Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Tasavvuf
BEDİR MUHAMMED ALİ
Hiçlik örtüsü
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="BEDİR MUHAMMED ALİ" data-source="post: 57747" data-attributes="member: 2035"><p>Hiçlik kelimesinin anlamı elbette kişinin ruhaniyetini temsil eden akılın bakış açısına göre değişebilir. örneğin</p><p>kişi zahirde mevcudatın ölümsüzlük sırrını cennet ve cehennem kelimelerinin içinde arar. Ve hayatını o düşünceye göre düzenler. Ortada bir zat vardır o zat kıyamete kadar allahın koruması altındadır .ve düşüncesindeki cennet onun ulaşabileceği en büyük makamdır. Halbuki batın ilmine göre hiçlik kelimesi ortada olan o zatın yani beden arzının mahvı ispat levhası olduğudur. Zatının la yani allaha tahsis edip halkiyetin içinde hiçlik örtüsüne bürüne bilmesi için bedendeki efalini ve efalinde suret olan bedenini allaha tahsis ederek esmaül hüsnadaki allahın güzel isimlerini giyip o bedenden bakanın hak olması gerekmektedir. Bu iki düşüncede biri suretinde ibadet edip kendinden gayrıda bir alaha ibadet ederek onun cennetine kavuşmayı düşünürken diğer düşüncede ise kişi halini hiç ederek sıfatını allaha tahsis edip kendi beden arzında yanı zatında cennetini yaşar. Bu nokta zatımı allahın zatına tahsis ettiğinin manası anlamına gelir. Bu idrak anlayışında kişi geliş yolunu idrak ettiğinde mahluku beşerin gelebileceği en büyük cennet allahın halifesi hz ademin beden arzıdır. Allah en iyi bilendir.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="BEDİR MUHAMMED ALİ, post: 57747, member: 2035"] Hiçlik kelimesinin anlamı elbette kişinin ruhaniyetini temsil eden akılın bakış açısına göre değişebilir. örneğin kişi zahirde mevcudatın ölümsüzlük sırrını cennet ve cehennem kelimelerinin içinde arar. Ve hayatını o düşünceye göre düzenler. Ortada bir zat vardır o zat kıyamete kadar allahın koruması altındadır .ve düşüncesindeki cennet onun ulaşabileceği en büyük makamdır. Halbuki batın ilmine göre hiçlik kelimesi ortada olan o zatın yani beden arzının mahvı ispat levhası olduğudur. Zatının la yani allaha tahsis edip halkiyetin içinde hiçlik örtüsüne bürüne bilmesi için bedendeki efalini ve efalinde suret olan bedenini allaha tahsis ederek esmaül hüsnadaki allahın güzel isimlerini giyip o bedenden bakanın hak olması gerekmektedir. Bu iki düşüncede biri suretinde ibadet edip kendinden gayrıda bir alaha ibadet ederek onun cennetine kavuşmayı düşünürken diğer düşüncede ise kişi halini hiç ederek sıfatını allaha tahsis edip kendi beden arzında yanı zatında cennetini yaşar. Bu nokta zatımı allahın zatına tahsis ettiğinin manası anlamına gelir. Bu idrak anlayışında kişi geliş yolunu idrak ettiğinde mahluku beşerin gelebileceği en büyük cennet allahın halifesi hz ademin beden arzıdır. Allah en iyi bilendir. [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Günün ilk namazı hangi namazdır
Cevap yaz
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Tasavvuf
BEDİR MUHAMMED ALİ
Hiçlik örtüsü
Üst
Alt