Hadesten Taharet

hüzün

Çalışkan Kardeşimiz
Üyemiz
Mesajlar
413
abdest almak, cünüplükten kurtulmak, abdestli olma hali, hadesten taharet

Hadesten taharet

Abdestsiz olan kimsenin abdest alması ve cünüp olan kimsenin cünüplük halinden kurtulması için boy abdesti alması diye tarif edilir. Abdest almak kişiyi, ruhiyat açısından bir olgunlaşmaya ve manada derinleşmeye sevkeder. 'Abdest müminin silâhıdır' inancı kişiye psikolojik açıdan güven kazandıracak ve ruhi yapının dengeli olmasını sağlayacaktır. En azından mü'min, bir emniyet içerisinde olduğunu anlayacak ve ALLAH'ın kendisine yüklemiş olduğu her türlü sorumlulukları yerine getirmek yolunda büyük bir huzur ve güven içerisinde bulunacaktır.

Abdest kişiye ruhiyat açısından etki ederken diğer taraftan maddi açıdan da namaz gibi yüce bir ibadete mukaddimelik yapacaktır. Burada ortaya çıkan durum temizlik (paklanmak) meselesidir. İslâm manevi temizliğe önem verdiği kadar maddi temizliğe de önem veren bir 'din-i mübindir. Hatta islâm, 'temizliği ibadetin yarısı' olarak saymıştır.

Abdest ve gusül sağlık açısından büyük yararlılıklar sağlar. Bunun gereğini tıp otoriteleri bile kabul etmiştir. Şu bir gerçektir ki, cilt hastalıklarının en az olduğu ve yakalanma durumu nadir olan kişiler abdestli namazlı kişiler olduğunu tıp tarafından kabul edilen bir gerçektir. Guslü gerektiren hallerde vücut yoğun ter kaybederek yorulacağı için vücudun yıkanmasıyla insan vücûdunda bulunan ve ciltle iç organlar arasında teneffüsü sağlayan kıl diplerindeki hava kesecikleri yıkanma sonunda temizlenecektir.

Böylece vücudun sağlığı ve zindeliği sağlanmış olacaktır. Hatta abdest ve gusle dikkat edenlerde 'damar sertliği' adı verilen hastalığın vukuunun az olduğu artık tıp tarafından da ispatlanmış durumda. Abdest ve guslün ruhiyat ve maddiyat açısından daha nice hikmet ve sebepleri vardır.
 
Üst Alt