ilmiyle amel etmeyen alimler.

kalpteniman

Katılımcı Kardeşimiz
Üyemiz
Katılım
8 Şubat 2014
Mesajlar
68
Tepkime puanı
0
Alim bir zatın alimlerle cehenneme giderim, cahillerle cennete gitmem dediği nakledildiğinde. Ömer öngüt Efendi şöyle buyurdular.

Bu sözün ne aslı var ne de manası var.
Cehaletle söylenen sözlerdir.
Cenab-ı Fahri kâinat s.a.v. Efendimiz buyuruyorlar ki,
İlmiyle amel etmeyen alim cehenneme girer. (Müslim)

Evet efendim girecek cehenneme, cehennemde bakacak ki kendisini dinleyip amel edenler cennette sefa içinde yaşıyorlar. Kendisi alim olduğu halde cehennemde yanarken amel etmediğine bin pişman olacak ve içinden de yanacak.Bu gibi kimseler iki cehennemde olacaklar.

Cehennem lâf değil içerisine gir de konuş deseler konuştuğu şeyin lâf olduğunu o da anlıyacak. Gir de konuş bakalım orası öyle bir yer ki evlât ana babadan, Ana baba evladından kaçıyor kimsenin kimseye faydası olmuyor.

Alim ona denir ki, h.z Allaha iman etmiş itaat etmiş,İlmiyle amel etmiş. İndi İlâhide sevilmiş, ve rızaya nail olmuş.

Alim ona denmez ki, h.z Allahın ihsan ettiği ilmiyle amel etmemiş aynı zamanda o ilmi benimsemiş o ilimle böbürlenmiş halka anlatmış kendi nefsine duyuramamış.

İnsan ilmiyle amil olmadıkça onun ilmi diğer ilimlerden farksızdır tarih gibi coğrafya gibi, fen gibi. Şimdiki zamanda böyle alimler ortalığı sarmış durumda. Adam mikrofonu elinde Kamera karşısında kral gibi bağırıyor.
Bir şey demeye kimsenin hakkı yok herkes yuvasını yapıyor çünkü. Kimi alim cennete, kimi alim de cehenneme hazırlıyor.

H.z Allah c.c. cümlemizi ilmiyle amel edenlerden eylesin inşaAllah.
Amin.
 

ozkn

Başarılı Kardeşimiz
Üyemiz
Katılım
18 Ocak 2014
Mesajlar
206
Tepkime puanı
1
Görünen bir hata var maalesef.

"Evet efendim girecek cehenneme, cehennemde bakacak ki kendisini dinleyip amel edenler cennette sefa içinde yaşıyorlar."

Hz. Enes radıyallahu anh anlatıyor: "Resülullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki:

"Kim bir dalâlete çağırır ve buna uyulursa, bu kimseye kendine uyanların günahının bir misli aynen gelir, onların günahından da bir şey eksilmez. Kim de bir hayra çağırır ve kendisine uyulursa, buna da kendine uyanların sevaplarının bir misli verilir, bu ona uyanların sevabından bir şey eksiltmez."

Ebu Cuhayfe anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki:

"Kim bir hayrı başlatır ve kendinden sonra da onunla amel edilirse, bu kimse hem kendi amelinin ve hem de öbürlerinin amelinin sevabını -onların sevabını eksiltmeksizin- aynen alır. Kim de kötü bir iş işler ve kendinden sonra bunu başkaları da işlerse, bu kimseye hem kendi işinin günahı hem de onu takliden işleyenlerin günahı, onlarınkinden -bir eksiltme hasıl etmeden- aynen gelir."

Şimdi size soruyorum, alim bir adam islami konuda bir ilim nakletti. Sen de buna iman edip amel işledin! Bu alim ilmiyle amel etmiyor o azap görecek ben mükafat alacağım diyebilir misin?

İkinci sorum: İlim bilen kişi bu ilmiyle hiç amel etmese bile bu ilmi başkasına öğretmekle mükelleftir. Yoksa suçu birken ikiye çıkar... Hiç ilim öğretip de bundan vesile kendine hiç sevap gelmiyor olabilir mi?

İlim gibi bir konuda bu yazdıklarınız biraz dayanaksız kalmış maalesef. Çünkü ilim için toplanmış kişilere bir kişi katılsa ve orda eceli gelse ve ölse (daha amel bile edemedi garibim); cennetteki derecesi peygamberlerden bir derece aşağıda olacağı halde; sizin, cehennem gibi bir neticeyi görmeniz dayanaksız bir varsayımdır. ilmiyle amel etmeyenler hakkında tüm ameller mizanda ölçüldükten sonra cennete veya cehhenneme gidecek şeklinde tespit edilecek. O adamın iman etmesi hasenat olarak birinci sırada gelir. Bildiği herşeyi hepten yapmasa bile öğrettiği kişilerden buna sevap gelir. bunları yok sayamazsınız.

Mezara girdiği an, herkes dağıldıktan sonra insanın yanına Kuranı Kerim tüm sureleriyle gelir...Teker teker sureler kabri terkeder ancak geride bir tek Bakara Suresi kalır ve terketmez. Hatta Allahu Teala'dan söz almadan ayrılmıyor! Ya Rabb! ben gittikten sonra ona bir azap vermeyeceksen gideceğim yoksa gitmem diyebiliyor!! Dikkat edin okuyandan bahsediyoruz. Şimdi bu insan Bakara Suresini hayatında harfi harfine yerine getirmiş olması mümkün mü?

Lütfen elimizin altında en azından google diye bir imkan var. İlmin fazileti deyin araştırın. Hayal alemimize göre yazmayalım.:imkansiz:.
 

ozkn

Başarılı Kardeşimiz
Üyemiz
Katılım
18 Ocak 2014
Mesajlar
206
Tepkime puanı
1
Cenab-ı Fahri kâinat s.a.v. Efendimiz buyuruyorlar ki,
İlmiyle amel etmeyen alim cehenneme girer. (Müslim)

Bu hadisi şerifi inkar etmek mümkün değildir çünkü Müslim'in kaynağında geçiyorsa daha nerede geçsin, bir ilerisi Buhari'dir, ondan sonra daha sağlam kaynak da Kuranı Kerim'dir zaten...

Hadisi şerife anlam verirken hadislerin genelini göz önünde bulundurmalıyız. Daha önce benim naklettiğim hadisi şerifleri ne yapacağız? Millet de bakıp aa (haşa) diyor, çelişki var diyerek hadisi şerifleri tenkit etmeye kalkışıyorlar.

İlmiyle amel etmeyen: nafile bir oruç hakkında bir ilim biliyor ama kendi yerine getirmiyorsa; nafileyi yerine getirmediğinden ötürü cehenneme mi girecek? Oysaki nafileyi yapmamak ve hatta sünnetleri (hafife almadan) terketmek mesuliyet yüklemez.

Hadisi şerifleri bir bütün olarak ele almadan müstakil anlam çıkartmak herkesi sıkıntıya sokar. O halde ben sadaka, nafile vs. hakkında çeşit çeşit ilim biliyorsam bunları yapmadığımdan cehenneme mi gireceğim. Farz değil, vacip deği... Bu durumda koyduğumuz şerh diğer hadisi şeriflere ters düşmez mi?
 

ozkn

Başarılı Kardeşimiz
Üyemiz
Katılım
18 Ocak 2014
Mesajlar
206
Tepkime puanı
1
Yöneticilerin dikkatine

Hatta Allahu Teala'dan söz almadan ayrılmıyor! Ya Rabb! ben gittikten sonra ona bir azap vermeyeceksen gideceğim yoksa gitmem diyebiliyor!!

Sizden Ya Rabb kısmını silmenizi istiyecektim. Çünkü sakıncalı olabileceği dikkatimi çekti. Bakara suresi zaten Allahu Teala'nın kelamıdır. Allahu Teala'nın kendi kelamı olduğu için haşa böyle hitap olmayabilir.

O kısmı silerseniz sevinirim hatta bu mesajı da yayınlamayın lütfen. Şimdiden teşekkürler.
 

ozkn

Başarılı Kardeşimiz
Üyemiz
Katılım
18 Ocak 2014
Mesajlar
206
Tepkime puanı
1
Cenab-ı Fahri kâinat s.a.v. Efendimiz buyuruyorlar ki,
İlmiyle amel etmeyen alim cehenneme girer. (Müslim)

Dikkatimi çeken bir husus var. Belirtilen hadisi şerif kesinlikle reddedilemez. Bu hadisi şerifin muhattapları alimlerdir. Alimden kasıt bir ayete anlam verebilen, ilmi açıdan derinleşen, Peygamber Efendimiz Sallallahu Aleyhi Vesselem'in varisi olma niteliğine kavuşan kişilerdir. Bu kişilerde ilim vardır; bizim gibi alimlere tabi olan kişilerde isemalumat vardır. Her önüne gelen doktor doçent ben alimim, bilmediğimle amel etmezsem cehenneme girerim diye kendisini Peygamberimizin s.a.v. varisleri sanmasın. Bazı üniversite hocaları alın yazısı yok, şefaat istemek şirktir, Allahu Teala c.c. (haşa) gaybı bilmez gibi cahilce iddialar atıyorlar. Bunlar Peygamberin s.a.v. varisleri midir!! Daha ayete mana verirken sapıtıyorlar, hadisleri hepten inkar edecekler neredeyse. Kendilerini neredeyse Peygamber s.a.v. ile eş tutuyorlar.

Geçen gün Okan Bayulgenin ölüm ve ahiret ile ilgili yayınını banttan izledim. İki sözde alim başladılar hadisleri inkar etmeye; vay efendim (haşa) Allahu Teala, alemleri Peygamber Efendimizin s.a.v. hürmetine yaratmamış, bizler birer hiç miyiz öyle şey olmaz diyorlar!!! Anlayacağınız biz de kuluz O da bir kul zihniyetindeler. Bu gibi alimler utanmadan bir de Ahirette Ey Allah'ın Nebisi bize şefaat eyle derler.

Kendi kendime diyorum, Peygamber Efendimizin s.a.v. hürmetine alemlerin yaratıldığına inanmayan bu sözde alimler meleklere hatta Ahirete bile inanıyorlardır sırıtık.:,
 
Üst Alt