- Katılım
- 18 Şubat 2012
- Mesajlar
- 677
- Tepkime puanı
- 3
- Yaş
- 67
Hiçlik kelimesinin anlamı elbette kişinin ruhaniyetini temsil eden akılın bakış açısına göre değişebilir. örneğin
kişi zahirde mevcudatın ölümsüzlük sırrını cennet ve cehennem kelimelerinin içinde arar. Ve hayatını o düşünceye göre düzenler. Ortada bir zat vardır o zat kıyamete kadar allahın koruması altındadır .ve düşüncesindeki cennet onun ulaşabileceği en büyük makamdır. Halbuki batın ilmine göre hiçlik kelimesi ortada olan o zatın yani beden arzının mahvı ispat levhası olduğudur. Zatının la yani allaha tahsis edip halkiyetin içinde hiçlik örtüsüne bürüne bilmesi için bedendeki efalini ve efalinde suret olan bedenini allaha tahsis ederek esmaül hüsnadaki allahın güzel isimlerini giyip o bedenden bakanın hak olması gerekmektedir. Bu iki düşüncede biri suretinde ibadet edip kendinden gayrıda bir alaha ibadet ederek onun cennetine kavuşmayı düşünürken diğer düşüncede ise kişi halini hiç ederek sıfatını allaha tahsis edip kendi beden arzında yanı zatında cennetini yaşar. Bu nokta zatımı allahın zatına tahsis ettiğinin manası anlamına gelir. Bu idrak anlayışında kişi geliş yolunu idrak ettiğinde mahluku beşerin gelebileceği en büyük cennet allahın halifesi hz ademin beden arzıdır. Allah en iyi bilendir.
kişi zahirde mevcudatın ölümsüzlük sırrını cennet ve cehennem kelimelerinin içinde arar. Ve hayatını o düşünceye göre düzenler. Ortada bir zat vardır o zat kıyamete kadar allahın koruması altındadır .ve düşüncesindeki cennet onun ulaşabileceği en büyük makamdır. Halbuki batın ilmine göre hiçlik kelimesi ortada olan o zatın yani beden arzının mahvı ispat levhası olduğudur. Zatının la yani allaha tahsis edip halkiyetin içinde hiçlik örtüsüne bürüne bilmesi için bedendeki efalini ve efalinde suret olan bedenini allaha tahsis ederek esmaül hüsnadaki allahın güzel isimlerini giyip o bedenden bakanın hak olması gerekmektedir. Bu iki düşüncede biri suretinde ibadet edip kendinden gayrıda bir alaha ibadet ederek onun cennetine kavuşmayı düşünürken diğer düşüncede ise kişi halini hiç ederek sıfatını allaha tahsis edip kendi beden arzında yanı zatında cennetini yaşar. Bu nokta zatımı allahın zatına tahsis ettiğinin manası anlamına gelir. Bu idrak anlayışında kişi geliş yolunu idrak ettiğinde mahluku beşerin gelebileceği en büyük cennet allahın halifesi hz ademin beden arzıdır. Allah en iyi bilendir.