Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Allah (c.c)
Esma-ül Hüsna
İrşat Olma ve Hidayete Gelme Nedir? El- Hâdî ve Er-Reşîd
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="muhsin" data-source="post: 23264" data-attributes="member: 1029"><p>İslamın temeli iki ana unsurdur, irşat kaynağı da ikidir. bunlar kuran ve sünnetttir. bir üçüncüyü ilave eden melundur. dini bozar. Allahın, meleklerin ve alimlerin laneti bunların üzerine olur. </p><p>şeyh sadece yol gösterendir, öğeretendir. bu iki kaynağa dayanır. bir şey ilave ederse o da yoldan çıkmış olur. bu iki irşat kaynağı dışında başka bir şeyden ne bir şeyi hayatına uygular ne de öğeretir. yoksa başka bir din kurmuş olur. </p><p>açık öğretim kurumları da var. öğretmenli okullar da var. peygamberimiz hayatta iken sahabi onun öğrencisi idi. yani okul örgündü. peygamber vefat edince Rabbani alimler bilgisi, yaşayışı, takvası ile onun vekili oldular. tabii yaygın eğitimle müslüman kimliğine sahip olanlar var. bunların irşadı elbette örgün olanlara göre zayıf kalacaktır. bunu demek istedik yani gerçek irşatla. akıl mantık da bunu gerektirir. merak etmeyin müslümalığımın serüveni başka mecralardan geldi. en ufak bir şirk veya bidatta en küçük bir adımı atmayacağım gibi kimseye de yaşamadan emin olmadığım hususları tavsiye etmem. sorun beni anlamayanların tasavvuf yolundan uzak oluşu ve bu hususta bir yaşantılarının olmayışı. </p><p>rabıtaya gelince o bir muhabbet vesilesidir. dini bir ibadet değildir. konu ile ilgili yazımı ilave ediyorum sitenize. tabii bazı halleri siz yaşamıyorsunuz diye inkar etmeye hakkınız yok. en azından saygı duyabilirsiniz. yaşayamadığınız bazı özel haller olabilir. bakın ben günde farz ibadetler dışında zikir ve rabıtaya en az üç saat veriyorum. bila istisna on beş senedir de bu devam ediyor. en az diyorum çünkü her boş vaktimde de zamanımı bunlarla değerlendiriyorum. o kadar da aramızda fark olsun değil mi. tabii tarikat tasavvuf farz değil. ama inkar etmek de doğru değil.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="muhsin, post: 23264, member: 1029"] İslamın temeli iki ana unsurdur, irşat kaynağı da ikidir. bunlar kuran ve sünnetttir. bir üçüncüyü ilave eden melundur. dini bozar. Allahın, meleklerin ve alimlerin laneti bunların üzerine olur. şeyh sadece yol gösterendir, öğeretendir. bu iki kaynağa dayanır. bir şey ilave ederse o da yoldan çıkmış olur. bu iki irşat kaynağı dışında başka bir şeyden ne bir şeyi hayatına uygular ne de öğeretir. yoksa başka bir din kurmuş olur. açık öğretim kurumları da var. öğretmenli okullar da var. peygamberimiz hayatta iken sahabi onun öğrencisi idi. yani okul örgündü. peygamber vefat edince Rabbani alimler bilgisi, yaşayışı, takvası ile onun vekili oldular. tabii yaygın eğitimle müslüman kimliğine sahip olanlar var. bunların irşadı elbette örgün olanlara göre zayıf kalacaktır. bunu demek istedik yani gerçek irşatla. akıl mantık da bunu gerektirir. merak etmeyin müslümalığımın serüveni başka mecralardan geldi. en ufak bir şirk veya bidatta en küçük bir adımı atmayacağım gibi kimseye de yaşamadan emin olmadığım hususları tavsiye etmem. sorun beni anlamayanların tasavvuf yolundan uzak oluşu ve bu hususta bir yaşantılarının olmayışı. rabıtaya gelince o bir muhabbet vesilesidir. dini bir ibadet değildir. konu ile ilgili yazımı ilave ediyorum sitenize. tabii bazı halleri siz yaşamıyorsunuz diye inkar etmeye hakkınız yok. en azından saygı duyabilirsiniz. yaşayamadığınız bazı özel haller olabilir. bakın ben günde farz ibadetler dışında zikir ve rabıtaya en az üç saat veriyorum. bila istisna on beş senedir de bu devam ediyor. en az diyorum çünkü her boş vaktimde de zamanımı bunlarla değerlendiriyorum. o kadar da aramızda fark olsun değil mi. tabii tarikat tasavvuf farz değil. ama inkar etmek de doğru değil. [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Günün ilk namazı hangi namazdır
Cevap yaz
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Allah (c.c)
Esma-ül Hüsna
İrşat Olma ve Hidayete Gelme Nedir? El- Hâdî ve Er-Reşîd
Üst
Alt