Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Hz. Muhammed (s.a.v)
Efendimiz (s.a.v)'i Tanıyalım
Hicretin 5. Senesinin Diğer Mühim Bazı Hadiseleri.
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Ekrem" data-source="post: 13587" data-attributes="member: 3"><p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong><span style="font-size: 15px"><span style="color: Red">Müzeynelerin Müslüman Olmaları</span></span></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong>Medine yakınlarında ikamet etmekte olan Müzeyne Kabilesinden 10 kişilik bir heyet, Medine'ye gelerek, Resûl-i Ekrem Efendimizin huzurunda Müslüman oldu.</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong>Heyetin başında Huzaî b. Abd-i Nühm bulunuyordu.</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong>Huzaî, Müslüman olup Peygamber Efendimize bîat edince, yurduna döndü ve kavmini Müslüman olmaya davet etti. Müzeyneler, "Biz senin, sözüne itaat ederiz." diyerek Müslüman oldular ve Medine'ye bir heyet gönderdiler.</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong>Hicret'in 5. yılı Receb ayında Müzeynelerin Mudar kolundan Müslüman olmak üzere Medine'ye gelenlerin sayısı 400'dü. Resûl-i Ekrem Efendimiz, onları yurtlarında ikamet etmelerine rağmen Muhacirler sınıfından saydı ve, "Siz nerede olursanız olunuz, Muhacirsiniz. Muhacirlik şerefini hakettiniz. Mallarınızın başına dönünüz." buyurdu.</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong>Bu emir üzerine, Müzeyneler yurtlarına döndüler.3"3</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong>Selman-ı Fârisî 'nin Kölelikten Kurtarılması Selman-ı Fârisî Hazretleri, daha önce Yahudilerin kölesi idi.</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong>Resûl-i Ekrem Efendimiz, bir gün kendisini çağırarak, "Ey Selman!.. Kendini kölelikten kurtarmak için, efendinle pazarlık yaparak anlaş." dedi.</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong>Hz. Selman, efendisine durumu arzedince, o, "Üç yüz hurma fidanını diker ve ayrıca 40 ukiyye [bin 600 dirhem] altın verirsen âzad ederim." dedi.</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong>Bunun üzerine Hz. Selman, Resûl-i Ekrem Efendimizin yanına gelip durumunu arzetti.</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong>Peygamber Efendimiz, ashabına, "Kardeşinize yardım ediniz." buyurdu.</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong>Bu emir üzerine sahabîler, bir anda kendi aralarında gerekli olan 300 hurma fidanını topladılar.</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong>Hurma fidanları toplanınca Peygamber Efendimiz, "Ey Selman!.. Git de şu fidanlar için çukurlar kaz! Bitirince de gelip bana haber ver. Ben onları kendi elimle dikeyim!" diye ferman etti.</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong>Sahabîlerin de yardımıyla Hz. Selman çukurları kazıp bitirince, Efendimize haber verdi.</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong>Resûl-i Kibriya Efendimiz, bizzat mübarek eliyle, biri müstesna, diğer bütün hurma fidanlarını dikti. O sene zarfında Efendimizin diktiği bütün fidanlar hurma verdi. Yalnız, başkasının diktiği bir tek fidan hurma vermedi. Peygamber Efendimiz onu da çıkardı, yeniden dikti; o da meyve verdi.</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong>Böylece, Hz. Selman, Benî Kurayza Yahudîlerinden olan efendisine hurma ağaçlan borcunu ödemiş oldu.394</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong>Hurma ağacı borcunu ödeyen Hz. Selman'ın sâdece altın borcu kalmıştı.</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong>Bunu da bizzat Hz. Selman şöyle anlatır:"Resûlullah (s.a.v.), gazaların birinden tavuk yumurtası kadar bir altın külçesi getirmişti. Beni huzuruna çağırttı ve, 'Ey Selman!.. Bunu al, borcunu öde.' buyurdu.</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong>"Ben, 'Yâ Resûlallah...' dedim, 'Bu kadarcık altın parçasıyla borcum ödenmez ki!..'</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong>"Külçeyi eline alıp tükürüğünü sürdü ve, 'Al bunu!.. Allah, senin borcunu bununla ödeyecektir!' buyurdu.</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong>"Bunun üzerine ondan alacaklıya tartıp tartıp verdim. Borcum olan 40 ukiyyeyi [bin 600 dirhem] verdikten sonra, o tavuk yumurtası kadar olan altın parçası eskisi gibi bana kaldı!"195</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong>Ensâr 'dan Sa 'd b. Muaz Hazretlerinin Vefatı</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong>Sa'd b. Muaz Hazretleri, Ensâr'ın en üstün fazilete sahip şahsiyetlerinden biri idi.</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong>Mus'ab b. Umeyr Hazretleri, Resûl-i Kibriya Efendimizin emriyle Medine'ye Kur'ân öğretmek üzere geldiği zaman Müslüman olmuştu. Müslüman olduğunu duyan Abdû'l-Eşhel Oğullarından kadın erkek hepsi de o gün Müslüman olmuşlardı.</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong>Bu kahraman ve fedakâr sahabî, Hendek Harbinde kolundan bir okla vurulmuş, kolunun damarı kesilmişti. Yarası ağır ve ızdırap verici idi.</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong>Resûl-i Kibriya Efendimiz, bu kahraman sahabî yaralandığı zaman, ona, Allah rızası için yaralıların tedavisiyle meşgul olan Ensâr kadınlarından Rüfeyde adındaki hâtûnun çadırında yer ayırtmıştı.Kurayza Oğullan hakkında hüküm vermesinden kısa bir müddet sonra bu ağır yarası tekrar deşildi ve çok geçmeden de Hicret'in 5. yılında 37 yaşında şehiden vefat etti.</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong>Resûl-i Kibriya Efendimiz ve Müslümanlar, vefatından son derece müteessir oldular. Peygamber Efendimiz, "Sa'd b. Muaz'ın vefatıyla Arş-ı Âlâ titredi ve cenazesinde 70 bin melek hazır bulundu!" buyurdu. Cenaze namazını da bizzat kendileri kıldırdı.396</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong>Muğire b. Şu 'be nin Müslüman Olması</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong>Muğire b. Şu'be, dört Arap dahîsinden biri idi. Belli ve büyük meseleleri halletmede son derece mahirdi. İri yarı ve heybetli bir zâttı.</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong>Hendek Savaşı yılında Müslüman oldu ve Muhacir olarak Medine'ye geldi.</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong>Medine 'de Zelzele ve Ay Tutulması</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong>Hicret'in 5. yılında Medine'de zelzele oldu.</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong>Resûl-i Kibriya Efendimiz bunun üzerine, "Rabbiniz, sizi, razı olacağı duruma döndürmek istiyordur. O hâlde siz de, O'nun rızasını dileyiniz." buyurdu.397</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong>Resûl-i Kibriya Efendimizin bu ifadeleri, yeryüzü ile üzerinde yaşayan insanların hareketleri arasında münâsebetin bulunduğunu ortaya koyuyor ve dünyanın hareket ve zelzelesinde vahy ve ilhama mazhar olarak emir altında deprendiğini beyan ediyordu!</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong>Yine Hicret'in 5. yılı Cemaziyelahir ayında ay tutuldu.</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong>Resûl-i Kibriya Efendimiz, ay tutulması geçinceye kadar, husuf namazı kıldırdı.398</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong>Küsuf ve husuf (güneş ve ay tutulması namazı) sünnettir. İki rekâttır. Rükû ve secdeleri, nafile namazlarda olduğu gibi yapılır. Bu namazlar için ezan ve kamet okunmaz.</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong>Ancak husuf namazı için, "es-Selâtü Câmiatün [Namaz için toplanınız]." diyerek seslenir.</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong>Resûl-i Kibriya Efendimiz, bir hitabelerinde şöyle buyurmuşlardır:</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong>"Şüphesiz ki, güneş ve ay, hiçbir kimsenin ölümü veya doğumu sebebiyle tutulmazlar. Onlar, Allah'ın kudret ve azametini gösteren alâmetlerden iki alâmettir! Siz onların tutulduğunu gördüğünüz zaman, namaza durunuz!'"99</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong>Câhiliyye devrinde insanlar, "Güneş ve ay, ancak yeryüzü halkının büyüklerinden bir büyük için tutulur." bâtıl inancını taşırlardı.</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong>Yukarıdaki mübarek sözleriyle Peygamber Efendimiz, Câhiliyye devri insanlarının bu bâtıl inançlarını değiştirmiş, güneş ve ay tutulmalarının Allah'a ibâdet vakti olduğunu beyan buyurmuşlardır. Bu vakitlerde insanların, boş şeylerle değil, Allah'a ibâdet ve taatle meşgul olmaları gerektiğini ifade etmişlerdir.</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong>Şurası da unutulmamalıdır ki, ibâdet ve duanın sebebi ve neticesi emir ve Allah'ın rızasıdır, faidesi ise âhirete aittir. Eğer namaz ve ibâdetten dünyevî bir maksat niyet edilse, yalnız onlar için yapılsa, o namaz bâtıl olur. Bu sebeple, güneş veya ay tutulmaları hâlinde, onların açılması niyetiyle ve kasdıyla namaz kılınmaz. Belki, güneş ve ayın tutulması zamanları bu çeşit ibâdetin vakitleri olarak bilinmeli ve sırf Allah'ın rızası kasdedilerek namaz kılınmalıdır.400</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong>--------------------------------------------------------------------------------</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong>393 ibn-i Sa'd, Tabakat, c. 1, s. 291-292.</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong>394 Ibn-i Hişam, Sîre, c. 1, s. 234-235; İsfahanî, Delâilû'n-Nübüvve, s. 218-219; Bediüzzaman Said Nursî, Mektûbat, s. 135-136.</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong>395 ibn-i Hişam, A.g.e., c. 1, s. 235; Ibn-i Sa'd, A.g.e., c. 1, s. 185; Kaadı İyaz, Şifa, c. 1, s. 277-278.</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong>396 İbn-i Hişam, A.g.e., c. 3, s. 263; Ibn-i Sa'd, A.g.e., c. 1, s. 433.</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong>397 İbn-i Esir, Üsdû'l-Gabe, c. 1, s. 22.</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong>398 Halebî, Insanû'l-Uyûn, c. 2, s. 628.</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong>399 Buharî, Sahih, c. 2, s. 23-24; Müslim, Sahih, c. 3, s. 28-36. </strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong>400 Bediüzzaman Said Nursî, Emirdağ Lahikası, c. 1, s. 31-33.</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><strong></strong></span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ekrem, post: 13587, member: 3"] [CENTER][SIZE=3][FONT=Arial][B] [SIZE=4][COLOR=Red]Müzeynelerin Müslüman Olmaları[/COLOR][/SIZE] Medine yakınlarında ikamet etmekte olan Müzeyne Kabilesinden 10 kişilik bir heyet, Medine'ye gelerek, Resûl-i Ekrem Efendimizin huzurunda Müslüman oldu. Heyetin başında Huzaî b. Abd-i Nühm bulunuyordu. Huzaî, Müslüman olup Peygamber Efendimize bîat edince, yurduna döndü ve kavmini Müslüman olmaya davet etti. Müzeyneler, "Biz senin, sözüne itaat ederiz." diyerek Müslüman oldular ve Medine'ye bir heyet gönderdiler. Hicret'in 5. yılı Receb ayında Müzeynelerin Mudar kolundan Müslüman olmak üzere Medine'ye gelenlerin sayısı 400'dü. Resûl-i Ekrem Efendimiz, onları yurtlarında ikamet etmelerine rağmen Muhacirler sınıfından saydı ve, "Siz nerede olursanız olunuz, Muhacirsiniz. Muhacirlik şerefini hakettiniz. Mallarınızın başına dönünüz." buyurdu. Bu emir üzerine, Müzeyneler yurtlarına döndüler.3"3 Selman-ı Fârisî 'nin Kölelikten Kurtarılması Selman-ı Fârisî Hazretleri, daha önce Yahudilerin kölesi idi. Resûl-i Ekrem Efendimiz, bir gün kendisini çağırarak, "Ey Selman!.. Kendini kölelikten kurtarmak için, efendinle pazarlık yaparak anlaş." dedi. Hz. Selman, efendisine durumu arzedince, o, "Üç yüz hurma fidanını diker ve ayrıca 40 ukiyye [bin 600 dirhem] altın verirsen âzad ederim." dedi. Bunun üzerine Hz. Selman, Resûl-i Ekrem Efendimizin yanına gelip durumunu arzetti. Peygamber Efendimiz, ashabına, "Kardeşinize yardım ediniz." buyurdu. Bu emir üzerine sahabîler, bir anda kendi aralarında gerekli olan 300 hurma fidanını topladılar. Hurma fidanları toplanınca Peygamber Efendimiz, "Ey Selman!.. Git de şu fidanlar için çukurlar kaz! Bitirince de gelip bana haber ver. Ben onları kendi elimle dikeyim!" diye ferman etti. Sahabîlerin de yardımıyla Hz. Selman çukurları kazıp bitirince, Efendimize haber verdi. Resûl-i Kibriya Efendimiz, bizzat mübarek eliyle, biri müstesna, diğer bütün hurma fidanlarını dikti. O sene zarfında Efendimizin diktiği bütün fidanlar hurma verdi. Yalnız, başkasının diktiği bir tek fidan hurma vermedi. Peygamber Efendimiz onu da çıkardı, yeniden dikti; o da meyve verdi. Böylece, Hz. Selman, Benî Kurayza Yahudîlerinden olan efendisine hurma ağaçlan borcunu ödemiş oldu.394 Hurma ağacı borcunu ödeyen Hz. Selman'ın sâdece altın borcu kalmıştı. Bunu da bizzat Hz. Selman şöyle anlatır:"Resûlullah (s.a.v.), gazaların birinden tavuk yumurtası kadar bir altın külçesi getirmişti. Beni huzuruna çağırttı ve, 'Ey Selman!.. Bunu al, borcunu öde.' buyurdu. "Ben, 'Yâ Resûlallah...' dedim, 'Bu kadarcık altın parçasıyla borcum ödenmez ki!..' "Külçeyi eline alıp tükürüğünü sürdü ve, 'Al bunu!.. Allah, senin borcunu bununla ödeyecektir!' buyurdu. "Bunun üzerine ondan alacaklıya tartıp tartıp verdim. Borcum olan 40 ukiyyeyi [bin 600 dirhem] verdikten sonra, o tavuk yumurtası kadar olan altın parçası eskisi gibi bana kaldı!"195 Ensâr 'dan Sa 'd b. Muaz Hazretlerinin Vefatı Sa'd b. Muaz Hazretleri, Ensâr'ın en üstün fazilete sahip şahsiyetlerinden biri idi. Mus'ab b. Umeyr Hazretleri, Resûl-i Kibriya Efendimizin emriyle Medine'ye Kur'ân öğretmek üzere geldiği zaman Müslüman olmuştu. Müslüman olduğunu duyan Abdû'l-Eşhel Oğullarından kadın erkek hepsi de o gün Müslüman olmuşlardı. Bu kahraman ve fedakâr sahabî, Hendek Harbinde kolundan bir okla vurulmuş, kolunun damarı kesilmişti. Yarası ağır ve ızdırap verici idi. Resûl-i Kibriya Efendimiz, bu kahraman sahabî yaralandığı zaman, ona, Allah rızası için yaralıların tedavisiyle meşgul olan Ensâr kadınlarından Rüfeyde adındaki hâtûnun çadırında yer ayırtmıştı.Kurayza Oğullan hakkında hüküm vermesinden kısa bir müddet sonra bu ağır yarası tekrar deşildi ve çok geçmeden de Hicret'in 5. yılında 37 yaşında şehiden vefat etti. Resûl-i Kibriya Efendimiz ve Müslümanlar, vefatından son derece müteessir oldular. Peygamber Efendimiz, "Sa'd b. Muaz'ın vefatıyla Arş-ı Âlâ titredi ve cenazesinde 70 bin melek hazır bulundu!" buyurdu. Cenaze namazını da bizzat kendileri kıldırdı.396 Muğire b. Şu 'be nin Müslüman Olması Muğire b. Şu'be, dört Arap dahîsinden biri idi. Belli ve büyük meseleleri halletmede son derece mahirdi. İri yarı ve heybetli bir zâttı. Hendek Savaşı yılında Müslüman oldu ve Muhacir olarak Medine'ye geldi. Medine 'de Zelzele ve Ay Tutulması Hicret'in 5. yılında Medine'de zelzele oldu. Resûl-i Kibriya Efendimiz bunun üzerine, "Rabbiniz, sizi, razı olacağı duruma döndürmek istiyordur. O hâlde siz de, O'nun rızasını dileyiniz." buyurdu.397 Resûl-i Kibriya Efendimizin bu ifadeleri, yeryüzü ile üzerinde yaşayan insanların hareketleri arasında münâsebetin bulunduğunu ortaya koyuyor ve dünyanın hareket ve zelzelesinde vahy ve ilhama mazhar olarak emir altında deprendiğini beyan ediyordu! Yine Hicret'in 5. yılı Cemaziyelahir ayında ay tutuldu. Resûl-i Kibriya Efendimiz, ay tutulması geçinceye kadar, husuf namazı kıldırdı.398 Küsuf ve husuf (güneş ve ay tutulması namazı) sünnettir. İki rekâttır. Rükû ve secdeleri, nafile namazlarda olduğu gibi yapılır. Bu namazlar için ezan ve kamet okunmaz. Ancak husuf namazı için, "es-Selâtü Câmiatün [Namaz için toplanınız]." diyerek seslenir. Resûl-i Kibriya Efendimiz, bir hitabelerinde şöyle buyurmuşlardır: "Şüphesiz ki, güneş ve ay, hiçbir kimsenin ölümü veya doğumu sebebiyle tutulmazlar. Onlar, Allah'ın kudret ve azametini gösteren alâmetlerden iki alâmettir! Siz onların tutulduğunu gördüğünüz zaman, namaza durunuz!'"99 Câhiliyye devrinde insanlar, "Güneş ve ay, ancak yeryüzü halkının büyüklerinden bir büyük için tutulur." bâtıl inancını taşırlardı. Yukarıdaki mübarek sözleriyle Peygamber Efendimiz, Câhiliyye devri insanlarının bu bâtıl inançlarını değiştirmiş, güneş ve ay tutulmalarının Allah'a ibâdet vakti olduğunu beyan buyurmuşlardır. Bu vakitlerde insanların, boş şeylerle değil, Allah'a ibâdet ve taatle meşgul olmaları gerektiğini ifade etmişlerdir. Şurası da unutulmamalıdır ki, ibâdet ve duanın sebebi ve neticesi emir ve Allah'ın rızasıdır, faidesi ise âhirete aittir. Eğer namaz ve ibâdetten dünyevî bir maksat niyet edilse, yalnız onlar için yapılsa, o namaz bâtıl olur. Bu sebeple, güneş veya ay tutulmaları hâlinde, onların açılması niyetiyle ve kasdıyla namaz kılınmaz. Belki, güneş ve ayın tutulması zamanları bu çeşit ibâdetin vakitleri olarak bilinmeli ve sırf Allah'ın rızası kasdedilerek namaz kılınmalıdır.400 -------------------------------------------------------------------------------- 393 ibn-i Sa'd, Tabakat, c. 1, s. 291-292. 394 Ibn-i Hişam, Sîre, c. 1, s. 234-235; İsfahanî, Delâilû'n-Nübüvve, s. 218-219; Bediüzzaman Said Nursî, Mektûbat, s. 135-136. 395 ibn-i Hişam, A.g.e., c. 1, s. 235; Ibn-i Sa'd, A.g.e., c. 1, s. 185; Kaadı İyaz, Şifa, c. 1, s. 277-278. 396 İbn-i Hişam, A.g.e., c. 3, s. 263; Ibn-i Sa'd, A.g.e., c. 1, s. 433. 397 İbn-i Esir, Üsdû'l-Gabe, c. 1, s. 22. 398 Halebî, Insanû'l-Uyûn, c. 2, s. 628. 399 Buharî, Sahih, c. 2, s. 23-24; Müslim, Sahih, c. 3, s. 28-36. 400 Bediüzzaman Said Nursî, Emirdağ Lahikası, c. 1, s. 31-33. [/B][/FONT][/SIZE][/CENTER] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Günün ilk namazı hangi namazdır
Cevap yaz
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Hz. Muhammed (s.a.v)
Efendimiz (s.a.v)'i Tanıyalım
Hicretin 5. Senesinin Diğer Mühim Bazı Hadiseleri.
Üst
Alt