayrıldık beni kandırmaya mı çalışıyor diyor ve tüm hanımların kafasını bu nokta karıştıracak türden...
''Yeni yeni yapılan yorumlarda şu da zikrediliyor, kişinin o sözleri kadınını boşamak için söylemesi gerekmektedir. Eğer koca "boşadım" sözüyle cidden hanımını boşamayı kastetmişse, elbet bu geçerlidir''

Art niyetli bir koca bunu suistimal edebilir baştan boşadım der pişman olur dönmek ister sonra gerçekten boşamak istemedim derse ne olacak burada ki gerçekliği nasıl ayırt edeceğiz sonunda nikah Allah katında düşmüştür ve adam keyfi olarak ben onu boşamak istemedim diye geri dönmek için yalan söylerse nikahsız zina hayatı olmaz mı?Allah muhafaza!!!!
Yada tam tersi adam gerçeği söyler kadın kurtulmak için inanmıyorum sen boşadın beni kandırıyorsun da diyebilir bu biraz bana şaibeli geldi suistimale açık bir durum oysa nikah ve talak önemli ve kesinlik isteyen sınırları olması gereken konular...
Bir de İbn Teyyime bana güven vermiyor daha emin kaynaklardan araştırılmak gerekiyor sünnete ve Peygambere karşı vukuatlı olan şahısların söylediği şeyler beni şüpheye düşürüyor ehli sünnet alimlerinin fetvalarını bulmak kaynak göstermek daha sağlıklı olacaktır. Ben ilginiz için teşekkür ederim yengeye söyleyeceğim en azından kendisi de olsa gidip müftülükle irtibata geçsin inşallah...Selametle Allah cc emanet olunuz.
 

ihvan

Uzman Kardeşimiz
Üyemiz
Katılım
14 Şubat 2015
Mesajlar
1,512
Tepkime puanı
10
Tamam da Imam Ibni Teymiye Hanbeli'dir...
En guzeli muftuluge gidilmelidir...
 

Hümeyra

Süper Kardeşimiz
Üyemiz
Katılım
9 Mayıs 2014
Mesajlar
1,176
Tepkime puanı
4
insanların mezhebi ne olduğu değil Kur'an ve sünnetullaha ne kadar uydukları yaşadıkları önemlidir. İbni teyyimeyi sadece mezhebinin hak mezhep olması ile sınırlamayın araştırırsanız söylediğimi anlayacaksınız dinimizin sağlam temelleri ile ilerlemek ve en güzeli şaibe ve şaibeli olanlardan uzak kalmak.
 

Huzur Yolcusu

Çalışkan Kardeşimiz
Üyemiz
Katılım
21 Haziran 2014
Mesajlar
587
Tepkime puanı
3
Aleyküm selam ablacım bu olayı bende yaşadığım için müftülükte bana anlattıklarını aynen nakledeyim.

Nikahta 3 talak hakkı olduğunu aynı anda 3 kez söylense bile bunun tek bir talak olduğunu söylediler. Hatta bu talaktan önce çok afedersiniz hanım özel halini görmedi ve görmeden birlikte olunmuş ise bunun da talak sayılamayacağını kabul eden görüşlerde varmış.

Ama talak olarak saymakta fayda var, eşi ile birlikte olmadan önce ben seni Allah rızası için kabul ettim deyip birlikte oldukları zaman sorun çözülüyor denilmişti.

Bu kadarı sizin durum için yeterli sanırım ablacım, ama ihvan abinin dediği gibi en doğrusu yine müfüye de danışmaktır. Çünkü ihvan abinin anlattıklarını bende duydum banada anlatıldı. Şu anda tek bir talağın gittiğini 2 talak hakkı olduğunu söyleyeceklerdir. Bizde anlattığım gibi olmuştu ama içinizde şüphe kalmasın diye müftülükten öğrenmek danışmak en doğrusu olur. Allah'a emanet ol ablacım...
 

ihvan

Uzman Kardeşimiz
Üyemiz
Katılım
14 Şubat 2015
Mesajlar
1,512
Tepkime puanı
10
Muhterem, ben duymadım okudum, bu konuları da iyi biliyorum ama boşayan/boşanan karşımızda olmalıdır. Karşımızda da olamayacağına göre en güzeli müftülüğe gitmektir. Onu da özellikle söyledim, büyük bir ihtimalle orada da, "Bir talakın vaki olduğunu, isterse hanımının kocasına geri dönebileceğini" söyleyecekler ki,
Boşamada "bir meclis" ya da "farklı meclisler" hususu Sahabe'ye dayanan bir ihtilaftır... Bir çok Sahabe bir mecliste 3 ya da 1000 kez boşamayı "tet bir talak" olarak ifade etmişlerdir ki, Hz Ali bu kavildendir...
Ama bizler Sahabe'ye inemeyiz... Bilgimiz kafi değildir... En güzeli alimlerin ilmi dahilinde bu mes'eleye bakmak gereklidir...

Bilmeden bazı şeyleri yanlış yazabiliyorsunuz...

Mesela, bir erkek hanımını tek bir talakla boşadı...

Böyle bir durumda 3 hal vardır:

Erkek, 3 temizlik döneminden evvel hanımına dönmek isterse, yeni bir mihir ve yeni bir nikah gerekmez...

Erkek, hiçbir şey demedi, 3 temizlik döneminden evvel hanımıyla beraber oldu, bu eylem onların aile saadetine döndüklerini gösterir, ama bir talak gitmiş geriye 2 talak kalmıştır... Bunda da yeni bir mihir ve yeni bir nikah gerekmez...

Eğer erkek işi uzatır, hanımına zeytin dalı uzatmaz hanımı da bir ses vermez ve beraberlik de olmazsa, aradan 3 kur (temizlik) hali geçmişse, işte burada yenir bir mihir ve yeni bir nikah gerekmektedir...

Mes'ele budur...

NOT

Her 3 halde de geri dönmek ve dönmemek kadının elindedir...

Geri dönerse caizdir, geri dönmez 3 kur halinden sonra başka bir kocaya giderse o da cazidir...

NOT

Eğer bir kadını kocası tek talakla boşarda, kadın evlenmese dahi, kendisini boşayan kocasına aradan 20 sene de geçse dönebilir... Çünkü iki talak daha mevcuttur...
Ama burada yenir bir mihir ve yeni bir nikah gerekir...

Hepinize iyi evlilikler...
 

Huzur Yolcusu

Çalışkan Kardeşimiz
Üyemiz
Katılım
21 Haziran 2014
Mesajlar
587
Tepkime puanı
3
Muhterem, ben duymadım okudum, bu konuları da iyi biliyorum ama boşayan/boşanan karşımızda olmalıdır. Karşımızda da olamayacağına göre en güzeli müftülüğe gitmektir. Onu da özellikle söyledim, büyük bir ihtimalle orada da, "Bir talakın vaki olduğunu, isterse hanımının kocasına geri dönebileceğini" söyleyecekler ki,
Boşamada "bir meclis" ya da "farklı meclisler" hususu Sahabe'ye dayanan bir ihtilaftır... Bir çok Sahabe bir mecliste 3 ya da 1000 kez boşamayı "tet bir talak" olarak ifade etmişlerdir ki, Hz Ali bu kavildendir...
Ama bizler Sahabe'ye inemeyiz... Bilgimiz kafi değildir... En güzeli alimlerin ilmi dahilinde bu mes'eleye bakmak gereklidir...

Bilmeden bazı şeyleri yanlış yazabiliyorsunuz...

Mesela, bir erkek hanımını tek bir talakla boşadı...

Böyle bir durumda 3 hal vardır:

Erkek, 3 temizlik döneminden evvel hanımına dönmek isterse, yeni bir mihir ve yeni bir nikah gerekmez...

Erkek, hiçbir şey demedi, 3 temizlik döneminden evvel hanımıyla beraber oldu, bu eylem onların aile saadetine döndüklerini gösterir, ama bir talak gitmiş geriye 2 talak kalmıştır... Bunda da yeni bir mihir ve yeni bir nikah gerekmez...

Eğer erkek işi uzatır, hanımına zeytin dalı uzatmaz hanımı da bir ses vermez ve beraberlik de olmazsa, aradan 3 kur (temizlik) hali geçmişse, işte burada yenir bir mihir ve yeni bir nikah gerekmektedir...

Mes'ele budur...

NOT

Her 3 halde de geri dönmek ve dönmemek kadının elindedir...

Geri dönerse caizdir, geri dönmez 3 kur halinden sonra başka bir kocaya giderse o da cazidir...

NOT

Eğer bir kadını kocası tek talakla boşarda, kadın evlenmese dahi, kendisini boşayan kocasına aradan 20 sene de geçse dönebilir... Çünkü iki talak daha mevcuttur...
Ama burada yenir bir mihir ve yeni bir nikah gerekir...

Hepinize iyi evlilikler...

İyi de abi bana niye kızıyosun şimdi sırıtık.:, ben senin için duydu demedim ki ihvan abinin anlattıklarını bende duydum bana da anlattılar dedim, kaldı ki ben kendim bizzat yaşadığım durumu ve bana söylediklerini yazdım. Yani bilmeden yanlış yazmadım, çünkü tam olarakta bu mesajında yazdıklarını söylediler, hatta bizim ki de 2 talakta bitti.

Bana dediler ki, 3.cü talağa girme zaten 2.ci talaktan sonra geri dönmediği için 3 değil 300 kere de boşasan sokakta ki insanı boşamaktan farkı olmaz. Kaldı ki ilerde çocuğunuz sizi belki birleştirmek ister o zaman yeni bir nikahla birlikte bir araya gelebilirsiniz. Tabi seninde dediğin gibi başka biriyle de evlenebiliyormuş, ben bunları bilmeden yanlış yazıyorsam o zaman müftülük beni yanıltıyor demektir...

Ben bilmediğim hiç bir konu da konuşmam abi, az biliyorsam bildiğim kadarını yazarım ama bilmediğim konuya mesaj yazmam. Gecen hayır olsun abi Allah'a emanet ol...
 

Hümeyra

Süper Kardeşimiz
Üyemiz
Katılım
9 Mayıs 2014
Mesajlar
1,176
Tepkime puanı
4
Her ikinize de çok ama çok teşekkür ederim Rabbül alemin sizden sonsuz razı olsun inşallah...
 

ihvan

Uzman Kardeşimiz
Üyemiz
Katılım
14 Şubat 2015
Mesajlar
1,512
Tepkime puanı
10
Şunu da söyleyeyim ki, Hümeyra Hanım da azıcık bu konuya değindi, o da şudur,

Aynı anda "Üç talaktan dokuza" şartıyla ya da aynı anda "Üç talak"la hanımını boşayan erkeğe ve boşanan kadına,

İmam Azam Ebu Hanife, İmam Şafii, Ahmet b Hanbel ve İmam Malik pek kapı aralamazlar. Onların ilk kuşak talebeleri de pek kapı aralamazlar.

Lakin, dört müctehidin bu hususa kapı aramamaları bu konunun Sahabi'ler tarafından ihtilaf edilmediği anlamına gelmez.

Gelmiştir lakin, dört müctehid bu ihtilaflardan "Bu hususa kapı aralamayan Sahabi'lerin" yanında yer almışlardır.

Bunu da söylemiş olayım.

Günümüzde, aileler perişan olmasın...

Kadın perişan olmasın...

Çocuklar perişan olmasın...

Birtakım sıkıntılar olmasın diye...

Günümüz alimleri ya da bilenleri ya da müftüleri "cumhur" da olmasa o görüşleri de dillendirerek, aile yuvasını korumaya çalışıyorlar.

Aslında, aynı anda ve aynı mecliste üç talak da geçerlidir, üçten dokuza denilen talak da geçerlidir...

Nikah bitmiştir...

NOT

Bazı alimlerce bunun "bir talak" olduğunun ifade edilmesi de bir rahmettir diye düşünüyorum...

NOT

Tolunay kardeşim, kızmadım... :) :)
 
Üst Alt