Peki bu Şafii mezhebine göre de hüküm aynı mı? Lütfen, cevap verirken 2 mezhebe göre ayrı ayrı cevap verin . Çünkü Türkiyede 2 mezhebe bağlı çok sayıda kişi bulunuyor.
"
Ona, temiz olanlardan başkaları dokunamaz." Vakı'a 79
Bu ayetin zahiri manasına göre Kuran'a abdestsiz dokunmak yasaktır. Bu ayetin bir de batıni manası vardır ki, kalbinde Peygamber Efendimizin s.a.v sevgisi yerleşmemiş veya ahlaken temiz olmayan kimseler de Kuran'a dokunamaz. Çünkü böyle kimseler abdest almış olsalar bile kalpleri temiz olmadığı için yine bu ayetin (batıni) hükmüne girer.
"
Nice Kur'an okuyanlar vardır ki, Kur'an onlara lânet eder." Hadisi Şerif
Eğer bir kimse lanet okunan ayetlerdeki durum kendisinde de bulunursa, o zaman okuduğu ayet aracılığı ile kendi kendisine lanet etmiş olur. İşte temiz olanlardan başkası dokunamaz ayetinin diğer bir manası budur.
Bu zamanda Kuran'ın çok okunmasına rağmen hala müslümanların ahlakının düzelememesi bu yüzdendir.
Bir de okuyan kişinin niyetinin de salih (temiz) olması gerekmektedir. Çünkü Kuran ne niyetle okunursa, kişiye okuduğu niyetini verir. Kuran'ı açık aramak için okuyan kimseye istediğini verir ve kişi niyet ettiği şeye erişmiş olarak ayrılır. Aynı şekilde hidayete ermek için okuyan kişi de yine niyet ettiği şeye erişmiş olarak ayrılır.
Peygamber Efendimizin s.a.v sevgisi kişinin kalbine yerleşinceye kadar salavat ile meşgul olmalıdır. Ne zaman Peygamber Efendimizin sevgisi kalbine yerleştiyse o zaman o kişi Kuran'ı okuyacak temizliğe erişmiştir.
Ebu Cehil gibi müşrikler, Kuran ayetlerinden habersiz değildi. Onları Sahabe Efendilerimizden (r.anhum) ayıran şey, Peygamber Efendimize s.a.v olan sevgiydi.. Bu yüzden bu sevgiye erişmemiş kişiler Kuran ile değil Salavat ile meşgul olmalıdır.
“
Kıyamet günü insanların bana en yakını, bana en çok salavât getirendir.” Hadisi Şerif
Bu hadisi iyi incelerseniz neden çok Kuran okuyanınız denilmiyor da çok salavat getireniniz diyor ? Çünkü Kuran'dan kasıt Peygamber Efendimizin kendisidir.. Çünkü O (s.a.v) Ümmü'l-Kuran'dır.. Kuran O'nun kalbine inmiştir ve O'nun kalbinden bizlere ulaşmıştır.
Sorunuzun cevabını uzattım gibi gözükse de aslında son sözü söyleyebilmek için bu kadar açıklama yaptım. Peygamber Efendimiz s.a.v her zaman abdestli gezerdi. Eğer kişinin kalbinde Peygamber Efendimizin sünneti yer etmiş olsaydı bu soruyu bile sormazdı. Her zaman abdestli gezen bir kişinin Kuran'ı abdestsiz olarak dokunma düşüncesi bile o kişiyi aynen cünüplüymüş gibi hissettirirdi. Yani kendisini cünüplüyken ona dokunuyormuş gibi hisseder ve ona dokunamazdı.