imam nikahsız çocuk yapmak(çok önemli lütfen yardım edin)

taha27

Yeni Kardeşimiz
Üyemiz
Katılım
4 Mart 2012
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
Sevgili din kardeşlerim ben Allahıma şükürler olsun 5 vakit namazını kılan orucunu tutan, dünyadaki yaşantısına dinine göre biçim veren, dinini çok seven bir müminim. Annemde benim gibi namazında niyazındadır, Kuran elinden düşmez. Fakat şöyle bir durum var benim babam içkici, hovarda, hayırsız bir insandır zaten babamla annem ayrı ve bende görüşmüyorum.
Geçenlerde kafama takıldı acaba annem ve babam evlendiklerinde imam nikahıda kıydılarmı diye. Anneme sordum malesef resmi nikah olmasına rağmen imam nikahı yokmuş aralarında. Arkadaşlar biliyorum ki imam nikahı olmadan çocuk yapmak caiz değil ve o çocuk gayrimeşru çocuk sayılır. Bu durumda ben dindar biri olsamda gayrimeşru bir cocuk mu sayılıyorum. Benim bildiğim kadarıyla dinimize göre kardeşim ve ben gayrimeşru çocuklar sayılıyoruz. Bu gayrimeşru olayını ortadan kaldırmak için kardeşimin ve benim ne yapmamız lazım veya annemin ne yapması lazım. Lütfen yardımcı olun internette çok araştırdım ama bulamadım bilen biri varsa yardımcı olsun allah rızası için. Düşündükçe kalbim eriyor sanki kurtarın beni bu durumdan. hy.. saskn..
 

Turab

Teknik Ekip
Yönetici
Admin
Katılım
22 Şubat 2011
Mesajlar
7,015
Tepkime puanı
423
selamünalaeyküm, resmi nikah yapıldıysa mesele yoktur kardeşim, gayrimeşru değilsiniz...

dini nikahının da amacı nikah olayının duyurulması beraberliğin meşruuiyet kazanması değilmidir...O halde resmi nikah da aynı işi görmüştür...

erkek ile bayan, iki erkek, veya bir erkek ve iki kadın şahit huzurunda (Bu şahitlerin Müslüman akil ve baliğ olmaları da şartdır.) birbirleriyle icap ve kabul yapmak suretiyle nikah akdini akdedecek olurlarsa, İslam hukukuna göre karı koca olmuş olurlar. Bir din görevlisinin huzurunda bunları yapmaları nikah akdinin oluşumu için şart değildir.

resmi nikah bu şartlar doğrultusunda yapılırsa İslam’a göre nikah olmuş sayılır.

Beraberlik meşrudur
Keşke dini nikahda olsaydı, dualar edilir ayetler okunur, islama daha yakın bir tören düzenlenmiş olurdu...Fakat olmaması gayrimeşru değildir...Rahat olabilirsiniz...

Kendinizi üzmenize hiç gerek yok kardeşim, tekraren ifade edersek, normal şartlarda şahitler huzurunda resmi nikah yapıldıysa , islam hukuku açısından nikah ve beraberlik meşrudur. Tabiki bu evlilkikden doğan çocuklarda meşrudur...

İletişim çağındayız bilgiye ulaşmak çok kolay, bukadar sıkılmaya üzülmeye gerek yok, bilgili bir cami görevlisine bile sorsanız, yada diyanetin fetva hattına bile danışsanız...Sorunuza cevap bulabilirsiniz...
 

Gönül sızım

Özel Kardeşimiz
Yönetici
Süper Mod
Moderatör
Katılım
26 Temmuz 2011
Mesajlar
19,432
Tepkime puanı
185
Selamun Aleykum baskanim bu kardesimizin icinde bulundugu durum su an cook farkli..
fakat zamaninda yasanan bu olaydan gunumuzde bir cok kardesimiz hisseden KISSA alabilir.. bunun icin ilk once resmi ve dini imam islam nikahinin ne oldugunu iyi bilmemiz gerekli..
ve Resmi ile dini nikah arasindaki farki ogrenmeliyiz..
siz de haklisiniz!

"Keşke dini nikahda olsaydı, dualar edilir ayetler okunur, islama daha yakın bir tören düzenlenmiş olurdu...Fakat olmaması gayrimeşru değildir...Rahat olabilirsiniz"

resmi nikah insanların kendi koyduğu kanunlardan oluşyor bir takım hakların korunması için yapılmalıdır mutlaka ...
ama dini nikahta yapılmalı sonuçta..
dini nikah islamiyettin dogusu ile vardi..
ve hep var olacaktir..
peygamberler bile dini nikah kıyıyordu sonuçta Yaradanın huzurunda ..
hani Allah-in emri peygamberin kavli ile belli bir Mihr ile
nikah akit sozlesme demektir..
Lutfen beni yanlis anlamayin ama burada Bati da bile muslimanlar ilk once dini nikahi veya ayni gunde resmi ve dini nikahi kiyarlar..
ama resmi nikahi olmiyanin dini nikahini burada kiymiyorlar..

Serdar kardesimizin dedigi gibi keske dini nikahda olsaydı, dualar edilir ayetler okunurak zamaninda evlenseydiler...
ama su an cook gec.. hani ayri olmazsalar yillar sonra dini nikahinin onemini yeni ogrenen bazi kardeslerimiz simdi dini nikahi kiyiyorlar bile..
ama sizdeki durum farkli.. ins. Siz evlendiginizde Dini nikahi resmi nikah ile kiyip Hayatta Besmele ile Hayirli ve bereketli bir sekilde Baslarsiniz kardesim..
Merak etmeyin gayri mesru degilsiniz..
ama bu mesele hakkindaki hassasiyetinizi Rabbim ecrini ve mukafatini Hayirli bir es ve aile ile veririr ins.

Nikah demek :evlilik antlasmasi..demektir..
Nikah da asil olan iki Sahit ile Mihr uzerinde iki tarafin anlasmasidir..Demek ki Siz gayrimeşru değilsiniz..
arada Nikah yapilmis bir antlasma vardir..

ilginç::.bu soru benimde aklima takildi..ve burada Islam egitimini yapmis bir Ulema,ya Bugun sordum..dedigi su idi; islamda dini imam Nikahi yoktur! sadece nikah vardir..
 

Turab

Teknik Ekip
Yönetici
Admin
Katılım
22 Şubat 2011
Mesajlar
7,015
Tepkime puanı
423
Selamun Aleykum bu soru benimde aklima takildi..ve burada Islam egitimini yapmis bir Ulema ya Bugun sordum..dedigi su idi;islamda dini imam Nikahi yoktur!sadece nikah vardir..
yoktur tabi, nikah evlenecek çiftlerin meşru olarak duyuru yapmasıdır. Günümüzde bunu devlet eli ile gerçekleştiriyoruz. Günümüzdeki imam nikahı adı altında yapılanlar dini bir tören ve gelenektir. Bunu yapanın veya öncülük edenin imam olması gerekmez. Resmi nikah olmadan, gizlice bir odada imam nikahı kıymak, sonrada kendini bu şekilde evli saymak caiz değildir. Her ne şartta olursa olsun, nikahın amacı hakları korumak, evliliği kayıt altına almak ve bunu ilan etmektir. Yaşanılan ülkede bunlar var olan kurallar neyse ona göre uygulanır.
 

pringler

Yeni Kardeşimiz
Üyemiz
Katılım
19 Aralık 2012
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
tamam resmi nikah dan olan çoçukda gayri meşru çoçuk sayılmaz
burasını çok iyi anladım
ya gayri meşru çocuk ise ne yapmalı iman etmiş namazında nıyazın da ise
buradaki durum nedir?
 

Turab

Teknik Ekip
Yönetici
Admin
Katılım
22 Şubat 2011
Mesajlar
7,015
Tepkime puanı
423
tamam resmi nikah dan olan çoçukda gayri meşru çoçuk sayılmaz
burasını çok iyi anladım
ya gayri meşru çocuk ise ne yapmalı iman etmiş namazında nıyazın da ise
buradaki durum nedir?

Kişi gayrimeşru bir ilişkiden meydana gelmişse, kendisinde bir suç yoktur. Hesabı verecek olan onu meydana getirenlerdir. Gayri meşru olarak doğan bir çocukla, normal evlilikden doğan çocuklar arasında hiç bir fark yoktur.
 

pringler

Yeni Kardeşimiz
Üyemiz
Katılım
19 Aralık 2012
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
hızlı cevabınız için teşekkür ederim
bildiğim kadarıyla islamda gerçek boşanma talak ile olur
bir erkek zina ederse nihak düşer bu durumda nikahın tazelenmesi gerekir
nikah duşduğunde bilerek veya bilmeyerek iki eş arasındaki munasebet helalmıdır
bu munasebbetden doğan cocuk gayrı meşrumudur

gayri meşru bir çoçuk dunya getiren ve sonradan pişman olan ne yapmalı
 

Turab

Teknik Ekip
Yönetici
Admin
Katılım
22 Şubat 2011
Mesajlar
7,015
Tepkime puanı
423
hızlı cevabınız için teşekkür ederim
bildiğim kadarıyla islamda gerçek boşanma talak ile olur
bir erkek zina ederse nihak düşer bu durumda nikahın tazelenmesi gerekir
nikah duşduğunde bilerek veya bilmeyerek iki eş arasındaki munasebet helalmıdır
bu munasebbetden doğan cocuk gayrı meşrumudur

Zina yapmak büyük günahlardandır. Fakat Zina yapmakla nikah düşmez. İnsanın insanlığı düşer:tamam:. Tövbe gereklidir. Talak ne demekdir? aşağıda ayrıntılı olarak yazıyor.

Karı-koca arasındaki evlilik bağının sona ermesi klasik fıkıh literatüründe talâk şeklinde ifade edilmiştir. Fıkıhta talâk kelimesi hem tek taraflı irade bayanıyla yapılan boşama, hem tarafların anlaşarak evlilik birliğine son vermeleri, hem de mahkeme kararıyla meydana gelen boşanma anlamlarına gelmekle birlikte, genellikle tek taraflı irade beyanı ile yapılan boşamayı ifadede kullanılır.

Eşler arası geçimsizlik bazen ileri dereceye ulaşır ve boşanma tek çare olarak görülebilir. Ancak, boşanma en son başvurulması gereken bir çaredir. Zira Hz. Peygamber, "Allâh katında en sevimsiz helâl, boşanmadır" buyurmuşlardır (Ebû Dâvûd, Talâk, 3). Kur'ân-ı Kerim'de de, boşanmadan önce evliliğin devam ettirilmesi için fedakârlıkta bulunulması, hoşnutsuzluk veya soğukluk halinde bile tarafların meselelerini konuşarak halletmeleri öğütlenmiş (Nisâ, 4/19, 34, 128); aralarındaki anlaşmazlık daha ileri safhaya gittiğinde, kadının ve erkeğin ailelerinden seçilen hakemler vasıtasıyla eşler arasındaki anlaşmazlığın giderilmesi yolu tavsiye edilmiştir (Nisâ, 4/35).
Bununla birlikte bütün anlaşma yolları kapanmış ve evlilik hayatının sürdürülmesi imkânsız hale gelmişse, boşanma en makul bir yol olarak meşru görülmüştür. Kur'ân'a göre, eşler en fazla iki defa boşanıp tekrar evlenebilirler; üçüncü defa boşanırlarsa, tekrar evlenmeleri helal olmaz. Ancak kadın, başka bir erkekle evlenip, eşinin ölümü veya geçimsizlik sebebiyle ayrılmaları halinde, önceki kocası ile evlenebilir (Bakara, 2/228-230).

Boşanan kadınların, başka bir erkekle evlenebilmeleri için belli bir süre (iddet) beklemeleri gerekir. Boşamadan sonra erkek, boşadığı karısına vadeli olan mehrini (mehr-i müeccel) ödemekle, bazı durumlarda da mut'a vermekle yükümlüdür. Ayrıca erkeğin belli bir süre nafaka borcu gibi bir takım hak ve sorumlulukları da bulunmaktadır. Kur'ân'da boşamada iki şahit bulundurulmasından söz edilir (Talâk, 65/2). Ancak bu âyette yer alan ifade, fakihlerin çoğunluğu tarafından mendub olarak kabul edilmiş, bazı fakihler de bunu dinen uyulması gerekli bir emir (vâcip) olarak anlamışlardır. Emir olarak kabul edilmesi halinde birçok problemi çözeceği, beklenmedik ve ani boşamaları önleyeceği düşünülmektedir. Boşamanın şekli ve kullanılan ifadelere göre, ric'î talâk ve bâin talâk olmak üzere ikiye ayrılır. (bk. Ric'î Talak; Bâin Talak) Günümüzde kadının ve çocukların haklarının korunması, haksızlığın ve fevri davranışların önlenmesi, aile kurumunun saygınlığının artırılabilmesi için mahkeme yoluyla boşanma sistemine geçilmiş olup tavsiyeye şayan olan da budur.

gayri meşru bir çoçuk dunya getiren ve sonradan pişman olan ne yapmalı

Tevbe istiğfar etmeli. Allah c.c dan affını istemeli. Tabi ki birdaha aynı hatayı işlememek şartıyla
 

pringler

Yeni Kardeşimiz
Üyemiz
Katılım
19 Aralık 2012
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
serdar bey burayı okumanızı tavsiye ederim baştan sona kadar okudum

size özel mesaj gönderemediğim için yazıyorum
buradan yazıyorum
hepsini dikkatlice okumaya çalıştım ama yanlış anlamış olabilirim
sağlık problemlerimden dolayı odaklanma sorunum var
orda yazan satrı size aynen kopyalıyorum
Bir kadının hangi hallerde boşanacağını Kuran'ı Kerim ortaya koymuştur. Erkek, zina ederse otomatikman kadının üzerinden nikahı düşer. Çünkü zani olan bir erkek; ancak zani veya müşrik bir kadınla evlenir, mü'mine kadına nikahı haramdır (24/3). İkinci halde erkek, üzerine düşen erkeklik görevini ifa edemezse bu durumda da kadın boşanmasını talep edebilir.
 

Turab

Teknik Ekip
Yönetici
Admin
Katılım
22 Şubat 2011
Mesajlar
7,015
Tepkime puanı
423
Kardeşim verdiğiniz linki okudum, siteden dışarıya link vermediğimiz için linki sildim.

Sizin söylediğiniz Nur suresinin 3.ayeti Genel görüşe göre o ayet sizin dediğiniz veya okuduğunuz şekilde yorumlanmıyor. O ayette zina yapanların nikahı düşer diye birşey yazmıyor. O sadece bazı kişilerin görüşüdür kendi yorumudur. Biz genel görüşe bakıyoruz.

Buyrun ayetin diyanet işleri meali;
Zina eden erkek ancak, zina eden veya Allah’a ortak koşan bir kadınla evlenir. Zina eden bir kadınla da ancak zina eden veya Allah’a ortak koşan bir erkek evlenir. Bu, mü’minlere haram kılınmıştır.

Aynı ayetin 10 larca farklı mealini bulabilirsiniz. Hepsini okuyun. Ben şahsen hiç bir mealden sizin bahsettiğiniz yorumu çıkaramıyorum. Her duyduğunuza ve gördüğünüze inanmayın, araştırın inşAllah. Bizim başımıza ne geldiyse Herkesin Kuran-ı Kerimden kafasına göre hüküm çıkarmasından geldi.

Aşağıdaki paragrafı da dikkatle okuyun. Zina edenin nikahı düşer diye bir hüküm çıkaramayız. Zina yapmak islama göre boşanma sebeplerinden bir tanesidir. Fakat nikahı düşürmez. Size zina nikahı düşürür diyenlerden açıklama isteyin. Ya da siz Nur suresinin 3.ayetinden böyle bir hüküm çıkarabiliyormusun ona bir bakın?

Kur'ân diyor ki: "Zina eden bir erkek, zina eden veya müşrik bir kadından başkasını nikâhlayamaz. Zina eden bir kadın da zina eden veya müşrik bir erkekten başkasıyla nikâhlanamaz. Bu, mü'minlere haram kılınmıştır." (Nûr, 24:3)
Bu bilgi doğrultusunda hareket ederseniz, ancak zinaya girmemiş, iffetini muhafaza etmiş birisiyle evlenebilirsiniz. Zinakâr birisiyle evlenmeniz size uygun düşmez, doğru da olmaz.
Çünkü İslam hukukuna göre, zina suçu bir ayrılık ve boşanma sebebidir.
Bu birinci husus. Bir de ikinci husus var. O da bu ve bunun gibi günahı işleyenler pişman olmuşlar, tövbe istiğfar etmişler, aynı günaha bir daha dönmemeye karar vermişlerse iffetli bir hanıma evlenebiliyor. Aynı surenin 5. âyeti şöyle:
"Ancak daha sonra tövbe edip ıslah olanlar müstesnadır. Şüphesiz ki Allah çok bağışlayıcı, çok merhamet edicidir."
Çünkü hangi günah olursa olsun, aynı günahta ısrar edilmedikçe, tövbe istiğfar ettikten sonra temizleniyor.
Bu insanlara Allah'ın bir lütfudur. Fakat bu lütuf, insanı günaha karşı hassaslaştırmalı, korumalı ve kararlı olmalıdır.
Hele hele zina gibi insan haysiyetini ciddi biçimde yaralayan bir günah olunca, mesele daha da büyük bir önem kazanıyor. Çünkü insanın koruması gereken en önemli iki değerinden biri dini iken, diğeri namusudur
 
M

mahcup

Kayıtsız
Misafir
imam nikahsız resmi nikahlı çocuk

Merabalar hayirli aksamlar ben resmi nikahliyim ama imam nikahi dunya mesgalesi denilen uyusukluktan bir turlu nasip olmadi ve bir cocuk sahibi olduk sukurler olsun dini vecibelerimizide yerine getirmiyoruz esim ve ben acaba cocugumuz bu sorumsuzluktan yukumlu olurmu ileride hayirsizlik olur mu nikahi kiydirsak bu duzelir mi yoksa dinimize gore bunu hocaya soylemelimiyiz farkli bir sekilde mi kiyilir nikah acil cevaplarsaniz seviirim simdiden allah rai olsun
 

Gönül sızım

Özel Kardeşimiz
Yönetici
Süper Mod
Moderatör
Katılım
26 Temmuz 2011
Mesajlar
19,432
Tepkime puanı
185
Merhaba Hayırlı Akşamlar,Mahcup olmayin lütfen..
Nikâh iki kişinin, erkekle hanımın, beyle hanım efendinin icap ve kabulü ile olan bir akittir, bir anlaşmadır ,resmi nikah yapıldıysa mesele yoktur kardeşim..
Dini nikahının da amacı nikah olayının duyurulması beraberliğin meşruuiyet kazanması değilmidir...O halde resmi nikah da aynı işi görmüştür...

erkek ile bayan, iki erkek, veya bir erkek ve iki kadın şahit huzurunda (Bu şahitlerin Müslüman akil ve baliğ olmaları da şartdır.) birbirleriyle icap ve kabul yapmak suretiyle nikah akdini akdedecek olurlarsa, İslam hukukuna göre karı koca olmuş olurlar. Bir din görevlisinin huzurunda bunları yapmaları nikah akdinin oluşumu için şart değildir...

resmi nikah bu şartlar doğrultusunda yapılırsa İslam’a göre nikah olmuş sayılır. Beraberlik meşrudur

Keşke dini nikahda olsaydı, dualar edilir ayetler okunur, islama daha yakın bir tören düzenlenmiş olurdu...Fakat olmaması gayrimeşru değildir...Rahat olabilirsiniz...

Kardeşim, dinî nikâh yaptırmamakla bir kusur işlemiş, bir hayırdan, bereketten mahrum olmuş oluyorsunuz ama, öyle çocukların gayri meşru çocuk olması gibi,
çocuğu hayırsız çıkarmış vs. gibi bir durum yoktur.

Çocukların da nesebi sahihtir; çünkü, nikâhla olmuştur. O bakımdan Allah’ın izniyle, çocukları da sıhhatlidir, nikâhları da sağlamdır.
Ama yakın zamanda bir de güzel dinî nikâh yaparsıniz.. Bu işin hayır, bereket, mübareklik meselesi vardır; onun ile de nasiplenirsiniz inşaAllah..


duaa..
 
D

digorlu

Kayıtsız
Misafir
Merhaba arkadaşlar lütfen bana yardımcı olun.
Ben yurt dışında çalışıyorum ve birlikte olduğum bir bayan var. Bu bayan benden hamile kalmak istiyor, kendisi Hıristiyan ve ben korkuyorum. Kadın bana yansıtmayacak bu olayı beni çok sevdiği icon bir çocuk istiyor benden, evlilik olmayacak ve ben bir sene sonra türkiyede evleneceğim, sadece benden bir çocuk istiyor kadın. Dinen günahı var mı çocuğu eski kocasinin babası olduğunu yazacak kimlikte lütfen yardım edin bana çok kararsisizm.
 

Turab

Teknik Ekip
Yönetici
Admin
Katılım
22 Şubat 2011
Mesajlar
7,015
Tepkime puanı
423
Merhaba arkadaşlar lütfen bana yardımcı olun.
Ben yurt dışında çalışıyorum ve birlikte olduğum bir bayan var. Bu bayan benden hamile kalmak istiyor, kendisi Hıristiyan ve ben korkuyorum. Kadın bana yansıtmayacak bu olayı beni çok sevdiği icon bir çocuk istiyor benden, evlilik olmayacak ve ben bir sene sonra türkiyede evleneceğim, sadece benden bir çocuk istiyor kadın. Dinen günahı var mı çocuğu eski kocasinin babası olduğunu yazacak kimlikte lütfen yardım edin bana çok kararsisizm.

Merhaba kardeşim, yapmayı düşündüğün iş büyük hemde çok büyük günah, haramdır. Hem zina ediyorsun hem müslüman bir babadan hıristiyan olarak yetişecek bir çocuk ve onun günahı... Yol yakınken vazgeç, çok ama çok pişmanlık duyacağın, vebalinin altından kalkamayacağın bir iştir bu! Günah olarak, dünyanı ve ahiretini mahvetmeye yeter.
 
Üst Alt